Üzeyir Hacıbəyli və musiqili
qəzəl janrının inkişafı
Heydər Əliyev Fondunun və Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin təşkil etdiyi IV Üzeyir Hacıbəyli
Beynəlxalq Musiqi Festivalı müxtəlif tədbirlərlə
müşaiyət olundu.
Sentyabrın 27-də Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqında “Üzeyir Hacıbəyli və musiqili qəzəl
janrının Azərbaycanda inkişaf yolları” mövzusunda
elmi-praktik konfrans keçirildi.
Elm, mədəniyyət xadimlərinin,
bəstəkarların və musiqişünasların
iştirak etdikləri konfransda Bəstəkarlar
İttifaqının sədri, Xalq artisti, professor Firəngiz Əlizadə
Azərbaycan professional musiqisinin banisi Üzeyir Hacıbəylinin
həyat və yaradıcılığından, mədəniyyətimizə
verdiyi misilsiz töhfələrdən danışdı.
Konfransın aktual mövzuya həsr edildiyini deyən F.Əlizadə
qəzəl janrının inkişaf etdirilməsinin vacibliyini
vurğuladı: “Mövzu çox geniş və əhatəlidir.
Keçən mövsümdə belə bir konfrans təşkil
etdiyimiz zaman məlum oldu ki, insanlarda bu sahəyə
böyük diqqət və maraq var. Musiqili qəzələ həsr
etdiyimiz tədbirə yönələn diqqəti nəzərə
alaraq belə qərara gəldik ki, bu mövzunu davam etdirək.
Budəfəki konfransda isə janrın nəzəriyyə sahəsinə
daha çox yer ayırmağı məsləhət bildik.
Bizim musiqi sənətimizdə bütün janrlar inkişaf
etməlidir. Çünki vaxtilə dahi bəstəkarlarımız
tərəfindən bütün janrların sağlam təməli
yaradılıb və yeni nəsillər bunu davam etdirirlər.
Lakin bəzi hallarda müşahidə edirik ki,
vaxtaşırı hansısa bir janr diqqətdən
yayınır, kölgədə qalır. Bu məsələlər
bizi düşündürməlidir. Qiymətli
operalarımız var ki, qəzəl janrına müraciət
edilərək ərsəyə gəlmişdir. Üzeyir bəy
musiqi tariximizdə ilk olaraq belə möhtəşəm əsərlərə
imza atmışdır. Dünyada məşhur olan simfonik
muğam əsərlərimiz də məhz qəzəl
janrı ilə birbaşa vəhdət təşkil edir.
Ü.Hacıbəylinin “Sənsiz” və “Sevgili canan”
romansları örnək olaraq bizi bu janrda yeni əsərlər
yazmaba sövq edir. Bir bəstəkar kimi çox istərdim
ki, bu musiqi janrında yeni əsərlər meydana
çıxsın”.
Konfransda filologiya elmləri doktoru,
professor Tərlan Quliyevin “Klassik Şərq və Azərbaycan
musiqişünaslığında qəzələ münasibət”,
bəstəkar-musiqişünas Nərgiz Şəfiyevanın
“Ü.Hacıbəylinin musiqili qəzəllərində əruzun
təzahürünə dair”, Milli Elmlər
Akademiyasının müxbir üzvü, professor Teymur Kərimlinin
“Azərbaycan muğam mətnlərinin poetik xüsusiyyətləri”,
musiqişünas, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru Ülkər Talıbzadənin “Ü.Hacıbəylinin qəzəl-romanslarının
musiqi-mətn əlaqələrində intonasiya
uyğunluğu”, tədqiqatçı Hacı Ələmdar
Mahirin “Müasir şeirimizdə qəzəl” və Xalq artisti
Canəli Əkbərovun “Rast” muğamına bir nəzər”
mövzularında məruzələri dinlənildi, müzakirələr
aparıldı.
Müzakirələrdə bu janrdan
ən çox muğamlarımızda istifadə edilməsi,
onun tədrisi, yeni qəzəllərin gənc muğam
ifaçılarına təqdimi, şeir nümunələrinin
ifası zamanı düzgün tələffüz, yəni
üslub qaydalarına diqqət yetirilməsi kimi məsələlərə
geniş yer ayrıldı. Xalq artisti Canəli Əkbərov isə
“Min dəfə eşitməkdənsə, bir dəfə
görmək yaxşıdır” atalar sözünü misal
çəkərək konfrans iştirakçıları
üçün “Rast” muğamını ifa etdi, sözlə
musiqinin vəhdətini əyani şəkildə
çatdırdı. Konfrans qızğın müzakirələr,
maraqlı təkliflərlə yadda qaldı.
Yığıncağın sonunda
professor F.Əlizadə məruzəçilərin
çıxışlarının aktuallığını nəzərə
alaraq onların nəşr olunmasını təklif etdi. Eyni
zamanda, tədris ocaqlarında musiqili qəzəl janrı ilə
mövzusunda dərslərin keçirilməsinin arzuedilən
olduğu vurğulandı.
Lalə
Azəri
Mədəniyyət.-
2012.- 28 sentyabr.- S. 4.