Həqiqətin
o üzündəki Şekspir
və ya...
“Şekspir” şifrəsini açmaq üçün dəli
kodunu yığmaq lazımdır
Min
illərdir ki, ağıllıların deyə bilmədiyi həqiqətləri
dəlilər söyləyir. Bu dəfə də Xalq
yazıçısı Elçinin “Şekspir” əsərindəki
ağıllı dəliləri öz məntiqləri, həqiqətləri
və arzuları ilə insanları heyrətləndirdilər.
Qəzetimizin ötən sayında
xəbər verdiyimiz kimi, martın 6-da Akademik Milli Dram
Teatrında “Şekspir” tamaşasının premyerası oldu.
İndiyədək bir sıra teatrlarda, ölkəmizdən
xaricdə tamaşaya qoyulan əsərin budəfəki səhnə
həlli Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin dəstəyi
və Akademik Milli Dram Teatrının təşəbbüsü
ilə həyata keçirilən “GUAM-ın teatr məkanı”
layihəsi çərçivəsində ərsəyə gəlib.
Dəlilər
və ağıllılar
Hadisələr ruhi-əsəb xəstələri
klinikasında cərəyan edir. Cəmiyyətdən,
sağlam həyat tərzindən ayrı düşmüş
insanlar bu klinikada bədbəxt olduqları qədər də
xoşbəxtdirlər. Bu məhdud çərçivədə
onların daxili azadlığını heç kim əlindən
ala bilməz. Onların xəyal dünyası başqa bir
dünyadır. Burada istədiklərini danışır, istədiklərini
arzulayır, istədikləri kimi yaşayırlar. Kimsə
onları ittiham edə bilməz, kimsə onları öz
dünyasından ayıra bilməz... Ağıllı həkimlər
yemək paylarına göz diksələr belə...
...Marslı saatlarla pəncərə
önündə dayanıb gözünü göylərə
dikir. O, nicatını orda görür, əmindir ki, günlərin
bir günü onun arxasınca gələcəklər,
mütləq gələcəklər. Şəxsiyyətin
ikiləşməsi problemini yaşayan, özünü ər
və arvad obrazlarında görən qadın iki dünya
arasında çırpınır, “Stalin” törətdikləri
əməllərin, cinayətlərin,
qırğınların cəzasını çəkir,
çəhrayı arzularla yaşayan, özünü
yalnız səhnədə tapan “Sara Bernar” ruhi-əsəb
klinikasının “ulduz”udur. Çox keçmir ki,
bütün pasiyentlər Sara Bernarın sevimli müəllifinin
- Şekspirin ətrafında birləşirlər. Onlar «Romeo və
Cülyetta»nın saf məhəbbətinin cazibəsinə
düşürlər.
Həyat
lövhələri
Uzun illər klinikaya rəhbərlik
edən baş həkim gerçəkliklə xəyal
arasında başını itirib. Get-gedə həyatın əlində
oyuncaq olduğunu anlayır, intihara cəhd edir, dəli olub həyatın
bütün əzablarından, çətinliklərindən
yaxa qurtarmaq istəyir. Amma amansız həyatda yaşamağa,
yalanlar danışmağa, xəstələrin üzünə
gülməyə məcburdur.
Xəstəxanaya yadplanetlinin -
“Drob-13”ün gəlişi sakit dünyada canlanma yaradır.
“Drob-13” ruhi aləmdə yaşayan insanların hisslərinə
hörmət edir. “Sara Bernar”ın məhəbbət və sədaqət
dolu arzularını, insanların özlərinə tamaşa
etmək üçün yaratdıqları teatr adlı bir aləmi,
Şekspirin həyat, məhəbbət və hikmət dolu əsərlərinə
valeh olur. Öz planetlərində teatrın
olmadığını deyən “Drob-13” “Şekspir”i öz
planetlərinə aparır.
Müəllif bununla bir daha
böyük ingilis dramaturqunun zamana və məkana
sığmadığını, həyatın gerçəkdən
bir səhnə olduğunu, əsrlər keçsə də
insan hisslərinin, insan xislətinin dəyişmədiyini bir
daha nəzərə çatdırır.
Bir daha xatırladırıq ki,
tamaşanın quruluşçu-rejissoru Moldovanın
paytaxtı Kişinyovda Ejen İonesko adına Teatrın bədii
rəhbəri, Avropanın bir çox teatrlarında
tamaşalar hazırlamış Petru Vutkereu, tərtibat rəhbəri
Xalq rəssamı, Dövlət mükafatı laureatı Nazim
Bəykişiyev, quruluşçu-rəssamı Ramin Bəykişiyev,
musiqi tərtibatçısı Həmid Kazımzadə,
rejissor assistenti Dilbər İsmayılovadır.
Əsərin ilk tamaşasında əməkdar
artistlər Pərviz Bağırov (“Stalin”), Ayşad Məmmədov
(Baş həkim), Mətanət Atakişiyeva (“Sara Bernar”),
Elşən Cəbrayılov (Veneralı), aktyorlar Nigar Güləhmədova
(Həkim), Aslan Şirinov (Sanitar), Şəlalə Şahvələdqızı
(Ər-arvad), Anar Heybətov (“Drob-13”) çıxış
etdilər.
“Şekspir” istər quruluşu, səhnə
tərtibatı, rəssam işi, musiqi tərtibatı, istərsə
də bir-birini tamamlayan aktyor ansamblı ilə qəribə
tamaşa kimi yadda qaldı.
Təranə
Vahid
Mədəniyyət.-
2012.- 14 mart.- S. 4.