O,
əslində Leylinin özü
idi...
İllər
keçəcəkdi, xalça toxuyan qız müğənni
olub opera səhnəsində şah əsərlərini -
Leylini, Əslini, Ərəbzəngini və neçə-neçə
təkrarsız obrazları yaradacaqdı
Azərbaycan Dövlət Opera və
Balet Teatrının səhnəsində bənzərsiz rollar
yaradan, xalq mahnılarımızın,
muğamlarımızın nadir ifaçılarından biri,
Xalq artisti Qəndab Quliyeva yaşadığı ömrün
şirin xatirələrini bizimlə
bölüşdü.
Onda hələ bapbalaca qız idi. İçindəki sehrli səs təkid edirdi ki, oxusun, oxuyub
ətrafındakıları da səsinin sehrinə salsın. Amma bu, o qədər
də asan deyildi...
Axı Qarabağda hamı
oxuyurdu. Valideynləri qızlarının musiqiyə
olan marağını
ötəri həvəs
sayırdılar. Bircə
özü bilirdi ki, sussa, oxumasa
ölər, vallah ölər, ürəyi dayanar... Odur ki, xəlvətə düşəndə oxuyurdu,
ürəkdən oxuyurdu
və belə anlarda xoşbəxt olurdu...
O da xoşbəxt olmaq istəyirdi. Amma həyat sınaqlardan,
çətinliklərdən keçirmədiyi adamları
xoşbəxt etməyə
tələsmir. Doğrudur, istisnalar
həmişə var.
Orta məktəbi bitirən il Füzuli
rayonunda toxuculuq kombinatı açıldı.
Neyləmək olar, o səs
toxumaq arzusunda ikən xalça toxuyası olur. Bu sənətin sirlərinə
bələd olmaq üçün qızlara
qoşulub şəhərə
yollanır. Eynən
filmlərdə olduğu
kimi, yataqxanada yaşayır, oxuyur, işləyir...
İllər keçəcəkdi, o müğənni olub opera
teatrının səhnəsində
şah əsərlərini
- Leylini, Əslini, Ərəbzəngini və
neçə-neçə təkrarsız
obrazları səslə
ilmə-ilmə hörüb
yaradacaqdı. O günləri
isə heç unutmayacaqdı...
O zaman isə kənddən gəlmiş, adi, sadə heç kəsin diqqətini çəkməyən bir
qız idi...
Hərdən taleyi ilə
barışmaq istəməyib
oxuyurdu. Elə oxuyurdu
ki, səsi dağı-daşı yandırırdı.
...Yerin də qulağı
var...
Günlərin birində qapını
bağlayıb yenə
də məlahətli,
yanıqlı səslə
oxuyanda komendant qapını döyüb səsin haradan gəldiyini xəbər alır. Qızlar nə qədər
gizlətməyə çalışsalar
da, sirrin üstü açılır.
Söhbət 1973-cü ildən
gedir...
...Yerin də qulağı var, bu xəbər
tezliklə yayılır.
Çalışdıqları toxuculuq kombinatının direktoru gənc qızın istedadından
xəbər tutan kimi onu Asəf
Zeynallı adına
orta ixtisas musiqi məktəbinə oxumağa göndərir.
Həyəcanlı, gərgin anlar
arxada qalır. Böyük sənətkarların qarşısında
imtahan verib “əla” qiymətlər alır. Arzularının dalınca qaçan
qızın həyatında
yeni, onun üçün olduqca maraqlı mərhələ
başlayır. Muğamların sirlərinə bələd
olduqca, xalq mahnılarının sirrini
anladıqca bu sənətə bağlanır.
Bulaq kimi çağlayan
məlahətli, yapışıqlı
səsi onu elə hey böyük səhnəyə səsləyir.
O zaman opera səhnəsində
Leylini oynamaq onun ən böyük,
əlçatmaz arzularından
biri idi... Özünü səhnədə Leyli rolunda görürdü.
O, əslində Leylinin
özü idi...
“Əsl Leylini tapmışam”
Qəndab xanımın qıyqacı
baxışları harasa
dikilir, kirpikləri titrəyir, üzünə
sirli təbəssüm
qonur: “Asəf Zeynallını bitirəndən
sonra qəlbimdə böyük bir istək baş qaldırdı. Bu sənətə gəlmək
üçün böyük
çətinliklər çəkmişdim,
evdəkilər bir müddət mənimlə
küsülü qalmışdılar.
