Səməndər
sənətinin gerçəkliyi
Milli teatr və kino tariximizdə özünəməxsus
iz qoymuş sənətkarlardan biri də Səməndər
Rzayev olub. Onun sənət həyatı qısa, lakin çox
maraqlı və mənalı keçib. Səhnədə,
kino və televiziya ekranlarında onlarca yaddaqalan obrazlar
yaradıb...
O, 1945-ci il yanvarın 2-də
Ağsuda dünyaya göz açıb. Erkən
yaşlarında sənətə-aktyorluğa meyili olub. Orta təhsilini
başa vurduqdan sonra Bakı şəhərinə gəlir.
Tale onun yolunu Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutundan salır. Görkəmli sənət
ustalarından - Tofiq Kazımovdan, Lütfi Məmmədbəyovdan
aktyorluq sənətinin sirlərini öyrənir. Ali təhsilini
başa vurduqdan sonra bir il Sumqayıt Dövlət Dram
Teatrında çalışır. Burada aktyorluq istedadı və
bənzərsiz ifa qabiliyyəti ilə tanınır. Çox
keçmir o, Akademik Milli Dram Teatrına dəvət olunur. Sənət
ömrünün ən yadda qalan illərini burada keçirir.
“Həyatın dibində“, “Hamlet”, “Yağışdan sonra”, “Sən
yanmasan”, “Cehizsiz qız”, “Qəribə oğlan”, “Dəli
yığıncağı” və s. tamaşalarda maraqlı və
yaddaşlarda əbədi heykəlləşən obrazlar
yaradır...
O, həqiqətən
yaradıcı sənətkar idi. Yaradacağı obraz
üçün ştrixlər axtarıb tapırdı.
Dövrün görkəmli
teatrşünasları onun haqqında yüksək fikir
söyləyir. Söz yox ki, bütün bunlar onun
böyük zəhməti, yüksək intellektli, aktyorluq
qabiliyyəti hesabına yaranmışdı.
Görkəmli pedaqoq, aktyor və
rejissor Mehdi Məmmədov Səməndər Rzayev haqqında
demişdi: “O, obrazlarla çox gözəl dil tapa bilir.
Peşəkar teatr xadimi olmağıma baxmayaraq, bəzən
onun potensial gücünə, qabiliyyətinə qibtə edirəm”.
O dövrdə gənc bir aktyor
haqqında Mehdi Məmmədov kimi teatr xadiminin belə söz
söyləməsi heç də təsadüfi deyildi. Azərbaycan
teatr tarixində gənc aktyorların hazırlanması yolunda
böyük xidmətləri olan bənzərsiz rejissor Tofiq
Kazımov da Səməndər Rzayevin sənətə gəlişinə
dəstək vermiş, ona hələ tələbə ikən
tamaşalarında rol vermişdi.
Dövlət radiosunda uzun illər
efirdə olan “Bulaq” verilişini hamımız yaxşı
xatırlayırıq. Bu verilişin ilk
aparıcılarından biri Səməndər Rzayev olub. Xalq
yaradıcılıq nümunələri - bayatı, qoşma
və yaxud hansısa bir rəvayət onun ifasında necə də
həzin, kövrək və şirin bir dillə səslənirdi.
Onun səsi hamını özünə çəkər,
bir anlıq ayaq saxlamağa məcbur edərdi. Çünki o
səsdə bir şirinlik, həzinlik, kədər vardı.
Səməndər Rzayev kinoda da bənzərsiz
obrazlar yaradıb, 20-dən çox filmə çəkilib.
30-dan televiziya tamaşasında maraqlı rollar oynayıb. Xeyli
filmlin dublyajlarında iştirak edib. Ona epizodik rollar təklif
olunanda belə, tərəddüd etməyib. Deyərmiş
ki, “kiçik açarla da böyük qapılar açmaq
olar”. Bəzən onun kiçik rolları əsərin baş
qəhrəmanlarını kölgədə qoyub. Səməndər
Rzayev aktyorluq fəaliyyəti dövründə klassik aktyor sənətimizin
ruhunu yaşadır. Onun “Nəsimi” filmində də
yaratdığı Şirvanşah I İbrahimxəlil məhz
belə obrazlardandır...
O, bir çox rejissorla işləyib. Tofiq Tağızadə, Arif Babayev, Həsən Seyidbəyli, Vaqif Mustafayev və başqaları onu böyük məmnuniyyətlə
filmlərinə dəvət
ediblər.
Görkəmli sənətkar ömrünün
müdrik, yaradıcılığının
isə ən coşqun-parlaq çağlarında
tale ondan üz döndərir. 1986-cı il martın 27-də gözlərini əbədi
yumur...
Hər dəfə Səməndər
Rzayevin həyat yolunu xatırlayanda bir el bayatısı yada düşür:
Burdan bir atlı
keçdi,
Atın oynatdı keçdi.
Günəş
kimi şəfəq verdi,
Ay kimi batdı, keçdi....
Savalan Fərəcov
Mədəniyyət.-
2012.- 30 mart.- S. 14.