“Məni
ədəbiyyat yaşadır”
İyulun 21-i yazıçı-dramaturq
Marat Haqverdiyevin doğum
günüdür. 73 yaşı tamam olan dramaturq ömrünün bir hissəsini memarlıq sənətinə, bir hissəsini isə ədəbiyyata, dramaturgiyaya
həsr edib. Hər iki sahədə
uğurlar əldə
etsə də, özü belə deyir: “Hesab edirəm
ki, tarixi-memarlıq abidələrinin bərpası
müqəddəs bir
işdir, ancaq açığını deyim
ki, məni ədəbiyyat yaşadıb.
Ədəbiyyat olmasaydı, bəlkə
də bu yaşa gəlib çatmazdım”.
“Ailədə
məhkəmə” adlı
ilk komediyası ilə
ədəbiyyata qədəm
qoyan Marat Haqverdiyev “Məhəbbət, şeytan
və lambada”, “Məşuqələr”, “Ah, qadınlar,
qadınlar”, “Qısqanc
ürəklər”, “Amerikalı
kürəkən”, “Fədakarlıq”,
“Sənsiz yaşaya bilmərəm”, “Məhəbbət
əzabları”, “Məhəbbət
yaşa baxmır” və neçə-neçə
uğurlu əsərləri
ilə səhnəmizə
yeni nəfəs, yeni ruh gətirdi.
Doğum günü ərəfəsində
yazıçı-dramaturqla görüşüb ötən
günlərdən danışdıq.
Təbiətcə təvazökar, sadə
və səmimi olan Marat Haqverdiyevin ömür yoluna birgə nəzər salaq.
Marat Haqverdiyev
1938-ci il iyulun 21-də Bakıda sənətkar ailəsində
anadan olub. Atası Azərbaycan və Türkmənistanın Əməkdar
artisti Xanlar Haqverdiyev uzun illər Opera və Balet Teatrının solisti olub. “Əsli və Kərəm”də Kərəm,
“Aşıq Qərib”də
Qərib, “Şah İsmayıl”da Şah İsmayıl, “Leyli və Məcnun”da Məcnun rollarını özünəməxsus məharətlə
yaradıb.
Anası Cahan Əfruz
(Dilanova) şairə-dramaturq
kimi şöhrət tapıb. “Şeirlər”,
“Dağlar”, “İki ana”, “Sevgi sətirləri”,
“İki bayram” kitabları rus, ispan, türkmən, hind dillərinə tərcümə
olunub. Cahan Əfruzun “Qanqın
böyük dalğası”,
“Tahirin aqibəti” və başqa əsərləri 70-ci illərdə
Moskvada səhnələşdirilib.
Onun “İlham pərisi”, “Gəldim ki, deyəm sevirəm” faciəsi sonralar doğma səhnəmizdə
və başqa respublikaların səhnəsində
dəfələrlə tamaşaya
qoyulub.
İki sənətkarın əhatəsində böyüyən
Marat uşaqlıqdan rəssamlığa
böyük maraq göstərsə də, orta məktəbi bitirərkən memar olmağı qərara alır.
“Ədəbiyyata tərcüməçi
kimi gəlmişəm”
İllər keçəcəkdi, 73 yaşın
tamamında Marat müəllim
səmimiyyətlə etiraf
edəcəkdi: “Anamın
yanında yazmağa, atamın yanında oxumağa utanırdım”.
Çünki atasının sözləri
hələ də qulaqlarında səslənirdi.
Atası həmişə
belə deyərdi: “Sənətə gəlirsənsə,
yaxşıların yaxşısı
olmalısan”.
Marat Haqverdiyev
1956-cı ildə Azərbaycan
Politexnik İnstitutunun
memarlıq şöbəsinə
daxil olur. Tələbəlik illərində
incəsənətə olan
marağı ötüb
keçmir, institutun xalq çalğı alətləri ansamblı və estrada
orkestrinin solisti kimi bir sıra
MDB ölkələrində qastrol səfərlərində
olur.
