“Azərbaycan
teatrının daha yaxşı günləri
irəlidədir”
“İnsanların həyatı dəyişdikcə, yaxşılaşdıqca teatra həvəs də artır, itirilmiş zövq bərpa olunur”
2012-ci il
ölkəmizin teatr sahəsində zəngin,
maraqlı hadisələrlə yaddaqalan bir il oldu.
Dramaturgiyamızın banisi Mirzə Fətəli
Axundzadənin 200 illiyi münasibətilə
milli teatr festivalı,
II Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransı,
teatrlarımızın müxtəlif beynəlxalq festivallarda iştirakı, gənclərin respublika teatr festivalı və
s.
Azərbaycan Teatr
Xadimləri İttifaqının sədri, rejissor,
Xalq artisti Azər Paşa Nemətovla söhbətimizdə ilin teatr prosesinə
qısa nəzər salmağa
çalışdıq. Müsahibimiz rəhbərlik
etdiyi ittifaqın gördüyü
işlərdən də danışdı.
- Azər Paşa müəllim, noyabr ayında keçirilən II Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransında əcnəbi rejissorların narahatlıq, böhran notları olan çıxışları içində sizin çıxışınız pozitivliyi, optimizmi ilə seçildi. Bu pozitivliyi nədə görürsünüz?
- Sizə bu pozitivliyin səbəbini deyim. Bizim cəmiyyətdə belə bir fikir var ki, guya bütün dünyada teatr elə səviyyədədir ki, elə şedevrlər yaradır ki, biz geri qalırıq. Qətiyyən elə deyil. Əlbəttə, yaxşı və pis tamaşalarımız var. Əvvəl informasiya az idi, indi informasiya mənbələri artıb və baxıb görürük dünyada nə var, nə yox. Sadəcə olaraq bizdə qəribə tendensiya var. Teatrdan söz düşən kimi deyirlər ki, teatrımız yaxşı vəziyyətdə deyil, islahatlara ehtiyac var, tamaşaçı gəlmir, təchizat zəifdir və s. Şükür Allaha, teatr binaları təmir olunur, təchizat yaxşılaşıb. Teatrın maddi-texniki bazası möhkəmlənib. Belə baxanda, çox pozitiv vəziyyətdir. Mən o tənqidlərlə razı deyiləm. Bu yaxınlarda gənclərin respublika teatr forumu oldu, mən orada çıxışımda da bunları dedim. Tənqid edənlər teatra getməyən adamlardır. Soruşanda məlum olur ki, teatra getmir, amma narazıdır. Doğrudur, 20 il əvvəl çox çətin idi. İnsanların həyatı dəyişdikcə, yaxşılaşdıqca teatra həvəs də artır. İndi itirilmiş zövq bərpa olunur. İtirilmiş tamaşaçı teatra qayıdır.
- Bu il
teatr həyatı üçün qaynar il oldu. Festivallar,
beynəlxalq teatr konfransı, gənclərin
teatr forumu...
- Mən bu tədbirlərə bir az praqmatik yanaşıram. Yəqin ki, bu mənim
rejissor sənətimlə
bağlıdır. O tədbirlər,
bu qaynar teatr həyatı ölkə Prezidentinin sərəncamı ilə
təsdiq olunmuş “Azərbaycan teatrı
2009-2019-cu illərdə" Dövlət Proqramının
icrası ilə bağlıdır. Proqram hazırlanarkən
Teatr Xadimləri İttifaqı da müəyyən təkliflər
vermişdi. Bütün konfranslar,
festivallar, forumlar bu proqramın sayəsindədir. I və II Beynəlxalq Bakı Teatr Konfransını xüsusi
qeyd etmək istəyirəm. Bu konfransların çox böyük rolu oldu. Dünya teatr ictimaiyyətinin
Azərbaycanı və
Bakını tanımağına
ehtiyacımız var idi. Dövlət Proqramına daxil
olan, həyata keçən hər bir bənd öz
töhfəsini verəcək.
Mən hesab edirəm ki, məsələn, beynəlxalq teatr konfransı öz missiyasını başa vurub, artıq yeni bir layihə
fikirləşmək lazımdır.
Məsələn, dünyada belə
bir festival var - Millətlərarası Teatr
Festivalı. Son dərəcə maraqlı
festivallardan biridir.
Festivalın proqramına dünyanın
ən yaxşı tamaşaları salınır.
Hər iki ildən bir o festival hanısısa
ölkədə keçirilir.
Mən arzu edirəm ki, o festival Bakıda keçirilsin. Onun keçirilməsi
üçün Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi və Teatr Xadimləri İttifaqı birgə çalışa bilər.
Bir az
bu layihənin maliyyə məsələsi
var. Bizim teatrlarımızın
texniki təchizatı
buna imkan verir: binalarımız gözəldir, təmirlidir.
Dünya
standartlı texnika
var. Elə bilirəm ki, bu sürətlə
ki inkişaf edirik, dünya teatrlarındakı ən müasir texnika da bizdə olacaq.
Bu baxımdan yaxşı günlərimiz
irəlidədir.
- Teatr Xadimləri İttifaqı
bu il
üçün nəzərdə
tutduğu işlərdən
hansıları gördü?
Gələn ilə nə
planlaşdırırsınız?
- Biz iki il əvvəl
“Gənc Rejissorların
Laboratoriyası”nı yaratmışdıq.
Bu həm də
teatr proqramına daxil idi. Burada iki tamaşa hazırlandı. Ora ayrı-ayrı
teatrların gənc aktyorları toplandı.
