“Aktyor rejissora
inanmalıdır”
“Rol bölgüsündə heç kimə güzəşt
eləmirəm, bu sahədə çox prinsipialam”
Zəmanəmizdə
teatrı onun qədər sevən adamlar tək-tək olar...
Teatr tariximizi onun qədər bilənlər də
barmaqla sayılacaq qədər azdır...
Məqam
düşən kimi teatrımızın “qızıl
dövrü”ndən şirin-şirin söhbət edib,
teatrı insanlara sevdirməyi bacaran, qəlblərdə teatra
sevgi yaratmağa çalışan da elə odur...
İstedadı, yüksək
zövqü ilə televiziya aləmində bir çox yeniliklərə
imza atan tanınmış rejissor, Əməkdar incəsənət
xadimi, “Qızıl dərviş” mükafatı laureatı Məhərrəm
Bədirzadə ilə ömrünün 67-ci döngəsində
görüşüb söhbət etdik. Adını titrlərdə
çox oxusaq da, üzünü az-az gördüyümüz
qəhrəmanımızın həyat yoluna nəzər
salaq.
Məhərrəm Bədirzadə
45 ildir Azərbaycan Televiziyasında çalışır.
Tamaşaçıların yaddaşında bu gün də
uğurlu televiziya verilişləri kimi xatırlanan “Səhər
görüşləri”, “Dalğa” verilişlərinin
rejissorlarından olub. Ona daha çox şöhrət
qazandıran isə çəkdiyi televiziya tamaşaları və
televiziya filmləridir. Elçinin “Mən sənin dayınam”,
Əkrəm Əylislinin “Bağdada putyovka var...”, Mirzəağa
Atəşin “Gəlinlər”, Əhməd Orucoğlunun
“Qaynana əməliyyatı”, İsi Məlikzadənin “Gəl
qohum olaq” əsərləri əsasında
hazırladığı teletamaşalar incə yumoru, gözlənilməz
məqamları, rejissor ustalığı ilə yadda
qalıb. Onun quruluş verdiyi “Sonuncu şahid”, “Gürzə”,
“Ünvansız eşq” televiziya serialları milli
seriallarımızın ilk nümunələrindəndir.
“Teatra vuruldum”
- Teatra məhəbbət məndə
orta məktəbdən yaranıb. 190 nömrəli orta məktəbdə
oxumuşam. Məktəbimizdə dram dərnəyi vardı.
İlk dəfə ora gedəndə ecazkar aləmə
düşdüm. Dərnəyimizin rəhbəri o vaxt onuncu
sinifdə oxuyan Tofiq İsmayılov idi. Abdulla Şaiqin “Fitnə”
əsərini hazırlamışdı, mənə də Əyyar
rolunu vermişdi. Balaca, amma yaxşı rol idi. Teatr Xadimləri
İttifaqında tamaşaya baxış oldu, SSRİ Xalq
artisti Mərziyyə Davudova mənim ifamı xüsusi ilə
qeyd etdi. Beləcə teatra vuruldum. Sonralar dram dərnəyinə
rəhbərlik etdim. Teatra olan sonsuz məhəbbətim məni
Teatr İnstitutunun rejissorluq fakültəsinə gətirib
çıxardı. Aktyor olmaq istəsəm də, bu arzumu
gerçəkləşdirə bilmədim. Atam arzumu rədd
etdi. Dedi nə, mənim oğlum mütrüf olacaq? Ona görə
də sənədlərimi teatr rejissorluğu fakültəsinə
verib Rza Sarabskinin kursuna daxil oldum. Əsgərliyə gedib
qayıdanda Rza Sarabski rəhmətə getmişdi, odur ki,
Mehdi Məmmədovun kursunda oxudum. Mehdi müəllim mənim
teatra sonsuz məhəbbətimi görüb sinif nümayəndəsi
seçdi. O vaxt Azərbaycanda dörd populyar rejissor vardı: Adil
İsgəndərov, Tofiq Kazımov, Mehdi Məmmədov, bir də
Məhərrəm Haşımov. Onların hər biri
ayrı-ayrılıqda bir məktəb idi. Biz onların əhatəsində
sənəti sevdik, sənətin sirlərinə yiyələndik.
Tələbə olarkən Etel
Lilian Voyniçin “Ovod” və Fridrix Şillerin “Qaçaqlar” əsərindən
bir parça hazırlamışdım. N.Vəzirovun “Hacı
Qənbər”i (“Yağışdan çıxdıq,
yağmura düşdük” - red.) isə Mehdi Məmmədovun
ən çox sevdiyi kurs işlərimizdən biri idi.
