“Yuğ” sənət ənənəsinə sadiqdir
Tərlan
Rəsulov: “Bizim kollektivi yalnız iş, sənət birləşdirmir,
həmkarlarımız eyni ruh müstəvisində olan
insanlardır”
Ölkədə fəaliyyət göstərən
teatrlar arasında Azərbaycan Dövlət «Yuğ»
Teatrının öz yolu, öz missiyası var. Fəaliyyət
göstərdiyi müddətdə yeni teatr və
tamaşaçı anlayışlarını
formalaşdıran ustad rejissor Vaqif İbrahimoğlunun
yaratdığı bu sənət ocağı yəqin hələ
uzun illər bundan sonra da onun yolunu, sənət və sənətkarlıq
ənənələrini davam etdirəcək. Bunu bizimlə
söhbətində teatrın direktoru Tərlan Rəsulov
xüsusilə vurğuladı.
- Ötən il «Yuğ» Teatrı
tarixinin ən çətin məqamlarını
yaşadı. Vaqif İbrahimoğlunun vəfatı
bütün kollektiv üçün sarsıdıcı zərbə
oldu. Lakin teatrın kollektivi ruhdan düşmədi.
Çünki biz onun yolunu davam etdirməli idik. O, tez-tez bizə
deyərdi: “Siz artıq elə yetişmisiniz ki, istənilən
biriniz müstəqil şəkildə tamaşa qoya, mənim
yolumu davam etdirə bilərsiniz. Çünki siz teatrda hər
işin öhdəsindən gələ biləcək qədər
yetkin şəxsiyyətsiniz. Ümumiyyətlə, hər
biriniz ziyalı kimi özünüzə o cür münasibət
bəsləməlisiniz”. Vaqif İbrahimoğlunun
dünyasını dəyişməsindən sonra
teatrımızda səhnə həyatı qazanan uğurlu
tamaşalar bir daha sübut edir ki, onun sənət yolunu davam
etdirən yetirmələri teatrı yaşatmaq gücündədir.
Çünki bu gün «Yuğ»un kollektivini yalnız əməkdaşlıq,
işgüzar münasibətlər birləşdirmir. Həmkarlarımız
həm də eyni ruh müstəvisində olan insanlardır. Bu
gün bizim teatrda heç kəs bura iş yeri kimi baxmır.
Biz bir ailəyik. Çətin günümüzdə də,
xoş günümüzdə də həmişə bir ailə
kimi bir məqsədə qulluq etməyə
çalışırıq. Bu gün bizim bir əsas məqsədimiz
var: «Yuğ»u qorumaq, inkişaf etdirmək,
ustadımızın yolu ilə getmək.
- Vaqif İbrahimoğlunun bu teatrda
təməlini qoyduğu rejissor-aktyor münasibətləri də
dəyişməz qalıbmı?
- Onun məktəbində sənətkarın
rejissora-aktyora bölünməsi anlayışı yox idi.
Ümumən sənətkar anlayışı var idi. Əgər
sən sənətkarsansa, yaradıcısansa sən
özündə bunun bütün xüsusiyyətlərini cəmləşdirməlisən.
Hər bir aktyor ona verilən tapşırığı həm
rejissor, həm də aktyor olaraq süzgəcindən
keçirə bilməli, həmin tamaşada
oynadığı parçanın həm də rejissoru
olmalıdır. Bizim teatrın öz ənənəsi var və
biz daim ona sadiq olacağıq. Son bir il ərzində
teatrımızda beş yeni tamaşa hazırlanıb. Bunlar «Məsəl,
ya əməl» (U.Hacıbəyovli və C.Məmmədquluzadənin
felyetonları əsasında, quruluşçu rejissor - Vidadi Həsənov),
«SUR» (Cəbran Xəlil Cəbranın şeirləri əsasında,
quruluşçu-rejissor Vidadi Həsənov), «Kölgə»
(Y.Onilin «Qarağaclar altında məhəbbət» əsəri
əsasında), «İki yarım» («Qor Qlenskinin eyniadlı əsəri
əsasında», quruluşçu-rejissor Tərlan Əngin) və
«Tabu» (X.L.Borxesin «Bədəməl qadın» əsəri əsasında,
quruluşçu-rejissor Ruslan Şöhrətoğlu)
tamaşalarıdır. Bu tamaşaların hər birində məhz
qeyd etdiyim yaradıcılıq missiyası yerinə yetirilib.
- Müasir dövrdə teatr və
ondan gözləntilər də başqadır. Teatrın yeni
inkişaf yolunu müəyyənləşdirən müvafiq
dövlət proqramı icra olunmaqdadır. Bu müstəvidə
teatrların dünya teatr aləminə inteqrasiyası ön
plana çıxır. Bu proses sizdə necə gedir?
