Kabuslar
Sakit, qaranlıq bir yerdə
düşünmək, bir şeylərə taxılmaq istəyən
hər kəs üçün Akademik Milli Dram Teatrı
qapılarını açıb - Eduardo de Filipponun
«Kabuslar»pyesinin tamaşası. Premyera sayılmaz. Amma Nicat
Kazımovun quruluş verdiyi tamaşa yeni hazırlanıb. Bir
də tarixin nə önəmi var? Balığı nə vaxt
tutsan təzədir. Filipponun «Kabuslar»ı da elə.
Tək-tük
büzüşmüş gilələrindən başqa tamamən
yeyilmiş üzüm salxımı sizi kədərləndirdimi
nə vaxtsa? Bu kədərlə qalxıb bir tamaşaya
getdinizmi? Ya insan deyilmisiniz? Öz kölgənizə
çevrilmək qorxunuz yoxmu sizin? Allah eşqinə heçmi
kabus görmədiniz?
«Kabuslar» pyesində bir evdə
kabuslar dolaşır. Sözün əsl mənasında
bir-birinə dolaşırlar. Bu evdə evin ilk sahiblərinin
ruhlarının dolaşdığı iddia edilir. Məgərsə
əsl kabuslar bu evin kirayənişin sakinləri imiş. Bunu
anlamaq çün tamaşanın ilk iyirmi dəqiqəsi kifayət
edəcək. Kabuslar haqda əhvalatlarla aldanılan sadəlövh
ər arvadı Mari ilə birgə bu evə
köçür. Marinin məşuqu Alber bu kabuslar əhvalatına
Marinin sadəlövh ərini inandırmaq üçün yetərlidir.
Mari Alberlə aşiq-məşuq əhvalatına ərinin
göz yummasını Alberin bəxşişlərinə,
guya təsadüfən itirdiyi pullara bağlayır. Qadın
qüruru ona əziyyət verir. Nə üçün əri
ona bu qədər ucuz yanaşır? Bu qədər dəyərsizmi
Mari? Bədbəxt ərsə Alberi ona sevdiyi arvadı xoşbəxt
etmək üçün pul göndərən xeyirxah ruh hesab
edir. Bu əhvalatı xeyli komikləşdirir.
Ehtirassız Argentina tanqoları,
dözülməz evlilik mənzərələri,
aldadılanlar, inananlar, «biz inandığımız qədər
aldanırıq» kimi çıxarışlar, tam bir kabuslar
ordusu... Tamaşanın temporitmi azaldığı yerlərdə
düşünürsən: biz - süslənib, bəzilərimiz
eynəklərimizi taxıb, ədəb-ərkanla oturub
başqasının əhvalatını izləyən mədəni
tamaşaçılar - yaxşı oynayırıq, ya illərlə
teatrda olmaqlarına rəğmən danışıq, mizan qəliblərindən
çıxa bilməyən, başqalaşa bilməyən, səslərini
süni şəkildə qəflətən artırıb,
azaldan aktyorlar? Hər iki tərəfdən səhnəyə
qalxmaq üçün qoyulmuş bir-iki pilləkən bu tərəflərə
bir bərabərlik işarəsi qoyub. Ona görə də
aktyor Rafiq Əzimov qoca professor rolunda səhnəyə
çıxb «çıxarın maskalarınızı!» deyəndə
təsirlənməmək olmur. Dəhşətdir! Təsəvvür
edin, işi qrim yaxmaq, maska geyinmək olan aktyor
üzünü tamaşaçı zalına tutub deyir:
«Çıxarın maskalarınızı!». Teatrın
gücü budur. İnsafən zal da pis oynamır - arxa cərgədəyəm,
bir adamın tükü tərpənmir. Qaranlıqda bizi kim
görür? Biz öz kölgəmizə çevrilmişik,
professor! İşıqları yandırdılarmı, kölgə
olacağıq…
Aliyə
Mədəniyyət.-
2011.- 30 sentyabr.- S. 11.