“Azərbaycan
kinosuna xidmət edirəm”
Əliqulu
Səmədov: “Ən ağır günlərdə də
kinostudiyanı tərk etmədim”
Əməkdar
artist Əliqulu Səmədovu kino işçiləri
arasında tanımayan yoxdur. Elə o da bu sahədə
çalışanları yaxşı tanıyır.
Saçını “Azərbaycanfilm”in pavilyonlarında, çəkiliş
meydançalarında ağardıb.
SSRİ Xalq artisti Yevgeni Matveyevin tələbəsi
olan Əliqulu Səmədov 1979-cu ildə kinostudiyanın
aktyor şöbəsinə qəbul olunub. Arxada qalan 30 ildən
çox müddət ərzində “Nizami”, “Qara gölün cəngavərləri”,
“Bircəciyim”, “Atları yəhərləyin”, “Yol əhvalatı”,
“Bağlı qapı arxasında”, “Papaq”, “Birisigün gecəyarısı”,
“Bəyin oğurlanması”, “Həm ziyarət, həm ticarət”,
“Biz qayıdacağıq”, “Cavid ömrü”, “Cavad xan”,
“İstanbul reysi” və başqa filmlərdə
irili-xırdalı müxtəlif rollara çəkilib.
Baş rollardan birinə çəkildiyi “Alfa layihəsi” filmi
Ukraynanın Lenin Komsomolu Mükafatına layiq
görülüb. Ukrayna kinematoqrafçılarının
çəkdiyi “Alfa layihəsi”, “Sıçrayış”
filmlərində, habelə Rusiyada çəkilən “Dronqo”,
Türkiyədə istehsal olunan “Onlar da insandır”, “57
saylı qatar” teleseriallarında da rol alıb. Əcnəbi
rejissorlar bu gün Azərbaycan aktyorları arasında kastinq
keçirərkən onun məsləhətlərindən
yararlanırlar. Bu da təsadüfi deyil, çünki Əliqulu
Səmədov onlarla bədii filmin ikinci rejissoru olub.
Tamaşaçılar onu rejissor
Elxan Cəfərovun yazıçı Aqil Abbasın ssenarisi əsasında
çəkdiyi “Dolu” filmində də görə biləcəklər.
Filmidə ona səhiyyə nazirinin müavini obrazı etibar
edilib. Əliqulu Səmədov eyni zamanda bu ekran əsərinin
ikinci rejissorudur.
- Əliqulu müəllim,
kinematoqrafçılar sizi yaxından tanıyırlar. Bəlkə
oxucularımıza da bu imkanı yaradaq...
- 1953-cü ildə Astara şəhərində
anadan olmuşam. Uşaq vaxtlarından rəqsə
böyük həvəs göstərir, tədbirlərdə,
festivallarda iştirak edirdim. Amma kino aktyoru olmaq, filmlərə
çəkilmək istəyini həmişə ürəyimdə
gəzdirirdim. 1970-ci ildə Bakı Rabitə Texnikumuna daxil
olanda da bu istək məni tərk etməmişdi. Bir gün
“Azərbaycanfilm”də aktyor kursları açıldığını
eşitdim. Həmin dərslərdə iştirak etmək məqsədi
ilə kinostudiyaya gəldim və qapıda asılmış
elan diqqətimi cəlb etdi.
Elanda yazmışdılar ki,
Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutunda ilk dəfə
olaraq azərbaycanlı tələbələrdən ibarət
aktyorluq kursu yaradılacaq. Seçimdə iştirak etmək
üçün tələb olunan sənədləri
hazırlayıb kinostudiyanın aktyorluq şöbəsinə
təqdim etdim.
Kinematoqrafiya İnstitutuna qəbul
olunmaq üçün 2 minə yaxın gənc sənəd
vermişdi. İlkin mərhələlərdən sonra 80-ə
yaxın namizəd qaldı. Mən də onların arasında
idim. Bizə dedilər ki, cəmi 15 nəfər qəbul
olunmalıdır. Mən seçimə səylə
hazırlaşırdım. Rəhmətlik Kamil Rüstəmbəyov
mənə bütün incəlikləri öyrədirdi. O,
istedadlı rejissor olmaqla yanaşı, həm də gözəl
insan idi. Həmişə onu minnətdarlıq hissi ilə yad
edirəm.
Nə isə, sonuncu mərhələ
gəldi. SSRİ Xalq artisti Yevgeni Matveyevin rəhbərlik
etdiyi professor-müəllim heyətinin qarşısında
imtahan verdik. İki gün çəkən imtahanlardan sonra 22
nəfər qaldıq. Kinostudiyanın pavilyonlarında
sınaq çəkilişlərində də iştirak
etdik. Dedilər ki, həmin lentlərə Moskvada baxılandan
sonra sonuncu mərhələnin cavabları açıqlanacaq.
Bir müddətdən sonra Kamil müəllim dedi ki, təbrik
edirəm, instituta qəbul olunmusan.
- Kinoda epizodik rola belə çəkilməyən,
aktyorluq təhsili görməyən bir gənc necə oldu ki,
nüfuzlu sənət ocağına qəbul edildi?
- Ya bəxtim gətirdi, ya da
görünür, həqiqətən də istedadım var
imiş. Eşidən-bilən hamı təəccüblənirdi.
