Müstəqilliyimizin
xalq və sənət vəsfi
Xalq - Lerik və Yardımlı camaatı, sənət -
paytaxtlılar...
Təsəvvürlərimizi, xəyallarımızı
20 il bundan əvvəlki tikanlı məftillər,
könüllərimizi bugünkü sarı simlər üstə
kökləyək. O günlər müstəqillik arzularımızı
boğmaq üçün ən ucqarlarımıza belə
yürüyən vahiməli imperiya tırtılları, bu
günlər isə - milli taleyimizin bu ən qutsal
bayramını qutlamaq üçün hər el-obamıza
şütüyən avtomobil karvanları...
Bəli!
Ciddi müəllim sualına
hazırlıqlı şagird nidası kimi səslənən
bu söz bədahətən gəldi nitqimə. Qələmimdən
əvvəl qəlbim səsləndi ki, bəli, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi öz sənət, humanizm, tərənnüm
ordusu ilə bütün ictimai-mədəni tədbirlərdə
olduğu kimi, bu ümummilli ictimai-siyasi hadisənin qutlamında
da fəal iştirak edir. Özü də,
bayramladığımız bu özgürlük tariximizdən
öncəki formatda - pərdəarxası nəzarət, xof
“dirijorluğu” altında yox. O vaxtlar - xalqın can dəftərindən
savayı hər yerdə yazılan, xalqın dualı
dil-ağzından başqa hər nitqdə, məruzədə
səslənən “partiya ilə xalq yekdildir!” siyasi-dramatik
şüarı bu vaxtlar millətin qrammatik dırnaqdan xali qərarına
çevrilib: iqtidarla xalq yekdildir! Bu bahəmlik ucqar Lerik və
Yardımlı rayonlarında - başları halal zəhmətə
qarışıq zəhmət adamları ilə sənət
hökmündən başqa heç bir səlahiyyəti
olmayan sənət adamları arasında bir daha görkləndi.
Lerikdə beş yüzə, Yardımlıda üç
yüzə yaxın kənd zəhmətkeşi ilə
onların ondabir misli qədər sənət cəfakeşi
arasında, deyərdim, misli görünməmiş bir
tandemlik, birəntilik yaşandı. Xalq (buraya
toplaşmış nümayəndələri) öz mübarək-müqəddəs
adıyla təltif olunmuşları - xalq artistləri Canəli
Əkbərovu, Cəmilə Bayramovanı, Ramiz Novruzovu, mətbuatda
“canlı folklor” kimi qiymətləndirilən Elnarə
Abdullayevanı, sənət addımları ucadan eşidilməkdə
olan müğənnilər Nişanə Baxışova, Şəms
Cəbiyeva, istedadlı aktrisa Ülviyyə Əliyeva, Səməd
Xasıyev, tarzən Məsim İslamov, kamançı Ceyhun
Muradovu hədsiz sevgilər, alovlu alqışlarla
qarşıladı.
Akademik Milli Dram Teatrı səhnəsindən,
qəhrəman generalımız Həzi Aslanovun kino
obrazından və “Mən azərbaycanlıyam”
tele-proqramından yaxşı tanıyıb, çox
yaxşı da qarşıladıqları Ramiz Novruzov öz bənzərsiz
səmimiyyəti, dinamik reaksiya və jestlərilə hər
iki rayonun “Mədəniyyət evi”ndə səhnə ilə salonun
son dərəcə orijinal, bağrıbadaş duetinə nail
oldu. İstedadlı sənətkarımız hər iki salonla
çox canlı, xəlqi bir ünsiyyət yaratdı. Onun
müstəqilliyimizin bərpasında, dönməz davamiyyətində
və perspektivində ümummilli lider Heydər Əliyevin
azman memarlığı, prezident İlham Əliyevin “ölkə
sarayımızın hər nöqtəsində görünən
rəhbər ornamentləri”, “Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın
kimsəsiz qəlblərə munis ana, qayğıkeş
bacı, sədaqətli övlad kimsəsi olması” barədə
dönə-dönə, həm də çox yerli-yerində
xatırlatmaları salonlarda hər dəfə istəkli
baxışlar, sürəkli alqışlarla müşayiət
olundu. Ənənəvi konsert-tamaşa formatını üstələyib,
çox səmimi məclis-mərasim şəkli alan bu tədbirlərdə
hər iki tərəfin (səhnə-salon) müştərək
elçi-sözçüsü kimi çıxış edən
aparıcı, yeri gəldikcə, qonaq və qonaq sahiblərinin
nümayəndələrini də mikrofona dəvət etdi, bu
bəlli mərasimin məğz-məramı “saznan deyildiyi
kimi, söznən də” bəyan edildi.
