Muzeylərimiz tarix və mədəniyyətimizi
yaşadır
Abdulla Şaiqin mənzil muzeyindən xoş təəssüratlarla
Paytaxtımızda çoxsaylı
mədəniyyət müəssisələri, incəsənət
mərkəzləri, sərgi qalereyaları ilə
yanaşı, görkəmli şəxsiyyətlərin xatirə
və mənzil muzeyləri də fəaliyyət göstərir.
Belə mədəniyyət ocaqlarından biri
də görkəmli Azərbaycan ədibi və maarifçisi Abdulla Şaiqin (Abdulla Mustafa oğlu Talıbzadənin)
mənzil muzeyidir.
Hələ orta məktəbdə oxuyarkən Abdulla Şaiqin uşaqlar üçün yazdığı əsərləri həvəslə mütaliə edərdim. Yazıçının “Məktub yetişmədi” əsəri, onun mövzusu indi də yadımdadır.
Sonralar Bakıda işləyərkən Abdulla Şaiqin əsərlərindən ibarət, o cümlədən onun “Məktub yetişmədi” hekayəsinin də nəşr edildiyi kitabı almış və həmin hekayəni dəfələrlə oxumuşam. Hekayə o dərəcədə sadə və səmimi yazılıb, hər dəfə onu yada salanda xatirələrim məni keçmişə - uşaqlıq illərimə qaytarır...
Ötən əsrin 60-cı illərində, yay aylarında Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Teatrı, C.Cabbarlı adına Gəncə Dövlət Dram Teatrı və Gənc Tamaşaçılar Teatrının kollektivi rayonumuza qastrola gələrdilər. Hər iki valideynim müəllim olduğundan məni həmişə həmin tamaşalara aparar, özləri gedə bilmədikləri halda isə atam həmişə mənə teatr tamaşalarına bilet almağa pul verərdi. Teatra marağım və məhəbbətim elə o vaxtdan yaranmışdı.
Gənc Tamaşaçılar Teatrı tərəfindən tamaşaya qoyulmuş Abdulla Şaiqin “Bir saat xəlifəlik” əsərinə də elə o zaman baxmışdım. Yaxşı yadımdadır, tamaşada Bəhlul Danəndə rolunu unudulmaz aktyorumuz Əliağa Ağayev oynayırdı. Mən universitetdə oxuduğum illərdə isə Xalq artisti Əliağa Ağayev artıq Akademik Dövlət Dram Teatrında işləyirdi.
Muzeyləri, o cümlədən mənzil muzeylərini ziyarət etmək, eksponatlarla tanış olmaq hər bir insanın dünyagörüşünün formalaşmasında, öz xalqının tarixi, mədəniyyət barədə biliklərinin zənginləşməsində mühüm rol oynayır.
Baş Prokurorluğun Tədris Mərkəzinin rəhbəri işləyərkən rəhbərlik tərəfindən, bir qayda olaraq, muzeylərə ekskursiya məqsədilə vəsait ayrılırdı. Bir dəfə Tədris Mərkəzində ixtisasartırma kursuna cəlb edilmiş bir qrup dinləyicini Rüstəm Mustafayev adına İncəsənət Muzeyinə ekskursiyaya aparırdım. Ekskursiya başlanmazdan əvvəl dinləyicilərə müraciət edərək bildirdim ki, kim əvvəllər bu muzeydə olubsa, əlini qaldırsın. Dinləyicilərdən yalnız bir nəfər əlini qaldırdı. Aydın oldu ki, həmin dinləyici Bakı şəhərində orta məktəbdə oxumuşdur və bir dəfə məktəblilərlə birlikdə bu muzeydə ekskursiyada olmuşdur. Çox acınacaqlı fakt idi. İyirmi-iyirmi beş nəfərdən yalnız birini çıxmaq şərtilə, digər dinləyicilər beş il Bakı şəhərində oxuyub, ali təhsil almalarına baxmayaraq, respublikamızın ictimai-mədəni həyatında xüsusi yeri olan bu muzeydə bir dəfə də olmamışlar. Əlbəttə, bu heç də ürəkaçan fakt deyildi və bunun acı nəticəsini mən elə ekskursiya gedişində hiss etdim.
