Qədim binada yeni teatr ənənələri
Gəncə Dövlət Kukla Teatrı yetişən nəslin maraq və tələbatı ilə ayaqlaşmağa çalışır
Ölkəmizdə fəaliyyət
göstərən beş kukla teatrından biri də Gəncə Dövlət Kukla Teatrıdır. Azərbaycan
SSR Nazirlər Sovetinin
1 oktyabr 1986-cı il tarixli qərarı ilə yaradılan teatr şəhərin ən gözəl memarlıq obyektlərindən sayılan
alman lüteran kilsəsinin binasında yerləşir. XIX əsrin yadigarı olan bina 1885-ci ildə Gəncədə yaşamış almanlar tərəfindən inşa
edilib. Teatrın
direktoru Bayram Fətəliyev tarixi binada fəaliyyət göstərən kollektivin
Azərbaycan uşaq teatrı ənənəsinin
yaşadılmasına xidmət
etdiyini dedi. Söhbət əsnasında
teatrda səhnəyə
qoyulan uğurlu tamaşalardan, iştirak etdikləri yerli və beynəlxalq festivallardan söz açan direktor teatr-tamaşaçı münasibətlərinə
də toxundu:
- Teatrın fəaliyyəti dövründə
100-ə yaxın tamaşa
hazırlanıb. Bu sıradakı
uğurlu işlərimizdən
xalq nağılları
əsasında hazırlanmış
“Qız qalası”, “Məlikməmməd”, “Göyçək
Fatma”, “Şəngülüm,
Şüngülüm, Məngülüm”,
N.Gəncəvinin “Gül
və zəhər”, “Xeyir və Şər”,
Əli Səmədlinin
“Artıq tamah baş yarar”, “Meşə çaqqalsız
olmaz”, “Əhmədin vəfalı xoruzu”, C.Məmmədquluzadənin “Poçt
qutusu”, R.Həsənlinin
“Ağca və sarıca”, M.Seyidzadənin
“Büllur qəsr”, R.Səməndərin “Çətin
məsələ”, R.Əlizadənin
“Keçəlin toyu”,
M.Alimin “Noxudu keçəlin nağılı”,
dünya ədəbiyyatı
nümunələrindən N.Kassionun “İki dəcəl şirciyəz”,
A.S.Puşkinin “Qızıl
balıq” tamaşalarını
qeyd edə bilərəm.
Teatrımız 8 nəfərlik aktyor
heyəti ilə bu gün də
balalarımızın estetik
zövqünün formalaşmasına,
dünyagörüşünün zənginləşməsinə xidmət edir. Nəzərinizə çatdırım ki, teatrımız yalnız tamaşa hazırlamaqla kifayətlənmir,
təqvim boyu müxtəlif bayramların,
əlamətdar günlərin
qeyd olunmasını da diqqətdə saxlayır. Belə ki, Yeni ilin
gəlişi münasibətilə
“Karnaval, karnaval”, Novruz bayramı ilə əlaqədar “Novruz gəlir, yaz gəlir”, 1 İyun - Uşaqların Beynəlxalq Müdafiəsi
Gününə “Dünyanı
uşaqlara verək”, məktəblilərin payız
tətili günlərində
onların asudə vaxtının maraqlı və səmərəli keçməsi üçün
“Ən yaxşı uşaq tamaşalarına baxış” devizi altında silsilə tamaşalar nümayiş etdiririk.
- Bayram müəllim, teatrın uğurlu fəaliyyətini
şərtləndirən amillərdən
biri də onun iştirak etdiyi festivallar, əldə etdiyi nailiyyətlərdir. Bu mənada Gəncə teatrının hansı uğurlarını sadalaya
bilərsiniz?
