“Qarabağnamə”
- tarixi həqiqətlər səhnədə
Xəbər
verdiyimiz kimi, martın 10-da - Milli Teatr Günündə
Akademik Milli Dram Teatrı 138-ci mövsümü görkəmli
dramaturq İlyas Əfəndiyevin “Hökmdar və
qızı” əsəri əsasında yeni quruluşda
hazırlanmış “Qarabağnamə” tamaşası ilə
açdı.
Həmin gün teatrın
binasının əsaslı təmir və yenidən
qurulmasından sonra tamaşaçılarla ilk
görüşü idi. Açılışda baş nazirin
müavini Elçin Əfəndiyev, mədəniyyət və
turizm naziri Əbülfəs Qarayev, dövlət rəsmiləri,
millət vəkilləri, tanınmış mədəniyyət
və incəsənət xadimləri iştirak edirdilər.
O gün böyük sənət
ocağına üz tutan teatrsevərlər mövsümün
ilk tamaşasına gül-çiçəklə gəldilər.
Bu dəfə onlar 14 il əvvəl teatrın repertuarında
yer alan “Hökmdar və qızı” əsərinə yeni quruluşda
və yeni adda tamaşa edəcəkdilər. Maraqlıdır,
görəsən yeni quruluş 14 il bundan əvvəlki
quruluşla nə ilə fərqlənir?
Bu sualla əvvəlcə
tamaşanın quruluşçu rejissoru, Xalq artisti Mərahim
Fərzəlibəyova müraciət etik.
- 14 il əvvəl mən İlyas Əfəndiyevin
“Hökmdar və qızı” tamaşasına quruluş
vermişdim. O tamaşa artıq neçə illərdir ki,
teatrın repertuarında yer alıb. O zaman ümummilli liderimiz
Heydər Əliyev gəlib tamaşaya baxdı və dedi ki, nə
qədər Qarabağ problemi var, nə qədər
torpaqlarından didərgin düşmüş insanlar var,
“Hökmdar və qızı” tamaşası teatrın
repertuarında olmalıdır. Böyük öndər bu əsər
əsasında filmin də çəkilməsini istəmişdi.
Film də çəkildi, tamaşa da teatrın repertuarda daimi
yer aldı. Lakin teatr iki il yarım əsaslı təmirə
dayanandan sonra, həmin əsəri yeni quruluşda və yeni
adda hazırlamaq qərarına gəldik. Qarabağın
tarixini gənclərimiz öyrənməli, bilməli, dönə-dönə
bu tarixə baxmalıdırlar ki, başımıza gələn
müsibətlərin mənbəyini, kökünü bilsinlər.
Yeniliklər barədə konkret danışmaq
istəməzdim. İstərdim ki, tamaşaçılar,
xüsusilə vaxtı ilə “Hökmdar və qızı” səhnə
əsərinə baxmış tamaşaçılar gəlib
bu yeniliklərin şahidi olsunlar.
Sevinc,
həyəcan dolu anlar
“Qarabağnamə” tamaşası
Qarabağın tarixindən, tariximizin həqiqətlərindən
bəhs edir. Əsərdə tarixi şəxsiyyətlərin
obrazlarını yaradan aktyorlar da öz fikirlərini qəzetimizlə
bölüşdülər. Tarixin, ədəbiyyatın
yaddaşında ağlı, vətənpərvərliyi,
uzaqgörənliyi ilə sevə-sevə xatırlanan Ağabəyim
ağa obrazının yaradıcısı Əməkdar artist
Məsmə Aslanqızı öz rolundan danışdı:
- İnanmazdım ki, bu rolu mənə
həvalə edəcəklər. Sənət dostlarım məni
yeni roluma görə təbrik edəndə, elə bildim
zarafat edirlər. Rol bölgüsündən sonra öz
adımı siyahıda oxuyanda, gözümdən yaş
axdı. Bilmirəm, nə dərəcədə
alınıb, ancaq onu deyə bilərəm ki, doğrudan da
çox böyük, məsuliyyətli roldur. Mənim
üçün böyük fəxrdir ki, bu rolu oynayıram.
Onu da qeyd edim ki, böyük dramaturqumuz İlyas Əfəndiyev
“Hökmdar və qızı” əsərini şəhidlərimizin
ruhuna həsr edib. Mən özüm də 20 Yanvar şəhidinin
qızıyam, o ağrını, o acını
yaşamışam. Ona görə də bu rolu oynamaq
üçün əvvəlcə Bəsti Cəfərovanın
xeyir-duasını aldım, çünki uzun illər bu rolu səhnəmizdə
Bəsti xanım oyanıb. Ağabəyim ağanın
xarakteri barədə mənə dolğun məlumat verdi,
çox şeyləri ondan öyrəndim. Onun məsləhəti
ilə “Qarabağnamə” kitabını oxudum. Bu rol
haqqında kifayət qədər məlumatım var. Rol nə
dərəcədə alınıbsa, bunu artıq
tamaşaçılar deyəcəklər.