Muzeyin zallarının birində II Yekaterinanın təxminən, iyirmi-iyirmi beş santimetrlik heykəlciyi nümayiş etdirilirdi. Mən hələ tələbəçilik illərimdən tanıdığım bir dinləyiciyə müraciət edib heykəlcikdə kimin təsvir olunduğunu soruşdum (həmin tələbə ilə vaxtilə yataqxanada bir yerdə yaşamışdıq, o məndən bir neçə kurs yuxarıda oxuyurdu). O, heykəlciyə diqqətlə baxdıqdan sonra dedi:
- Bu, Lomonosovdur.
Cavab məni çox təəccübləndirdi və dedim:
- Lomonosova oxşayır, ancaq o, II Yekaterinadır.
Məni təəccübləndirən
o idi ki, insan taleyini həll edən prokurorluq işçisi II
Yekaterina ilə Lomonosovu ayıra bilmir.
Bu fakt
muzeylərin insanın
dünyagörüşünün formalaşmasında mühüm
rol oynaması barədə qənaətimi
daha da gücləndirdi.
Nə isə, hörmətli
oxucu elə zənn etməsin ki, mövzudan kənara çıxdım.
Əslində, bu fakt muzeylərimizin insanlar arasında daha geniş təbliğ olunmasının zəruriliyini
göstərir.
Ədliyyə Nazirliyinin Ədliyyə
Akademiyasının prorektoru
vəzifəsində işləyirdim.
Əvvəllər hakim vəzifəsində işləmiş, hazırda
Akademiyanın baş müəllimi işləyən
Elmira İsmayılovanın Həmkarlar İttifaqı
komitəsinin sədri
vəzifəsinə seçilməsi
ilə bu sahədə əhəmiyyətli
dərəcədə dönüş
yarandı. Akademiyanın kollektivinin Bakıda yerləşən muzeyləri
ziyarət etməsi artıq müntəzəm
xarakter almışdı.
Bu ilin
yaz ayları idi. Qərara aldıq ki,
Abdulla Şaiqin mənzil
muzeyinə ekskursiya təşkil edək.
Əvvəldə qeyd
etdiyim kimi, hələ on il
bundan əvvəl, prokurorluq orqanlarında işləyərkən Tədris
Mərkəzində ixtisasartırma
kursuna cəlb edilmiş bir qrup dinləyici və mərkəzin əməkdaşları ilə
həmin muzeydə olmuşdum.
Ekskursiyadan bir gün əvvəl muzeyə gedərək oraya gələcəyimizi muzeyin
işçilərinə bildirdim.
O zaman muzeyin direktoru Abdulla Şaiqin oğlu, görkəmli ədəbiyyatşünas, qocaman
alim, akademik Kamal Talıbzadə idi. Muzey əməkdaşlarından
xahiş etdim ki, sabah
nahardan sonra prokurorluğun əməkdaşlarının
muzeyi ziyarət edəcəklərini muzeyin
direktoruna çatdırsınlar.
Xahiş
etdim ki, mümkün olsa, Kamal müəllim muzeylə tanışlıqda
bələdçiliyi öz
üzərinə götürsün.
Səhəri günü bir
qrup prokurorluq işçisi ilə muzeyə gələrkən
aydın oldu ki, qocaman akademik
təyin olunan vaxtdan da yarım
saat əvvəl gəlib bizi gözləyirmiş. Muzey
barədə hörmətli
akademikimiz Kamal Talıbzadə çox maraqlı məlumatlar verdi. Söhbət
əsnasında dedi: «Mənim bütün həyatım bu muzeyin binası ilə bağlı olub. Mən bu mənzildə
dünyaya gəlmişəm,
burada böyümüşəm.
