Səni hər vaxt deyirlər, Qədir!..

 

   Sənsə deyirdin “...heç məni deməyirlər, ay sona bülbülLƏR”

  

   Səni hər saat, hər gün, hər zaman deyiblər, deyirlər və deyəcəklər, ay Qədir! Sən zalimsə, qırx ildir, deyirsən: “Elə yar, yar deyirlər, heç məni deməyirLƏR...” Məsələ burasındadır ki, bunu əbədən deyəcəksən. Əbədi olaraq deyəcəksən və yandırıb-yaxacağın gələcək nəsillərə də “elə gələcək” ki, bu yanıqlı, bu ilahi, bu nazənin Səsdən savay sənə könül verən bir yar olmayıb...

  

   Belə də yanlış-yanıltmaclıqmı olar, ay bu xalqın ən qədir-qiymətlilərindən olmuş Qədir?! Oxuduğun muğamların hər məqamına, hər təsnifinə, mahnılarının hər zənguləsinə vurulan minbir yar olduğu halda, bu nə rəydir yaratmısan - öz dövrünün gözəlləri barədə?..

   Öz Günəşliyinlə görünmə imkanı vermədiyin “ulduz”lar heyhat-hekayətlənməkdən ki; “elə “Qədir-Qədir” deyirlər, heç bizi deməyirlər”, sən şikayətlənirsən; “...heç məni deməyirLƏR”!..

   Bəli, Qədir Rüstəmovun əsl-vəsl dinləyicisi olmuş və olası hörmətli oxucum, bayaqdan motivləşdiribən böyük hərflərlə yazdığım şəhdi-şəkər şəkilçi-

  

   “LƏR”!..

  

   Məncə, Qədirin bütün ifaları, avazi-üyültüləri, zəngulələri böyük hərflərlə yazılmalı, yazılmadığı təqdirdə, bunu oxucu özü öz xəyalında böyüdüb oxumalıdır. Yuxarıda seçkinləşdirdiyim “LƏR” isə özgə bir aləm, ayrıca bir mövzu! Axı mən orada (yuxarıda) Qədirin “əsl-vəsl dinləyicisi” ifadələrini də xüsusi vurğulamışam. Bu qəbil dinləyici-oxucular isə Qədirin həmin cəm şəkilçisini necə füsunkar sənətkarlıqla vurğuladığının fərqində olmamış olmazlar. “Dər-yada gə-mim qaldı, so-na bül-bül-LƏR...”

   Mahnı xalq mahnısıdır və deməli, mətni də xalqındır. Əlyazmalarda, nəşrlərdə - oxuculardan tutmuş ifaçılara qədər - hamı üçün sıradanbir misra. Sonuncu şəkilçiyədək mütaliə və ifası hər kəs üçün suiçimi kimi bir şey. Amma siz onun “LƏR”ini ayrıcana xatırlayın. Bir də, bir də, bir də səsləndirin qulaqlarınızda, övürüb-çevirin qəlbinizdə, keçirin zövq xəlbirinizdən, sənət ələyinizdən. Gözləriniz önünə gətirib vizuallaşdırın və görün, təkcə bu şəkilçi içində neçə və necə şəkillər var! Burada - ikinci misradakı “LƏR” də daxil - üçüncüdəki bədii “qarğış”a (“Gülün yarpıza dönsün”ə) ayaq var. Dinləyicini ayıqlama-duyuqlama cəhdi-cəh-cəhi var. Ayıq-duyuqlanmışlarçünsə, kitab-kitab xitablar var. İndi, ayrıca bir əsər təsiri bağışlayan bu “LƏR”lərin “vurğunvurmuşluğundan” ayılar-ayılmaz, “Elə yar, yar deyirlər” xiffətinə düşüb, “heç məni deməyirLƏR...” təəssüfündən çıx görüm, dinləyici (-oxucu) həmkarım!..

