20
ilin “Bəxt üzüyü”
“Kərbəlayi,
bunların nazıyla çox oynayırsan a”, “Söhbət
sosiskada deyil, vnimatelni olmaqdadır.”, “Nə var e, Ələsgər,
Ələsgər”, “Yolüstü qayınanamçun “Detski
mir”dən kolqotka alarsan”....və
Uzunmüddətli bir sükut... O
sükut ki, Azərbaycan kinosunda daha tamaşaçının
gündəlik aforizminə çevriləcək ekran əsərləri
yaranmadı. 1991-ci ildə bu sükutu Vaqif Səmədoğlunun
eyniadlı əsəri əsasında quruluşçu-rejissor
Ramiz Əzizbəylinin “Bəxt üzüyü” filmi (ssenari
müəllifləri Vaqif Səmədoğlu, Ramiz Əzizbəyli,
Orxan Fikrətoğlu) pozdu.
Bu filmin ekranlara
çıxmasından sonra “Moşu, eqologiya budur”, “Bolşe zəhrimara”,
“Amma müharibədə yaxşı vurmusuz ha” kimi ifadələr
dillər əzbərinə çevrildi.
20 il bir igidin ömrüdür. Deməli,
film özünün əsl laçın dövrünü
yaşayır. Laçın dövrünü yaşayan filmin
müəllifi və oyunçuları ilə söhbətimiz
isə ekran əsərinin görünməyən tərəfləri
barədə oldu. Çünki bu film hər zaman
tamaşaçıda komik hisslər yaratsa da, tragikomik tərəfləri
ilə insanı hər zaman düşündürür. Filmin
quruluşçu-rejissoru Xalq artisti Ramiz Əzizbəyli:
“Artıq filmin ərsəyə gəlməsindən 20 il
ötüb. Film öz sözünü deyib, ayaq tutub yeriyib,
tamaşaçısını toplayıb. Hər bir
yaradıcı iş rejissorun övladıdır. Mən də
bu filmi ərsəyə gətirdim, cəmiyyətə təqdim
etdim. “Bəxt üzüyü” filmini tərbiyəli,
ağıllı və əsl kişi kimi böyüyən
oğlan uşağına bənzədirəm. Cəmiyyət
mənim bu övladımı qəbul etdi. Bütün
insanların əsl dəyəri cəmiyyət arasında
üzə çıxdığı üçün bu
işim də cəmiyyət tərəfindən qəbul
olunubsa, demək, onun haqqında danışmağa dəyər.
Film özünü müsbət şəkildə sübut
etdi. Onu da bildirim ki, hər hansı bir əsərin
kökündə mahiyyət yoxdursa, o əsər mənasızdır.
Düşünürəm ki, film haqqında elmi dildə bir
fikir yazılması gərəkdir. Burada elə sözlər,
akademik sirlər var ki, əsas obraza çevrilə bilir. Muxtar
Maniyevin yaratdığı obraz neçə-neçə əsərin
mövzusudur. Moşu fikirlərini sözlə ifadə edə
bilmir. Niyə görə? Moşunun “xoşbəxtliyə”
qafiyə tapmamasının səbəbi onun söz
bazasının kasadlığından irəli gəlmir, burada
əsas səbəb Moşunun özünün xoşbəxtliyin
nə olduğunu bilməməsidir. Moşunun dərdini
başa düşən bir kəs varsa, o da Hüseyndir.
Çünki bu insanların hər ikisi xoşbəxtliyin nə
olduğunu bilmirlər. Üzük bu filmdə konkret məna kəsb
etmir. O, illər uzunu bir-birini aldadaraq yalanlarla yaşayan
insanların iç üzünü açır.
Çalışmışdıq ki, bu filmdə müəllifin
fəlsəfəsini çatdıra bilək. Xalqın bu filmə
olan məhəbbəti isə hər bir detalın
düzgün tapılıb öz yerinə qoyulmasından irəli
gəlir. Filmdə əməyi olan hər kəsə minnətdaram”.
Filmin baş qəhrəmanlarından
birini - Sara obrazını yaradan Gülşad Baxşıyeva
bu gün Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin aktyor sənəti kafedrasının professorudur.
20 ildən sonra filmə baxışı birmənalı deyil.
Deyir ki, filmə 20 il əvvəlki nəzərlərlə
baxmır: “İndi film daha çox xoşuma gəlməyə
başlayıb. Elə obrazlar var ki, əvvəllər bu
obrazlara gülürdüm, amma indi gülmürəm. İllər
öncə görmədiyim nüansları indi görürəm.
