Donuq təbəssümün xatiratı
Hər
dəfə o insanı xatırlayanda nədənsə bu
üç söz ilğım kimi keçir beynimdən. Əslində,
daim hər kəsin üzünə gözyaşardan
gülüş, şaqqanaqlı qəhqəhə bəxş
edən bu insanın sanki üzündə illər əvvəl
donub qalmış bir təbəssüm vardı. Ya da mənə
elə gəlirdi. Hər halda, o mənə çox ciddi və
hətta kədərli insan təsiri
bağışlayırdı.
Buna onunla ilk və son müsahibəmdə
bir daha əmin oldum. Sadəlövhcəsinə
«Hacıbaba müəllim,
mən sizi ekrandan tam başqa gördüyümdən fərqli
təsəvvür edirdim.
Əslində, olduqca ciddi
adamsınız. Ya
da məndən əvvəl kimsə sizi yaman əsəbiləşdirib»,- dedim. Üzünə xəfif təbəssüm
qonan sənətkar «Yoox, sadəcə bu mənim əsl
sifətimdi da. Hər dəfə gülsəm, bəs camaatı kim
güldürər. Əşşi,
həm də daha yaş da
gedib, artıq gülmək çətinləşib»,
- dedi. Çox maraqlı söhbət
etdik. Musiqili Komediya Teatrındakı iri kabinetini bəmbəyaz mebel və ağ
royalla bəzətmiş
bəyaz geyimli aktyorun donuq təbəssümünü yaddaşıma
yazaraq maraqlı söhbətinin sevinci ilə oradan uzaqlaşdım. Və...
O təbəssüm əbədi
dondu
Üzərindən
az keçmiş,
təxminən 2 aydan sonra o təbəssüm bizi ömürlük tərk etdi. Bu dəfə onunla
vida mərasimini işıqlandırmaq üçün
mən də yenidən teatra, sənətkarın məbəd
hesab etdiyi binaya, hər zaman tamaşaçı ilə dolu salona
daxil oldum. Əbədi baş qəhrəmanla son
vida üçün idi bu anşlaq.
Təsirli idi. Səhnədə sükut, üzlərdə
elegiya, gözlərdə
nəm vardı.
Hacıbaba Bağırov dünyada
yoxdur. Deməli, onu xatırlayanda
artıq gülməyəcək,
əksinə, köks
ötürüb ürəyimizdə
«Allah sənə rəhmət
eləsin» deyib keçəcəyik.
Amma
Bu, belə
olmadı. Ölümündən illər keçməsinə
baxmayaraq, hər kəs onu xatırlayarkən
mütləq şəkildə
bir təbəssüm
də qonur çöhrəsinə. O zaman xoş halına, böyük sənətkar, nə hikmət varmış sənin gülüşündə!
Nə yaxşı ki, illərin təbəssümü
ilə ruha sığal çəkmək,
düyün alınları
açmaq, donuq sifətləri canlandırmaq
məharətin varmış.
Yoxsa gülüşümüz böyük
sənətkar köçünün
ardındakı yetimliklə
çətin dirçələ,
çətin qəhqəhələrlə
silkələnərdi.
O, sənətkar doğulmuşdu
O hətta susduğu anlarda belə insanda mütləq şəkildə
fərqli bir aura yaradırdı. Danışığı, baxışı, əl hərəkətləri,
ümumən hər haləti ilə bir tamaşa, bir həyat-səhnə-oyun
havasında idi. Deməli, o insanın dünyaya gəliş məqsədi
elə bu idi. Əslində, bu, onun ən böyük xoşbəxtliyi idi, bəlkə də. Çünki hər bir sənətkarın ən
böyük səadəti
və arzusu nəinki sağlığında
qiymətləndirilməsi, ölümündən sonra
da adının hörmətlə anılması,
sevgi ilə xatırlanmasıdır. Azərbaycan mədəniyyəti
tarixinə gülüşlə
daxil olan Hacıbaba Bağırov da belə sənətkarlardan
idi. Teatr tariximizdə musiqili
komediya janrının
inkişafında onun məxsusi bir yeri var. Bu yeri o, sənətkar istedadının
qüdrəti ilə fəth etmişdi.
Həyata gəlmişdi ki...
Hacıbaba Ağarza oğlu Bağırov 1932-ci il iyun ayının
12-də Bakı şəhərində,
fəhlə ailəsində
anadan olub. Kiçik yaşlarından teatr sənətinə olan böyük həvəsi
1947-ci ildə orta məktəbi bitirəndən
sonra onu Akademik Dram Teatrı nəzdindəki aktyor studiyasına gətirib çıxarıb. Orada görkəmli
sənətkarlardan dərslər
alıb. 1950-ci ildə Lənkəran Dövlət Dram Teatrında
müstəqil yaradıcılıq
fəaliyyətinə başlayıb.
1953-cü ildə Azərbaycan Dəmiryol Məktəbini bitirib, bir müddət Biləcəri deposunda maşinist köməkçisi
işləyib.
1959-1960-cı illərdə Daxili İşlər Nazirliyinin
klubuna rəhbərlik
edib. 1960-cı ildə
C.Cabbarlı adına
Gəncə Dövlət
Dram Teatrının aktyor
truppasına qəbul olunub. Bu kollektivdə
müxtəlif səpgili
rollar oynayıb.
