Sənətdə özünəməxsus bədii izi olan rəssam

 

 Azərbaycan müasir təsviri sənətinin müxtəlif sahələrində çox məhsuldar çalışmaqla yaddaqalan əsərlər yaradan sənətkarlarımızdan biri də Əməkdar rəssam İsmayıl Məmmədovdur. Bunu onun 30 ildən artıq müddətdə rəngkarlıq və qrafika, teatr-dekorasiya monumental rəngkarlıq sahəsində yaratdığı əsərləri də təsdiqləyir.

  

   İsmayıl Əsəd oğlu Məmmədov 1948-ci il martın 31-də Bakı şəhərində anadan olub. Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbində (1963-1968-ci illər), İ.E.Repin adına Sankt-Peterburq Rəngkarlıq, Heykəltəraşlıq və Memarlıq İnstitutunda (1968-1974) təhsil alıb. 1976-cı ildən müxtəlif beynəlxalq və yerli sərgilərin iştirakçısıdır. 1978-ci ildən Rəssamlar İttifaqının üzvüdür. Ötən illərdə Rəssamlar İttifaqı idarə heyətinin katibi (1987-1992), Azərbaycan Dövlət Musiqili Komediya Teatrının baş rəssamı (1998-2007), “İçərişəhər” Dövlət Tarix-Memarlıq Qoruğunun baş rəssamı (2007-2008) və başqa yaradıcı, ictimai vəzifələrdə səmərəli fəaliyyət göstərib. Hazırda ingilis dilində çap olunan “Visions of Azerbaijan” adlı jurnalın baş rəssamıdır.

   Rəssamın rəngkarlıq qrafika işlərindən ibarət ilk fərdi yaradıcılıq sərgisi 1985-ci ildə keçirilib. İ.MəmmədovHumay” (1995) Qızıl Dərviş” (1999) mükafatlarına layiq görülüb. Rəssam bir sıra ölkələrdə (Türkiyə, Britaniya, Rusiya, ABŞ s.) yaradıcılıq ezamiyyətlərində olub, fərdi sərgilərini yerli tamaşaçılara təqdim edib. Yaratdığı əsərlər dünyanın müxtəlif muzey, qalereya şəxsi kolleksiyalarında saxlanılır.

   İ.Məmmədov yaradıcılığı mövzu dairəsinin çoxşaxəliliyi, əsərlərinin kompozisiya quruluşunun mürəkkəbliyi, kolorit həllinin rəngarəngliyi, ifadə üslubunun müxtəlifliyi, janr xüsusiyyətlərinin zənginliyi, icra manerası, mövzuya özünəməxsus yanaşma xüsusiyyəti görüm tərzinin fərdiliyi ilə seçilir. İ.Məmmədov Şərq incəsənətinin ənənəvi xüsusiyyətlərini, onun simvolik çoxmənalılığını, eləcə Qərb incəsənətinin mütərəqqi cəhətlərini ümumiləşdirməklə bu tendensiyaları əsərlərində birləşdirməyə - vəhdətdə verməyə çalışır.

   Rəssam dəzgah rəngkarlığı, qrafika, teatr-dekorasiya, divar boyakarlığı kompyuter qrafikasında bir-birindən maraqlı əsərlər qalereyası yaradıb. Onun süjetli tablolarındanOyanış”, “Dərketmə”, “Musiqi dərsi”, “Analıq”, “Muğam”, “Neft daşlarında fırtına”, “Abşeron ritmləri”, ”Yenə bahar”, “Kənddə konsert”, “İş günü”, “Üsyan s. əsərlərinə yüksək sənətkarlıq bədii işlənmə xüsusiyyətləri xasdır.

   Rəssamın folklor nümunələrimizə həsr etdiyi tablolar da duyğulandırıcılığı ilə yadda qalır.Güləş”, “Abşeronda”, “Çörək”, “Baharda”, “Pensər kəndindən olan əməkçi başqa əsərləri bu qəbildəndir. Qeyd etmək lazımdır ki, rəssamlarımız qədər bu cür milli-etnoqrafik mövzulara müraciət etmiş olsalar, bir o qədər yerli xarici ölkə vətəndaşlarının qəlblərini fəth etməklə əsərlərinin daha uzunömürlülüyünü təmin etmiş olarlar.

   İ.Məmmədov eyni zamanda çoxsaylı abstrakt kompozisiyalar müəllifidir. Sənətin azadlığını yaradıcılığı ilə təsdiqləyən müəllif özünü hər hansı çərçivə daxilində saxlamaqdan uzaqdır. Təbii ki, sənət yollarına yenicə qədəm qoyan şəxs özünütəsdiqədək dünyəvi milli ənənələrdən bəhrələnməlidir. Çünki sənətdə qəbul edilən edilməyən bütün üslub cərəyanlar sənətkarın özünü ifadəsi üçün, yaradıcı dünyasının təzahürü üçün bir vasitədir. Bu mənada rəssamın “Major”, “Minor”, “Kainat”, “QarşıdurmaKompozisiyaadlandırdığı bir çox mücərrəd əsərləri onun daxili bədii dünyasının, gərgin yaşantılarının ustalıqla təcəssümüdür.

   Rəssamın yaratdığı portret əsərlərinə misal olaraqZərifə” “Bibixanım”, “Gənc oğlan kitabla”, “Rövşən”, “Eksteryerdə ailəvi portret”, “Güzgü ilə avtoportret”, “Bakılı rəssam Gennadi Brijatyuk”, “Sara”, “Bu, Fərmandır”, “Rasimin qapıları”, “Məhəmməd Füzuli”, “Dədə Qorqud”, “Cavanşir Quliyev başqa uğurlu əsərlərini göstərmək olar.

