Rəqs,
musiqi və təhsil bir arada
Bakı Xoreoqrafiya Məktəbindən zəngin təəssürat
Çalınan zəng səsi adət etdiyimiz kimi dərsin
başlamasından xəbər verirdi. İlk
baxışda nə məktəb, nə iri çantalı
şagirdlər, nə də dərsə tələsən
müəllimlər heç nə ilə fərqlənmirdilər.
Başını qaldırmadan, məktəb binasının
önündəki lövhəni görmədən içəri
keçirsən. Birdən otaqlardan gələn
musiqi səslərini eşidib ayaq saxlayırsan. Pilləkənləri
qalxan şagirdlərin hərəkətlərində də fərqli
ritm, plastika, qədd-qamət hiss olunur. Başa
düşürsən ki, bura adi məktəb deyil. Bura rəqs,
musiqi və təhsili bir arada birləşdirən Bakı
Xoreoqrafiya Məktəbidir.
80 illik tarixi, zəngin
ənənələri və özünəməxsus cəhətləri
olan məktəblə bilavasitə tanışlıqdan
öncə şagird və tələbələrdən bir
neçəsi ilə ayaqüstü söhbət edirik. Qeyd edək ki, məktəbdə təhsil iki pilləlidir.
I-IX sinif (şagirdlər) və sonra daha 3 illik təhsil
(tələbələr).
Zeynəb
Kərimova (6-cı sinif şagirdi):
- Altı ildir bu məktəbdə
təhsil alıram. Buraya gəlməyim valideynlərimin
istəyi və seçimi olsa da, indi özüm baleti
çox sevirəm. Gələcəkdə
böyük teatr səhnələrində
çıxış etmək arzusundayam.
Ayan
Eyvazova (2-ci kurs tələbəsi, Prezident təqaüdçüsü):
- Artıq 11 ildir ki, burada təhsil
alıram. Məktəbimizi çox sevirəm, buranı
özümə ikinci ev hesab edirəm. Balet mənim həyatımdır.
Xamiz
Cəfərov (3-cü kurs tələbəsi, Prezident təqaüdçüsü):
- Təhsilimin 12-ci ilindəyəm,
bu il məktəbi bitirirəm. Rəqqas olmağımla həmişə fəxr
etmişəm. Rəqs incəsənətin
çətin bir sahəsidir. Lakin hansı
sənətlə məşğul olmağından
asılı olmayaraq gərək onu sevəsən ki, o da səni
tanıtsın. Amerika, Kanada, Belçika və s. ölkələrdə
çıxış etmişəm. Bu
uğurlarımızda məktəbin müəllim heyətinin
böyük əməyi, zəhməti var. Gələcəkdə
milli özünəməxsusluğu qorumaqla müasir
üslubda rəqslərə quruluş vermək,
özümün rəqs məktəbimi yaratmaq istərdim.
Dinarə
Şirinova (6-ci sinif şagirdi):
- Bu məktəbi ona görə
sevirəm ki, burada təhsil alanlar gözəl rəqqas
olurlar. Məktəbimizin müəllimləri
çox zəhmət çəkərək öz bilik və
bacarıqlarını bizə öyrədirlər. Biz də çalışırıq onların
öyrətdiklərini mükəmməl öyrənək.
“Yeddi gözəl”,
“Jizel”, “Don Kixot” tamaşalarını çox sevirəm və
böyüyəndə onların hamısında oynamaq istərdim.
80
illik tarixdən bəzi səhifələr
Bakıda ilk balet
studiyası 1923-cü ildə yaranıb. 1929-cu
ildə Opera Teatrının nəzdində Dövlət Balet
Studiyasına çevrilib. 1933-cü ildən
Balet Məktəbi kimi fəaliyyətini davam etdirib. Opera və Balet teatrının baletmeysteri
V.A.Kononoviç məktəbin direktoru təyin edilib, məktəbdə
təhsil müddəti 4 ildən 9 ilə
çatdırılıb.
1936-cı ildən isə
məktəbin adı dəyişdirilərək - “Bakı
Xoreoqrafiya Məktəbi” adlandırılıb.
80 illik fəaliyyəti
ərzində Bakı Xoreoqrafiya Məktəbində bir
çox tanınmış balet ustaları təhsil alıb, məşhur
pedaqoqlar burada dərs deyib. İlk azərbaycanlı
balerina, görkəmli sənətkar Qəmər Almaszadə
ilk təhsilini burada alıb, milli xoreoqrafiya məktəbinin
parlaq simalarından olan Leyla Vəkilova, Konstantin Bataşov,
Xumar Zülfüqarova, Rəfiqə Axundova, Maqsud Məmmədov,
Vladimir Pletnev, Çimnaz Babayeva, Vitali Axundov, Afaq Məlikova, Mədinə
Əliyeva, Təranə Muradova və onlarla tanınmış
rəqqas bu məktəbdə sənətin sirlərinə
yiyələniblər.
Hazırda məktəbdə
123 müəllim işləyir. Onlardan
82-si xüsusi fənlər (34-ü xoreoqraf, 48-i isə
konsertmeyster və musiqişünas) üzrə müəllimlərdir.
