Rejissor və aktyorun həyat obrazı - İldırım Cabbar
O,
sənətə olan tükənməz sevgisi ilə Mingəçevir
Dövlət Dram Teatrının tarixini yazanlardan biri oldu: həm
rejissor, həm aktyor kimi...
O,
həyatda yalnız özünə bənzəyir. Ürəyigenişliyi,
həssaslığı, səliqə-sahmanı, dəqiqliyi,
sənətə olan sonsuz sevgisi ilə... Rejissor kimi
tamaşaya qoyduğu əsərlərin, aktyor kimi
yaratdığı obrazların da bənzəri yoxdur. Ömrünün
kövrək, müdriklik çağında belə, o yenə
də sənətdə, səhnədədir.
İstedadlı rejissor və sevilən
aktyor İldırım Cabbarın bu yaxınlarda 75
yaşı tamam olub. Ömrünün yarım əsrdən
çoxunu səhnəyə, sənətə həsr edən,
bu gün də doğma teatrda yaddaqalan obrazlar yaradan
İldırım Cabbarın keçdiyi sənət yoluna elə
bu məqamda birlikdə nəzər salaq.
Həyat
yoldur, bu yolun hara gedəcəyini və qarşına nələrin
çıxacağını heç vaxt bilmirsən. Sənət
yolu da eynən həyat yolu kimidir...
Həyatdan sənətə:
İldırım Cabbar 1935-ci ildə Füzuli rayonunun
Yuxarı Əbdürrəhmanlı kəndində anadan olub. 1955-ci
ildə orta məktəbi bitirəndən sonra rayon mədəniyyət
şöbəsində işləməyə başlayıb,
eyni zamanda dram dərnəyində fəal iştirak edib. 1956-cı
ildə İncəsənət İnstitutuna daxil olub. Təhsillə
bərabər, böyük səhnədə ilk
addımlarını atıb, Musiqili Komediya Teatrının
xorunda fəaliyyət göstərib. Bu sənət məbədində
Lütfəli Abdullayev, Bəşir Səfəroğlu, Nəsibə
Zeynalova, Münəvvər Kələntərli kimi
böyük sənətkarlarla ilk dəfə səhnəyə
çıxıb, epizodik rollar oynayıb.
1960-cı ildə institutu bitirir,
rejissor kimi Füzuli şəhərindəki dram dərnəyinin
nəzdində Xalq teatrı təşkil edir. Teatrda “İki
ağanın bir nökəri”, “Ürəkçalanlar”, “Cəzasız
cinayətkar” tamaşalarını hazırlamaqla yanaşı
baş rolları da özü ifa edir.
1961-ci ildə Naxçıvan
Dövlət Teatrında quruluşçu rejissor vəzifəsinə
təyin olunur. 1966-cı ilədək burada “Toy kimindir?”(Məhərrəm
Əlizadə), “Komsomol poeması”(Səməd Vurğun),
“Olmadı elə, oldu belə”(Şıxəli Qurbanov),
“Ezop”(Q.Fiqeyredo), “O olmasın, bu olsun” (Üzeyir Hacıbəyli)
əsərlərinə quruluş verməklə
yanaşı, həm də əsas rolları oynayır.
Naxçıvan teatrında
tamaşalar hazırlamaqla yanaşı, yerli televiziyanın ilk
rejissoru və muxtar respublikanın Xalq
yaradıcılığı evinin direktoru vəzifəsində
çalışır.
1966-cı ildə Moskvada ikiillik təkmilləşdirmə
məktəbinə daxil olur, 1968-ci ildə bu məktəbi
bitirib, Mingəçevir Xalq teatrının bazasında
dövlət teatrı təşkil etmək üçün
bu şəhərə göndərilir, yeni teatrın baş
rejissoru təyin olunur.
Səhnə
1969-cu ilin martında Mingəçevir
Dövlət Dram Teatrı üç tamaşa ilə fəaliyyətə
başlayır. İlk gündən baş rejissor
İldırım Cabbarlının dəst-xətti
tamaşaçıların diqqətini cəlb edir. Gənc
rejissorun maraqlı repertuar seçimi, özünəməxsus
üslubu, həyatın bir parçasını səhnədə
canlandırmaq məharəti tamaşaçılar tərəfindən
maraqla qarşılanır.
