“Səhnədə
uşaq rolları ilə böyüdüm”
Sentyabrın 23-də onun 60 yaşı tamam oldu.
Teatrda uşaq rollarında görməyi öyrəşdiyimiz
Məsumə Babayevaya 60 yaşı necə verəsən?
Bəstəboylu, şirin, mehriban və gülərüz
simalı aktrisa hələ də uşaq rollarında səhnəyə
çıxır və diqqət yetirdikdə belə onun 60
yaşı olduğunu təsəvvür etmək çətindir.
Məsumə Babayeva
hələ Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun «Dram və kino aktyorluğu» fakültəsində
təhsil alarkən, Dövlət Akademik Dram Teatrında bəzi
tamaşalarda böyük sənətkarlarla
çiyin-çiyinə çalışıb. 1972-ci ildə institutu bitirdikdən sonra təyinatla Gənc
Tamaşaçılar Teatrına göndərilib.
Teatrda
çalışdığı illər ərzində 100-ə
yaxın müxtəlif səpgili obrazlar yaradıb: Süleyman
Sani Axundovun «Qaraca qız» əsərinin tamaşasında
Qaraca qız, İlyas Əfəndiyevin «Büllur sarayda» əsərində
Sədaqət, «Aycan» tamaşasında (Xanımana Əlibəyli)
Aycan, «Əlvida, Hindistan»da (Qeybulla Rəsulov) Kiçik Ramo, «Mənim
nəğməkar bibim»də (Əkrəm Əylisli)
Sadıq, «Sınaq pillələri»ndə (Ramiz Heydər) Hafiz
və s.
Səhnədə daha çox
uşaq rollarını canlandıran aktrisa ilk olaraq elə
uşaqlığını xatırlayıb, çox erkən
yaşlarından aktrisalığa meylli olmasından
danışdı:
- Atam hansı məclisə gedərdisə,
məni ora şeir söyləməyə aparardı. Yaxşı şeir deyə bildiyimə görə mənimlə
fəxr edirdilər. 1-ci sinifdə «Ana və
poçtalyon» şeirinin vurğunu olmuşam. Elə bil
o şeirdə baş verənlər sonradan mənim həyatımda
baş verdi, həyatıma hopdu. Məktəbdə oxuduğum illərdə dərnəklərə
getməyə başladım. Yaşadığım
Əmircan kəndindəki klubda səhnəyə qoyulan
tamaşalarımıza baxanlar mənim barəmdə deyirdilər
ki, bu uşağın gələcəyi var.
Böyüdükcə aktrisa olmaq həvəsi məndə
güclənirdi. İllər keçdikcə
mən bu sənətin vurğunu olurdum. Ailəmizdə
isə aktrisalıq sənətini seçməyimi istəmirdilər.
Hətta evdə məni Politexnik İnstitutuna
hazırlayırdılar. Mən isə
aktrisa olacağımı bildirdim və sənədlərimi
İncəsənət İnstitutuna verdim. İxtisas imtahanını Rza Təhmasib, Fikrət
Sultanov, Əzizağa Quliyev, Müxlis Cənizadə
götürürdü. İmtahanı uğurla verib çıxanda
içəridən mənim haqqımda bunu dediklərini
eşitdim: “Heyf, boyu balacadır”. O biri imtahanlarımı
verib, instituta daxil oldum. Yaşar Nuri, Zərnigar
Ağakişiyeva və digər sənətkarlarla bir yerdə
oxumuşuq. İnstitut vaxtı F.Şillerin «Məkr
və məhəbbət», İ.Əfəndiyevin «Bahar
suları» tamaşalarında oynamışam.
Gənc
Tamaşaçılar Teatrına 1972-ci ildə təyinatla gəlmişəm.
Burada ilk illərdən uğur qazandım.
Deyirdilər, başqaları pilləkənləri
bir-bir çıxır, sən iki-iki çıxırsan.
Debütüm Xanımana Əlibəylinin əsəri
əsasında Ulduz Əliyevanın hazırladığı
«Aycan» tamaşası oldu. Bu tamaşa ilə
qastrollara gedib, çıxışıma görə
mükafatlar almışam. Çox
uğurlu tamaşadır və burada oğlan rolunda
çıxış etmişəm. Sonralar
da oğlan rolları oynamaqda davam etdim və «Sehrli yaylıq»da
Eldar rolunu canlandırdım.
- Sənət aləminə daxil
olduğunuz ilk gündən boyunuzun balaca olduğu
vurğulandı. Sonrakı tamaşalarda da sizə
rolu boyunuza görə həvalə edirdilər?