Bütün kurs işlərində
həm də aktyor kimi çıxış edirdim. 1969-cu ildə
C.Cabbarlının 70 illik yubileyi münasibəti ilə Ağəli
Dadaşov “Aydın” tamaşasını
hazırlamışdı. Demək olar ki, institutun
bütün istedadlı tələbələri tamaşaya cəlb
olunmuşdu. Rasim Balayev Dövlət bəyi, Əliabbas Qədirov
Surxayı, Elmira Şabanova Gültəkini, mən Səlimi
oynayırdım. Tamaşanı Akademik Dram Teatrında
oyanırdıq. Tamaşa bitdi, sənətşünaslıq
doktoru Cəfər Cəfərovla Tofiq Kazımov səhnəyə
çıxdılar. Hamımız da gözləyirik, görəsən,
nə deyəcəklər. Cəfər Cəfərov
üzünü Tofiq Kazımova tutaraq “Surxayı oynayanla Səlimi
oynayanı heç soruşmadan teatra aktyor götür, o birilərə
baxarsan”, - dedi. Rejissor desələr qaça-qaça gedərdim.
Amma aktyor olmağımı atam istəmirdi.
İllər keçəcəkdi,
Məhərrəm Bədirzadə bir də 30 ildən sonra
özünün çəkdiyi “Sonuncu şahid” filmində mafioz,
2011-ci ildə isə görkəmli rejissor Ramiz Həsənoğlunun
sözünü yerə salmayıb “Mürafiə vəkilləri”
televiziya tamaşasında Ağakərim rollarını
oynayacaqdı.
- Mən institutda oxuya-oxuya Mehdi Məmmədovun
hazırladığı Lev Tolstoyun “Canlı meyit”
tamaşasında rejissor assistenti olmuşam. O vaxtlar Mehdi Məmmədovun
bir məqaləsi çap olunmuşdu, sənət müəllimimiz
yazırdı: “Mahnının sözləri ilə desək,
teatr məhəbbətidir, mənim ilk məhəbbətim”. Mən
də müəllimim kimi deyirəm: mənim də ilk məhəbbətim
teatr məhəbbətidir.
Məni təyinatla Mingəçevir
Dövlət Dram Teatrına baş rejissor göndərmək
istəsələr də, ailə vəziyyətimə görə
gedə bilmədim. Bir il Tədris Teatrında işlədim,
sonra televiziyada işə düzəldim. O gələn, bu gələn
burdayam. Amma qəlbimdəki teatr məhəbbəti ölmədi...
Məhərrəm Bədirzadə
məşhur televiziya rejissoru olsa da, 80-ci illərin
ortalarında Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində
Cahan Əfruzun “İlham pərisi” əsərini tamaşaya
qoyacaq, bu tamaşa gözəl aktyor ansamblı ilə diqqəti
cəlb edəcək. Ramiz Novruzov, Telman Adıgözəlov, Bəsti
Cəfərova, Səidə Quliyeva və neçə-neçə
tanınmış aktyorların iştirakı ilə
tamaşa anşlaqla keçsə də, Məhərrəm Bədirzadənin
teatrla bağlı çəhrayı arzuları bu dəfə
də yarımçıq qalacaqdı...
“Səhər
görüşləri”nin tarixçəsi
- Televiziyada işləyirdim.
Eşitdim ki, “Səhər görüşləri” adlı yeni
veriliş hazırlanır. Birinci verilişi başqa rejissorlar
hazırladılar, ancaq televiziyanın o vaxtkı sədri
Qurban Yusifzadənin xoşuna gəlmədi. Rejissorlar tərəddüd
etdilər. Təklif etdim ki, verilişi mən
hazırlayım. Təklifimi o dəqiqə qəbul etmədilər.
Veriliş həftəlik idi, üç gün qalmış
razılıq verdilər. İki gün gecə-gündüz məşq
etdik. Verilişdə Əliağa Ağayev, Səyavuş
Aslan, Hüseynağa Sadıqov iştirak edirdilər. Bəyənildi
və “Səhər görüşləri” qaldı mənim
“boynumda”. Veriliş o qədər populyar oldu ki, Heydər Əliyev
rayonlara gedəndə camaat deyirdi ki, o verilişi təkrar
verin, biz də baxmaq istəyirik. Zəhmətkeşlərin
arzusunu nəzərə alıb “Səhər görüşləri”ni
axşamlar da təkrar verirdilər. O verilişlə
Hacıbaba Bağırov, Səyavuş Aslan, Nəsibə
Zeynalova, Gülşən Qurbanova populyar oldular. “Səhər
görüşləri” satirası, yumoru ilə bir məktəb
oldu. Seyfəddin Dağlı, Rüfət Əhmədzadə,
Cahangir Aslanov kimi qələm sahibləri bu verilişə səhnəciklər
yazırdılar. Aktyorlar da sorğu-sualsız mənim
çağırışıma gəlirdilər.
Çünki həmişə aktyorları çox istəmişəm,
onlar da məni çox istəyib. Başqa rejissorlar Nəsibə
Zeynalovanı çəkəndə deyirdi, Məhərrəm
gəlsin dayansın orda. Onlar mənə inanırdılar.
Aktyor rejissora inanmalıdır.