Lerik və Yardımlı
rayonlarının icra hakimiyyəti başçıları
Rövşən Bağırov və Xəzər Aslanov öz
çıxış və söhbətlərində ölkə
qurucusu Heydər Əliyevin, prezident İlham Əliyevin
ümumvətən nailiyyətlərindən bəhs etdilər.
Vurğuladılar ki, Tanrının, təbiətin bu bölgələrə
bəxş etdiyi gözəlliklər Azərbaycan rəhbərliyi
ilə xalqın fəaliyyət vəhdəti sayəsində
günü-gündən zənginləşir, əlavələr
qazanır.
Xalq artisti Canəli Əkbərov
da həm qonaq, həm də ev yiyəsi kimi söhbətlər
etdi. Söylədi ki: “Böyük Heydər Əliyevin
dövlətçilik akademiyası və həmin
akademiyanın ən seçkin məzunu - prezident İlham Əliyevin,
Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın
yaradıb-yaşatdıqları bu başdan-başa yeni
mizan-düzən məmləkətinin hər sahəsində
olduğu kimi, biz sənət adamları da əsl qədir-qiymət,
xətir-hörmət dünyasına düşmüşük.
Muğamımız öz layiqli məqamına yetib, “18 sentyabr
- Üzeyir Musiqi Günü” qərarı ilə böyük
Üzeyir bəyimiz öz zirvə mərtəbəsinə
yetişib”.
Bütün bu rəsmi, xəlqi, nəsri-poetik
söhbətlərdən sonra söz əzəli-əbədi
sənətə, musiqiyə, nəğmələrə
verildi. Hər şey gözəl, özəl, şair
demişkən, “canlı qəzəl”.
Beləliklə,
Naxış
çıxışlar, yağış alqışlar...
Bəri başdan tarzən Məsim
İslamov, kamançı Ceyhun Muradov və səs rejissoru -
xanəndə-sazəndə məclislərinin “baş qəhrəmanı”
olan səs-sədanı tənzimləyən Mehman Fərəcovun
adlarını qeyd edim. Nədən ki, öz sənətlərinin
mahir ifaçısı olan bu şəxslər bütün
başqaları ilə müqayisədə tədbirlərin hər
birinin və hər anının iştirakçısı
idilər. Hər iki rayon mərkəzinin yaraşıqlı mədəniyyət
evində keçirilən tədbirlər o qədər
canlı, dinamik keçdi ki, mən də bu abzasa qədər
ərzi-bəyan etdiyim nəqli üslubdan şühidi reportaj
janrına keçməyi qərarlaşdırdım.
Budur, öncəki
yarımbaşlıqda toxunulan rəsmi-rəyasət məsələ-mətləblərə
rəğmən gurlayan alqışları səngitməkdə
çətinlik çəkən aparıcı - Xalq artisti
Ramiz Novruzovun sir-sifəti lirik ifadələrlə
çulğanır: Bu qaynar, çevik çəpiklərinizə
qənaət edin, bizim əzizlərimiz! - deyir - Axı, siz
bununla bir saatdan çoxdur pərdə arxasında müntəzir
dayanan, hüzurunuza çıxıb, bütün sənət
varidatlarını sizə ərməğan etmək istəyən
gözəl sənətkarlarımızın vüsal həsrətini
bir az da uzadırsınız!
Hörmətli
tamaşaçılar, obrazlı desək, siz əvvəlcə
sənətimizin “sonbeşik”lərini, sonra gənclərini,
lap sonda isə ahıl-ağsaqqallarını qarşılayacaq,
sevəcək və əminəm ki, cani-dildən
alqışlayacaqsınız.
Beləliklə, oxuyur “Yeni ulduz”
telemüsabiqəsinin ulduzlarından olan Şəms Cəbiyeva!
Hələ populyarlıq “qüsuru” olan bu yaraşıqlı,
yapışıqlı qız alqış
“kasıblığı” sarıdan səhnəyə bir qədər
çəkingən qədəmlərlə daxil olur. Amma elə
ki ifaya başlayır, habelə nəzərləri sənət-səhnə
peşəkarı Ramiz Novruzovun “dirijor” baxışlarına
toxunur - oxuduğu mahnıdakı “Çıx yaşıl
düzə” sədalarından müqəyyəd bir “əlvida,
naşılıq!” ədaları, tamaşaçıların
reaksiyalarından isə yenə, yenə, yenə “Qonaq gəl
bizə” nidaları süzülür.
Söz hamını “ahəstəcə
qandıran muğam”a verilir. Səhnədə əli qavallı,
zəngulələri sığallı
bir gənc - Rövşən Əziz görünür. Onun xalq
qəhrəmanlığını ifadə edən təsnifdən “Azərbaycan
oğluyam” mahnısına
keçidi tamaşaçılarda
ərən keçmişimizi,
bizi azadlığa qovuşduran dünənimizi
və Xankəndinə
bayraq sancası yaxın sabahımızı
real sənət karvanı
kimi bir-birinə calayır.