Ona görə də özümü bu sənətdə doğrultmalı
idim. Opera və Balet Teatrının direktoru Azər Rzayevin yanına gedib dedim ki,
Leylini oynamaq istəyirəm. Heç nə demədi,
telefonu götürüb
Bəhram Mansurova zəng etdi ki, yanına bir qız göndərirəm,
səsinə bax, gör bundan Leyli olar, yoxsa
olmaz?
Zəngi basanda qapını
Bəhram müəllim
özü açıb
məni içəri
dəvət etdi.
Allah ona da,
xanımına da qəni-qəni rəhmət
eləsin, məni mehribançılıqla qarşıladılar.
And olsun o bir olan Allaha, elə
əsirdim, elə əsirdim, gəl görəsən! Ürəyimdə deyirdim ki, görən,
səsimi bəyənəcək,
yoxsa bəyənməyəcək,
çox həyəcan
keçirirdim. “Mahur”u oxudum, səsimə qulaq asdı. Azər müəllimə zəng
edib dedi ki, əsl Leylini
tapmışam. Qara, arıq,
uzun saçlı, əsl ərəb qızıdır”.
Beləliklə, 1980-ci ildən Bəhram
Mansurov onu Leyli roluna hazırlaşdırır
və Qəndab xanım arzusunda olduğu Leylini müvəffəqiyyətlə oynayır.
“Gənc olanda o qədər məsuliyyət hiss etmirsən.
10 il səhnədə
Leylini oynayandan sonra özünü Leyli kimi görürsən,
bu rolu tam mənimsəyirsən və
elə bilirsən ki, öz həyatını
oynayırsan”.
“Leyli və Məcnun”, “Əsli və Kərəm”, “Gəlin qayası”, “Vaqif” operalarında bənzərsiz
ifası ilə şöhrət tapan müğənni sənət
yollarında inamla irəliləyir. Onun xoş zəngulələri,
şirin səsi sərhədlər aşır,
Azərbaycan musiqisini dünyanın neçə-neçə
ölkəsində layiqincə
təbliğ edir.
Bakı toylarının nadir
qadın xanəndələrindən
biri
Musiqidə Xan Şuşinski
və Zeynəb Xanlarovanın sənətini
yüksək qiymətləndirən
müğənni ilk dəfə
Nardaran kəndinə toya gedir. Deyir ki, muğamı
oxumağımda, mənimsəməyimdə
o camaatın böyük
xidmətləri olub:
“Muğamın bütün
şöbələrini oxuya
bilirdim, amma muğamın içində
bir bəzək var, bunu mən
Bakı kəndlərindəki
toylarda öyrənmişəm.
Nardaran camaatı sadə oxuyanları toylarına çağırmır. Rübabə
xanımdan sonra yeganə qadın müğənniyəm ki,
məni Bakı kəndlərindəki kişi toylarına dəvət edirdilər. Bütün muğam oxuyanları, xanəndələri Bakı
camaatı dolandırıb,
elə mənim özümü də”.
İndiyə kimi dünyanın
bir çox ölkələrində qastrol
səfərlərində olsa
da, Yaponiya səfərini bu gün də unutmayıb. Deyir ki,
o səfərimiz 12 gün
davam etdi. Yaponlar bizim muğamlarımıza
xüsusi maraq göstərir, konsertlərdən
sonra gəlib oxuduğumuz qəzəllərin
mənasını soruşurdular.
Muğamlarımız onları heyran
etmişdi. Necə ki,
indi dünyanı heyrətləndirir.
Sənətdə öz sözünü
deyən Qəndab xanım bu gün
də dəvət olunan məclislərə,
televiziya və radio verilişlərinə ürəklə
gedir. Onun ifası bu gün də özünəməxsusluğunu, təravətini qoruyub saxlayır. Deyir ki, sənətim
məni xalqıma tanıtdırdı, xalqıma
sevdirdi, sənətim
məni xoşbəxt
etdi. Sənət ömrümdən də, taleyimdən də razıyam. İki ömrüm də olsaydı, yenə bu sənəti
seçərdim...
Təranə Vahid
Mədəniyyət.-
2012.- 10 avqust.- S. 10.