Üç ilə yaxın “Səhər
görüşləri”nin tək hazırlamışam. Ümumilikdə isə bu veriliş 9 il efirdə olub. Bu müddətdə
də növbə ilə verilişi hazırlamışıq. “Dalğa” proqramında isə İlqar Əlfioğlu ilə uzun müddət bir yerdə işləmişəm.
- Mən həmişə teatra bağlı olmuşam. Teatr rejissoru olmasam da, 1972-ci ildə ilk dəfə M.F.Axundzadənin
“Lənkəran xanının
vəziri” tamaşasını
hazırlamışam. Tamaşa efirdə canlı yayımlandı. İki saatlıq
böyük tamaşa
idi. Baş rolda Əliağa
Ağayev, Ağahüseyn
Cavadov, Kamal Xudaverdiyev oynayırdılar.
Səhnəni elə qurmuşdum
ki, hər dəfə pərdə qalxanda başqa bir məkan olurdu. Hətta bu tamaşada
rəqs də vardı, sonda hamı “Yallı” gedirdi. Bu tamaşanın
ardınca mən M.S.Ordubadinin “Gizli Bakı” romanı əsasında televiziya tamaşası hazırladım.
Baş rolda Amaliya Pənahova,
Əliabbas Qədirov,
Fuad Poladov, Hamlet Xanızadə oynayırdılar.
M.Şoloxovun “Don hekayələri”,
M.Dilbazinin “Partizan Aliyə”, İlf və Petrovun əsəri əsasında
“Ostap Benderin Bakı sərgüzəştləri”
tamaşalarını hazırlamışam.
Ancaq bu tamaşaların heç biri fondda qalmayıb. Fondda qalan tamaşalardan
isə Elçinin “Mən sənin dayınam”, Əkrəm Əylislinin “Bağdada putyovka var...”, Mirzəağa Atəşin
“Gəlinlər”, Əhməd
Orucoğlunun “Qaynana əməliyyatı”, İsi
Məlikzadənin “Gəl
qohum olaq”, Salam Qədirzadənin “Zəncirbənd”,
Georgi Midivaninin “Hədəf” tamaşalarını
qeyd edə bilərəm. Bu tamaşalar
barədə mən yox, tamaşaçılar
danışsalar daha yaxşı olar.
Məhərrəm
Bədirzadənin yaradıcılığında
filmlərin də öz yeri var. Aydın Ağazadənin ssenarisi əsasında çəkdiyi 4 hissəli
“Sonuncu şahid”, Ənvər Seyidovun “Gürzə”, “Təlatüm”,
“Ünvansız eşq”
, Azər Mirzəyevin
“Yol yoldaşları” telekomediyası son illərin
uğurlu ekran əsərlərindəndir.
Zaman keçdikcə zövqlər
təbii ki, dəyişir. Yaxşı film üçün yaxşı
ssenari, yaxşı aktyor heyəti, yaxşı məkan və xeyli maddi
vəsait tələb
olunur. Bu sahədə
çətinliklər olsa
da, Məhərrəm
Bədirzadə belə
deyir: “Sədrimiz Arif Alışanov imkan daxilində mənə həmişə
şərait yaradıb.
Yaradıcı adam üçün bundan yaxşı nə ola bilər”.
Hazırda Məhərrəm Bədirzadə Xocalı soyqırımının 20 illiyi
ilə bağlı Ələmdar Quluzadənin
“Şəhid şəhər”
televiziya tamaşasını
hazırlayır. Ən böyük
arzularından biri isə dünyanın klassik əsərlərindən
birini o dövrün bütün ab-havası, atributları, əlbisələri
ilə İçərişəhərdə
tamaşaya qoymaqdır.
Xarakterinin çalarları
- Bir insan kimi səbirsizəm,
məni aldatmaq çox asandır. Yaxşılıq eləməkdən zövq alıram. İnsanlarda düzlüyün, təmizliyin
tərəfdarıyam. Hiss edirəm ki, kimsə ikiüzlü adamdır, çalışıram
ki, ondan qaçım.
Mən özümü səhnədə
həmişə cəsarətli
görmüşəm, heç
vaxt qorxmamışam.
Necə deyərlər, səhnədə
ölümə də
getməyə hazır
olmuşam.
Özümü həyatda bəxti
gətirən adamlardan
sayıram, gözəl
ailəm var.
Doqquz ildir Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinin televiziya rejissoru kafedrasında dosent işləyirəm.
Televiziya
rejissoru olmaq istəyən tələbələrimizə
isə sözüm odur ki, bu
sənəti sevsinlər.
Sonda bir sənət sirrimi də açım: mənim ən böyük ustalığım aktyor seçimindədir. Mən rol
bölgüsündə heç
kimə güzəşt
eləmirəm, bu sahədə çox prinsipialam.
Bir cəhəti də mən deyim: bütün yaradıcı
insanlar kimi Məhərrəm Bədirzadənin
də simasında həmişə sirli bir işıq dolaşır. Bu yaşadığı
ömrün, sənətin
və arzularının
işığıdır...
Təranə Vahid
Mədəniyyət.-
2012.- 25 yanvar.- S. 12.