Elan edilir ki, qarşılayın, son illər
mükəmməl muğam
telemüsabiqələrindən birinin istedad və adca ən
nişanəlilərindən biri gəlir səhnəyə. Nişanə Baxışova gəlir və “Qaragilə”ni gilə-gilə çeşniləyir,
“Olmaz-olmaz”ı təşnələyir,
tamaşaçılara bir
“toy” tutur ki, dədə-babalarının şeir-sənət,
mərifət-mədəniyyət toyları yadlarına düşür.
Aparıcı “Çıxış edir Xalq artisti,
rəqqasə Cəmilə...”
- deyib, bədii bir pauza edir.
Tamaşaçılardan bir
neçəsi bu məşhur adın soyadını səsləndirir:
Bayramova!
Bu dəm
ecazkar “Tərəkəmə”
havası səslənir
və səhnəyə
turac gör-görkəmi
və hər-hərəkətində
bir xanım çıxır. Musiqinin alovlu-zınqırovlu
taktları ilə sinxron hərəkətlər
tamaşaçıları heyran edir. Bayaqdan səhnə “ekologiyasına”
hakimlik edən bu rəqs havasının
ən “havalı” bir zərbi ilə səhnədə yıxılarkən camaatdan
alqış sədaları
qopur. İstər-istəməz
düşünürsən: “yıxılmağa da alqış?!” Bəs necə, sənət hətta “minus”ları da alqışa layiq edir...
Sonra bir ad-soyad səslənir:
Elnarə Abdullayeva! Ardınca tar-kaman sədalanır: “Segah”... Bir cüt göz səhnədə məlulca-məchulca
qırpınır, yüz
cüt ürək salonda çırpınır.
“Yetim”in, “Mirzə Hüseyn”in, “Zabul”un hərəsindən
bir pay qatılıb ərşə çatılan
bu “Segah” qəlblərdə sənət
epopeyası, cənnət
röyası kimi təcəlla edir.
Bəlkə də yaşadıqları
dağları ən uca ucalıq, dərələri ən dərin dərinlik zənn edən tamaşaçılar bu yanıqlı, bədii ağılı zəngulələrin,
ilahi ahların, mələkliqa ufların qanadlarında zirvələrin
ən üst, dərinliklərin ən
alt qatlarına varırlar.
Səhnədə vurçatlasın bir “rekonstruksiya” aparılır. Görəsən nə olub? Elə bu dəm Mayıl
(Səməd Xasıyev)
kürəyində sovruq
bələkli Çiçəyi
(Ülviyyə Əliyevanı)
səhnəyə daşıyır
və məlum olur ki, məşhur
“Kələkbazlar” məzhəkəsi
gedir. “Bələk”
açılır və
içərisindən əsl
nişanlı “əvəzinə”
Çiçək çıxır.
Hər mizanı salon dolusu gülüş-qəhqəhələrlə
qarşılanan bu parçadan sonra bu iki gənc
aktyor dahi Üzeyir bəyin “Arşın mal alan”ından
bir səhnə göstərir. İstedadlı aktrisamız Ülviyyə
Əliyeva bu məşhur fraqmentdə də öz məşhur sələflərini
təkrar etmədən
mükəmməl bir
qulluqçu (Telli) obrazı yaradır.
Və nəhayət, səhnədə
- aparıcının dediyi
kimi, Azərbaycan muğam ifaçılığının
canlı klassiki, Xalq artisti Canəli
Əkbərov görünür.
Alqış sədaları
ara vermir.
Ustad xanəndə:
“Bu alqışları saxlayın
mənim bu ulu, çeşməli-sulu
dağlara növbəti
gəlişimə” deyib,
qavalı göyə,
səsini neyə qaldırır. Sənətkarı
ayaq üstə alqışlamaqdan yorulmayan
tamaşaçılardan biri
mənim də eşidəcəyim tonda deyir: “Canəli Əkbərovun səsinin əsl “sarı sim” dövrü başlayıb!..
Son söz?
Biz nə qədər
desək də, hələ də qulaqlarımda cingildəyən
o alqışlardan güclü
və mənalı çıxmayacaq.
Müstəqilliyin qutlu, sənətin mutlu, mədəniyyətin əbədi
olsun, Vətən!..
Tədbirlərdə
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin Regionlarla iş sektorunun müdiri Pərviz İsgəndərli
və sektorun aparıcı məsləhətçisi
Oqtay Muxtarov da iştirak edirdilər.
Tahir Abbaslı
Mədəniyyət.-
2011.- 30 sentyabr.- S. 6.