   Bu xalvar-xalvarvar”lar, kitab-kitab səs xitabları sahibinə -

  

   Beş-on kəlməlik söz xitabı

  

   Görəsən, bülbüllərin başçısı olurmu? Varsa, ona bir-iki sözüm var:

   Yenə qonub yan budağa, yana-yana sızlarsan, bozlarsan, ana bülbül?! Təbiibəh-bəhansamblınızdan uçub gedən bir ismi-insandan yanamı, ana bülbül, sona bülbül? O “solo-bülbül”süzlükdənmi ötrüfəsli-gül”ü gözləmədən, birnəfəsə - “dil qəfəsə qoymadanötürsüz? Artıq bir ilə yaxındırQənirsiz Qədir”siz qalmısız. Xiffətdənmi - avazdaxaricvurub gah-gahlanır, sədadaməxaricedib ah-ahlanırsız?

   Cıdır düzü”ndəki son festivalı da yad edirsənmi barı, bülbül?.. O günlərdən bəri oralara gedə bilməməyimizdən yana bizləri öz ismi-şərifinə qoşmaqda haqqı olanxarı-bülbül”! Tez-tez problem”atikcəsinənədən?” - deyə çalıb-oxuduğumuzhər yerin əlvandır, köksün altı sarı bülbül”!..

   İnnən beləsona bülbülləryox, “yana bülbüllər”mi, təbiətin dahi bəstəkarı, cəmiyyətin ruhi nəğməkarı!?

   Daha - “Qoyma özgə budağa qona bülbüllər, Tək sənə yaraşırSona bülbüllər”mi, onun çağdaşı olmuş şair (rəhmətlik Hafiz Baxış)?! Dil-dil ağılarmı, ipək nənələr? Ürəklərdə sel-sel başsağlığılarmı, əlli milyonluq soydaşlarım?

   Ayrıca bir canlı səs-sənət məktəbinin bizdən ayrılıb getməsindən yana, yana-yana “can-can!”, Azərbaycan?!

   Daha Qarabağ dərdinə bir igid ömürlük səbirdən sonra, adına “son mənzildeyilən qəbirmi, Qədir?!.

   Bir qənirsiz Səs getdi -

  

   Səssiz-səmirsiz əbədiyyətə...

  

   Bu gəlimli-gedimli, səsli-küylü dünyadan o birinə - əbədi qalımlı, sirli-sükunətli dünyaya bir Səs verdik. Ölümlü dünyaya ölümsüz Səs!

   Şəxsiyyət vəsiqəsində yetmiş yeddi yaşa çatan bu Şəxsin ifası, sənət vəsiqəsində altmış yeddi ilə yetən bu Səsin tərzi, dədə-babalıq rəmzi qədimdən-qədim, ləzizliyi şirindən-şirin, həzinliyi dərindən-dərin. Alovlu bəmləri oddan odluca, zilləri ucadan-uca, sal-salğarı qocadan qoca!

   Bu Şəxsin özü təkrarsız doğulmuşdu, Səsi !

   Bu Şəxsin özü bir az qılıqsız olsa da, Səsi ecaz yapışıqlı idi.

   Bu Şəxsin özü Ağdamlı idi, Səsi bütöv Azərbaycanlı, tamam Turanlı, bütün cahanlı.

   Öncə sənnənəm, ay Şəxs! Niyə bir elə qəribə idin, bütün məclislərdə qərib idin? Axşamların şəri qarışmamış kefsizləyən, səhərlərin gözü açılmamış qürub idin? Nədən bu ömür karvanına bu sayaq sarbanlıq etdin, ey avazi-bəzirgan?!.

   İndi sən bir az gözlə, ay Şəxs, bu yannan çox səbirsiz bir Səs yamanaman-aman”la səsləyir məni!

   Buyur, ay Səs, qulağım səndə - “darı-dən”də! Ləzzətindən taqətim yox anlamağa - kəhər-köhlən kişnəmələrinə, nər dəvə bozlamalarına, nalə-zəngulələrinə güldən-vergüldən bir çiləkən ver. Qoy görək axı, bu yaşda - anasından ayrı düşmüş çağa kimi çağlayıb-çatdıyırsan? Qatarından ayrılmış durna cürənə qaqqaşaqlayır, yaz leysanı tökəsi şimşəklərə timsal şaqqaşaqlayır, yurddanuzaq dəfn ediləsi sonnəfəs qəriblər sayağı fəqanlayırsan?..

