“Bilmirəm,
bu nə hikmətdir, “Segah”ın əsiriyəm”
Aprelin 30-da Xalq artisti, professor, “Şöhrət”
ordenli görkəmli tarzən Ramiz Quliyevin 65 yaşı tamam
olur. Ömrünün 65-ci baharında
Ramiz Quliyev ötən illərə nəzər saldı.
- Ramiz Quliyev
ömrünün 65-ci baharını hansı hisslərlə
qarşılayır?
- İnsan ömrü boyu səmimi
ola bilirsə, onun üçün həyat
mənalı keçir. 65 il kimin
üçün az, kimin üçün də çox ola
bilər. Mən bu illərin necə gəlib-getdiyini
bilmirəm. Bu yolda iti addımlarım da olub, orta sürətlə
də getmişəm, ancaq yerimdə sayan vaxtlarım az olub. Bütün
addımlarımı düşünərək
atmışam. Qarşısına məqsəd
qoymayan insanın arzusu da yoxdur. Mən həmişə
evdə, ailədə, sənətdə qarşıma məqsəd
qoyub arzularıma nail olmuşam. 65 ilə nəzər
salanda görürəm ki, az iş
görməmişəm.
- Gənc yaşlarınızdan
şöhrət tacını gəzdirirsiniz. Musiqi
sahəsində əldə etdiyiniz uğurlara görə ilk
növbədə kimə minnətdarsınız?
- Birinci növbədə valideynlərimə.
Mən valideynlərimdən iki qiymətli dəyər
almışam. Biri mənə verdikləri
tərbiyə, biri tərcümeyi-halımdır. Bu iki taleyüklü dəyərin cəmində həyatımı
qurmuşam. Və bir də, sözsüz
ki, əldə etdiyim uğurlara görə müəllimlərimə
minnətdaram. Gözəl müəllimlərim
olub. Valideynlərimdən ayrı olanda
müəllimlərimdən həmişə ata-ana
qayğısı görmüşəm. Ona
görə həyatım boyu çalışmışam ki,
onların yolunu davam etdirim.
- Ancaq bildiyimizə görə, ailənizdə
musiqiçi olmayıb?
- Bilmirəm, bəlkə neçənci
babamsa musiqiçi olub, ancaq ailəmizdə heç kim sənətlə məşğul
olmayıb. Azərbaycan xalqı istedadlı
xalqdır. İncəsənət, musiqi, sənət
bizim qanımızdadır. Ələlxüsus
da Qarabağda. Mən
çal-çağır, toy-büsat görmüşəm.
Adlarını eşidib üzlərini görmədiyim
korifey sənətkarların səsinə ağlım kəsəndən
radioda qulaq asmışam. Bülbülə, Rəşidə,
Sara xanıma, Şövkət xanıma, Rübabə
xanıma. Sonra onları gəlib sənətdə
gördüm, onlardan çox şey öyrəndim.
Sədəfli
tarların sirri
- Gəlin, illərin gəldiyi
yollarla geri dönüb əlinizə ilk dəfə tar
götürdüyünüz günləri xatırlayaq.
- Ağdamda ikiotaqlı evimiz vardı.
Bir gün - 5-6 yaşım olardı -
gördüm ki, divardan nə isə asılıb. Atama “ağa” deyirdik, soruşdum ki, o nədir?
Dedi, tardır. Sonra soruşdum ki, ağa, o
kimindi? Dedi ki, əminindir. Dedim, bəs niyə oradan
asılıb? Dedi, əmin indi çala bilmir. Bunu
deyib atam qəhərləndi. Söhbətimiz
burda bitdi. Həbib əmim hərbiçi
idi. O, rayonlarda hərbi komissar işləyirdi. Anam mənə danışdı ki, əmim
müharibədə qolundan yaralanıb. O yara
ömrünün axırına kimi əmimi incitdi. O vaxt
uşaq idim, səbirsizliklə əmimin yolunu gözləyirdim.
Bir gün əmim rayondan gəldi. İndiki kimi yadımdadır, UAZ markalı
maşınla gəlmişdi. Əmimin əlindən
tutub tar olan otağa apardım, dedim əmi, o kimindir? Dedi, sənindi.
Tarı divardan alıb mənə verdi. O
gündən bu günə o sadə, saya tar mənimlədir. Hazırda çaldığım tardır.
- Bəs niyə o tarı dəyişmədiniz?
- Sədəfli tarlarım olub. Bunun da öz sirri var.
- Maraqlıdır, bəlkə o
sirri açmağın vaxtı çatıb?
