Pəhləvanlıq sənətinin
geniş təbliğinə
ehtiyac var
Pəhləvanlıq
sənəti ölkəmizdə qədim və milli kökə
bağlı ənənələrə malikdir. Tarixən Azərbaycanda
bu sənətin dünyada tanınan simaları olub. XVIII əsrdə
Çin, Hindistan, İran və Misirdə şöhrət
tapmış Maştağalı Hüseynqulu Hacı Mürsəloğlu,
onun yetirməsi Əbdüləli Axundov, yenilməz meydan pəhləvanı
Abşeronlu Hüseynqulu Mirzə Haşım oğlu, XIX əsrin
sonu - XX əsrin əvvəlində məşhur Sali
Süleyman, Rəşid Yusifov kimi pəhləvanlar el hörməti
qazanıblar.
Hər xalq pəhləvan yetirə
bilmir
Bu gün Azərbaycanın müxtəlif
bölgələrində pəhləvanlıq sənəti
yaşadılır, inkişaf etdirilir. Bakı Şəhər
Mədəniyyət və Turizm İdarəsinin “Cəngi” Pəhləvanlar
Folklor Qrupunun direktoru Məhəmmədəli Ramazanov deyir ki,
hər xalq pəhləvan yetirə bilmir. Burada hər bir hərəkət
məzmunludur. Azərbaycanda pəhləvanlıq ənənəsi
zəngin inkişaf yolu keçib. “Əvvəllər milli
bayramlarda, məhsul bayramlarında kəndlərdə zorxana
meydanları təşkil olunurdu. Zurnaçı dəstəsi
"Cəngi" çalar, kənd cavanları qurşaq
tutardılar. Xalq mərasimlərinin, meydan
tamaşalarının tərkib hissəsi kimi bu gün də
öz formasını qoruyub-saxlayan güc sınamaq, daş
oynatmaq, kərən sındırmaq, buğa boynu əymək,
kəndirbazlıq etmək oğuz-türk xalqlarının əsas
oyunları olub. Zorxana, pəhləvanlıq sonrakı
inkişaf mərhələlərində ayrıca tamaşa
növünə, peşəyə çevrilib”.
Pəhləvanlıq sənətinə
ailəvi bağlılıq
Müsahibim 15 yaşından idmanla
məşğuldur. Dediyinə görə, ailələrində
pəhləvanlıq sənətinə böyük məhəbbət,
hörmət olub. Babası Nəsrulla Ramazanov da uzun müddət
pəhləvanlıq edib. Məhəmmədəli hərbi
xidmətdə olarkən bu sənəti dərindən öyrənməyə
başlayıb. Hərbi xidməti başa vurduqdan sonra
Türkmənistan və Özbəkistanda bu sənəti davam
etdirib. “Orada toylarda güləşir, qurşaq tuturdular. Pəhləvanlıq
sənətinə olan marağım, davamlı öz üzərimdə
çalışmağım görüşlərimin əksəriyyətini
qələbə ilə başa vurmağıma səbəb
olurdu. 4-5 il orada çıxışlar etdim.
Sonralar sənətimi Azərbaycanda
davam etdirdim. Dişimdə 400 kiloqram daş qaldırmışam.
Təyyarə də dartmışam. Çox xoşbəxtəm
ki, bu gün də sənətimi davam etdirirəm”.
“Cəngi” qələbə
musiqisidir
Məhəmmədəli Ramazanov
deyir ki, pəhləvanlıq sənəti dünyanın nadir
sənətlərindəndir. Bu sənətlə davamlı məşğul
olmaq lazımdır. Bir müddət bu sənətdən
ayrı düşən pəhləvan sonra həmin qüvvəni
çox çətin bərpa edə bilir. Məhəmmədəli
Ramazanov müxtəlif festivallarda, beynəlxalq tədbirlərdə
iştirak edib.
Söhbət zamanı öyrənirəm
ki, bu sənətdə “Cəngi” musiqisinin xüsusi rolu var. “Bəzən
olub ki, başqa musiqi sədası altında məşq etməli
olmuşuq. Ağır çəkili daşları havada
oynadarkən nömrələrimiz istədiyimiz kimi
alınmayıb. Bəlkə də bunu çoxları bilmir, o
musiqi sədasının özündə bir güc var, bu, pəhləvana
da əlavə güc, qüvvə verir”.
Pəhləvan deyir ki, bəzən
olub ki, başqa ölkələrdə bizə vətəndaşlıq
təklif ediblər, bu sənəti başqa ölkələrdə
yaratmaq üçün geniş maddi təkliflər olunub, qəbul
etməyiblər. Çünki pəhləvanlıq Azərbaycan
xalqına məxsusdur. “Bizə dövlət səviyyəsində
dəstək verilib, lazımi şərait yaradılıb. 1997-ci
ildən fəaliyyət göstərən “Cəngi” Pəhləvanlar
Folklor Qrupu bu gün öz ətrafında 15-dək pəhləvanı
birləşdirir. Ənənələr yaşadılır,
beynəlxalq tədbirlərdə iştirakımız təşkil
edilir, ölkəmiz təmsil olunur, ölkə miqyaslı tədbirlərdə
vətənpərvərlik, igidlik ruhu aşılanır”.
Bu gün bölgələrdə pəhləvanlıq
sənətinə maraq böyükdür. Bəziləri bu sənətlə
fərdi şəkildə məşğul olur. “Cəngi” Pəhləvanlar
Folklor Qrupu ölkədə bu sənəti yaşadan pəhləvanları
bir araya gətirmək niyyətindədir. “ Biz istəyirik ki,
ölkə miqyaslı tədbir keçirək, davamlı
münasibətlər yaradaq. Bununla bağlı layihə
hazırlayıb Bakı Şəhər Mədəniyyət və
Turizm İdarəsinə təqdim etməyi
düşünürük. Kollektivimiz davamlı olaraq hərbi
hissələrdə, bayram tədbirlərində iştirak edir.
Çox maraqla qarşılanırıq. Bizim bir çox
nömrələrimiz “Ginnesin rekordlar kitabı”na düşə
bilər. Ona görə də pəhləvanlıq sənətinin
daha geniş şəkildə təbliğinə ehtiyac var”.
Ceyhun
Mədəniyyət.-
2011.- 7 yanvar.- S. 15.