Türk kinosunun Sultanı
Türkan Şoray sənət sirlərini Bakıda azərbaycanlı
gənclərlə bölüşdü
Əfsanəvilik üçün
Tanrı ona iki böyük bəxşiş verdi
- gözəllik və istedad, duyan qəlb. Əvvəl gözəlliyinə
heyran olub, sonra peşəkarlığına təəccüblənirsən.
Niyə? Çünki gözəlliklə
istedadı simada görmək sadə məsələ
deyil.
Türkan Şorayın ekranda yaratdığı qəhrəmanlarda bu ikilik müxtəlif olub - gözəllik və yüngül həyat tərzi də, gözəllik və məzlumluq da, gözəllik və talesizlik də, gözəllik və eşq də, gözəllik və məğrurluq da... Ən əsası odur ki, onun qəhrəmanları həyatidir, inandırıcıdır, o bu qadınları, görüb, tanıyıb, hiss edib, sonra canlandırıb. “Arım, balım, pətəyim”, «Acı həyat», «Sultan», «Vəsiqəli yarım», «Sərvi boylum, al yazmalım», «Eşq köhnə bir yalan», «Tatlı Nigar» filmlərinin qəhrəmanları yalnız bir hekayət qadınlarıdır. Tale küləyinin romantikləşdirdiyi qadınlar. O, 200-dən artıq filmə çəkilib. Dörd filmə özü quruluş verib.
Türkan Şoray 1947-ci ildə anadan olub. 1960-cı ildə teatr rejissoru və "Pesenfilm" kinostudiyasının
sahibi Nevzet Pesen İstanbulun küçələrinin birində
təsadüfən onunla
rastlaşır. Yeniyetmə qızın
gözəlliyinə valeh
olan rejissor Türkanın filmə çəkilməsinə razılıq
almaq üçün
valideynlərinə müraciət
edir. Onun kinoda ilk işi
uğurlu alınır.
Tezliklə Türkan Şorayın
çəkildiyi "Məhəbbətdən
qaçmaq olmaz" filmi ekranlara çıxır. Bir neçə
aydan sonra isə o, rejissor Şəmsi Ezonukun "Nadinc uşaq" filmində baş rola çəkilir. Bundan sonra 14 yaşlı Türkan digər rejissorlardan da dəvətlər almağa
başlayır. 1961-ci ildə səkkiz, 1962-ci ildə isə artıq on bir filmdə müxtəlif rollar oynayır. Qısa zamanda populyarlıq qazanaraq sənət zirvəsinə ucalır.
Aktrisanın qəhrəmanlarının ümumi, oxşar tale yaşamaları aydın görünürdü. Onlar əsas
etibarilə zavallı
türk qadınlarıdır.
Amma eyni zamanda sosial
ədalətsizliyə qarşı
öz qızğın
etirazlarını bildirirlər.
Türkan Şorayın çəkildiyi
filmlərin süjetləri
də bir-birinə çox oxşayır.
Aktrisa yerli və beynəlxalq
festivallarda 30-a yaxın
mükafat alıb.
Onu Türkiyədə
“sinemanın sultanı”,
xaricdə isə “Şərqin Elizabet Teyloru” adlandırırlar.
Noyabrın
26-da Bakıda işə
başlayan İstedadlı
və Yaradıcı Gənclərin II Respublika
Toplantısının mötəbər
qonaqları arasında
yer alan
ünlü aktrisa ilə görüşmək,
sənət barədə
fikirlərini onun öz dilindən eşitmək imkanı yarandı. “Abşeron
Marriott” hotelində azərbaycanlı
yaradıcı gənclərlə
görüşən Türkan
Şoray sənət təcrübəsinin bəzi
məqamlarını, aktyorluq,
rejissorluq barədə
mülahizələrini onlarla
bölüşdü. Dinləyicilər əksər
etibarilə ali
məktəblərin yaradıcılıq
fakültələrinin tələbələri
idi.
«Mən
xüsusi aktyorluq dərsləri almamışam.
Bu sahədə öyrəndiklərimi görüb-götürdüklərimdən,
ustad-şagird münasibətlərindən
əldə etmişəm.
Amma mən obrazını yaratdığım qadınları
öyrənməyə cəhd
etdim, onların həyatını, məişətini,
vərdişlərini və
hiss etdiklərini bilməyə
çalışdım”.
1978-ci ildə azərbaycanlı rejissor Əjdər İbrahimovun quruluş verdiyi məşhur “Məhəbbətim
mənim, kədərim
mənim” filmində baş rolu oynamış
aktrisa uyğun ssenari olarsa Azərbaycan filminə çəkilə biləcəyini
dedi. Çəkdiyi filmlərdən, onların süjetindən
danışdı.
Aktrisa kinoda yaratdığı
qəhrəmanlarından danışarkən
«qadına qarşı
zorakılıq» söhbət
mövzusu oldu. Onun bu məsələyə
münasibəti birbaşa
və rasional oldu: «Hər şey təhsillə bağlıdır. İnsan təhsil
aldıqca, savad qazandıqca cəmiyyətdə
bu problemlər azalır. Bununla mübarizə aparmağın
yeganə yolu təhsildir. Qadınlar öz
hüquqlarını bilməli
və kimsənin onlara zorakılıq etməsi ilə razılaşmamalıdırlar. Onlar bir insan olaraq
bütün seçimləri
və azadlıqları
haqq edir».
Dinləyicilərin suallarını cavablandırarkən Türkan Şoray öz xatirələr kitabından sitatlar oxudu. Sonda iştirakçılarla xatirə şəkli çəkdirdi.
Aliyə
Mədəniyyət.-
2012.- 28 noyabr.- S. 6.