- Bizdə xarici teatrlarla əlaqələr
daim olub və yeni layihələrlə bu əməkdaşlığımızı
daha da genişləndirmək istəyirik. Bu gün nəinki
«Yuğ», bütün ölkə teatrlarının dünyaya
inteqrasiya üçün müvafiq potensialı var. Son illər
keçirilən beynəlxalq festivallar,
teatrlarımızın dünya miqyaslı teatr tədbirlərində
uğurlu iştirakı bunun əyani göstəricisidir.
«Yuğ»a gəlincə, ötən il Polşadakı
A.Mitskeviç adına İnstitutla əlaqələrin
qurulmasını qeyd etmək istərdim. Dünya teatr məkanında
ən nüfuzlu təşkilatlardan hesab edilən bu institutla əməkdaşlıq
Azərbaycan teatrının Avropa teatr məkanına
inteqrasiyası istiqamətində əhəmiyyətli bir
addımdır. Polşa ilə Azərbaycan teatrı
arasında gələcəkdə də birgə layihələrin
həyata keçirilməsi planlaşdırılır.
Polşanın Krakov şəhərində
keçirilən Şərqi Avropa Teatr Platforması Şəbəkəsinin
açılış mərasimində mən də
iştirak etdim. Tədbir çərçivəsində
Şərqi Avropada həyata keçirilməsi nəzərdə
tutulan teatr layihələri, yeni idaretmə mexanizmləri,
çağdaş təşkilatlanma məsələləri
müzakirə olundu. Bundan başqa, ötən il
teatrımızda Polşa, Fransa və İsveç səfirliyi
ilə əməkdaşlıq şəraitində silsilə
tədbirlər həyata keçirildi. Bu tədbirlər
çərçivəsində teatr sənətinin müxtəlif
problemlərinə həsr olunmuş bir neçə treninq,
seminar və ustad dərsləri həyata keçirildi.
- Teatrının nəzdində fəaliyyətə
başlayan «Yaradıcı təşəbbüslər mərkəzi»
barədə də məlumat vermənizi istərdim. Mərkəz
mahiyyət etibarilə teatr studiyası funksiyasını yerinə
yetirir?
- Mərkəzin
yaradılmasında başlıca məqsəd Avropa teatr şəbəkəsinə
qoşulmaq və Azərbaycan teatrının dünya teatr məkanına
inteqrasiyasına töhfə verməkdən ibarətdir. Mərkəzin
yaradılmasında bir sıra beynəlxalq təşkilatlar,
Azərbaycanda fəaliyyət göstərən xarici ölkələrin
diplomatik korpus nümayəndələri də iştirak edir.
Mərkəzin yalnız məhdud studiya kimi deyil, Avropa ölkələrində
mövcud olan bu tipli beynəlxalq təşkilatlar, korporativ
şəbəkələr, Avropa teatr məkanında
tanınmış fərdi şəxslərlə sıx əməkdaşlıq
şəraitində fəaliyyət göstərməsi nəzərdə
tutulur. Belə təşkilatların fəaliyyəti Avropa
teatr məkanında geniş yayılıb və dünya teatr
şəbəkəsinin yaradılması istiqamətində
müsbət nəticələr verib.
Çağdaş dünyada
iqtisadi reallıqların mədəniyyətə, ələlxüsus
teatr sənətinə təsirini nəzərə alaraq, mərkəzin
əsas fəaliyyət istiqamətlərindən biri də
teatr iqtisadiyyatının, teatr sahəsində menecment,
prodüserlik fəaliyyətinin, teatrın yeni fəaliyyət
modellərinin öyrənilməsi və inkişaf etdirilməsindən
ibarət olacaq. Mərkəzdə hazırda 2 qrupda
toplanmış üzvlərə müxtəlif nəzəri
və praktiki məşğələlər keçilir. Buna
misal olaraq vokal, səsin köklənməsi, artikulyasiya, aktyor
sənətinin əsasları və s. məşğələləri
göstərmək olar. Bu məşğələlərin təşkilində
məqsəd mərkəzin üzvlərini Azərbaycan və
dünya teatr sənətində baş verən proseslər
barədə məlumatlandırmaq, dünya teatrında
yaranmış və təcrübədən keçmiş
yeni teatr poetikalarını, ifaçılıq
üslublarını öyrənmək və aprobasiyadan
keçirməkdən ibarətdir. Gələcəkdə məşğələlərin
sayının artırılması nəzərdə tutulur.