- Hələ institutda oxuduğum
illərdə Akademik Milli Dram Teatrında uşaq rollarında
çıxış edirdim. Hökümə
Qurbanova, Səməndər Rzayev, Leyla Bədirbəyli ilə
tərəf-müqabil olmuşam. Orada
hamı mənə məsləhət gördü ki, sənin
boyun balacadır və Gənc Tamaşaçılar
Teatrında sənə uyğun çox rol olacaq. Belə də oldu. Gənc
Tamaşaçılar Teatrında daha çox uşaq
rolları oynayırdım. Eyni zamanda
televiziyada da çıxış edirdim. «Danışan
şəkillər şəhərciyi» verilişində
aparıcılardan biri idim, «Hekayə axşamları»na çəkilirdim. Səhnədə
uşaq, kiçik qız rolları ilə böyüdüm və
sonra ana rolları oynamağa başladım. Bəzən bir tamaşada iki rol oynayıram. «Əcəl atı» (Vaqif Əlixanlı)
tamaşasını misal çəkə bilərəm.
Həmçinin də Oqtay Mirqasımovun
ekranlaşdırdığı «Günaydın, mələyim»
filmində də iki rol ifa etmişəm.
“Çətin günlərimiz olub, amma sənəti
atmamışıq”
- «Günaydın, mələyim»
filmində teatr aləmi, aktyor həyatı ilə yaxından tanış oluruq. Bilirik ki,
bütün aktrisalar kimi sizin də çətinlikləriniz
çox olub. Atanızın məsləhəti
ilə başqa peşəni seçmədiyinizə görə
peşmanlıq çəkdiyiniz anlar olur?
- Bilirsiniz, həyat onsuz da
enişli və yoxuşlu, çətinliklərlə doludur. Biz özümüz bu yolda irəliləməyi
bacarmalıyıq. Mən aktrisalıq sənətini
seçdiyimə görə, peşman deyiləm. İnanın ki, yenidən dünyaya gəlsəydim
və eyni həyatı yaşasaydım, yenə aktrisa
olacaqdım. Yalnız şahzadə ailəsində
doğulsaydım, yəqin həyatım başqa cür
olardı və mən aktrisa olmazdım. Biz
əziyyətlərə dözə-dözə bu günə
gəlib çıxmışıq. Bizim
çəkdiyimiz əziyyətlərdən
tamaşaçılar xəbərdar olmurlar. 1989-1990-cı illərdə çox çətin
günlərimiz olub. Burada Gülşən Qurbanova,
Şəfiqə Əliyeva və başqaları ilə birlikdə
çörəyi sobanın üstündə
qızdırır, üstünə cirə səpib yeyir və
tamaşa məşqi üçün səhnəyə
çıxırdıq. Belə günlərimiz
olub, amma sənəti atmamışıq. Çətinliklərə
dözmüşük. İnsan dözməlidir,
dözə bilməyənlər mədəniyyətdən
uzaq insanlardır. Əgər ac və
susuzsansa, onu bildirməməlisən. Biz bu
həyatı keçmişik, dözmüşük. Amma səhnəyə çıxanda bütün bu
problemləri unudursan. Səhnə
paltarı geyinib səhnəyə hazırlaşanda, elə
bil dünyanı sənə verirlər. Səhnədə
müxtəlif həyatlar yaşayırsan və bəlkə də
buna görə də çox şeyə aludə
olmamışam. Məqsəd naminə bu sənətdə
çalışmışam. Ümumiyyətlə,
məqsədə çatmaq üçün həmişə
dözümlü olmuşam. Həyatda tez
sınmaq olmaz. Həyatın
acısını görmüşəm. Allah
mənə yenə güc verib və yenə səhnəyə
çıxa bilirəm. Bizim teatral
maskamız var - bir üzümüz gülür, o biri
ağlayır. Həyatımız da elədir.
Amma bunun tamaşaçıya dəxli yoxdur.
Tamaşaçı sadəcə tamaşaya
baxmaq üçün teatra gəlir.
Başqa bir işdə
olsaydım, yenə çətinliklər olacaq və problemlərlə
qarşılaşacaqdım. Bu həyatın
adi qanunlarıdır və bunu olduğu kimi də qəbul etmək
lazımdır.
- Səhnəyə çıxanda
bütün problemləri unudursunuz. Maraqlıdır,
səhnə maskasını çıxarıb, real həyata
qayıdanda hansı hisləri yaşayırsınız?