- Bu sirri ilk dəfə sizə
açıram. O sədəfli tarları Əyyubun təhsilinə
bağışladım. Avstriyada oxuyanda 16 min
avro pul lazım oldu. 4-5 sədəfli
tarım vardı, dəyər-dəyməzinə satıb o
pulu ödədim. Çünki o istedada
qayğı göstərmək lazım idi. Mən bu gün də əmimin yadigarı olan vəfalı
tarı sinəmə basıb dərdləşirəm.
- İlk dəfə
neçə yaşında professional səhnədə
çıxış etdiniz?
- İlk dəfə
səhnəyə Ağdam rayon mədəniyyət evinin nəzdində
fəaliyyət göstərən xalq çalğı alətləri
ansamblı ilə çıxmışam. Azərbaycanın hər yerində elədir, amma
Qarabağda musiqiyə həddindən artıq həssaslıqla
yanaşırlar. Balaca bir səhv musiqiçiyə
baha başa gəlir. Ona görə
çalışırdım ifamda heç bir səhv
olmasın ki, məni tənbeh etməsinlər. Yeniyetmə idim, 14 yaşım vardı. 1961-ci ildə Moskvada \"Xalq təsərrüfatı
nailiyyətləri sərgisi\" keçirilirdi. İlk dəfə böyük səhnədə orda
çıxış etdim. Mənə
medal verdilər, o medalı bu gün də saxlayıram.
Muğam xəzinəsi
- Ramiz müəllim, məktəb
yaratmaq çox az sənətkara nəsib
olan xoşbəxtlikdir. Müasir tar ifaçılıq məktəbinin
yaranması sizin adınızla bağlıdır. Tar
ifaçılığı sahəsində yeni cığır
açmağa necə nail oldunuz?
- Mən özümdən əvvəlki
sənətkarların yoluna çox hörmətlə, diqqətlə
yanaşdım. Ümumiyyətlə,
bütün tar çalanlar mənim üçün həmişə
maraqlı olub. Tarzənlərin məktəblərinə
nəzər saldım, onların keçdiyi yolu özümə
örnək götürdüm. Amma mənim
üçün daha maraqlı Qurban Pirimov, Hacı Məmmədov,
Əhsən Dadaşovun sənəti olub. Mən
onların həm lent yazısına qulaq asırdım, həm
də Filarmoniyada canlı olaraq onları dinləyib bəhrələnirdim.
Sonra onlar nəyi edə bilməmişdilərsə,
mən onu etdim. Hacı Məmmədov, Əhsən
Dadaşov orkestrlə tarda solo çalmışdı. Amma mənə
qədər heç bir tarzən böyük simfonik orkestrlə
tar solo konserti verməmişdi. 2-3 saatlıq
repertuarı dərindən bilmək, dinləyicini,
tamaşaçını təmin etmək ağır
işdir. Bunun üçün ilk növbədə
Üzeyir Hacıbəylinin təməl daşını
qoyduğu tədris məktəbindən bəhrələnmək,
musiqi biliklərimi artırmaq, müəllimlərimin mənə
öyrətdikləri repertuarı genişləndirmək
lazım idi. Dünya musiqisi çox zəngindir.
Xalqımızın da böyük muğam xəzinəsi
var. Musiqi mədəniyyətində muğam qədər
böyük olan ikinci bir xəzinə yoxdur. Ancaq muğamımızla yanaşı dünya
musiqisini, klassikləri - Bethoveni, Motsartı, Çaykovskini də
bilmək lazım idi. Çünki
dünyaya inteqrasiya oluruq. İtalyanla,
fransızla, yunanla öz doğma musiqi alətimizdə, dünya
dilində danışmağı bacarmalıyıq. Ona görə bu gün Azərbaycan musiqisi
dünyada çox maraqla qarşılanır. Bir var ifa etmək, bir də var yaratmaq, yenilik etmək.
O yenilik gözəldir ki, ümumbəşəri olsun.
- Dünyanın bir çox ölkələrində
ustad dərsləri vermisiniz. Dünya musiqi alətləri
arasında tarın yerini necə görürsünüz?
- Cəsarətlə deyə bilərəm
ki, tarın müasir ifaçılığı elə bir səviyyədədir
ki, dünya səhnələrində məşhur olan skripka,
violençel, piano ilə adı bir sırada çəkilir. Bu, tədrisin, müəllimlərin tar
ifaçılarının nailiyyətidir.
- Şərqdən Qərbə
kimi dünyanı dolaşmısınız, tarın
möcüzəsinin şahidi olmusunuz. İllər
keçsə də, hansı xatirə sizi heç tərk etmədi?