İllər keçəcəkdi,
bu səhnədə İldırım Cabbarın quruluşunda
C.Cabbarlının “Almas”, “Aydın”, “Solğun çiçəklər”,
N.B.Vəzirovun “Bəxtsiz cavan”, H.Cavidin “Afət”,
A.Şirvanzadənin “Şərəf naminə”, Mar
Baycıyevin “Duel”, “Gözlənilməz hadisə”, Ş.Qurbanovun
“Olmadı elə, oldu belə”, Ə.Səmədlinin
“Ölüm hökmü”, ”Sarıtel xanım” və onlarla
klassik və müasir pyeslər səhnə həyatı
qazanacaqdı. Onun rejissor yozumu, düzgün aktyor seçimi və
ən əsası, sənətinə olan sonsuz həvəsi,
sevgisi tamaşalarında və rollarında qabarıq şəkildə
hiss olunacaqdır. Bu tamaşalar təkcə Mingəçevirdə
deyil, Zaqatala, Balakən, Qax, Şəki, Oğuz, Qəbələ,
İsmayıllı və başqa rayonların səhnəsində
dəfələrlə nümayiş olunacaq,
İldırım Cabbarın rəhbərliyi ilə teatrın
yaradıcı kollektivi Bakıda, Naxçıvanda, qonşu
Gürcüstan respublikasında dəfələrlə qastrol
səfərlərində olub repertuarındakı ən
yaxşı tamaşalarla sənətsevərlər tərəfindən
yüksək qarşılanacaqdı.
İldırım Cabbarın Mingəçevir
Dövlət Dram Teatrında aktyor heyətinin püxtələşib
professional səviyyəyə çatmasında da zəhməti
əvəzsizdir. İlk dəfə bu teatrda fəaliyyətə
başlayan Mirbaba Xəlilov, Arif Quliyev və neçə-neçə
sənətkarlar İldırım Cabbarın yetirmələri
sayılır.
O, müxtəlif vaxtlarda Gəncə,
Ağdam, Sumqayıt dövlət teatrlarında da maraqlı
tamaşalar hazırlayıb.
1980-ci ildə Ağdam Dövlət
Dram Teatrına quruluşçu rejissor göndərilən
İldırım Cabbar bu teatrın səhnəsində “Unuda
bilmirəm”, “Günahsız müqəssir” “Şirinbala bal
yığır” və başqa tamaşaları
hazırlayıb.
İstedad,
zəhmət, bilik, məsuliyyət
1990-cı ildə yenidən
doğma teatrına qayıdan İldırım Cabbar H.Cavidin
“Afət”, R.N.Güntəkinin Hülləci (“Bir gecəlik kəbin”),
Ə.Əimzadənin “Nəsrəddin”, M.Baycıyevin ”Gözlənilməz
hadisə”, S.Rüstəmin “Durna”, Ə.Əmirlinin “Məhbusələr”əsərlərinə
səhnə həyatı verib.
Doğma teatrın səhnəsində
oynadığı rollar - İlyas Əfəndiyevin “Sevgililərin
cəhənnəmdə vüsalı” əsərində
Afşar Hüseyn, “Tənha iydə ağacı”nda Kərim bəy,
Cəlil Məmmədquluzadənin “Danabaş kəndinin məktəbi”ndə
Naçalnik obrazları bənzərsizliyi və həyatiliyi
ilə yadda qalıb.
Ömrünün müdrik
çağında sənətə sevgisi, sənət
axtarışları yenə bitib tükənməzdir. “Yaxşı
sənətkar olmaq üçün insana birinci növbədə
istedad, sonra zəhmət, bilik, məsuliyyət
lazımdır. Aktyor gərək dərk etsin ki, onun
uğurları sənət axtarışlarından keçir.
Aktyor ancaq yaşatdığı obrazlarla yaddaşlarda qala
bilir” deyir.
75 yaşın tamamında
İldırım Cabbarın bir sənətkar kimi keçib gəldiyi
yollara nəzər salıb əminliklə “mən də sənətdə
öz sözümü demişəm” - söyləməyə
haqqı var. Çünki o, ömrünün ən
yaxşı illərini sənətə, səhnəyə həsr
edib. Kim bilir, böyük səhnələrdə olsaydı
daha hansı uğurlara imza atacaqdı, ancaq insanları
aydınlığa, işığa çıxarmaq
üçün bəzən böyük sənətkarlar
çox da böyük olmayan səhnələrdə daha böyük
missiyalar daşıyırlar. Əminəm ki, belə
insanlardan biri də, rejissor və aktyor İldırım
Cabbardır. Yubilyara cansağlığı və doğma
teatrının səhnəsində neçə-neçə
rollar arzulayırıq.
Dünya əslində böyük bir teatr səhnəsidir. Bu səhnənin içindəki balaca səhnələrə teatr deyirik. Bu balaca səhnədə həyatın bir parçasını görürük, düşünürük, ağlayırıq, gülürük, heyrətlənirik. Tamaşa bitəndə bu dünyadan ayrılıb gəldiyimiz qapıdan gerçək dünyaya dönürük. Bizi teatra bağlayan isə gözlənilməz hadisələri və sonluğu olan əsərlər, roldan-rola girən aktyorlar və bir də əsərə quruluş verən rejissorun fərqli baxışı, fərqli yozumudur. Nə yaxşı ki, teatr, səhnə və bu sirli dünyanın sənətkarları var. Nə yaxşı ki...
Təranə
Vahid
Mədəniyyət.-
2011.- 26 yanvar.- S. 20.