- Hər tamaşadan sonra
düşünürəm ki, ömürdən daha bir an getdi. Tamaşalar olmayanda özünü
çox narahat hiss edirəm. Amma bədbinləşmirəm.
Çünki mənim üçün səhnənin
işığı heç vaxt sönmür. Pərdə bağlanır və heç zalın
qaranlığını da görmürük. Otağımıza qayıdırıq və hərə
öz işi ilə məşğul olur.
- Ömrünüzün 60, səhnə
həyatınızın isə 40 ili tamam
oldu. Bir aktrisa üçün bu yaş nə
deməkdir?
- Özümü heç də 60
yaşdakı kimi hiss etmirəm. Mən
yalnız 40 yaşına çatanda ağlamışam.
Bu yaşda mən çox çətinlik
çəkirdim. Amma 50-60 mənə adi gəlir.
Yarım əsrdən artıq
yaşamışam. Əsas odur sağlamıq, bundan
önəmli nə ola bilər? Gənclərdən geri qalmıram, onlar kimi lazım
gəldikdə rəqs edirəm, tamaşa oynayıram. Məndə belə bir kompleks yoxdur.
40 illik sənət
taleyimdə mənə lazımlı məsləhətlər
verənlər olub. Sənət
adamlarının mənə ən dəyərli məsləhəti
bu teatrı seçməyim olub və gördüyünüz
kimi, məsləhəti qəbul etdim və artıq 40 ildir ki,
buradayam. Teatr aləmində əlimdən
tutan olmayıb. Özüm işləmişəm
və öz yolumu özüm tapmışam. Arxamda kimsə olmayıb ki, mənə yardım
etsin. Öz zəhmətimlə bu günə
gəlib çıxmışam. Kinoda da həmçinin
belə olub. Dəvət olunan filmlərə
çəkilmişəm, özüm xüsusi cəhd
göstərməmişəm. Həyatımda
isə yalnız ailəmə, həyat yoldaşıma
arxalanmışam.
«İndi anlayıram ki, məni yaşadan ailə
qayğılarım olub»
- Azərbaycanda nadir hallarda ailə,
həyat yoldaşı aktrisalara dəstək olur...
- Sənət ailəmə
heç vaxt mane olmayıb. Yalnız kiçik
problemlər yaşanırdı. Amma
sonralar sənətdə özümü doğruldandan sonra bu
problemlər də çözüldü. Çəkilişlərə bəzən
yoldaşım mənimlə gedirdi. Həmin vaxtlarda mənim
üzərimdə iş çox idi. Həm
işə gəlir, həm də uşaqlarımı məktəbə,
musiqiyə çatdırmalı idim. İndi
həmin illəri xatırlayanda fikirləşirəm ki, ən
gözəl anlar elə onda idi. İşin
çoxluğu sənə çətin gəlmir və hər
işi çatdırırsan. Özün
üçün plan tutursan ki, uşaqlar üçün
bunları etməli və işlərin hamısını səhnəyə
çıxana qədər çatdırmalıyam. Elə etməli idim ki, həm vaxtında işdə
olmalı, həm də evə vaxtında getməli idim. İstəmirdim, işimə görə evdə
problem yaransın. Köməyim yox idi və gecə 4-ə
qədər ev işləri ilə məşğul
olurdum. İndi təkəm, bir qızım var,
o da ailəlidir. İnanın ki,
özüm üçün heç yemək
hazırlamağa həvəsim olmur. Həmin
illərdə bu qədər işin öhdəsindən tək
necə gədiyimə təəccüb edirəm. Anlayıram ki, həyatda məni yaşadan onlar -
oğlum, qızım, həyat yoldaşım olub. Mən onlar üçün
çalışmışam. Ailə
qayğılarıma görə, heç vaxt işimdə bir
əskikliyim olmayıb.
- Həm teatrda, həm də kinoda
rollar oynamısınız. Hansı sizə daha
yaxındır?
- Əlbəttə,
teatr. Teatr canlı sənətdir. Film bir dəfə çəkilir. Həmin filmə hər dəfə baxanda səhvlərini
görürsən, deyirsən kaş bu yerini belə
oynayaydım. Tamaşada səhvimiz olanda isə,
tamaşanı növbəti dəfə oynamaq
üçün üzərində işləyir və səhvlərini
düzəldirsən. Eyni rolu hər dəfə oynayanda
bir az da püxtələşirsən.
Gülər Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2011.- 19 oktyabr.- S. 12.