Sükuta
qərq olan mirvari dalğalar
Ötən illərin mahnıları
İnsan həyata gəldiyi gündən mübarizələrdə,
döyüşlərdə yaşayır ömrünü. Kimi şan-şöhrət dalınca qaçır,
kimi mənəviyyat dünyasını zənginləşdirir,
kimisi də başqalarının ömrünə qatır
ömrünü. Ona verilən ömrü
başqaları üçün yaşayır. Bəzi sənət
adamlarının parlaq səhnələrin arxasındakı
solğun həyatına, ötənlərin məşhur
sahiblərinin bu gününə baxanda daim bu qənaət
fikirlərimə hakim olur. İçimdən o
qədər təəssüf və keşkələr
keçir ki, özümü onların lent yazıları,
parlaq səhnə həyatının videoyaddaşa
köçən kadrları və donuq təbəssümlərin
həkk olunduğu fotoları ilə ovuduram.
Əməkdar artist, gözəl
qadın, bir zamanların şən-şaqraq, bir az ərkəsöyün, elə bir o qədər
də ağıryana müğənnisi, səhnələrin
fərqli, şirin səsli Kəmalə Rəhimlisi ilə
görüşdə də bu halı yaşadım. Müsahibə boyu ötən illərə
boylandıqca kövrələn və bəzən
hönkürərək ağlayan Kəmalə xanımın
həyat tarixçəsi məni sarsıtdı desəm, daha
doğru olar. Amma hər halda ürəyi dolu olduğundan
bir az nisgilli, bir az sevincli və bir az da
qürurverici keçmişinə boylanmaqdan, onu o illərə,
ötən illərin xoş çağlarına səsləməmdən
xeyli məmnun qalmışdı. Belə
olmasaydı, uzun söhbətimiz əsnasında olub-bitənləri
ən xırda detallarınadək xatırlamazdı. Bir vaxtlar «Yatın barı, dalğalar, ay mirvari
dalğalar» deyərək coşqun dənizləri ovsunlayan
müğənni indi onu sakitləşdirəcək, ovudacaq təsəlliyə,
səs-sədaya ehtiyac içində olduğunu dilə gətirdi.
Qalalı qızın səhnə ömrü
Əslən
İsmayıllının Lahıc kəndindəndir. Atası o qədim sənətkarlar yurdunda
doğulub. Sənəti ilə əlaqədar
həyatını Bakının Qala kəndi ilə
bağladığından Kəmalə də burada anadan olub.
1952-ci il oktyabrın 5-də gənc ailənin
evində gözəl bir qız uşağı dünyaya gəlir.
Bənizi və sakit görünüşünə
baxıb ona Kəmalə adını verirlər. Beləcə, Qala kəndindəki sakit müəllim
ailəsində bir sənətkar yetişməyə
başlayır. Hələ lap uşaqlıqdan
çalıb-oxumağa böyük marağı olur. Qonum-qonşunun uşaqlarını başına
yığıb kiçik «konsertlər» düzənləyər
və hər ifasının ardınca ona tamaşa edən
uşaqlardan alqış istəyərmiş. Öz dünyasını yaratmış bu qız sənətə,
böyük səhnəyə iddialarını bu cür isbat
etməyə çalışarmış. Amma, bir çox ailələrdə olduğu kimi,
onun da valideynləri qızlarının bu istəyinə
qarşı çıxar, onu səhnə, sənət
qadağaları ilə böyüdərmişlər. Kəmalə də bu minvalla orta məktəbi bitirib
indiki Dillər Universitetinə sənət verərkən
artıq sənət arzularının onun üçün
bitdiyini düşünürdü. Hesab edirdi ki, ali təhsil alıb atası kimi müəllimlik
peşəsinin ardınca gedəcək. Amma bu
da olmur. Digər imtahanlardan keçsə də,
tarix fənnindən kəsilir.
Sənətə
gəlişin ilk akkordları
«Hələ 3-cü
sinifdən məktəbdə keçirilən əksər tədbirlərdə
çıxış edirdim. Hamı məni
balaca müğənni kimi tanıyırdı. Hərçənd valideynlərim buna etiraz edirdi.
Amma mənim içimdəki istəklə
bacarmadığımı, oxumaq arzumun sonsuzluğunu
görüb çarəsiz qaldıqları da olurdu. Məktəbdə
rəhmətlik tar müəllimim Cəfər müəllim səsimi
sevirdi və oxumağa həvəsləndirirdi. Bu
minvalla məktəb, kənd və rayon tədbirlərində
oxudum. Sonradan məndə qəribə bir
utancaqlıq əmələ gəldi və bir müddət
ifaçılıqdan uzaqlaşdım. Amma
sənətdən əl çəkmədim. Mərdəkandakı mədəniyyət
sarayında musiqi dərsləri alırdım».