Abdulla Şaiq ocağının
yaradıcılıq mühitinə,
buraya tez-tez qonaq gələn böyük şəxsiyyətlərə
bağlanmışam...Bu otaqlar
çox şirin xatirələrlə bağlıdır
- atamın da, Səməd Vurğunun da, mənim də toyum burda
olub...».
Muzeylə tanışlıq zamanı onu da öyrəndik ki, xalqımızın böyük şairi Səməd Vurğun
Abdulla Şaiqlə bacanaq
olub. O vaxtadək
iki böyük ədibin qohum olması barədə eşitməmişdim.
Otaqların birində Abdulla Şaiqin
anasının - akademik
Kamal Talıbzadənin
nənəsinin iri portreti vardı. Akademik Kamal Talıbzadənin «bu da mənim
nənəmdir» deməsi
mənim xüsusilə
yadımda qaldı.
Yetmişdən çox
yaşı olan akademik bu sözləri
xüsusi bir səmimiyyət və intonasiya ilə dedi. O zaman bizə
elə gəldi ki, qocaman alim
bu sözləri deyərkən bir anlığa uşaqlıq
dövrünə qayıdaraq
o uzaq keçmişi yada salmışdı.
Bu vəziyyət
akademikin özünü
və bizi də bir qədər
kövrəltdi. Muzeylə tanışlıqdan
sonra mən xatirə kitabına öz təəssüratlarımı
da yazdım və hörmətli akademikimiz Kamal Talıbzadə ilə birgə xatirə şəkli də çəkdirdik.
Həmin vaxtdan artıq on il keçmişdi
və mən Ədliyyə Akademiyasında
işləyirdim. Akademiyanın Həmkarlar İttifaqı
komitəsinin sədri
Elmira xanımın təşkilatçılığıyla
kollektivin bir qrup üzvi ilə yenə də Abdulla Şaiqin mənzil muzeyinə baş çəkdik.
Abdulla Şaiqin mənzil muzeyi ilə hər dəfə tanışlıq ziyarətçilərə
böyük mənəvi
zövq verir. Biz
bu dəfə də muzeylə tanış olarkən böyük ədib və yazıçı Abdulla Şaiqin
Azərbaycan ədəbiyyatının
inkişafında böyük
xidmətləri haqqında
təsəvvürlərimiz bir az da
zənginləşdi. Əvvəlki
səfərimizlə müqayisədə
yalnız bir fərqi hiss etdik, o da Abdulla Şaiqin oğlu akademik Kamal Talıbzadənin yoxluğu idi. O artıq dünyasını
dəyişmişdi...
Bu ekskursiyadan Ədliyyə Akademiyasının kollektivi çox razı qaldı və biz muzeydən xoş təəssüratla ayrıldıq. Muzeydən ayrılarkən xatirə kitabına qeydlərimizi etməyi də unutmadıq.
Həmin vaxt muzeyin əməkdaşlarından biri muzeyin təşkilinin iyirmi illiyinə həsr olunmuş və nəfis çap olunmuş “Abdulla Şaiqin mənzil muzeyi” (1991-2011) kitabını da mənə bağışladı. Kitabın 46-cı səhifəsində mənim Azərbaycan Respublikası Baş Prokurorluğunun Tədris Mərkəzində işlədiyim vaxt bir qrup əməkdaşla 2001-ci il 25 aprel tarixdə muzeydə olarkən muzeyin xatirə kitabına yazdığım qeydlər və mərhum akademik Kamal Talıbzadə ilə çəkdirdiyimiz xatirə şəkli də öz əksini tapmışdı.
İlham Abbasov,
Ədliyyə Nazirliyi
Ədliyyə Akademiyasının prorektoru,
hüquq elmləri
üzrə fəlsəfə doktoru, Baş ədliyyə müşaviri,
prokurorluğun
fəxri işçisi
Mədəniyyət.-
2011.-30 noyabr.- S. 10