Məcnunsayağı
Və
ya hər halında aşiq sənətkar
Həqiqətən
də, onda bir ayrı aşiqanəlik, Məcnunluq,
sevdalılıq vardı. Efir-ekrandan görünən kimi
sevgi, eşq paylayırdı. Təkcə səsi, nəfəsi,
ifası ilə yox, qaş-gözü, baxışları, əl-qolu
ilə də oxuyurdu.
Ona emosiyasız, biganəliklə
tamaşa etmək, sakitcə ifasını sonadək dinləmək
mümkün deyildi. Tamaşaçı istər-istəməz
onun hərəkətli əllərinin, oynayan
qaş-gözünün, özünəməxsus
mimikalarının, xoş təbəssümünün
ardınca gedib ona qoşulurdu. Baba Mahmudoğlu deyərkən
elə bəlkə də əksər
tamaşaçıların xatirində bu detallar canlanır.
Bir də Məcnunsayağı eşq-aşnalıq, «divanəlik»,
ərkəsöyünlük.
Hələ uşaq vaxtlarımdan
onu efir-ekrandan gördükdə bu təsəvvürləri
formalaşdırmışdım özlüyümdə. Mənə
görə o, hər yaşında “böyük uşaq”,
kövrək, həssas adam idi. Bu qənaətimi onun 2005-ci
ilin bürkülü avqustunda redaksiya otağımıza gəlişi
ilə gətirdiyi sərinlik, xoşhallıq, sözün
yaxşı mənasında, çılğınlıqla bir
daha qətiləşdirdim. Baba Mahmudoğlu özü, səsi,
sözü ilə bənzərsiz və maraqlı sənətkar
idi. Onunla uzun, təxminən 2-3 saatlıq söhbətimiz
oldu. Təəccüb qaldım. Haradan desən, ordan
danışır, hər məsələni məntiq,
yaşam fəlsəfəsi, elm, din, Allah-bəndə əlaqələri
ilə cilalayırdı. Arabir söhbətə gözəl,
fərqli səsindən ekspromt ifalarla rəng də
qatırdı. Amma hər halında özü ilə səsi
birləşib bir tamlıq yaradırdı. Bir sənətkar
və insan olaraq onun da səadəti bunda idi.
Sənətdə
və həyatda Baba
Baba Mirzəyev (Mahmudoğlu)
1940-cı ildə Ağstafa rayonunun Muğanlı kəndində
anadan olub. Uşaqlığı müharibənin qan-qadalı
illərinə, məhrumiyyət dolu dövrlərə təsadüf
edən Baba erkən yaşlarından ətrafdakılardan
seçilib. Hazırcavablığı, ünsiyyət qurmaq
qabiliyyəti və hər şeyi bilmək istəyi onu orta təhsil
illərində də tərk etməyib. Çalışqan
yeniyetmə orta məktəbi yüksək göstərici ilə
başa vuraraq o dövrlərdə çox dəb hesab edilən
mühəndislik təhsili almaq üçün
arzularının şəhəri Bakıya yollanıb. 1961-ci
ildə indiki Azərbaycan Dövlət Neft Akademiyasını
bitirdikdən sonra o vaxtkı Montin adına zavodda növbə
mühəndisi vəzifəsində çalışmağa
başlayıb. Bir ildən sonra fəaliyyətini Leytenant
Şmidt adına (sonralar Səttarxan adına) zavodda davam etdirən
mühəndis Babanı təbii ki, coşub-daşan
arzuları, böyük səhnəyə atılmaq istəkləri
rahat buraxmırdı. Çünki o, səsinin,
ifasının bənzərsizliyinə əmin idi. Hələ
tələbə ikən yoldaşları onu muğam musiqimizin
ağası Seyid Şuşinskinin yanına aparmış və
ifasını dinlətməyə nail olmuşdular. O vaxtdan
Baba zavodda çalışa-çalışa dinləyici
kimi S.Şuşinskinin də dərslərində iştirak
etməyə başlamışdı.
Sənətkar sonralar həmin illəri
maraqlı bir dildə nəql edirdi: «Musiqiyə sevgim kəndimizin
füsunkar təbiətindən başlayıb. O romantik aləmdə
böyümək, bülbüllərin cəh-cəhindən
zövq almaq və milli musiqi sədaları, ulu saz-söz sənəti
təbii ki, insanı cuşa gətirir. Mən də belə məqamlarda
öz hislərimi avazımla ifadə etməyə
başladım. Bunu eşidən dost-tanışlar dedilər
ki, «Ayə, nə yaxşı oxuyursan».