Bayram Fətəliyev
- Teatrımız
bir çox beynəlxalq festivallarda uğurla iştirak edib. Bu sırada
1994-cü ildə Qazaxıstanın
Almatı şəhərində
keçirilən Şərq
xalqları kukla teatrları festivalını,
1996-cı ildə Gürcüstanın
Kutaisi şəhərində təşkil olunan beynəlxalq kukla teatrları festivalını
qeyd etmək istərdim. Bundan əlavə, 1999, 2001 və 2003-cü illərdə
Türkiyənin İzmir
şəhərində düzənlənən
ənənəvi kukla
və kölgə oyunları festivalının
da iştirakçısı
olmuşuq. 2004-cü ildə keçirilən
10-cu Beynəlxalq Bursa Qaragöz
kukla və kölgə oyunları festivalında da uğurla təmsil olunmuşuq. 2005-ci ildə “Sehrli pərdə» uşaq tamaşaları festivalının
(Bolqarıstan) və
«Milli klassiklər kukla teatrlarının səhnəsində” (Ukrayna)
teatr tədbirinin fəal iştirakçısı
olmuşuq. 2008-ci ildə “Keçəlin toyu” tamaşası ilə Ukrayna, 2009-cu ildə isə “Artıq tamah baş yarar” əsəri ilə Bolqarıstanda çıxış
etmişik.
- Sadaladığınız
bu festivallardan əldə etdiyiniz təcrübənin yəqin
ki, yaradıcılıq
fəaliyyətinizdə sizə
müəyyən köməyi
olub.
- Sözsüz
ki, bu festivallar
teatrımıza yaradıcılıq
baxımından xeyli təcrübə qazandırdı.
Ümumilikdə, hər bir tədbir müəyyən
mənada görüb-götürmək,
yeni nə isə öyrənmək baxımından çox əhəmiyyətlidir. Bu mənada ötən il paytaxtımızda
təşkil olunan beynəlxalq kukla teatrları festivalını
xüsusilə qeyd etmək istərdim. Bu tədbir Azərbaycanı
zəngin ənənələrə
malik teatr ölkəsi kimi, həm də kukla teatrları məkanı kimi göstərə bildi.
Bu teatr bayramlarında
biz başqa ölkələrin
kukla tamaşalarına
baxaraq onlarda gördüyümüz yenilikləri
əxz etməyə çalışırıq. Xarici ölkə teatrları ilə tanışlığımız
həm kollektivin inkişafına müsbət
təsir göstərir,
həm də teatrın yaradıcılıq
potensialını artırır.
- Teatrın uğurlu fəaliyyətini
şərtləndirən əsas
faktor isə təbii ki, onun tamaşaçı auditoriyasıdır. Bu da öz növbəsində
hazırlanan tamaşalardan,
repertuar siyasətindən
asılıdır...
- Təbii ki, hər bir
teatr sabit tamaşaçı auditoriyası
qazanmaq üçün
özünün repertuar
siyasətinə daim diqqət yetirməlidir. Bizim teatrın repertuar planı əsasən yerli klassik və
xarici ölkə müəlliflərinin əsərlərinə
əsaslanır.
- Bəs rejissura məsələsi
necədir? Teatrınızın 8 nəfərlik aktyor
truppasını bir rejissora həvalə etmək, onun təxəyyülünün öhdəsinə
buraxmaq nə nəticə verir?
- İndi
bir çox teatrlar fərqli quruluşda, yeni yozumda tamaşalar hazırlamaq üçün
xarici ölkələrdən
teatr mütəxəssisləri
dəvət edirlər.
Bu, çox vacibdir.
Teatrın yaradıcılıq səviyyəsini artırmaq
üçün daim axtarışda olmaq gərəkdir. Bu baxımdan biz də tək-tək hallarda olsa da, digər
teatrlardan rejissor dəvət edirik. Amma hələlik tamaşa hazırlamaq üçün
başqa ölkələrdən
mütəxəssis dəvət
etməmişik. Ümumilikdə götürsək, sırf
kukla teatrı üçün rejissor və aktyor baxımından müəyyən
qayğılarımız var. Xüsusilə kukla teatrı üçün
aktyor tapmaq çətindir.
- Xaricdən mütəxəssis dəvət
olunması həm də təcrübə mübadiləsinə, teatrlarımızın
dünya teatr aləminə inteqrasiyasına
zəmin yaradır...