Marat Haqverdiyev
təhsilini başa vurandan sonra qısa müddətdə
tikinti sahəsində
çalışır. Ömrünün 40 ilə yaxın
hissəsini isə Mədəniyyət Nazirliyinin
nəzdində olan Tarix və Mədəniyyət
Abidələrinin Bərpası
İdarəsində müxtəlif
vəzifələrdə işləyib.
Respublikamızın
tarix və mədəniyyət abidələrinin,
o cümlədən Akademik
Opera və Balet Teatrı, Rəşid Behbudov adına Mahnı Teatrı, saysız-hesabsız muzeylər,
məscidlər, mədrəsələr,
qalalar, türbələr,
sarayların bərpası
ilə məşğul
olub.
Bəs, görəsən, Marat müəllimin ədəbiyyata
gəlişi necə olub?
- İşimlə
paralel olaraq 70-ci illərdə ədəbiyyata
əvvəlcə bir tərcüməçi kimi
gəlmişəm. Orta
və ali
məktəbi rus dilində bitirdiyim üçün, heç
bir çətinlik çəkmədən anamın
əsərlərini - şeirlərini,
poemalarını ana dilindən rus dilinə çevirirdim.
Anam dünyasını dəyişəndən sonra
belə qərara gəldim ki, onun yolunu davam
etdirim.
Böyük səhnənin
cazibəsi
Marat Haqverdiyevin
yazıçı-dramaturq kimi
ilk əsəri “Ailədə
məhkəmə” komediyası
olur. Bu əsər
Lənkəran Dövlət
Dram Teatrında Əməkdar
incəsənət xadimi
Baba Rzayevin quruluşunda
tamaşaya qoyulur.
Tamaşa uğurlu alınır.
Marat müəllim o illərə
qayıdır: “İlk
əsərim tamaşaya
qoyulanda Baba Rzayev dedi ki, bax
ha, bundan sonra əsər yazmasan, günah eləmiş olarsan. Deyirdi ki, səndə
komediya yaxşı alınır”.
Bu uğur
dramaturqu həvəsləndirir.
Bir il
sonra Gənc Tamaşaçılar Teatrında
Mərahim Fərzəlibəyovun
quruluşunda dramaturqun
“Məhəbbət, şeytan
və lambada”, ardınca isə “Məşuqələr” əsəri
tamaşaya qoyulur. Hər iki əsər mədəniyyət aləminə
səs salır.
- Bir gün Akademik Milli Dram Teatrının direktoru Həsənağa
Turabov gəlib tamaşaya baxdı, tanış olduq, dedi ki,
xahiş edirəm bizim teatr üçün
də bir əsər yaz. 1992-ci ildə “Ah, qadınlar, qadınlar” komediyasını yazıb
Həsən Turabova təqdim etdim, çox bəyəndi.
Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində Mərahim
Fərzəlibəyov bu
əsəri tamaşaya
qoydu. Tamaşada baş rolda
görkəmli aktyor Səyavuş Aslan və tanınmış aktrisa Firəngiz Mütəllimova oynayırdılar.
Tamaşa maraqla qarşılandı.
Bir ildən sonra “Qısqanc ürəklər”
komediyam yenə də bu teatrda
Mərahim Fərzəlibəyovun
quruluşunda tamaşaya
qoyuldu. Bu tamaşa da yaxşı mənada böyük səs-küy
yaratdı.
Marat Haqverdiyevin
bir-birindən maraqlı
yeni əsərləri
- “Fədakarlıq”, “Sənsiz
yaşaya bilmərəm”,
“Məhəbbət əzabları”,
“Məhəbbət yaşa
baxmır” və s. ölkəmizin müxtəlif
teatrlarında uğurla
tamaşaya qoyulur.