Açığını deyim ki, əvvəllər bu məni
bir qədər təəccübləndirdi. Sonralar hiss etdim
ki, doğrudan da, içimdə bir oxumaq eşqi, həvəsi
var. Odur ki, Bakıya gəlib instituta daxil olsam da, xanəndəliyə
meyl məni rahat buraxmadı. Bu həvəs getdikcə daha da
artdı. Beləliklə, mən təhsil aldığım
institutun özfəaliyyət ansamblında oxuyur, qeyri-rəsmi
tələbə və dinləyici kimi ustad xanəndə Seyid
Şuşinskinin dərslərinə gedirdim. İşlədiyim
zavodda özfəaliyyət ansamblının solisti idim».
Qəzet
elanı ilə opera səhnəsinə
1962-ci ildə qəzetlərdə
Opera və Balet Teatrında Məcnun rolunda
çıxış etmək üçün müsabiqə
elanı çap olunmuşdu. Baba da bu müsabiqədə
iştirak edir və Niyazinin rəhbərlik etdiyi
yarışmada birincilik qazanır. Lakin o, səhnəyə
alışmaq üçün öz istəyi ilə əvvəlcə
Məcnun rolunda yox, Zeyd obrazında çıxır. Bu
minvalla səkkiz il teatrda çalışır, «Əsli və
Kərəm»də Sofi, Osmanlı, «Aşıq Qərib»də
Aşıq Səlim, «Leyli və Məcnun»da Zeyd, İbn Səlam
rollarında oynayır. Səs, istedad, təbii aktyorluq
bacarığı kimi keyfiyyətlərlə kifayətlənməyərək
sənət təhsili də almaq istəyir və bu məqsədlə
indiki Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin musiqili komediya aktyorluğu fakültəsini
bitirir. Beləcə, artıq böyük operanın
böyük obrazı, Məcnunu olmağa tam hazır idi.
Obraza girmək üçün psixi xəstələrə
qoşulur
Bunu da müsahibəsi zamanı
öyrəndim. Özünə və ifa edəcəyi obraza
tam məsuliyyətlə yanaşdığını deyirdi.
Elə Məcnunun dəli-divanə halını fitrətən
yaratmaq və daxilən hiss etmək üçün bu
addımı atır. Bu rolu oynamaq üçün rejissorun məsləhəti
ilə psixiatriya xəstəxanasına getməli olur. Və o,
uzun müddət psixi xəstəlikdən əziyyət
çəkən, özünün dediyi kimi, "eşq dəliləri"
ilə ünsiyyət qurur, onlarla həmsöhbət olur, dərdi-dil
edir, davranış tərzlərini öyrənir. Bu ünsiyyət
ona Məcnunu daha obrazlı və təbii oynamağa kömək
edir. Beləliklə, hər halətdən Məcnun olan sənətkar
1969-cu ildə bu rolda səhnəyə çıxır.
Gözəl müğənni Nəzakət Məmmədova ilə
tərəf-müqabil olan xanəndənin debütü
tamaşaçılar tərəfindən böyük maraqla
qarşılanır. Sənətşünasların fikrincə,
Babanın Məcnunu bir ayrı idi. O, obrazın alınması
üçün əlindən gələni edir, hər bir
detalı incəliklə təqdim etməyə
çalışırdı. Müasirləri onun Məcnunun
dağdan yıxılma səhnəsindəki
ustalığını xüsusilə vurğulayırlar.
Folklorumuzun
vurğunu
Tamaşaçılar onu teleekrandan
ilk olaraq Səid Rüstəmovun rəhbərliyi ilə fəaliyyət
göstərən orkestrlə izlədilər və sevdilər.
Daha sonra Əhməd Bakıxanov və Baba Salahovun ansamblı
ilə tamaşaçı qarşısına çıxan sənətkarın
Əhsən Dadaşovun kollektivinin müşayiəti ilə
də ifaları var.
Baba Mahmudoğlu aşıq, bəstəkar,
xalq mahnılarını öz tərzində, üslubunda
oxuyurdu. Aşıq yaradıcılığına xüsusi məhəbbət
və tələbkarlıqla yanaşan sənətkarı
ekranda tez-tez sazla da görmək olardı. Bütün
mahnılarda obraza girən, mahnını hərəkətlərində,
üz cizgilərində, bütün varlığında
yaşatmağı bacaran ifaçının səhnə
jestləri də bir ayrı idi. Onun hər ifası gözəl
idi. Koroğlu, Qaçaq Nəbi Baba Mahmudoğlunun ifasında
xüsusi orijinallıq, hünər və qəhrəmanlıqla
təqdim olunurdu. Zəngulələri, harayları hər kəsin
yaddaşındadır. O, həm də folklorumuzun
araşdırıcısı, iki folklor ansamblının
yaradıcısı olub. Azərbaycan televiziyasının səhnəsində
mütəmadi çıxış edən "Dastan",
"Xəzinə" ansambllarını, yəqin ki,
çoxları xatırlayır. Sənətkar bu ansambllarda
böyük həvəs və məsuliyyətlə
çalışırdı. O, həm də bir müəllim
kimi öz davamçılarını yetişdirirdi.