   ..., indi sözüm sahibinə - Şəxs əfəndimə, sənin bütün qüdrətinə qadir Qədirin özünə dairdir.

   Səni xatırlayanda adamın qulaqlarına bulaqların, çeşmələrin, şəlalələrin, çayların, bütün xoş hay-haraylı olayların səs-sədaları gəlir, ay Şəxs! Gözlərimiz önündə yurdun bütün ormanlarının, dağlarının, bağlarının, meşələrinin mənzərələri cilvələnir. Bu təbiət adları bir vaxt mənə çox əsər etmiş əsərlərdən birini (“Kür qırağının meşələri”ni), onun baş qəhrəmanı Qədiri bütün sözü-söhbəti, təsvir edildiyi maneraları iləsallana-sallana gələnxanımlara bənzəyən Salatının onu necə səsləməsini xatırlatdı. Bu zövcə onu daim incidən, kolxoz sədrinin papağını idarənin pəncərəsindən çölə tolazlayan, haqq sözü üzə deyən, sovet ip-sapına yatmayan nəhayət, tutulub, bu tənha qadını başsız qoyan ərinə etdiyi müraciət çox musiqili səslənir: “Qədir, ay Qədir...”

   Səslənirdedim, o Səs yenə səsləndi mənə.

   Buyur görək, ay yeri-göyü lərzəyə gətirən Səs! Dəniz kimi fırtınalayıb, səhrasayaq tufanlayan Səs!

   Necə?! Mümkündürmü, bu cür gur işıqlı Səs mayakı olan bir gəmi dəryada qala? Bu kəsərdə səda kərəntisinin biçənəyində biçilməmiş zəmi ola? Lap elə belə olsa da, elə səslənmə, Qədir, ay Qədir! Yoxsa, bu mahnıya qulaq asa-asa adam dəli olar, sonra da zəli olub yapışar ruhunun yaxasından ki, məni apar! Bu ruhun sahibi ki, - iraq-iraq - oradakı qoşa məkanın bədində deyil ha, özünə yoldaş axtarsın; milyonlarla alxışçı, xeyir-duaçı, rəhmətoxuyan təltifləriylə cənnətdə bərqərardır, yəqin...

   Bəs bu Səs Şəxs haqda daha ? Bu darmacalda ondan nələri, nəmənələri xatırlayıb, bu ayna qəlblini, “Qovğaləqəbli, “daynaləhcəli, qızıl külçəlini yaxından tanımayanlara xatırlatmalı? Ondan müsahibə almağı bacaran jurnalistlərin özlərini Qarsın qalasını alana tay tutmalarınımı? Toylarda ona verdikləri sifarişin ifasına nail olan cayılların öz qələbələrinə hayıl-mayıl olmalarınımı? Onun üzünəsən böyük sənətkarsandeyib, heç vaxt təsdiqlədə bilməyənlərin düşkün vəziyyətə düşmələrinimi?

   Yordunuzməni, ay tapa bilmədiyim sözlər! Əlacım bir haşiyə çıxımına qalıb.

   ...Deyir, bir gecə küçədə bir SSRİ Xalq artistimizi tutub əl-qolunu bağlayır, ciblərini soyur, “daha nəyin var, ver!” deyirlər. Mən xanəndəyəmcavabını eşidirkənonda oxu!” deyə əmr edirlər. O isə: “Əlim-qolum bağlıdır, necə oxuyum?” sözlərindən savay heç ifa edə bilmir. Daha birisini tutub deyirlər oxu, deyir mikrofonsuz necə oxuyum? Sonra, Qədir, ay Qədir, səni tutub ciblərini axtarır, axtarır, axtarır deyirlər: “Ə, bu zalım oğlunda səsdən başqa heç yoxuymuş ki!..

   Tale səni əbədilik etdi, hey Səs!

   Allah sənə rəhmət eləsin, ay Şəxs!..

  

 

   Tahir Əhmədalılar

 

   Mədəniyyət.- 2012.- 21 noyabr.- S. 11.