Güldürən, düşündürən
rejissor
Cahangir Mehdiyev-60
Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqı
İdarə Heyətinin
üzvü, Əməkdar
incəsənət xadimi,
kinorejissor Cahangir Mehdiyev 1951-ci il yanvarın 13-də Bakıda
anadan olub.
1968-1973-cü illərdə Dövlət İncəsənət
İnstitutunun “teatr və televiziya rejissorluğu” fakültəsini
(rejissor Mehdi Məmmədovun kursu) bitirib. 1974-1979-cu illərdə
Moskvada Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutunda
(G. Daneliyanın kursu) “bədii
kino rejissoru” ixtisasına yiyələnib.
Bu yaxınlarda kinorejissor
G.Daneliyanın qələmə
aldığı “Biletsiz
sərnişin”, “Tost deyən axıra qədər içir” kitabları əlimə düşdü. Maraqla oxunan memuarlarda rejissor bütövlükdə
öz yaradıcılıq
bioqrafiyasından, müasirlərindən,
çəkiliş meydançalarından,
kinofestivallardan, bir sözlə, böyük kinematoqrafiya ömrü
yaşamış insanın
taleyindən bəhs edir. Hər iki kitabda G.Daneliyanın
Azərbaycandan olan sevimli tələbəsi Cahangir Mehdiyev haqqında çox səmimi qeydləri diqqətimi çəkdi.
Onlarla tələbəsi
olan Daneliyanın öz kitabında məhz Cahangiri xatırlaması məndə
xoş hisslər oyatdı. Tələbəsinin
istedadına inanan sənətkar ona olan inamında yanılmayıb. Bu gün Cahangir Mehdiyev filmləri ilə Azərbaycan kinematoqrafında öz yeri olan rejissorlardan
biridir.
Onun diplom işi olan “Diplom müdafiəsi”
qısametrajlı bədii
filmi elə beynəlxalq kinofestivallarda
(Karlovı Varda və Manqeymdə) mükafata layiq görülməklə, gənc
rejissorun istedadından
soraq verdi. Daha sonra “Mosfilm”in nəzdində fəaliyyət göstərən
“Debut”da “Azərbaycanfilm”in iştirakı ilə “Vah! ” bədii kinokomediyasını çəkdi.
İronik təbəssümlə
yoğrularaq lentə alınan bu film IX Moskva beynəlxalq kinofestivalının
və Minskdə keçirilən gənc kinematoqrafçıların festivalında
diplomlara layiq görüldü. Bu uğurlu debütlərdən
sonra gənc rejissor “Azərbaycanfilm” kinostudiyasında “Evlənmək
istəyirəm” musiqili
komediyasını lentə
aldı. Beləcə,
Cahangir Mehdiyev kinoda xoş, nikbin əhval-ruhiyyəli emosiya yaradan sənət axtarışına
başladı.
Musiqili-komediya janrında kinofilm
çəkmək hər
rejissorun işi deyil. Çünki bu janrda film
ekranlaşdıran rejissorda
professionallıqdan başqa,
həm də yüksək musiqi duyumu, gülüş düşüncəsi və
bu düşüncəni
ekranda reallaşdıra
biləcək aktyor seçimi olmalıdır.
Bu baxımdan rejissor Cahangir Mehdiyevin kinonun dili ilə ekrandan
tamaşaçılarla bölüşmək
istədiyi öz sənət həqiqəti
var. Bu həqiqət
onun kinematoqrafa gəldiyi ilk gündən hiss olunurdu. Belə ki, “Vah!” qısametrajlı
bədii kinofilmi bu rejissorun kinokomediyaya
olan özünəməxsus
fərdi dəst-xətti,
ironik təbəssüm
baxımından onun bu janra meylinin
ilk göstəricisi idi.
Elə bu işartını ilk hiss edən
də onun sənət müəllimi,
görkəmli kinorejissor
G.Daneliya oldu. Ustadın xeyir-duası, məsləhətləri Cahangir
Mehdiyevin gələcək
sənət axtarışlarına
təkan oldu. Amma Cahangir Mehdiyevin
bəxti bir də onda gətirdi
ki, onun ssenarist axtarışında
ilk qarşısına
çıxan ədəbiyyat
aləmində öz əsərlərinin lakonikliyi,
şirin, duzlu və milli koloriti
ilə seçilən
istedadlı bir nasir, kinodramaturq İsi Məlikzadə oldu.
Beləliklə
İ.Məlikzadənin görkəmli
yazıçı-dramaturq Ə.Haqverdiyevin hekayələrinin
motivləri əsasında
ssenarisini yazdığı
“Evlənmək istəyirəm”
(1980) filmi ərsəyə
gəldi. Filmin operatoru Aleksandr Kovalçuk, rəssamı
Nadir Zeynalov, bəstəkarı Cahangir
Cahangirov idi. Musiqili komediya janrında lentə alınan filmdə Həsən Məmmədov (Mirzə Səfər), Əlağa
Ağayev (Kərbəlayı
Zal), Səməndər
Rzayev (Həsən ağa), Əfrasiyab Məmmədov (Axund), Şamil Süleymanov (Şamil), Rəqsanə Topçiyeva (Gülsüm),
Kamil Məhərrəmov
(Hüseyn), Fərhad İsrafilov, Vəliəhd
Vəliyev (bəyzadələr)
və başqaları
özlərinə məxsus
oyun tərzləri ilə filmə səmimi hiss və düşüncə,
kolorit verməklə,
bədii ekran əsərini ironik təbəssümlə yoğurmaqla,
cazibəli, güldürən
və düşündürən
ediblər. Neçə
illərdir, film özünün uğurlu
ekran taleyini yaşamaqdadır.
