“Hər
bir tamaşanın qiymətini
tamaşaçı verir”
Noyabrın 5-6-da keçirilən II Bakı Beynəlxalq
Teatr Konfransının iştirakçıları arasında
tanınmış yazıçı-dramaturq Əli Əmirli
də vardı. Onun konfransla bağlı təəssüratlarını
öyrəndik.
- Əli müəllim, II Bakı
Beynəlxalq Teatr Konfransı bir dramaturq kimi sizin
üçün nə ilə yadda qaldı?
- Səviyyəsindən, statusundan
asılı olmayaraq, teatrla bağlı istənilən tədbiri
alqışlayıram. II Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransı
isə hər cəhətdən əlamətdardır.
Dünyanın müxtəlif ölkələrindən gəlmiş
mütəxəssisləri dinləmək, onlarla ünsiyyətdə
olmaq, fikir mübadiləsi aparmaq, müasir dünya
teatrının vəziyyəti və problemləri ilə
tanış olmaq özünü, öz teatrını
düzgün qiymətləndirməyə kömək edir. Bir
dramaturq kimi məni maraqlandıran, fikrimi məşğul edən
bir sıra məqamlar oldu ki, bu da dramaturqla teatrın bu gün
daha sıx işləməsinə ehtiyacın dilə gətirilməsi
və ya yeni teatr modellərinin axtarılması fikirləri
oldu. Bir kənd səviyyəsində miflərə, rəvayət
və əhvalatlara söykənən dramaturgiyanın
yaradılması və bu əsasda hazırlanmış
tamaşalarda yerli sakinlərin də iştirak etməsi.
Fikrimcə bu, özfəaliyyətin yeni və daha fəal
növüdür.
- Dünya teatrlarında baş verən
proseslərin Azərbaycan teatrına təsiri barədə nə
deyərdiniz?
- Əlbəttə ki, Avropa tipli
teatr Azərbaycana gəlmədir, buna baxmayaraq bizdə teatra məhəbbət
xeyli millidir. Artıq azərbaycanlı
tamaşaçının vərdiş etdiyi,
tanıdığı və sevdiyi bir Azərbaycan teatrı
var, biz onun ötən 140 ildə formalaşmış ənənələrini
qorumaqla bərabər, dünya teatrına da bir nəfəslik
açmalıyıq. Son illər bu nəfəslik xeyli
genişlənib. Artıq ənənə halını alan
Bakı Teatr Konfransı da bu əlaqələrə
mühüm töhfədir. Bu gün Azərbaycan teatrında
böyük bir canlanma var. Dünya dramaturgiyasının ən
yaxşı nümunələri tamaşaya qoyulur,
dünyanın ünlü rejissorları, səhnə rəssamları,
xoreoqrafları teatrlarımıza dəvət olunurlar.
Yaxşıya doğru inkişaf göz qabağındadır.
- Polşa rejissoru və dramaturqu
Kşiştof Zanussi konfransda belə bir ifadə işlətdi
ki, əgər izləyici səhnə əsərinə
baxdıqdan sonra kamilləşirsə, onun təsirindən
çıxmaq istəmirsə, onda tamaşanın uğurundan
danışmaq olar. Bu mənada sizə elə gəlmir ki,
teatr əslində asılqandan yox, dramaturgiyadan
başlayır.
- Ümumiyyətlə,
konfransın işində dünyanın məşhur teatr
xadimlərinin iştirakını yüksək qiymətləndirirəm.
Kşiştof Zanussinin bu fikrini isə birmənalı şəkildə
qəbul edirəm. İyirmi ildən artıq teatr təcrübəsi
olan bir dramaturq kimi mənim bir qənaətim var: hər bir
tamaşanın qiymətini tamaşaçı verir. Tamaşaçının
münasibəti hər şeydir, necə deyərlər,
müştəri, indiki halda tamaşaçı həmişə
haqlıdır. “Tamaşaçı məni başa
düşmür” və ya “Tamaşaçının səviyyəsi
aşağıdır” kimi yekəxana fikirləri qəbul
etmirəm.
- Teatr Tənqidçiləri Beynəlxalq
Assosiasiyasının baş katibi Mişel Vais
çıxışında bildirdi ki, “teatrın
azadlığa ehtiyacı var?” Söhbət hansı
azadlıqdan gedir?
- Nəinki teatra, bütün sənətlərə
azadlıq lazımdır. Azad söz, azad fikir, müstəqil
konsepsiya və düşüncə olmayanda sənət
axsayır. Fikrimcə, Mişel Vais
çıxışında həm siyasi, həm mənəvi,
həm də sənətkarın daxili
azadlığını nəzərdə tutur, çünki
bu azadlıqların hamısı bir-birlərini
tamamlayırlar.
- Konfrans günlərində Cənubi
Afrika Respublikasının teatr nümunəsi olan “Qadın
intizarı”, Səudiyyə Ərəbistanının Taif
Teatrının quruluşunda “Vağzal heç yerə getmir”
tamaşaları nümayiş olundu. Bu tamaşalar sizdə necə
təəssürat yaratdı?
- Bu tamaşalar həm coğrafi
baxımdan, həm də mədəniyyətlər
baxımından çox fərqli ölkələrin
teatrlarının tamaşaları idi: Cənubi Afrika
Respublikasından gəlmiş teatr və Səudiyyə Ərəbistanın
Taif Teatrı. Şübhəsiz ki, hər iki tamaşa
haqqında fikirlər kifayət qədər yüksəkdir.
Amma bu tamaşalar bir daha göstərdi ki, Azərbaycan
teatrı dünyanın ən ünlü teatr
festivallarında cəsarətlə çıxış edə
bilərlər.
Təranə
Vahid
Mədəniyyət.-
2012.- 9 noyabr.- S. 11.