   Rəssam eyni zamanda təsviri sənətin mənzərə natürmort janrında yaradılmış bir-birindən maraqlı əsərlərin müəllifidir. İ.Məmmədovun mənzərə əsərləri onun müxtəlif ölkələrə yaradıcı səfərlərindən, doğma diyarımızın dilbər guşələrinin əsrarəngiz təbiətinin duyğulandırıcı təsirindən qaynaqlanan bədii görüntülərdir.

   Rəssamın yaratdığı mənzərə əsərlərinə misal olaraqAlupkada aylı gecə”, “Biq Ben alaqaranlıqda”, “Hayd Park alaqaranlıqda”, “Qızıl körpü, Venesiya”, “Yağışdan sonra, Venesiya”, “Günotra, Venesiya”, “Günəşli Venesiya”, “Qondolalar, Venesiya”, “Süleymaniyyə məscidi, İstanbul başqa əsərlərini göstərmək olar. Sadalanan mənzərə əsərlərinə həm real bir coğrafi məkanın təsviri həm eyni zamanda rəssamın təxəyyülündən doğan təkraredilməz bir məkan kimi xarakterizə etmək olar.

   Sənətkar diqqətçəkən natürmortlar müəllifi kimi özünü təsdiq edib.

   Zəncirotular”, “Emalatxanada”, “Heyva ağacının budağı”, “Narla natürmort s. əsərlərində rəssam əşya predmetlərin incəliklərinə varmaqla sonda estetik təsir yükünə malik bitkin kompozisiyalar yarada bilib.

   İ.Məmmədov qrafikanın bütün sahələrində eyni şövqlə maraqlı əsərlər ərsəyə gətirib. Rəssamın karandaş, pastel, qarışıq texnika, s. bədii-texniki vasitələrlə işlədiyi lövhələr, eləcə monotipiyaları, cizgi rəsmləri, kitab qrafikası başqa qrafika əsərləri özünün orijinal işlənmə üslubu bədii ifadə həllinin kamilliyi ilə diqqəti cəlb edir.

   Rəssamın əsərlərində Bakının özünəməxsus yeri var. Sənətkar köhnə Bakı səhnələrinin, əvəzedilməzİçərişəhərmənzərələrinin mahir tərənnümçüsüdür. Rəssamınİçərişəhər”i Bakıda XX əsrin əvvəllərində inşa edilmiş tarixi binaların hər birini böyük zəhmət hesabına təsvir edərək bədii biçimdə tamaşaçılara təqdim edib. Onun Azərbaycanın tarixi abidələrinin, eləcə İçərişəhər”in ayrıca abidələrinin bədii xəritəsini yaratmaq qüdrəti xüsusilə qeyd edilməlidir. Rəssamın bu işləri Azərbaycanın turizm potensialının əcnəbilərə təbliği ölkəmizin xaricdə tanıdılması işində xüsusi töhfələr verəcək.

   İ.Məmmədovun Azərbaycanın mədəniyyət xadimlərinə həsr etdiyi bədii markalar (“Üzeyir Hacıbəyli”, “Qara Qarayev”, “Akademik Həsən Əliyev”, “Cəfər Cabbarlı”, “Bülbül s.) özünün bədii ifadə həllinə işlənmə səlisliyinə görə fərqlənir.

   RəssamınMənim rəngli yuxularım”, “Dədə Qorqud”, “Afrika maskaları”, mifoloji folklor mövzularında yaratdığı monotipiya nümunələri özünün mövzu tutumu bədii həlli baxımından xüsusilə diqqəti cəlb edir.

   İ.Məmmədov 10 ilə yaxın Musiqili Komediya Teatrında baş rəssam işləyib. Rəssam həm Akademik Milli Dram Teatrında Dövlət Rus Dram Teatrında qoyulan tamaşalara bədii tərtibat verib geyim eskizləri hazırlayıb. Bunlara misal olaraq Milli Dram Teatrında səhnələşdirilən İlyas ƏfəndiyevinHökmdar qızıəsərini, Bəxtiyar VahabzadəninÖzümüzü kəsən qılınc” (“Göytürklər”) “Dar ağacı başqa tamaşaları göstərmək olar.

   İ.Məmmədov həm monumental rəngkarlıq nümunələri yaradıb. Təəssüf ki, müəyyən səbəblərdən bu bədii sənət inciləri qorunub saxlanılmayıb. Bu məqamı digər monumentalçı rəssamların yaradıcılığına da şamil etmək olar. Çox zaman təmir zamanı naşılıqdanmı hansısa digər səbəbdən rəssamlarımızın ağır zəhmət hesabına ərsəyə gətirdikləri bədii lövhələr sıradan çıxır. İ.MəmmədovƏfsanəkafesində (1984-1985-ci illər) (Sirus Mirzəzadə ilə birgə), “Retro” foto otelyesində (1986-1987-ci illər) (Sirus Mirzəzadə ilə birgə) Azərbaycankinoteatrında (1987-1988-ci illər) monumental bədii tərtibat hazırlayıb. Rəssamın bu işləri bədii ifadəlik, məna məzmun yükünə görə heç yaradıcılığının başqa sahələrində yaradılmış əsərlərdən geri qalmır.

   Ümumiyyətlə, İ.Məmmədovun yaradıcılığında milli qaynaqlar, milli çalarlar əsas aparıcı xətt kimi keçir. Əslində hər bir yaradıcı şəxs, o cümlədən rəssam nəyi necə yaradacağından asılı olmayaraq daim öz milli mənsubluq hissini büruzə verməlidir. Elə təsviri sənətdə özünəməxsus bədii izi olan Əməkdar rəssam İsmayıl Məmmədov kimi.

  

 

   Əsəd Quliyev,

   sənətşünas

 

   Mədəniyyət.- 2011.- 30 mart.- S. 12.