Milli musiqi alətləri
laboratoriyası
“Çalışırıq, elə alətlər
hazırlayaq ki, onları dünya arenasına çıxara
bilək”
Milli Konservatoriyanın nəzdində fəaliyyət
göstərən “Milli musiqi alətlərinin təkmilləşməsi”
elmi-tədqiqat laboratoriyası 2003-cü ildə
yaradılıb. Laboratoriya milli musiqi alətlərinin təkmilləşməsi
və bütün registrlərdə səslənə bilən
musiqi alətlərinin yaradılması ilə məşğuldur.
2011-ci ilin dekabrında və bu ilin martında laboratoriyada
hazırlanan alətlər ictimaiyyətə təqdim olunub. Bu
sırada balabanın üç növü (bas, piklo və
tenor), bas kaman və Qarabağ kamanının yeni formaları
yer alıb.
İncəsənət
Gimnaziyasının həyətində yerləşən
laboratoriyada bizi Milli Konservatoriyanın elmi işlər üzrə
prorektoru, professor Vaqif Əbdülqasımov, laboratoriyanın rəhbəri
Məmmədəli Məmmədov və burada
çalışan ustalar böyük səmimiyyətlə
qarşıladılar. Növbənöv musiqi alətlərinin
məkan tutduğu otaqlar xoş təəssürat
yaradırdı. Vaqif və Məmmədəli müəllim
bizi laboratoriyanın işi ilə tanış etdilər:
- Laboratoriyada milli musiqi alətlərini
təkmilləşdirir və yeni musiqi alətlərini ərsəyə
gətiririk. Hansı orkestr alətləri
çatışmır, onlar üzərində işləyirik.
Xüsusən də simli musiqi alətləri üzərində.
Ümumi diapazona uyğunlaşmayan alətlərimiz var ki, onları
yenidən işləyib daha mükəmməl halda təqdim
edirik. Vaxtilə istifadə olunan musiqi alətlərimizi
müasir dövrün tələblərinə
uyğunlaşdırmaq, imkanlarını genişləndirmək,
səslərini təmizləmək lazımdır.
Başlıca məqsədimiz isə gəncləri bu işə
cəlb etməkdir. Burada çalışan ustalar İncəsənət
Gimnaziyasında oxuyan 6-7-ci sinif şagirdlərini öyrədib
öz davamçılarını yetişdirirlər. Azərbaycanda
öz işinin gözəl bilicisi olan ustalarımız
çoxdur. Bizim bir fərqli cəhətimiz var ki,
ustalarımız bu işə elmi-tədqiqat nöqteyi-nəzərindən
yanaşırlar. Bu gün laboratoriya bir-birindən maraqlı
ixtiralar təqdim edir. Hər bir alətlə bərabər
onun haqqında məlumat hazırlanır. Ustalarımız
çalışır ki, qədim musiqi alətlərini daha
da təkmilləşdirsinlər. Alətlərdə təkmilləşmə
olarsa, ifaçılıqda da böyük uğurlara imza atmaq
mümkündür.
Məsələn, götürək
elə tar alətini. Bilirik ki, tar otaq havasına
uyğun ifa olunur. Bu gün isə geniş konsert salonlarında, açıq havada da ifa etməliyik.
Buna görə də elə bir dəri tapmaq
lazımdır ki, həm keyfiyyətini saxlasın, həm də açıq havada ifa edərkən
yığılmasın. Bu da problemdir.
Sim məsələsi də çətinliklər yaradır.
Hələ sovet dövründə
də bizdə alətlər üçün
sim xaricdən alınırdı. Burada
yeni tar növü bas
tar, bas kaman düzəltmişik,
amma onlara sim tapmaq çətindir.
Bu alətlərə gitara və kontrabasın uyğun gələn simlərini əlavə etmişik.
Hazırda bu layihələr
üzərində işlənir.
Simli alətlərdən əlavə laboratoriyada balaban, zərb alətləri, zurna da hazırlanır. Bizdə bu sahədə də mütəxəssislər
azlıq təşkil
edir. Hər hansı bir
orkestrdə ifa edən musiqi qrupunun aşağısı
5 oktava həcmində
diapazonu olmalıdır.
Bizim nəfəsli alətlərdə
bu həcmdə olanı yoxdur. Xalq çalğı alətləri
orkestrində olan balabanın həcmi cəmi iki oktava
yarımdır. Vaxtilə
Şusada Şərq musiqi alətləri fabriki vardı, orada 100-dən çox usta çalışırdı.
Şərq musiqi alətləri
təkcə balaban,
tar-kamanla tamamlanmır,
ona görə də bu ənənəni
qoruyub yaşatmalıyıq.
Hazırda müəllimlərimiz uşaqlara həm dərs deyir, həm də yeni alətlər ərsəyə gətirirlər.
Gənclər böyük həvəslə
musiqi alətlərinin
hazırlanmasını öyrənirlər.
Sənət yaşasın deyə
kadrlar yetişdiririk.
İnşallah, 2013-cü ildə binamız hazır olandan sonra daha
böyük uğurlara
imza atacağıq.
Hazırda santurun yeni formasını yaratmışıq.
Bu, iki butanın
birləşməsindən əmələ gələn,
səs diapazonu ilə fərqlənən
yeni bir alət növüdür.
Daha bir ixtiramız qanun, santur və
tarın - üç
alətin birləşməsindən
yaranan yeni bir musiqi alətidir.
Cəng musiqi alətinin də yeni bir
modeli hazırlanıb
və onun üzərində təkmilləşmə
işləri aparmışıq.
Tarın
elektron variantını,
kökdən düşməyən
yeni tar növünü
və s. hazırlamışıq.
Bir neçə il əvvəl
bəm kamança hazırladıq və indi bu kamançadan
orkestrdə istifadə
edilir. Çalışırıq elə alətlər
hazırlayaq ki, onları dünya arenasına çıxara
bilək.
Sonra ustalarla söhbət
edirik. Məzahir
usta bu sənətə
doğulub boya-başa
çatdığı Şuşada
yiyələnib. Oradakı
fabrikdə tar aləti
hazırlayırmış. Sonralar müxtəlif alətlərin
hazırlanmasını da
öyrənir. Oğlu da
laboratoriyada onunla birlikdə işləyir.
Kamança alətləri hazırlayır.
Hazırda santur və
bas tarın üzərində
işləyirlər.
Musa usta bu sənətin sirlərini Füzuli rayonunda öyrənib. Zərb alətləri, simli alətlərlə daha çox işləyir.
Düzəltdiyi alətləri bir
çox görkəmli
sənətkarlar ifa edir.
Babaxan usta balaban hazırlayır,
eyni zamanda bu alətdə ifa edir: “Qırx
ilə yaxındır
bu işlə məşğulam. Nəfəs alətlərinin
hər növünü
hazırlayıram. İncəsənət gimnaziyasında dərs deyirəm. Çalışıram ki, gələcək
nəsillər də bu sənəti unutmasınlar. Uşaqların işə marağından
razıyam. 2007-ci ildə təqdim etdiyimiz balaban hazırda orkestrdə istifadə olunur. Üç növünü icad etdik və müəllif
hüququ aldıq.
İnşallah, 3-4 ildən sonra
gəlin görün,
biz nələr yaradacağıq”.
Lalə Azəri
Mədəniyyət.-
2012.- 4 may.- S. 11.