Düşündürücü filmdir, dərin qatlarında
faciə var. Fəlsəfi fikirlərlə zəngindir. Vaqif Səmədoğlunun
hər cümləsi böyük bir təhlil obyektidir”.
Hüseyn obrazının
ifaçısı Əməkdar artist Ayşad Məmmədov
20 ildən sonra filmə baxanda gəncliyini yadına
saldığını deyir: ”Bu film mənim kino sahəsində
debütüm olub. Çəkilişlər zamanı Ramiz Əzizbəylidən
bir çox məqamları öyrənə bildim. Bu gün də
film öz aktuallığını saxlayıb. Kədərlənirəm
ki, bu gün Tanrıbəy dayı rolunun ifaçısı
olan müəllimim, aktyor, rejissor Nəsir Sadıqzadə
aramızda yoxdur. Film çəkiləndə qürrələnirdi
ki, mən tələbəsi kimi onunla birlikdə filmdə yer
almışam”.
Xalq artisti Rəfael Dadaşov
(Rasim): “Bu gün çox şükür edirəm ki, “Bəxt
üzüyü”ndə mən də çəkilmişəm.
Bu film mənim üçün bir tapıntı oldu. Məhz
Rasim rolunda yer almağım da Ramiz Əzizbəylinin rejissor
intuisiyasının nəticəsi idi. Afaq xanım kimi
aktrisamızın yer aldığı bir film, əlbəttə
ki, müvəffəqiyyət qazanmalı idi. Film məişət-insan
problemləri üzərində cərəyan etsə də,
komediya kimi təkrarsızdır.
Xalq artisti Valeh Kərimov (Moşu)
filmə çoxdandır ki, baxmadığını bildirdi.
Çünki öz işlərinə tez-tez dönüb
baxmağı xoşlamır: “Baxanda isə öz rolumda
çatışmayan yerləri görürəm, sonra fikirləşirəm
ki, əgər xalq tərəfindən bu qədər sevilibsə,
bəyənilibsə, demək, belə də olmalı idi.
Üzdə komediya olsa da, dərdi çox olan bir əsərdir.
Söylü və Moşu bir-birinə nə dərəcədə
sadiq olsalar da belə, Moşunun bədbəxtliyi istedadsız
olduğunu bilə-bilə özünə yüksək qiymət
verməsidir”.
Söylü rolunun
ifaçısı, sevimli aktrisa, Xalq artisti Afaq Bəşirqızı
isə belə dedi: “Filmi izləyəndə daha çox
nostalji hisslər yaşayıram. Həmin illər, çəkiliş
anları yadıma düşür. Şəxsən
özümə aid olan anları xatırlayıram. Keyfiyyətli
bir iş ortaya çıxdığı, filmin geniş
tamaşaçı sevgisi qazandığı
üçün sevinirəm. “Qara qaya” assosiasiyası bu filmə
dəstək oldu, film çəkildi və Söylü tarixə
düşdü. Düşünürəm ki, aktyorun ən
böyük bədbəxtliyi hər hansı bir rola
möhür vurub arxayın olmasıdır. Bu zaman o
düşünür ki, bir rol oynadı, sözün dedi və
bitdi. Bütün yaradıcılığını bir rola qurban
verir. Amma belə olmalı
deyil. Aktyor hər zaman
axtarışda olmalıdır”.
Filmin 20 illik yubileyi
həm də Ramiz Əzizbəylinin sənətə gəlişinin
55 illiyi ilə üst-üstə düşdüyü
üçün rejissor
bu günlər ikiqat bayram əhvalındadır.
Rejissor işində əsas amillərdən biri də aktyor yaradıcılığıdır. Əgər aktyor yaratdığı rolu düşünüb hiss etmirsə,
onda rejissorun işi bir o qədər uğurlu alına bilməz. Ramiz Əzizbəyli rejissor olaraq filmə dəvət etdiyi aktyorları tam dəqiqliyi
ilə görmüş
və ekran əsərinin müvəffəqiyyət
qazanmasında bu fakt danılmazdır.
Öz növbələrində aktyorlar
da rollarının duyğu və hisslərini dərindən
yaşadıqları üçün
film tamaşaçıların belə böyük rəğbətini qazana bilib. İllər keçəcək, neçə-neçə
20 illər arxada qalacaq, nəsillər bir-birini əvəz edəcək, “Bəxt üzüyü”nün qəhrəmanları
isə həmişə
eyni yaşda qalıb tamaşaçıları
güldürəcək və
düşündürəcək...
Lalə Azəri
Mədəniyyət.-
2012.- 7 mart.- S. 11.