Onların arasında respublikanın xalq artistləri - Tamila
Şirəliyeva, Yusif Qasımov, əməkdar artistlər -
Tamilla Məmədova, Olqa Arifulin, Ramazan Arifulin, Samir Səmədov,
Yuri Lobaçov, Səbinə Qasımova, iki Əməkdar
müəllim - Alla İsakadze, Pellumb Aqallıyay, Əməkdar
mədəniyyət işçisi Sergey Boqdanov və s.
peşəkarlar dərs verir.
Xoreoqrafiya məktəbinin özəllikləri nədir?
Məktəbdə iki bölmə
fəaliyyət göstərir: klassik bölmə və xalq
bölməsi. Klassik bölməyə 5-ci sinifdən,
xalq bölməsinə 8-ci sinifdən şagird qəbul olunur.
1-4-cü siniflər hazırlıq mərhələsidir.
Həmin siniflərdə xoreoqrafiya sənətinin
ibtidai, təməl elementləri şagirdlərə
aşılanır. 4-cü sinifdən sonra isə
şagirdlərdən kimlərsə professional mərhələyə
başlama imkanına nail olur, kimlərsə məktəblə
vidalaşmalı olur. Bu şagirdin qabiliyyətindən
asılıdır. Əgər bu sinfə
qədər şagird mükəmməl nəticələr
göstəribsə, plastikası, musiqi duyumu, keçirilən
materialı mənimsəməsi normativə uyğundursa o,
növbəti - professional mərhələyə keçir.
5-ci sinifdən
artıq professional xoreoqrafiya sənətinin tədrisinə
başlanılır.
Məktəbin direktoru, Əməkdar
müəllim, pedaqoji elmlər namizədi Neylüfər Kərimova
məktəbə qəbulun müsabiqə yolu ilə
aparıldığını bildirdi: ”Müsabiqə
üç mərhələdən ibarətdir: birinci mərhələdə
uşağın xarici görünüşünə, bədənin
proporsiyasına, plastikasına diqqət yetirilir. Çünki bu göstəricilər xoreoqrafiya sənətində
olan üçün əsasdır. İkinci
mərhələ tibb mərhələsidir. Məktəbdə təhsil almaq istəyən
şagirdin sağlamlıqla bağlı problemi
olmamalıdır. Bədən çəkisi,
gözlər, onurğa və s. yoxlanılır. Üçüncü mərhələ isə
“musiqi və ritm” - yəni gələcək şagirdin musiqi
duyumunun yoxlanılmasıdır. Əgər şagird
5-ci və ya 8-ci sinfə qəbul edilirsə, əsas 3 mərhələdən
başqa onun ümumi dünyagörüşü də
yoxlanılır və keçdiyi məktəb proqramı
üzrə imtahan olunur”
Məktəbin digər özəlliyi
isə burada sanki 3 məktəbin bir araya gəlməsindədir:
orta məktəb, musiqi məktəbi və əsas sayılan
xoreoqrafiya sənəti ixtisasının tədrisi. Məktəb dərsləri ilə yanaşı qrim
sənəti, duet rəqsi, tarixi-məişət rəqsləri,
nəfəs dərsi, xalq-səhnə rəqsi və Azərbaycan
rəqsləri fənləri yüksək səviyyədə
tədris olunur. Klassik rəqs dərsləri
isə bütün siniflərdə keçilir. Bundan başqa, məktəbdə birinci sinifdən
fransız dili fənni tədris edilir. Çünki
bu, balet dilidir.
Təhsili başa
vuranlar dövlət imtahanı verirlər. Məktəbin
direktoru hər il buraxılış
imtahanlarına sədrlik etmək üçün müxtəlif
ölkələrdən mütəxəssislər dəvət
olunduğunu deyir. Tədrisin son ilində
şagirdlər səylə həmin imtahana
hazırlaşır və iyun ayında Opera və Balet
Teatrında məzunların hesabat konserti olur. Məzunlar bu illər ərzində
qazandıqlarını səhnədən professional komissiya
üzvlərinə nümayiş etdirirlər.
Bakı Xoreoqrafiya Məktəbində
məzunların sayı hər il təxminən
30-35 nəfər olur. Professional müəllim heyəti tərəfindən
yetişdirilən məzunlar ABŞ, Almaniya, Çin,
İsrail, Latviya, Rusiya, Türkiyə, Ukrayna, Yunanıstan və
s. ölkələrin nüfuzlu teatrlarında və təhsil
ocaqlarında çalışaraq Azərbaycan xoreoqrafiya sənətini
uğurla təmsil edirlər.
Bakı Xoreoqrafiya Məktəbi
Azərbaycan xoreoqrafiya sənətinin təməl məkanıdır.
Bu gələcək balet sənətinin, rəqsin
inkişafına təkan verə bilən mühüm tədris
ocağıdır. Buna görə də məktəbə
layiqli şagirdlərin seçilməsi, düzgün təhsilin
verilməsi gələcək nəsillərə bu sənətin
daha peşəkar ötürülməsinin təminatıdır.
Reyhan
İsayeva
Mədəniyyət.-
2011.- 16 fevral.- S. 15.