Tamaşada İbrahim xan rolunu ifa edən
Xalq artisti İlham Əsgərov da fikirlərini bizimlə
bölüşdü:
- Mən o vaxt “Hökmdar və
qızı” tamaşasında Məhəmməd xan rolunu
oynayırdım. Mərahim müəllim bu tamaşanı yeni
quruluşda hazırlayanda mənə İbrahim xan rolunu
tapşırdı. Yeddi aya yaxın biz bu əsər üzərində
işləmişik. Uzaqdan baxana asan gəlir, amma obraz yaratmaq,
obraz üzərində işləmək çətindir. Hər
sözün, geyimimizin, qrimimizin üstündə əsmişik.
Şükür Allaha ki, nəticə yaxşıdır.
“Qarabağ
mövzusu ağrılı yerimizdir”
Axund Mirmöhsün ağa rolunun
ifaçısı, Xalq artisti Rafiq Əzimov da tamaşadan əvvəl
rolu barədə danışdı:
- Əvvəla onu deyim ki,
“Hökmdar və qızı” tamaşasının əvvəlki
quruluşunda Axund Mirmöhsün ağa rolunu mərhum
böyük sənətkarımız Həsən Məmmədov
oynayırdı. Sonra elə oldu ki, biz Türkiyəyə səfərə
gedəndə Həsən Məmmədovun çəkilişi
olduğu üçün bu rolu mənə
tapşırdılar. İnanın, bu rolu Türkiyəyə
gedəndə avtobusda hazırlamışam. Bakıya
qayıdandan sonra bu rolu mən oynadım.
Qarabağ xanının vəziri
Axund Mirmöhsün ağa tarixi bir şəxsiyyət olub,
ağıllı dövlət adamı olub, beş dil bilib. İndi
tamaşa “Qarabağnamə” adı ilə yeni quruluşda
hazırlanıb. Tamaşanın yeni quruluşunda Qarabağ xəttinə
daha çox yer verilir. Tamaşa Xan Şuşinskinin ifası
ilə açılır. Bu gün “Hökmdar və
qızı” tamaşasının “Qarabağnamə” adı ilə
getməsi tamaşaçıya daha çox lazımdır. Çünki
Qarabag mövzusu ağrılı yerimizdir. Allah İlyas Əfəndiyevə
qəni-qəni rəhmət eləsin. Belə qiymətli,
tarixi bir əsər yazıb. Bu əsərin özü də
artıq bir tarixdir.
“Qarabağnamə”
alqışlandı
Pərdələr
açıldı. Səs xəzinəmizin ən qiymətli
incilərindən biri - Xan Şuşinskinin ifasında
“Şuşanın dağları” dalğa-dalğa ətrafa
yayılıb tamaşaçıları Qarabağlı,
Şuşalı günlərə apardı. Qarabağ
xanlığının çal-çağırlı,
xoşbəxt vaxtlarıdır. Əldə olunan xoşbəxtliyi
qoruyub saxlamaq hər zaman qurban tələb edir. Bu qurban
Ağabəyim ağadır. O, Vətən, torpaq
üçün xoşbəxtliyindən, sevgisindən
keçsə də, İbrahim xan öz xoşbəxtliyini yenə
də qoruya bilmir. Tarix boyu xalqımızın çörəyini
yeyib qanını içən erməni xəyanəti
xoşbəxt bir xanlığı məhv edir. Maraqlı səhnə
tərtibatı, gözəl rəssam işi, aktyorların
mükəmməl ifası, əlvan Qarabağ geyimləri,
zövqlü musiqi tərtibatı tamaşaçıları
o aləmdən bir an da olsa belə ayırmır. Xatırladaq
ki, tamaşanın quruluşçu rəssamı
İsmayıl Məmmədov, musiqi tərtibatçısı
Həmid Kazımzadə, rejissor assistentləri Rəfiqə
Musayeva və Vüqar Məmmədovdur. Tamaşada iki aktyor heyəti,
ümumilikdə 25-ə yaxın aktyor iştirak edir.
İki saat boyu
tamaşaçıda torpağa, vətənə sevgi
aşılayan “Qarabağnamə” sonda alqışlarla
qarşılandı. Bir tamaşaçı kimi deyə bilərəm
ki, hər kəs öz rolunun öhdəsindən məharətlə
gəldi, hər kəs öz rolunu inandırıcı
oynadı. Alqış səsləri və
gül-çiçəklər isə “Qarabağnamə”nin
uğurundan xəbər verirdi.
Hər kəsi bu tamaşaya
baxmağa, dönə-dönə baxmağa dəvət
edirik.
Təranə
Vahid
Mədəniyyət.-
2011.- 16 mart.- S. 6.