Nəsilləri
birləşdirən bəstəkar
Görkəmli bəstəkar, Prezident təqaüdçüsü,
Azərbaycanın və Dağıstanın (Rusiya
Federasiyası) Xalq artisti Elza İbrahimova dünən (10
yanvar) ad gününü qeyd etdi. Bu xanımın sehrli
musiqisinin insanda yaratdığı hisləri, assosiasiyanı təsvir
etmək mümkün deyil.
Bir çoxlarımız onun
musiqisi ilə böyümüşük. Bu musiqilərin rəvanlığı,
qəlbə yatımlığı, ürəkləri riqqətə
gətirən ecazkarlığı bəstəkarı
bütün Azərbaycana sevdirə bilmişdir. Rəşid
Behbudov, Lütfiyar İmanov, Şövkət Ələkbərova,
İslam Rzayev, Oqtay Ağayev, Flora Kərimova, Akif İslamzadə,
Hüseynağa Hadıyev, Elmira Rəhimova, İlhamə
Quliyeva və başqalarının ifasında dinləyicilərin
qəlbinə yol tapan mahnılar bu gün gənc nəsil
müğənnilərin də repertuarından əskik olmur.
Çünki bu musiqilər ölməz və əbədiyaşar
əsərlərdir. Elza xanıma telefon açıb ad
gününü təbrik etdik. Qardaşı Çingiz
İbrahimov bəstəkarın səhhətində bəzi
problemlərin olduğunu bildirdi. Buna baxmayaraq bizi
maraqlandıran sualları cavablandıracaqlarını dedi.
Elza İmaməddin qızı
İbrahimova 1938-ci ildə Hacıqabul şəhərində
anadan olub. Bakıda 8 saylı musiqi məktəbini, 1957-ci ildə
A.Zeynallı adına orta ixtisas musiqi məktəbinin bəstəkarlıq
sinfini, 1964-cü ildə Ü.Hacıbəyli adına Azərbaycan
Dövlət Konservatoriyasının (indiki Bakı Musiqi
Akademiyası) bəstəkarlıq şöbəsini
bitirmişdir.
Hələ uşaq
yaşlarından musiqiyə olan böyük məhəbbəti
valideynləri tərəfindən dəyərləndirilir və
Elza musiqi məktəbinə yazılır. Pianoda gözəl
ifa bacarığı ilə digərlərindən seçilən
gələcəyin tanınmış bəstəkarının
məktəb yaşlarından musiqiyə meylli olduğu hiss
olunurdu. Musiqi məktəbində oxuduğu vaxtlarda müəllimi
Boris Yermolayev onun istedadını görüb gələcəkdə
bəstəkar olacağını demişdi. Konservatoriyada
müəllimi dahi Qara Qarayev onun böyük gələcəyi
olduğuna inanırdı.
O, 1969-cu ildə ilk
mahnısını bəstələyir. Məmməd Rahimin
sözlərinə bəstələnmiş “Yalan ha deyil”
mahnısının ilk ifaçısı Şövkət Ələkbərova
olur. Azərbaycanda tanqo ritmini estradaya gətirən ilk bəstəkarlardan
biri olan Elza xanımın Rəfiq Zəkanın sözlərinə
bəstələdiyi “Qurban verərdim” əsəri sovet
dövründə bədii şura tərəfindən o qədər
də yaxşı qarşılanmır. Çünki tanqonun
burjua ahənginin sovet ruhuna uyğun gəlmədiyi bildirilir.
Amma sonradan “Qurban verərdim”lə bərabər “Sən mənə
lazımsan”(söz. Ə. Kürçaylı),
“Bağçadan keçmisən”(söz. Ə.Əlibəyli)
və s. tanqo ritmində yazılmış musiqilər bəstəkarın
sevilən mahnıları siyahısına qoşulur.
Yaradıcılığı təkcə estrada janrı ilə
kifayətlənməyən Elza xanım diplom işi
üçün yazdığı fortepiano və orkestr
üçün üçhissəli konsert, “Afət”,
“Şeyx Şamil” və “Yanan laylalar” operalarının, həmçinin
Azərbaycanda neft sənayesinin 130 illiyi münasibəti ilə
neftçilərə həsr olunmuş himnin də müəllifidir.
Elza İbrahimova 50 ilə yaxın
yaradıcılığında bir-birindən maraqlı,
orijinal mahnılarla bərabər romanslar, sonatalar, kvartetlər
də bəstələyib. Bəstəkarın Rəşid
Behbudovun ifasında səslənən “Ey, vətən” əsəri
bütün dünyada Azərbaycanı tərənnüm edən
mahnılardan biri olmuşdur. Azərbaycan şairlərinin
yüzlərlə şeirinə, eləcə də ləzgi və
rus dillərində onlarla poetik nümunəyə musiqi yazan sənətkar
hər zaman klassik musiqi və Azərbaycan muğamından bəhrələndiyini
bildirir. Bu gün müğənnilərdən Teymur Əmrah,
Brilliant Dadaşova, Elton Hüseynəliyev və digərləri
ilə işləyir. Müğənninin istedadlı və
savadlı olması bəstəkar üçün vacib şərtlərdən
biridir. Elza xanım hazırda telekanallarda istedadları üzə
çıxaran layihələrin həyata keçirilməsini
müsbət qiymətləndirir, onların gənclərə
yardım etdiyini deyir.
“Sən
yadıma düşəndə”, “Gəl barışaq”, “Gecələr
bulaq başı” və s. populyar mahnılara imza atan Elza
İbrahimova təkcə vətəni Azərbaycanın deyil,
Dağıstanda da sevilir, bu respublikanın ilk qadın bəstəkarıdır.
Saxtalıqdan uzaq olan əsl musiqi mərhəmətli olmaqda
insana yardım edir. Gözəl musiqi hətta daş ürəkləri
də yumşaltmağa qadirdir. Elza xanımın bəstələri
insanlarda xoş əhval-ruhiyyə və nostalji hisslər
yaratdığından onun mahnıları istər gənc, istərsə
də yaşlı nəsil nümayəndələri tərəfindən
hər zaman sevilir. Milyonlarla dinləyicinin qəlbini ovsunlayan bəstəkarın
Azərbaycan musiqi mədəniyyəti tarixində öz dəst-xətti
və öz yeri var. Ona cansağlığı və yeni
yaradıcılıq uğurları arzulayırıq.
Lalə
Azəri
Mədəniyyət.- 2012.- 11 yanvar.-
S. 6.