“Qısqanc
ürəklər” komediyasının
sorağı isə qardaş Türkiyədən
gəlir, İstanbul şəhəri Sarıyer
Bələdiyyə Teatrının
yaradıcı heyəti
“Qısqanc ürəklər”i
səhnəyə qoyur.
- 2000-ci ildə
məni İstanbula -
“Qısqanc ürəklər”
tamaşasının premyerasına
dəvət etdilər.
Tamaşanın premyerası Çırağan
sarayında keçirildi.
Bu sarayda adətən
dövlət tədbirləri
keçirilir, amma o zaman hörmət əlaməti olaraq bu tamaşanın premyerası orada keçirildi. Premyera yüksək
səviyyədə təşkil
olunmuşdu. O zaman
məndən başqa
bir əsər istədilər, mən də “Ah qadınlar, qadınlar” əsərini təqdim etdim. Hər iki əsər Türkiyənin bir çox teatrlarında - İstanbulun Çemberlitaş
teatrı, Sarıyer Bələdiyyə Teatrı,
“Fateh” Universitetinin teatrında səhnələşdirilib.
Marat Haqverdiyev
dram əsərləri ilə
yanaşı, eyni zamanda maraqlı ssenarilərin də müəllifidir.
- Xalq artisti Lütfü Məmmədbəyov mənim
ssenarim əsasında
“Səninlə və sənsiz” bədii televiziya filmini çəkib. Bu melodrama azərbaycanlı yazıçı
ilə türk müğənnisinin məhəbbətindən
bəhs edir. Film
Azərbaycan dövlət
televiziyası ilə dəfələrlə nümayiş
olunub. “Səni
gözləyirəm” lirik
əsərimi də Lütfü Məmmədbəyov
ekranlaşdırıb.
“Fədakarlıq”
“Mənim
yaradıcılığımın böyük bir hissəsi ulu öndərimiz Heydər Əliyevlə bağlıdır”
- deyən Marat Haqverdiyev
1993-cü ildə yazdığı
“Qarabağ şikəstəsi”
ssenarisində dahi siyasətçinin Azərbaycanın
ağır günündə
hakimiyyətə qayıdışını,
ölkənin xilası
naminə tarixi xidmətlərini əks etdirib. Bu ssenari
əsasında M.Fərzəlibəyov
ikiseriyalı bədii
televiziya filmi çəkib.
Marat Haqverdiyevin
ümummilli lider haqqında ikinci əsəri “Fədakarlıq”
adlanır. Müəllifin ssenarisi əsasında “Fədakarlıq” bədii televiziya filmi çəkilir. Sonra müəllif
bu ssenarinin dram variantını qələmə
alır. Əsər Sumqayıt
Dövlət Musiqili
Dram Teatrında səhnələşdirilir,
premyerası isə Akademik Milli Dram Teatrında uğurla keçirilir.
Marat Haqverdiyevin
“Əsrin möcüzəsi”
pyesi və “Üç dəniz möcüzəsi” adlı
ssenarisi də xalqımızın rifahı
naminə həyata keçirilən Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft boru
kəmərinin tikintisindən
bəhs edir.
Yazıçı-dramaturq olmaqla yanaşı,
Marat Haqverdiyev həm də öz mövqeyi olan ziyalılarımızdan biridir.
Ömrünün zirvəsinə doğru
yol gedən Marat Haqverdiyev “Cənnət sarayı” əsərini yenicə tamamlayıb.
Çox iş görüb
az görünən
Marat Haqverdiyevə ömrünün
bu çağında
ürəyi istədiyi
əsərləri yazmağı,
yeni tamaşalarının
premyerasının həyəcanını
yaşamağı, tamaşaçı
alqışını və
tamaşaçı sevgisini
arzulayırıq. Çünki o, söz sarayı ilə insanları güldürməyi də,
ağlatmağı da,
düşündürməyi də bacarır.
Təranə Vahid
Mədəniyyət.-
2011.- 20 iyul.- S. 11.