Tamaşalardan biri Milli Dram Teatrı
ilə müştərək
layihə olan «On ikinci gecə» tamaşası idi. Dramaturgiya ilə bağlı «Axundzadə dərsləri» də layihə kimi iki il bundan əvvəl başlayıb. Bu il Axundzadənin 200 illiyi keçirildi və həmin layihə çox yerinə düşdü.
Bilirsiniz,
bizdə dramaturgiya axsayan sahədir. Yeni, gənc dramaturqlar hazırlamalıyıq. Yaşlı nəsil
var, amma gənclərdən yazan yoxdur. “Axundzadə
dərsləri» məhz
buna görə vacibdir.
Biz gələcəyi
düşünməliyik. Mən öz təkliflərimdə
də həmişə
bunu irəli sürmüşəm. Gələcək gənclərlə bağlıdır.
Gənc rejissorları təhsilini təkmilləşdirmək üçün
xaricə kurslara göndərdik. Bu gəncləri seçmək
asan olmurdu. Dil faktoru vardı - hər hansı bir xarici dili
bilməli idilər.
Bu kurslar gənc
rejissorlar üçün
səmərəli oldu.
Məncə, bunu illərlə
təkrarlamaq lazımdır.
Teatrşünasları teatra aktiv cəlb etmək üçün onların
məqalələrini oxuyub
müzakirələr etmişik.
O məqalələrin içindən
komissiyamız bəzi
yaxşı məqalələri
seçib, Teatr Xadimləri İttifaqının
idarə heyəti bu yazılara baxıb, tərcüməyə
göndərmişik. Tərcümə olunmuş məqalələri
isə Beynəlxalq Teatr Konfederasiyasına təqdim etmişik. Onların seçdiyi bir neçə müəllif
beynəlxalq forumlara çağırılıb. Bu il Kişineuda
keçirilən gənclərin
beynəlxalq teatr forumunda bizim teatrşünasların iştirak
etməsi bu proseslərin nəticəsi
idi. Forumda gənc teatrşünaslardan
Elçin Cəfərov,
Aygün Süleymanova,
gənc dramaturqlardan Şəbnəm Xeyrulla, İsmayıl İmanov iştirak edirdi. Gənc dramaturqlar Natella Osmanlı və İsmayıl İmanovun birgə yazdıqları
«Lift» pyesi forumda oxunub müzakirə olundu. Hətta o müzakirələrin rəhbəri - Moskva Bədaye Teatrının direktoru teatrlarının nəzdindəki studiyada bu pyesi tamaşaya
hazırlayacaqlarını da
söylədi. Bu yaxınlarda Gürcüstanda
yenə gənclərin
teatr forumu keçirildi. Bizim gənc
dramaturqumuz İsmayıl
İmanov da orada iştirak edirdi və məlum oldu ki, həmin «Lift» əsərini ingilis və gürcü dilinə çevirib Gürcüstanda tamaşaya
qoymaq istəyirlər.
Baxın, bizim «Axundzadə dərsləri»nin nə qədər böyük səmərəsi
oldu. Bu layihəni
davam etdirmək istəyirik. Zaman göstərir
ki, biz düz yoldayıq. Bu yaxınlarda bizim idarə heyətinin iclası keçirildi.
İclasda təklif olundu
ki, rejissor klubu təşkil olunsun. Gələn il “Axundzadə
dərsləri”nin daha
bir nəticəsi olacaq - gənc dramaturqların seçilmiş
pyeslər toplusu ittifaq tərəfindən
nəşr olunacaq. Bizim qazancımız o əsərlərin
oxunmağı və tamaşaya qoyulmasıdır.
“Teatr
antologiyası” hazırlanır
və bizim ittifaq da öz
rəyini yazıb.
Teatr xadimlərinin xatirə günləri keçirilir.
Çalışırıq ki, həyatını
teatra həsr etmiş, fəxri adı olmayan sənət adamlarını
unutmayaq, onlar üçün tədbirlər
təşkil edək.
Məsələn, bu yaxınlarda
mərhum aktyor Elxan Qurbanova həsr olunmuş bir tədbir keçirdik. O, istedadlı
bir aktyor idi. «Romeo və
Cülyetta» tamaşasından
əvvəl qrim otağında tamaşaya hazırlanarkən dünyasını
dəyişmişdi. Biz
belə insanları unutmamalıyıq.
Gələn ilin mayında
görkəmli aktyor, qiraət ustası Müxlis Cənizadəyə
həsr olunmuş tədbir keçirməyi
düşünürük. Oktyabrda isə «2+1» eksperimental teatr festivalını təşkil etmək istəyirik. Planlarımız
çoxdur...
- Teatr
Xadimləri İttifaqının
təsis etdiyi «Qızıl dərviş»
mükafatının təqdim
olunması dayandırılıbmı?
- Xeyr, sadəcə, müəyyən
vaxt lazımdır ki, yaxşı tamaşalar hazırlansın
və o tamaşaya biz
mükafatlar verək.
Mən hesab edirəm ki, bu mükafata
layiq böyük, gözəl tamaşamız
hələ yoxdur.
Həm də teatr sahəsində
başqa mükafatlar verilir. Pul mükafatları da var. «Qızıl dərviş» isə peşəkar, yaradıcı
təşkilatın verdiyi
mükafatdır.
Aliyə
Mədəniyyət.-
2012.- 26 dekabr.- S. 6.