1962-ci ildə Dövlət Musiqili Komediya Teatrına dəvət olunub və o vaxtdan taleyini bu sənət
ocağı ilə bağlayıb. Teatrın səhnəsində
yaratdığı 50-dən çox obrazın onun gülüş ustası kimi püxtələşməsinə, populyarlaşmasına böyük
təsiri olub.
"Arşın mal alan"da
Soltan bəy, "O olmasın, bu olsun"da Məşədi
İbad, "50 yaşında
cavan"da Orduxan,
"Hardasan, ay subaylıq"da
Novruzəli, "Hicran"da
Mitoş, "Nəğməli
könül"də Fərzəli,
"Toy kimindir?"də Uzun, "On min dollarlıq kef"də Fərzəli və s. geniş tamaşaçı
rəğbətini qazanmış
rollarla milli mədəniyyətimizin inkişafına
xidmət edib.
Kinomuzun yaddaşından
O, teatrla yanaşı, kino sahəsində də uğurlu fəaliyyəti ilə yadda qalıb. Müxtəlif səpgili rolları
ilə tamaşaçı
qəlbinə yol tapa bilib. "Ulduz"da Möhsün,
"Qanun naminə”də
Arif, "Onun bəlalı sevgisi"ndə
Qaraxalov, "Alma almaya
bənzər"də Məmmədəli,
"Şirbalanın məhəbbəti"ndə
Şirbala və s. rolları kino həvəskarları tərəfindən
maraqla qarşılanıb.
İlk dəfə 1964-cü ildə rejissor Ağarza Quliyevin "Ulduz" musiqili kinokomediyasında çəkilərək,
teatrda olduğu kimi, bu filmdə
də Möhsün surətini ustalıqla yaradıb. Bu filmdə obrazı, Möhsünün ustalıqla
yaratmış olduğu
xarakterik xüsusiyyətləri
və sözləri sonradan dillər əzbərinə, bir növ lətifəyə çevrildi. Kinoda ilk rolunun
uğuru rejissorların
da diqqətindən yayınmadı. Kinoda ikinci
işi rejissor Muxtar Dadaşovun "Qanun naminə" bədii filmində (1968) Arif rolu oldu.
M.Dadaşov xatirələrində
yazır: “Hacıbaba çox istedadlı, zəhmətsevər və
işgüzardır. Onun üçün
ayrıca ssenarilər
yazılmalıdır. Həmişə onun oxumalarına,
rəqslərinə baxanda
fikirləşirsən ki,
o, səhnə üçün
doğulub. Heyif ki,
rejissorlar onun istedadından lazımınca
istifadə etməyiblər".
1991-ci ildə rejissor Cəmil Quliyevin çəkdiyi "Şirbalanın
məhəbbəti" kinokomediyasında
Hacıbaba Bağırov
kinoda son rolunu oynayır. Bu obrazla tamaşaçıların
unudulmaz kino qəhrəmanlarından birinə
çevrilir. Kimi Şirbalaya
gülür, kimi hiddətlənir, kimi də tənqidi yanaşır. Amma bütün
bu keyfiyyətləri ilə yanaşı, hər kəs Şirbalanı sevir və qəhqəhə ilə izləyir. Sənətkarın ifası, rəqsi,
obrazın gecikmiş məhəbbəti tamaşaçını
hər zaman təzə-tər duyğulara
qərq edir.
Xoşbəxt sənətkar
Hacıbaba Bağırov sənətdə
səadətə qovuşan
sənətkarlardandır. İstər xalq, istərsə də dövlət tərəfindən daim öz layiqli qiymətini alıb. 1974-cü ildə Əməkdar artist, 1982-ci ildə
Xalq artisti fəxri adlarına layiq görülüb.
1989-cu ildən 1996-cı ilədək yaratdığı
"Tənqid-təbliğ" teatrının direktoru və bədii rəhbəri vəzifələrində
çalışan aktyor
1996-cı ildən Dövlət
Musiqili Komediya Teatrının direktoru, bədii rəhbəri və aktyoru olub. 2001-ci ildə
E.Sabitoğlu, T.Vəliyevanın
"Bankir adaxlı"
tamaşasına görə
"Qızıl Dərviş"
mükafatına layiq görülüb.
Ölümsüzlük
Səhnəmizin əvəzsiz gülüş
payı Hacıbaba Bağırov 2006-cı ilin
oktyabrında dünyasını
dəyişdi. Qəlbi daim
bahar təravətli, çöhrəsi sevinc ərməğanlı sənətkar
milyonlarla tamaşaçısına
sonuncu dəfə çıxdığı səhnədən
əlvida deyib getdi. Amma o, sanki hələ
də bizimlədir, canlıdır, mövcuddur.
Çünki elə bir adam
tapılmaz ki, onun adı çəkiləndə
gülümsəməsin, hər
lent yazıları, tamaşalardan
və kinofilmlərdən
obrazları ekranda canlandıqda qəhqəhələrə
qərq olmasın. Deməli, o, var və bütün
zamanlarda Azərbaycan səhnəsinin böyük
gülüş ustası
kimi xalqımızın
qəlbində, üzündə,
gözündə və
ən əsası gülüşündə yaşayacaq.
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2012.- 13 iyun.- S. 6.