Atam tələbə biletimi görəndən sonra qurban kəsdi.
Doğrudan da inanılası məsələ deyildi. Qəbul
olunan 15 nəfərin arasında elə gənclər var idi
ki...
- Məsələn?
- Götürək elə Fərhad
İsrafilovu. “Yeddi oğul istərəm” filmindəki
Qəqəni rolundan sonra populyar idi. Ötkəm İsgəndərov İncəsənət İnstitutunun
tələbəsi idi
və artıq “Tütək səsi”ndə
çəkilmişdi. Azər Qurbanov “Sehrli xalat”da Rəşid roluna çəkildiyindən
məşhur idi.
Ömür Nağıyev bir
neçə filmdə
rol almışdı.
Vəlihəd Vəliyev Gəncə
Dram Teatrında çalışmışdı.
Həmidə Ömərova,
Sonaxanım İbrahimova
kimi istedadlı gənclər bizim qrupda təhsil alırdı. Bu da
məsuliyyətimi artırırdı.
Bilirdim ki, bir də
belə fürsət ələ düşməyəcək.
Günüm kitabxanada, teatr
və muzeylərdə
keçirdi. İdmanla məşğul
olurdum, institutun voleybol komandasının kapitanı idim, maşın sürməyi,
at çapmağı öyrənirdim.
Dərslərimi də yaxşı
oxuyurdum. Bir dəfə
də olsun “3” almadım. Özümü bu günlərə
hazırlayırdım. Bilirdim ki, sevdiyim bir
sənətlə məşğul
olacağam. 1979-cu il iyunun 10-dan “Azərbaycanfilm”də çalışıram.
Ən ağır günlərdə
də kinostudiyanı tərk etmədim.
- Bütün kinorejissorlarla xoş münasibətləriniz olsa
da, yalnız epizodik rollara çəkilmisiz...
- Birincisi, mənim ancaq baş rola çəkilmək
kimi bir iddiam olmayıb. Neçə
illərdir, kinonun içindəyəm. Bu illər ərzində təkcə aktyorluqla məşğul olmamışam.
İkinci rejissor kimi çalışdığım filmlərin sayını-hesabını
itirmişəm. Dublyaj rejissoru
olmuşam, sinxron səs yazılmasını
əla öyrənmişəm.
Aktyor və aktrisalarımızın
kartotekasını yaratmışam.
Bu gün kartotekamda
800-ə yaxın fotoşəkil
var. Əcnəbi kinorejissorlar
azərbaycanlı aktyorlarla
kastinq apararkən kartotekamdan istifadə edirlər.
- Bu il
Milli Kino Günündə
təltif olunanlar arasında siz də var idiniz.
Həmkarlarınız, iş yoldaşlarınız
“Əməkdar artist” fəxri
adı almağınıza
elə sizin qədər sevinirdilər...
- Mən də bu illər
ərzində çiyin-çiyinə
çalışdığım insanların hər uğuruna sevinmişəm.
Ölkə başçısı İlham Əliyevə, mədəniyyət və
turizm naziri Əbülfəs Qarayevə
minnətdaram ki, əməyimi yüksək
qiymətləndirdilər. “Azərbaycanfilm” kinostudiyasının
direktoru Xamis Muradov, Kinematoqrafçılar
İttifaqının rəhbərliyi
həmişə mənə
diqqət və qayğı göstəriblər.
Fəxri
adı adama yalnız ona görə vermirlər ki, sevinsin. Həm də ona görə
təltif edirlər ki, işinə daha da məsuliyyətlə
yanaşsın. Cənab
nazirdən fəxri adın vəsiqəsini alanda dedim ki,
Azərbaycan kinosuna xidmət edirəm.
- Hələlik
sonuncu işiniz “Dolu” filmi ilə
bağlıdır. Bəlkə bu
barədə bir qədər danışaq?
- Aqil Abbasın “Dolu” romanı ədəbi mühitdə hadisəyə
çevrilən və
ədəbi dəyərini
alan əsərdir.
İnanıram ki, “Dolu” filmi də uğurlu
alınacaq. Bütün yaradıcı
qrup bu uğura
köklənib. İnşallah, ekranlara çıxanda tamaşaçılar görəcək
ki, bizim kinostudiyada necə filmlər çəkmək
olar. Quruluşçu rejissor Elxan
Cəfərov kinematoqrafiyanı
dərindən bilən,
işini səliqəli
görən rejissordur.
Onunla çalışmaq mənə
ləzzət edir.
Mən “Dolu”da səhiyyə nazirinin müavini obrazını oynayıram
və filmin ikinci rejissoruyam.
- Bütün əsgərlər general olmağı
arzuladıqları kimi,
yəqin ki, ikinci rejissorlar da nə vaxtsa
quruluşçu rejissor
olmağı xəyallarından
keçirirlər...
- Mənim belə xəyalım olmayıb. Birincisi, mən rejissor
təhsili almamışam.
İkincisi də hər
kadra quruluş verməyi bacarmıram.
Bacarmadığım işdən isə
yapışmaq istəmirəm.
Etibar Cəbrayıloğlu
Mədəniyyət.-
2011.- 16 noyabr.- S. 12.