- Teatrın xarici əlaqələrindən
danışdıq, bəs ölkəmizin teatrları,
xüsusən bölgə teatrları ilə əlaqəniz
necə, varmı?
- Teatrlarla əlaqələr normal
səviyyədədir. Rejissor-aktyor mübadiləsinə gəlincə,
bu, hələ ki, birtərəfli surətdə gedir. Bizim bir
neçə aktyorumuz Milli Dram Teatrının
tamaşalarında iştirak edir, eləcə də
rejissorlarımız başqa teatrlarda tamaşalar qoyurlar.
Mikayıl Mikayılov Milli Dram və Musiqili Komediya
teatrlarında uğurlu tamaşalar hazırlayıb. Yəni
bu, sırf yaradıclıq münasibətləridir və
burada heç bir rəqabət hissindən söhbət gedə
bilməz. Hər teatrın öz tamaşaçısı var
və onlar istəsələr də bir-birlərinə
maneçilik törədə bilməzlər. Teatrların
aktyor və rejissorları arasında yaradıcı əlaqələrin
olması çox vacibdir.
- Amma hiss olunur ki, teatrınız
ölkə daxilində qastrollarda elə də fəal deyil.
Yoxsa əyalətdə «Yuğ”un tamaşalarının necə
qəbul olunacağına dair əndişələriniz var?
- Düzdür, bizim tamaşalar
müəyyən qisim tamaşaçı üçün nəzərdə
tutulub, onlar da tamaşalarımıza bizim teatrda baxırlar.
Eyni zamanda bölgələrə qastrollara getməyə
hazırıq. Əgər tamaşa tamaşaçıya nə
isə bir fikir, ideya aşılamayacaqsa, onun harada göstərilməsi
elə də əsas məsələ deyil. «Yeni Teatr»
festivalı çərçivəsində Gəncədə
«Yar» tamaşası ilə çıxış etdik və
çox gözəl qarşılandıq. Aktyorlar bu müsbət
münasibətdən, düzünü deyim, hətta təəccübləndilər
və təbii ki, məmnun qaldılar. Yəni sizin dediyiniz
kimi, elə bir əndişəmiz yoxdur. Hər halda qastrola
çıxmağı nəzərdə tutmuşuq.
- Necə
düşünürsünüz, teatr geniş anlamda həmişə
maarifləndirmə funksiyasında qalmalıdır?
- Çağdaş informasiya
dövründə teatr maarifləndirmədən daha çox
ruhsal anlamda, müsbət enerji mənbəyi kimi
çıxış etməlidir. Çünki
tamaşaçı teatrdan aldığı enerjini heç
bir zaman başqa vasitələrdə tapa bilməz. Ona görə
də bu gün insanlar məhz teatra gəlir, ondan
qidalanmağa çalışırlar. Biz əqlimizi başqa
vasitələrlə qidalandırsaq da, ruhumuzu yalnız teatr,
gözəl tamaşa ilə cilalaya bilərik.
- Repertuar siyasətiniz və yeni
tamaşalar barədə də məlumat verməyinizi istərdik...
- Bu gün teatrın
repertuarında həm klassik və müasir Azərbaycan
dramaturgiyasının, həm də dünya
dramaturgiyasının nümunələri əsasında
hazırlanan tamaşalar var. Hazırda paralel olaraq iki
tamaşanın məşqləri gedir. Bunlar Rünöske
Akutaqavanın əsəri əsasında hazırlanan «Koan» və
M.F.Axundzadənin 200 illik yubileyinə həsr olunan «Naməlum
Axundzadə» tamaşalarıdır. Bu əsərə
Gümrah Ömər quruluş verəcək. Özündə
Avropa modelli dramaturgiyanın tələb və şərtlərini
(dramaturji metod - yəni zaman, məkan, potensial konflikt), həmçinin
sakral arxetipik mənaları ehtiva edən Axundzadə pyesləri
XXI əsrdə də yeni teatr sənəti üçün ədəbi
əsas rolunu oynamağa qadirdir. Buna görə də biz
M.F.Axundzadənin əsərlərini özəl poetikamız
çərçivəsində fərqli aspektdən səhnələşdirməyə
çalışacağıq. Başlıca məqsəd
mütəfəkkirin irsinin bu günə qədər
aşkarlanmayan naməlum tərəflərini
işıqlandırmaqdan ibarətdir. Bu tamaşa M.F.Axundzadə
irsinin fərqli, bu günə qədər qapalı qalan
aspektlərini tamaşaçıya təqdim edəcək.
Söhbətləşdi: Həmidə
Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2012.- 16 mart.- S. 7.