“Azərbaycan
muğamı və Orta Şərq musiqisi”
II
Beynəlxalq muğam festivalı çərçivəsində
elmi simpozium işə başladı
Martın
15-də AMEA-nın Milli Azərbaycan Tarixi Muzeyində
“Muğam aləmi” Beynəlxalq festivalı çərçivəsində
“Azərbaycan muğamı və Orta Şərq musiqisi” elmi
simpoziumunun açılışı oldu. Tədbiri açan
Bəstəkarlar İttifaqının sədri Firəngiz Əlizadə
simpoziumun UNESCO səviyyəsində keçirildiyini nəzərə
çatdırdı.
Tədbirdə
çıxış edən mədəniyyət və turizm
naziri Əbülfəs Qarayev muğam sənətinin son
dövrlərdəki vəziyyətindən danışdı:
«Dönə-dönə dinlədiyimiz muğamlar, təsnif və
rənglər, ölməz xalq mahnıları, onları
qoşub nəsildən nəslə ötürmüş ustad
ifaçıların tükənməz ilham və bəstəkarlıq
qüdrətindən xəbər verir. Muğam
ifaçılığının son iki əsrlik inkişaf mərhələsinə
nəzər salmaq kifayətdir ki, onun əhəmiyyətinin
miqyasını dərk etmək mümkün olsun. Musiqi
tarixçilərinin yekdil rəyinə görə, XIX əsr
Azərbaycan milli muğam ifaçılığının təşəkkülündə
həlledici mərhələ olub. Azərbaycanın qədim mədəniyyət
mərkəzlərində - Qarabağda, Təbriz,
Şamaxı və Bakıda muğam məclisləri,
muğam məktəbləri böyük nüfuz qazanıb. Qafqazın
konservatoriyası sayılan Şuşada bütün Şərqdə
tanınan xanəndə və sazəndələr yetişib. XIX
əsrin sonu - XX əsrin əvvəllərindən etibarən
Azərbaycanın xanəndə və sazəndələrinin
sorağı Avropanın konsert salonlarından gəlib. Daha
sonra Üzeyir Hacıbəylinin ilk muğam operaları bu sənətin
yeni imkanlarını üzə çıxardı”.
Nazir milli bəstəkarlıq məktəbinin
yaranmasında muğamın möhkəm təməl rolunu oynadığını
qeyd etdi: “Şərqin ilk operası «Leyli və Məcnun» məhz
muğam ənənəsindən qidalanaraq Avropa janrları
sisteminə muğam operası anlamını gətirdi. Azərbaycan
və dünya cazının əfsanəvi siması Vaqif
Mustafazadə muğam və caz ənənələri
qovşağında bənzərsiz muğam-caz üslubu
yaratdı. Muğamın XX əsrdə dünya musiqi sisteminə
daxil olması onun həm də mədəniyyətlərarası
dialoqda fəal yaradıcı rolunun bariz nümunəsidir”.
Azərbaycanın müstəqilliyi
dövründə muğamın yeni inkişaf yoluna qədəm
qoyduğunu qeyd edən nazir bu yolda Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə həyata keçirilən tədbirlərin
müstəsna rolunu vurğuladı: “Bu tədbirlərin məntiqi
nəticəsi kimi UNESCO-nun qərarı ilə muğam bəşəriyyətin
qeyri-maddi irs sərvətləri sırasına daxil edildi. Bu
muğamın təkcə xalqımızın deyil,
bütün bəşəriyyətin misilsiz mədəni sərvətinin
ayrılmaz hissəsi kimi qiymətləndirilməsidir».
Tədbirdə
çıxış edən təhsil naziri Misir Mərdanov
muğamın Azərbaycan xalqının ən qədim abidəsi
olduğunu bildirdi: «Elə mədəniyyət abidələri
var ki, xalqın tarixdə meydana çıxması ilə
yaranıb. Azərbaycan xalqının belə mədəniyyət
abidəsi var və o muğamdır. Muğam Şərqin bəşəri
və estetik ideyalarını özündə əks etdirir. Muğam
Azərbaycan mədəniyyətinin və təhsilinin
ayrılmaz hissəsidir».
Daha sonra çıxış edən
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının prezidenti Mahmud Kərimov
iki il öncə keçirilmiş elmi simpoziumdan ötən
dövr ərzində muğamın yeni metodoloji əsasda təbliğinə
başlandığını vurğuladı.
UNESCO-nun nümayəndəsi, Paris
Milli Elmi Araşdırmalar Mərkəzinin professoru Jan
Dürinq də çıxışında simpoziumun əhəmiyyətindən
danışdı.
Günün ikinci yarısında
elmi simpozium Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqında
davam etdi. Simpoziumda «S.Urməvinin və Ü.Hacıbəylinin
elmi əsərlərində muğam-məqam sistemləri»
(professor Səfərova Zemfira, Azərbaycan), «XVII əsrdə
maqamın suit formasında ifası və XIX əsr Azərbaycan
dəsgahı ilə əlaqələri» (Dr Uilyam Samits,
ABŞ), «Bosfordan Marağaya qədər: maqamların
düzgün ifasına dair nəzəri araşdırmalar və
təcrübə təkliflər» (Dr. Ozan Yarman, Türkiyə)
və s. mövzularda məruzələr dinlənildi.
Gülər
Mədəniyyət.- 2011.- 16 mart.-
S. 3.