- 1976-cı ildə İslam Rzayev,
Abdulla Abdullayev və mən Türkiyəyə festivala
getmişdik. Milli geyimdə açıq havada
konsert verirdik. “Segah” çaldım,
ardınca da Cahangir Cahangirovun “Ana” mahnısını. Qurtaranda gördüm başımın üstündə
çarşablı, ağsaçlı yaşlı bir
qadın dayanıb. O qadın əlimdən tutub öpmək
istədi, qoymadım. Sonra gördüm əlimdə
mizrabı axtarır. Dedi, oğul, gözlərindən
öpürəm, Azərbaycan torpağının həsrətindəyəm.
Ahıl çağımdır,
ömrümün son günlərini yaşayıram. O
mizrabı mənə bağışla, qoysunlar torpaq əvəzi
gözlərimin üstünə. Qəhərləndim.
O andan sonra mən sənətin gücünü, möcüzəsini
gördüm. Azərbaycan xalqı qədər
sənət qədri bilən, sənətkarı sevən xalq
tanımıram. Bu xalqın başına dönüm...
“Əyyub
sənəti ilə məni varlandırdı”
- Ramiz Quliyev tar
ifaçılıq sənətində estafeti oğlu Əyyub
Quliyevə verdi. Ata kimi yox,
bir sənətkar kimi Əyyubun sənətini necə qiymətləndirirsiniz?
- Əyyub barədə
xoş sözlər eşitdikcə ürəyim
açılır, fərəhlənirəm, onun nailiyyətlərini,
uğurlarını özümün uğuru bilirəm.
Valideyn kimi yox, onun ilk müəllimi kimi deyirəm
ki, Əyyub fitri istedada malikdir. Sənət
yolu ağır, tikanlı, dərəli-təpəli yoldur.
Eyni zamanda o qədər şərəfli, şöhrətlidir
ki... Millətin musiqisi, Vətənin səsi, mədəniyyətimizin
qüdrəti sənət adamlarının əlindədir.
Var-dövlət, vəzifə gəldi-gedərdi,
sənət əbədidir. Əyyub sənəti
ilə məni varlandırdı. Hansı
ölkəyə gediriksə, onun
çıxışlarına baxıb deyirəm ki,
şükür sənə İlahi, mənim də,
oğlumun da çəkdiyi zəhmətlər hədər
getmədi.
- Əyyub əvvəllər sizinlə
birlikdə çıxış etsə də, sonradan
dirijorluq sənətini seçdi...
- (gülür) Allah
üzümə baxdı ki, Əyyub tarın arxasınca mənim
kimi getmədi, yoxsa nəfəsimi kəsəcəkdi. O
həmişə deyirdi ki, ata, mən istəmişəm
özüm olum, öz istəyi ilə də dirijorluq sənətini
seçdi. Bu sənət daha dünyəvidir.
O, yüzlərlə dirijorun içində laureat oldu. Azərbaycan musiqisinə belə uğurlar
lazımdır.
- Hansı muğamı
özünüzə daha yaxın hesab edirsiniz?
- Bütün muğamlar mənim
üçün çox doğmadır, Amma bilmirəm bu nə
hikmətdir, “Segah”ın əsiriyəm.
- Əfsanələri
çox vaxt kənarda axtarırıq. Siz
musiqimizin canlı əfsanələrindən birisiniz. Küçədə, yolda, izdə adamların sizə
münasibətini necə qarşılayırsız?
- Təbiətən sadə adamam,
səmimiyyəti xoşlayıram. Məndə həm
mərdlik, həm sərtlik var. Həyatım boyu xalqın
içində olmuşam. Metroda, avtobusda,
tramvayda yol getmişəm, sadə insanlarla təmasda
olmuşam. Harada oluramsa olum, mən
heç vaxt həddimi aşmamışam. Məni görəndə sevinən, qiymət verən
insanlara həmişə minnətdarlığımı
bildirmişəm.
- Qarabağın, Ağdamın
baharı özgə bir bahar idi. İçinizdəki həsrəti,
nisgili, kədəri necə ovudursunuz ?
- Mənim ürəyimin ən
böyük ağrısı Qarabağ dərdidir. 20 ili həsrətlə yaşamışam, Allah
eləsin, heç olmasa 70-ə doğru gedən yolda bu həsrətdən
qurtarım. Mənim arzum var, Qarabağda
daşın-qayanın, dumanın-çənin,
gülün-çiçəyin səsini tarın səsinə
qovuşdurum...
- Amin!
Təranə
Vahid
Mədəniyyət.-
2012.- 27 aprel.- S. 5.