C.Mehdiyevin İ.Məlikzadə ilə yaradıcılıq
əlaqəsi daha bir filmin çəkilişinə
yol açdı. Rejissorun “Azərbaycanfilm” kinostudiyasında musiqili komediya janrında çəkdiyi “Kişi sözü” bədii filmi (1987) ekrana çıxdı. Filmin uğurlu alınmasında
rejissorun çox maraqlı aktyor ansamblı seçməsinin
xüsusi rolu olub. Leyla Bədirbəyli, Əfrasiyab Məmmədov,
Tələt Rəhmanov,
Muxtar Avşarov kimi sənətkarlarla yanaşı Əjdər Həmidov, Sənubər İskəndərova, Kəmalə
Abdullayeva kimi aktyorlar öz təbii və səmimi oyunları ilə filmə canlı, emosional ovqat, ritm bəxş
edib. Bəstəkar
Vasif Adıgözəlov
milli və müasir musiqi qaynaqlarından bəhrələnərək
kinokomediya janrını
tamamlayan musiqi bəstələməklə filmi
daha da emosional
və təsirli etmişdir. Filmdə quruluşçu operator Faiq Əsgərovun və rəssam Fikrət Əhmədovun da işləri diqqətə layiqdir.
C.Mehdiyev çəkdiyi kinokomediyalarda
hər bir qəhrəmana, hətta kiçik bir epizod olsa belə,
xüsusi sevgi ilə yanaşır. Sevgisiz həyat olmadığı kimi, sevgisiz sənət də yoxdur. C.Mehdiyevin insanlara sevgisi ekrandan keçir. Biz bu həqiqətə onun quruluş verdiyi “Gənc qadının kişisi” (ssenari - Maqsud İbrahimbəyov, 1990), “Hacı
Qara” (ssenari - İsi Məlikzadə,
2002) kinokomediyalarından bir
daha əmin olduq.
Rejissor C.Mehdiyevi “Azərbaycantelefilm”
Yaradıcılıq Birliyi
ilə uzun illərin yaradıcılıq
əlaqəsi bağlayır.
Onun hələ gənclik illərində sazçı
qızlar ansamblının
rəhbəri, Əməkdar
artist Rəhilə Həsənova haqqında çəkdiyi eyniadlı
sənədli televiziya
filmi maraqla qarşılanmışdı. Bu
uğurlu ekran əsərindən sonra C.Mehdiyev üçün
“Azərbaycantelefilm” doğma
bir kollektivə çevrildi. Daha sonra o, görkəmli
mütəfəkkir, tarixçi,
şair Abbasqulu Ağa Bakıxanovun taleyindən, yaradıcılığından
bəhs edən “Qüdsi” (ssenari müəllifi -Yaqub Əlioğlu) bədii-sənədli
televiziya filminə uğurlu ekran ömrü bəxş etdi. Filmdə bəstəkar Tofiq Bakıxanovun yazdığı
“Rahab” simfonik musiqisi filmin daxili ritminin təsir gücünü daha da artırır.
Filmdə maraqlı aktyor
oyunu ilə yanaşı, operator (M.
Cahangirov)
və montaj işi (Y.Xeyirov) də qeyd olunmalıdır.
Rejissorun “Azərbaycantelefilm”də quruluş verdiyi maraqlı sənədli televiziya filmlərindən biri də “Ömür urası” (ssenari müəllifləri -Yaqub
Əlioğlu, Aygün
Diridağlı, operator
- Mahir Cahangirov) filmidir. Film Azərbaycan ədəbiyyatında
özünəməxsus sanballı
yaradıcılıq dəst-xətti
olan, Xalq yazıçısı Sabir
Əhmədova həsr
olunub. Rejissorun Azərbaycan təsviri
sənətində xüsusi
yeri olan Elturan Avalova həsr olunmuş eyniadlı sənədli televiziya filmi (ssenari - Gülbəniz Hüseynova, operator - Adil Abbasov), “Saxurlar”(ssenari - Camal Yusifzadə, operator - Adil Abbasov) adlı sənədli televiziya filmi də özünün
orijinal yozumu ilə diqqət çəkir. Son illərdə
rejissor Azərbaycan kinosunda ilk dəfə
parodiya janrında “Girişmə, öldürər”(1990),
hind kinosuna parodiya “Ci və
Mi”(2007) musiqili bədii filmlərini və iki hissəli
“Məxfi planlar”(2010) bədii televiziya filmlərini, eləcə də “Azərbaycantelefilm”də “Vaqif Səmədoğlu”, “Süleyman
Rəhimov” adlı sənədli televiziya filmlərini çəkib.
Azərbaycan kinematoqrafında özünəməxsus
yaradıcılıq dəst-xətti
olan C.Mehdiyev, əldə etdiyi nəticələrlə kifayətlənənlərdən
deyil. Elə ona görə də inanırıq ki, tamaşaçılar gələcəkdə də
onun yeni, təbəssüm dolu ekran əsərləri ilə baş-başa qalacaqlar. Sənət dostumuza cansağlığı
və yeni yaradıcılıq uğurları
arzulayıram.
Yaqub Əlioğlu
Mədəniyyət.- 2011.- 14
yanvar.- S. 13.