O günləri xatırlayan Kəmalə
xanım peşəkar səhnəyə gəlişinin də
təsadüfən olduğunu deyir: «Günlərin bir
günü eşitdim ki, rəhmətlik Şəmsi Bədəlbəyli
bütün rayonlar üzrə istedadlı səs sahibləri
üçün müsabiqə keçirir. Mən
də o seçimə qatıldım. Vokal,
opera ifaçısı axtarışında olan Şəmsi
müəllim səsimə qulaq asdı və bəyəndi.
Peşəkar musiqi təhsili almamı məsləhət
gördü».
Elə bu məsləhətlə
o, 1971-ci ildə Asəf Zeynallı adına
Musiqi Məktəbinin muğam və xalq mahnıları
şöbəsinə daxil olur. Burada Əhməd Bakıxanov,
Şəmsi Kərimov, Hacıbaba Hüseynov, Nəriman Əliyev
və başqa sənətkarlardan dərs alan
Kəmalə Rəhimli 1975-ci ildə bu təhsil
ocağını uğurla başa vurur.
Peşəkar səhnəyə «Lalə»dən gəldi
Musiqi məktəbində oxuya-oxuya
peşəkar səhnəyə can atır: “Artıq ikinci
kursda oxusam da, elə bir mahnı, muğam yox idi ki, onu bilməyim.
İçim elə coşub-daşırdı ki, elə hey səhnəyə
can atırdım. Amma bir istiqamət verən də
yox idi. Bir gün bütün utancaqlığımı
kənara qoyub bizim məktəbdə tar sinfində dərs deyən
Ceyran Haşımovanın yanına gedib ondan səsimə
qulaq asmasını istədim. O vaxtlar televiziya ekranından
Ceyran xanımın yaratdığı «Lalə» qızlar
ansamblının çıxışlarını maraqla izləyirdim
və özümü o kollektivin solistləri arasında xəyal
edirdim. Ceyran xanım səsimi, ifamı bəyənərək
məni ansambla qəbul etdiyini dedi. İnanın
ki, sevincimin həddi-hüdudu yox idi. İlk
səfərimiz Şəmkir rayonuna oldu. Rayon
zəhmətkeşləri qarşısındakı ifam bəyənildi
və “Lalə”nin daimi solisti oldum”.
Sonrakı illərdə
Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasının solisti olan Kəmalə
xanım Ağası Məşədibəyovun rəhbərlik
etdiyi ansamblda da çalışıb. 1980-ci
ildən korifey sənətkarımız Rəşid Behbudovun
dəvəti ilə onunla birgə səhnə fəaliyyəti
göstərən müğənni həmin illəri sənət
ömrünün ən gözəl xatirəsi hesab edir.
Xarici ölkələrə səfərlərini
xatırladıqca kövrəlir.
Eniş-yoxuşlu yollar
Beləcə,
ömür yollarda, səfərlərdə, tədbirlərdə,
konsertlərdə keçir. Artan
tamaşaçı sevgisi, ard-arda oxunan məşhur
mahnılar müğənnini xalqın gözündə daha
da ucaldır. Sənətin bütün çətinliklərinə,
maddi-mənəvi sıxıntılarına rəğmən
hər səhnəyə çıxışını
xoşbəxtliyi, Tanrı hədiyyəsi sayır: «Biz
respublikanın, demək olar ki, bütün bölgələrinə
səfər edib, ən ucqar kəndlərə qədər
gedib çıxmışıq. Daş-kəsəkli
yollar, şəraitsiz mehmanxanalar, «alabaş» avtobuslarda qət
edilən böyük məsafələr və daha başqa əziyyətlər.
Sənət yolları heç vaxt rahat olmur,
daim eniş-yoxuşlar insanı müşayiət edir.
Amma bunu heç vaxt tamaşaçı hiss etmir. Çünki biz ona içimizdəki ən
böyük sevgimizi çatdırıb, fiziki və mənəvi
əzabımızı özümüzə
saxlamışıq».
