Cizgi
filmlərindən sənədli kinoya
Vaqif Behbudov: “Kompyuterlərin olmadığı vaxtlarda
multiplikasiya filmləri çəkmək böyük zəhmət
tələb edirdi”
Son
dövrlər müasir texniki yeniliklər hesabına ekran
imkanları olduqca genişlənən multiplikasiyanın kino
incəsənətində özünəməxsus yeri var. Təkcə
balacaların deyil, böyüklərin də maraqla izlədiyi
multiplikasiya filmlərinin çəkilişinin məxsusi
özəllikləri, çətinlikləri az deyil.
5-10 dəqiqəlik cizgi filmi belə
bütöv bir yaradıcı kollektivin uzun və gərgin əməyi
hesabına ərsəyə gəlir. Azərbaycanda animasiya
filmlərinin ilk yaradıcısı, Dövlət
mükafatı laureatı, Xalq artisti, Azərbaycan
Kinematoqrafçılar İttifaqının katibi,
rejissor-operator Vaqif Behbudovla söhbətimiz də bu barədədir.
- Vaqif müəllim, necə oldu
ki, animasiya filmlərinə müraciət etdiniz?
- Məndə bu sənətə hələ
uşaqlıqdan böyük maraq olub. Yoldaşlarımla səhnə
qururdum, kartondan kuklalar kəsib düzəldirdim, boyalarla rəngləyirdim.
Uşaqlar da yığılıb baxırdılar. Arzum
animasiya filmləri ilə məşğul olmaq idi. 1956-cı
ildə 190 saylı məktəbi bitirdikdən sonra Mədəniyyət
Nazirliyinin göndərişi ilə Sankt-Peterburqda ali
kino-televiziya təhsili aldım. 1962-ci ildə Azərbaycan
Teleradio Verilişləri Komitəsinin sədri Teymur Elçin
mənə böyük yol açdı. Onun qəbulunda oldum,
cizgi filmləri çəkmək barədə fikirlərimi
bildirdim. O məni səmimi dinlədikdən sonra rəhmətlik
kinorejissorumuz Kamil Rüstəmbəyovu da
çağırdı. Dedi ki, Vaqifə kömək edin, onun
işinə yol açın. 1962-1964-cü illərdə
eksperimentlər apardım. O vaxtlar kompyuter yox idi. Kompyuterlərin
olmadığı vaxtlarda multiplikasiya filmləri çəkmək
isə böyük zəhmət tələb edirdi. Mən rus
redaksiyasında “Qlazok” verilişinə, “Gənclik”
redaksiyasına verilişlər üçün başlıq
düzəldirdim. Beləcə çıxdıq mavi ekrana...
1964-cü ildə görkəmli kinooperator və rejissor Rasim İsmayılov mənə birgə film çəkməyi təklif etdi. Applikasiya üsulu ilə “Danışan işıqlar” filmini çəkdik. Çəkiliş böyük çətinliklərlə ərsəyə gəldi. Əslində mənim əsas arzum həcmli (kukla) filmləri çəkmək idi. Hər zaman olduğu kimi yenə də rəhbərlik mənə kömək etdi. Mənə icazə verildi ki, biz də həcmli filmlərə keçək. Rəssam Solmaz Musayevanı birgə işləməyə dəvət etdim. 1972-ci ildə “İlham” adlı ilk həcmli filmimizi çəkdik. Mən bu filmdə həm rejissor, həm də operator idim. 1974-cü ildə Daşkənddə Ümumittifaq televiziya filmləri festivalında ən yaxşı rejissor işinə görə mükafat aldım.
İlk filmlərimiz
Moskvanın, Mərkəzi Televiziyanın sifarişi ilə
çəkilirdi. Filmlərin Moskvada yaxşı qəbul olunmasından
sonra özümə inamım artdı, daha səylə
işləməyə başladım. 1980-ci ildə Həsən
Seyidbəyli mənə “Sağ ol, dostum” multiplikasiya filmini
çəkməyi təklif etdi. 4-5 yaşlı uşaqlar
üçün nəzərdə tutulmuş filmdə itin yiyəsinə
sadiqliyindən bəhs olunur. Film həmin il Yerevanda IX Ümumittifaq televiziya filmləri
festivalında nümayiş olundu. Festivalda münsiflər heyətinin
sədri, SSRİ Xalq artisti Rolan Bıkov filmi çox bəyəndiyini
dedi. Filmə ən yaxşı rejissor işinə görə
mükafat verildi.
Bu illərdə rəssamlar Vaqif Məmmədov
və Rauf Dadaşovu birgə işləməyə dəvət
etdim. 1992-ci ilə qədər bütün filmləri onlarla
birgə işləmişəm.
- Cizgi filmlərində musiqinin də
xüsusi yeri var. Bəstəkarlardan kimlərlə işləmisiniz?
- Bir çox bəstəkarlarla
işləmişəm. Aqşin Əlizadə, Oqtay
Zülfüqarov, Ruhəngiz Qasımova, Rəşid Nəsiboğlu,
Rafiq Babayev, Ramiz Mirişli kimi bəstəkarların mənim
çəkdiyim filmlərdə böyük əməyi olub.
- Cizgi filmləri çəkərkən
hansısa yeniliklər edirdinizmi?
- Təbii ki, filmdən filmə
inkişaf özünü göstərirdi. Bu xüsusda
R.İbrahimbəyovun ssenarisi əsasında çəkdiyimiz
“Başlanğıc” adlı filmi qeyd etmək istərdim. Filmdə
Yer kürəsini iki yerə ayıran çayı qurmaq
xüsusilə çətin idi. Nəhayət, film ərsəyə
gəldi və 1983-cü ildə Almatıda X Ümumittifaq
televiziya filmləri festivalında nümayiş olundu. Filmə
iki jüri - həm bədii filmlər, həm də uşaq
filmləri jürisi baxdı. Ən yaxşı rejissor
işinə görə mükafata layiq görüldüm. Bir
də “Sehrli çıraq” filmini qeyd etmək istərdim. Bu
filmdə mən 7 sevimli komediya aktyorunu - Nəsibə Zeynalova,
Hacıbaba Bağırov, Səyavuş Aslan, Yaşar Nuri, Eldəniz
Zeynalov, İlham Namiq Kamal və Arif Quliyevi çəkilişlərə
dəvət etdim, onların kukla fiqurlarını
hazırlatdırdım. Bu filmin hazırlanmasında görkəmli
aktyorlarımızın böyük əməyi oldu. Film
uşaqlara oxumağı, mütaliə etməyi tövsiyə
edir.
- Bildiyimizə görə,
hazırda siz sənədli filmlər çəkirsiniz. Niyə
animasiyada çalışmağı davam etdirmədiniz?
- 90-cı illərin əvvəlində tədricən Moskva ilə əlaqələrimiz kəsildi. Bu da xeyli çətinliklər yaratdı. Axı bizim bütün filmlərin personajları “Soyuzmultfilm”də rəssamlar tərəfindən hazırlanırdı. Sonuncu dəfə 1992-ci ildə Teymur Elçinin ssenarisi əsasında “Analar və laylalar” animasiya filmini çəkdim. Bundan sonra sənədli janrda filmlər çəkməyə başladım.
Esmira
Tahirqızı
Mədəniyyət.-
2011.- 27 may.- S. 11.