- Sözsüz
ki, bu da
çox mühüm amildir. Ümumiyyətlə, uğurlu mübadiləni
şərtləndirən bir
çox faktorlar vardır və bunların da əsasını işin maddi tərəfi təşkil edir. Yəni teatrların maliyyə imkanları nə qədər geniş olarsa, yaxın-uzaq əlaqələr də daha sıx olar.
- Bəs ölkəmizdəki digər
kukla teatrları ilə necə, yaradıcı əlaqələriniz
varmı?
- Gəncə Dövlət Kukla Teatrı Bakı, Salyan, Qax kukla
teatrları ilə əlaqələr saxlayır.
Respublika festivallarında, digər mədəniyyət tədbirlərində
görüşür, ünsiyyət
yaradır, yeniliklərlə
tanış oluruq. Onu da qeyd edim ki, teatrımız
Gəncə şəhərindən
savayı, ətraf
rayon və kəndlərdə
də tamaşalar göstərir.
- Teatrlarımızın
beynəlxalq arenaya çıxışı milli
səhnə sənətimizin
özünəməxsusluğunu, inkişafını nümayiş
etdirmək üçün
də imkan yaradır. Bu məqamı
siz də diqqətdə saxlayırsınızmı?
- Teatrımız
Ukraynada keçirilən
festivalda məhz «milli adət-ənənələrin
qorunub saxlanılması»
nominasiyasında diploma layiq
görülmüşdü. Yəni biz Azərbaycan teatrının
özünəməxsusluğunu qoruyub saxlamağa çalışırıq. Düşünürəm ki, hər xalqın özünün
teatr ənənəsi,
siması var və xalq öz
fərqliliyini həm də bu vasitə
ilə göstərə
bilər.
- Bəs texniki elementlər, vizuallıq baxımından
necə?
- Hər hansı tamaşanın hazırlanması üçün
güclü rejissor təxəyyülü nə
qədər vacibdirsə,
işıq və səs effektləri də bir o qədər
əhəmiyyətlidir. Texniki səviyyə
həddindən aşağı
olarsa, yüksək yaradıcılıqdan danışmağa
dəyməz.
- Uşaqların
teatra, incəsənətə
alışdırılması həm də teatral tamaşaçı
yetişdirmək deməkdir.
Balacalarda teatra maraq görürsünüzmü?
- Uşaqlar həmişə
teatra maraq göstərir, onu sevirlər. Bu əvvəllər
də belə idi, indi də.
Sadəcə, gərək valideynlər
bu sahədə maraqlı olsunlar, onlarda teatra həvəs yaratsınlar.
Digər tərəfdən, uşaqların teatra marağını artırmaq
üçün mütəmadi
olaraq uşaq müəssisələri ilə
əlaqə saxlamaq lazımdır. Uşağa onun
başa düşəcəyi
tərzdə demək
və göstərmək
gərəkdir. Çox təəssüf
ki, bəzi texniki səbəblərə
görə bu gün tamaşalarımız
azyaşlı tamaşaçılarımızı
tam qane edə bilmir. Bu gün ötən dövrlərlə
müqayisədə uşaqların
teatra münasibətində
dəyişiklik hiss olunur.
Texnikanın inkişafı ilə
əlaqədar olaraq uşaqların intellektual səviyyəsi də yüksəlir, tələbi
artır. Teatrda uşağa
elə tamaşalar göstərməlisən ki,
yaxşı mənada,
onu təəccübləndirə
biləsən.
- Repertuardan danışarkən uşaq
ədəbiyyatının son durumu istər-istəməz
göz önündə
canlanır. Günümüzün uşaq ədəbiyyatını
siz necə qiymətləndirirsiniz?
- Bu sahədə
bizim də qayğılarımız var. Biz repertuar tərtib edərkən müəyyən
çətinlik çəkirik.
İndi uşaqlar üçün
yazan müəlliflərimiz
olduqca azdır. Ona görə də biz daha çox klassikaya müraciət edirik. Elə sonuncu hazırlanmış
tamaşamız da klassik nümunə, M.F.Axunzadənin “Hekayəti-xırs-quldurbasan”
əsəri olub.
Söhbətləşdi: Həmidə
Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2012.- 20 iyul.- S. 7.