Az yaşında böyük məsuliyyət
Daim sənət, səhnə
üçün alışıb yanan, bütün
arzularını buna bağlayan Kəmalənin gənclik illəri
çox ağır keçib. 1965-ci ildə
atasının dünyasını dəyişməsi və
ardınca anasının ağır xəstəliyə
tutulması ilə ailənin böyük övladı kimi məsuliyyət
də onun üzərində qalır. «Təzəcə
ansambla üzv yazılmışdım, artıq hər şey
istədiyim kimi getdiyini düşünürdüm ki,
anamın vəziyyəti ağırlaşdı. Son nəfəsində 4 bacı-qardaşımı
da mənə tapşırdı, böyük bir ailənin məsuliyyətini
mənim üzərimə qoyub getdi. Təsəvvür
edin ki, 21 yaşında qız və ata-ana
qayğısından məhrum bacı-qardaşlar. Mən başladım çalışmağa.
Konsertlər və toy məclisləri.
İnanın ki, elə olurdu ki, konsertdən çıxıb
bir an fasilə vermədən toya
qaçırdım. Arada məclislərə
gecikdiyim və toy sahiblərinin narazılıq etdiyi anlar da
olurdu. Əvvəlki toylar indiki kimi deyildi.
4-5 saat canlı oxumalı idin. Beləcə, mən həm səhnə fəaliyyətimi
davam etdirdim, həm də ailəmizə baxdım. Amma onu da deyim ki, mənim üçün səhnə
daim müqəddəs olub. Azərbaycan bəstəkarlıq
məktəbinin ən məşhur nümayəndələrinin
əsərlərini ifa etmişəm».
Kinoya
dəvət və sonrakı peşmançılıq
Qısa zamanda məşhurlaşan
gözəl simalı qız rejissorların da diqqətini
çəkir. Həsən Seyidbəyli və
Hüseyn Seyidzadədən filmlərə çəkilmək
dəvətləri alsa da, utancaqlığı buna mane olur.
İndi müğənni buna görə də
təəssüf hissi ilə yaşayır. Deyir,
böyük rejissorların mən dəvət olunduğum o
filmlərinə baxanda içimdən qəribə bir təəssüf
keçir: «Əslində, peşmanam. Amma
ümumilikdə bir məqamı da deyim ki, bu sənət
özü çox ağırdır. Gərək tamam
başqa xarakterli bir adam olasan -
dözümlü, bir az sərt olmalısan ki, nələrəsə
gedib çıxa biləsən. Yəni öz
haqqını istəməyi bacarasan. Mənə
görə bu sənət çox ağır oldu. O
ağırlığı hələ də çiyinlərimdə
daşıyıram”.
Sənət
sevgisi bütün sevgiləri arxa plana atdı
Keçmişi
xatırlayarkən sevinc və kədər, təəssüf
və heyhatlar onu daim müşayiət edir. Bunu hər kəlməsindən
hiss etmək olardı. Səhhətində ağır problemlər
yaşayan, uzun illərdir ki, bir neçə xəstəlikdən
əziyyət çəkən və dava-dərmanların
ümidinə qalan sənətçi yenə sözü təəssüf
və göz yaşlarına verir: «Xalqımız məni o qədər
çox sevirdi ki, mən bu sevgini heç kimə və
heç nəyə dəyişmədim. Məşhur
kollektivlər hamısı məni öz heyətlərinə
dəvət edirdilər. Tanınmış orkestrlər,
dünyanın müxtəlif ölkələrinə
qastrollar, məşhur səhnələrdə
çıxışlar və sonda... hazırda televiziyanın
fondunda 150-dən artıq lent yazım var. Sənət tərcümeyi-halım
zəngindir. Amma nə olsun ki, şəxsi həyatım...
həyatda qazancım bircə övladımdır. Mən indi ona görə yaşayıram. Uzun
illər səhnədə keçən ömür mənə
həm də ağır xəstəlik verdi.
Bu iki hiss - xalq məhəbbətinin verdiyi məmnunluq və mənimlə
baş-başa qalan ağrılarım, fiziki məşəqqətlərim
məni hər zaman əzablar içinə qərq edir. Amma sonda bir şeylə təsəlli tapıram.
Mən xalqımı çox sevirəm və xalqdan da o sevgini
hiss edirəm».
O danışdı, ağladı və
susdu. Bu dəm onun ifasında Razim Paşayevin Xalq şairi Məmməd
Arazın sözlərinə yazdığı «Bu sevgidə kim uduzdu» mahnısı eşidildi:
Səndən mənə bir
ömürlük xatirə,
Məndən sənə
nə qalacaq, bilmirəm.
Çətin bir də daş
üstə daş bitirə,
Niyə uçdu bu qalacıq,
bilmirəm...
Həmidə
Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2012.- 19 sentyabr.- S. 13.