Sənətə
verilən qiymət
Uzun illərin zəhməti və
böyük sənət eşqi cavabsız
qalmamışdı. Səsi uzaq ölkələrdən gələn,
musiqimizin ən müxtəlif janrlarını dünyanın
dörd bir yanına səpələyən sənətkar
xalqın sevgi və məhəbbətini qazanmış, sevilən
ifaçı mərtəbəsinə ucalmışdı.
Xalqının sənətkarı olan Baba Mahmudoğlu Azərbaycanın
Xalq artisti fəxri adına, Prezident təqaüdünə
layiq görülmüşdü.
Ən
yaxşı «Babaşünas»ın xatirələrindən
O, sevimli həyat yoldaşı
Amalya xanımı belə xarakterizə edirdi. Ona görə mən
də Baba müəllimi yada salarkən onun ömür-gün
yoldaşının illərlə ürəyinə
hopdurduğu xatirələrini dilləndirdim: «Baba Mahmudoğlu
ilə tanışlığımı heç vaxt unutmaram.
İndiki Azadlıq prospektindəki yataqxanamız Neft-Kimya
İnstitutunun yataqxanası ilə üzbəüz idi. Bir
çox tələbələr kimi, mən də Babanı
tanıyırdım. Çünki bəzən axşamlar onun
səsi nəinki yataqxanaları, ətraf evləri də
başına götürürdü.
Tanışlığımız da elə ordan başladı.
Birinci görüşümüzdəcə mənə evlənməyi
təklif etdi. Sizə qəribə gəlməsin, bu,
Babanın xarakterindən irəli gəlirdi. Birgə
yaşadığımız illər mən bir daha bunun
şahidi oldum. Baba sözü qıpqırmızı,
adamın gözünün içinə deyirdi. Uşaq kimi təmiz
və səmimi idi. Bədii, tarixi, fəlsəfi və siyasi əsərlərlə
zəngin bir kitabxanamız var evdə. Dünya fəlsəfə
tarixini çox gözəl bilirdi. Fəlsəfədən
dissertasiya müdafiə eləmək istəyirdi. Otuz adda qəzet-jurnal
alırdı. Çoxu da Moskva nəşrləri idi. Biz - mən
və övladlarımız mütaliə xəstəsi
olmuşuq. Bu da bizə Babadan keçib. Baba həssas ürək
sahibi, gözəl bir insan idi. Hər şeydən əvvəl
xoş sözü var idi dilində.
Baba mənim həyatım idi. Mən
onun üçün yaşayırdım. Qohum-əqrəba da
çox istəyirdi onu. Nəsimi bazarının yanında
darısqal birotaqlı evimiz var idi. 1962-78-ci illərdə orada
yaşamışıq. Ömrünün ən gözəl
çağları olub o illər... Hara gedirəm səsi
qulağımdadır. Televizorda yaxşı nə
görürəm, Baba yadıma düşür. Çətindir
onsuz, çox çətindir».
Sona doğru
2005-ci ildə Opera və Balet
Teatrından təqaüdə çıxan sənətkar
pedaqoji və musiqi, yaradıcı fəaliyyətini davam
etdirirdi. Daim axtarışda idi, nə isə yenilik etmək
arzusu ilə yaşayır, çox sevdiyi sənətdən,
səhnədən bir an ayrı düşmək istəmirdi.
Lakin bəzən amansız tale və qəfil xəstəlik
insanın arzularını yarımçıq qoyur. O da
şuxluq və məğrurluğuna rəğmən xəstəliyə
təslim oldu. 2005-ci ilin noyabrında insult keçirdi. Bir
müddət sonra özünü yaxşı hiss etsə də,
2006-cı ilin yayında vəziyyəti yenidən pisləşdi.
Bu dəfə həkimlər ona rayonda yaşamağı məsləhət
görürlər. Bu səbəbdən sənətkar təxminən
beş ayı Şamaxı rayonunun Çuxuryurd kəndində
keçirir. Daha sonra Bakıya qayıdır. Dekabrın
4-ü axşam Azərbaycanda “Rusiya ili”nin bağlanış mərasimində
tamaşaçı kimi iştirak edən B.Mahmudoğlu vaxtilə
çalışdığı Opera və Balet
Teatrının zalında görkəmli sənətkarların
arasında əyləşir. Bununla tale sanki sənətkara
sonuncu dəfə doğma teatrı ilə görüşmək
fürsəti vermişdi. Dekabrın 6-da 66 yaşında bu
dünyadan əbədi köç etdi. Sənətə, səhnəyə,
ifaçılığa və xalqına, insanlığa olan
tükənməz eşqini və səsinin əbədiləşdiyi
lent yazılarını da bizlərə ərməğan
qoyub getdi.
Həmidə
Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2012.- 5 sentyabr.- S. 15.