Ekskursiya turizmin əlifbasıdır
Bu
gün bütün dünyada turizm sahəsi inkişaf etməkdədir.
Əhatə dairəsini genişləndirən turizm növləri
içərisində mədəni turizm, o cümlədən
tarixi turizm geniş yayılıb. Ölkəmizin müxtəlif
bölgələrinə səyahət edən turistlər də
ilk növbədə bölgənin tarixi abidələri ilə
tanış olurlar.
Bu işlərin təşkilində
ekskursiya xidmətləri böyük rol oynayır. Yeni iqtisadi
münasibətlər şəraitində ekskursiya rəhbərlərinin
üzərinə daha artıq vəzifələr düşməkdədir.
Ekskursiya bələdçi kurslarının təşkili də
bu zərurətdən irəli gəlir. Zaqatalada təşkil
olunan bələdçi kursları da bölgədə
turizmin inkişafı, rayonun turizm potensialının təbliği
baxımından əlamətdar hadisədir.
Kurslarda dərslər təkcə
turizm sahəsi ilə məhdudlaşmır. Turizm sahəsi ilə
bağlı digər fənlər də tədris olunur. Azərbaycan
tarixi, etnoqrafiya, ingilis dili, İKT-dən istifadə kimi dərsləri
birləşdirən proqramı müasir təhsil sistemi ilə
uzlaşır.
Müdavimlərin Zaqatala rayon
qala-qoruğuna ekskursiyanın təşkili və şəhər
ilə ümumi tanışlığı tədris prosesinin tərkib
hissələrindən biri olub, ekskursiyanın təşkilolunma
metodikasını mənimsəməyə kömək edir.
Zaqatala qala-qoruğuna gedən yol
şəhərin mərkəzi “Dədə Qorqud”
meydanından keçir. Yolüstü meydan ərazisində
700 yaşlı ağacın dövrəsindəki oturacaqlarda
dincələrək, estetik zövqün aşılanması təbiətə
olan marağı artırır. Neçə-neçə əsrlərin
sınağından çıxmış bu ağac bir
çox tarixi hadisələrin şahidi olmuşdur.
Meydanın tarixi mühitini ərazidəki qədim alban kilsəsi
tamamlayır.
Zaqatala qalasının ərazisində
yerləşən tikililərlə əyani
tanışlıq tikili ilə bağlı ilkin təəssürat
formalaşdıraraq, tədrisin mənimsənilməsini
asanlaşdırır. Qoruqda olan bürclər, lazaret, zabit
evi, vaxtilə baş vermiş Zaqatala üsyanlarında
qalanın rolu barədə məlumat verilir. Bu gün qoruq kimi
fəaliyyət göstərən qalanın rayonumuza gələn
turistlərin diqqətini cəlb edən məkan olduğu dinləyicilərə
çatdırılır.
Qaladan çıxıb, geri
qayıdarkən yolumuz böyük Ukrayna şairi Taras
Şevçenkonun barelyefinin yanından keçir. Dinləyicilərə
şairin həyatı haqqında söhbət
açılır, Azərbaycan dilinə tərcümə
olunmuş əsərləri barədə məlumat verilir.
Ekskursiya başa çatdıqdan
sonra ekskursiyanın praktik qavranılması yoxlanılır.
İKT-dən istifadə etməklə dinləyicilər internet
saytlarında Zaqatala ilə bağlı məlumatlar əldə
etdikdən sonra, ekskursiya vaxtı aldığı biliklərlə
tutuşdurulur. Zaqatala qalası və eləcə də rayon
ilə əlaqədar fotoarxiv sənədləri nəzərdən
keçirilir, kinofilmlər nümayiş etdirilir.
Aldığı biliklərə əsaslanaraq kurs dinləyiciləri
sonda referat yazırlar.
Ekskursiyalar gənc nəslin tərbiyə
və yetişdirilməsində böyük əhəmiyyətə
malikdir. Hər bir ekskursiya özlüyündə təbiət,
cəmiyyət, tarix haqqında məlumatları yeniləyir,
dinləyicilərin bilik dairəsinin artırılmasına səbəb
olur. Ekskursiya təşkilatçısı işini mükəmməl
bilməli, təhlil etmək bacarığı, güclü təfəkkür
qabiliyyətinə, qrupla işləmək səriştəsinə,
pedaqoji bilik və təcrübəyə malik olmalıdır.
Ekskursiya təşkilatçısı
iştirakçılar arasında ümumi atmosferi ələ
almağı bacarmalıdır.
İştirakçıların göstərilən
obyektin(abidə, qoruq, tikili) dərk edilməsində əsas
yeri müşahidə nəticəsində təəssüratın
formalaşmasından başlayır. Bu vaxtı ekskursiya təşkilatçısı
tərəfindən söylənilən mühazirə
tanınma işini sürətləndirir. Mövzunun
seçilməsi ekskursiya təşkilatçısının
əsas vəzifələrindən biridir. Mövzunun məzmunu
lakonik olmaqla bərabər, göstərilən faktları tam əhatə
etməlidir. Ekskursiyaya müəllim-şagird tərəfdaşlığı
kimi yanaşsaq, belə qənaətə gəlmək olar ki, ekskursiya
təşkilatçısı dərs dediyi sinfin
psixologiyasını duymalıdır.
Yuxarıda göstərilənlər
ekskursiyanın yalnız nəzəri tələblərinə
cavab verib, keçirilən ekskursiyanın metodiki
proqramını əks etdirir. Digər tərəfdən,
ekskursiya təşkilatçısı xüsusilə əcnəbi
turistlər qarşısında ölkəmizin bir növ təmsilçisi
kimi çıxış edir.
Ölkəmiz zəngin tarixə və
əsrarəngiz təbii gözəlliyə malikdir. Yurdumuzun hər
bir qarışını gəzmək, onun tarix və mədəniyyətini
öyrənmək olduqca vacibdir. Bu baxımdan ekskursiya təşkilatçısının
üzərinə daha çox məsuliyyət
düşür. Onun işi bilavasitə öyrənməklə,
araşdırma aparmaqla daha çox bağlıdır. O,
yalnız quru kitab səhifələri ilə kifayətlənməməlidir.
Belə ki, ekskursiya təşkilatçısı muzey, qoruq,
arxivlə sıx əməkdaşlıq etməlidir. Bununla o
öz bilik dairəsini genişləndirərək, tariximiz
haqqında yeni qaynaqların əldə olunmasında vasitəçi
ola bilər.
Unutmayaq ki, tariximizin öyrənilməsi
və təbliği sahəsində atılan hər bir
addım nəticə etibarilə dünyada
tanınmağımıza xidmət edir.
Rasim Ələsgərov,
“Turizm və ekskursiyanın
təşkili”
kursunun müəllimi
Mədəniyyət.-
2012.- 13 yanvar.- S. 15.