Butaforun işi
tamaşanın bəzəyidir
“Vaxtilə Moskva teatrlarından dəvət alsam da, təklifləri
qəbul etməmişəm”
Teatrda
texniki heyətdə çalışan, səhnə əsərinin
ərsəyə gəlməsində mühüm rolu olan
işçilər arasında butaforçu rəssamların
özünəməxsus yeri var. İşıqçı rəssamlar,
səs rejissorları kimi onların da əməyi çox
vacib və dəyərlidir. Butaforiyanın təsiri olmasa, səhnə
cansız və solğun görünər.
Butaforiya - italyan sözü olub mənası
“süni” deməkdir. Teatr tamaşaları və filmlərdə
təbii əşyaları əvəz edən əşyalar
var ki, bunları butafor ustaları hazırlayırlar.
Xüsusilə teatr səhnəsində istifadə olunan əşyalar
tamaşaçıda hər zaman maraq yaradır. Məsələn,
səhnədə yanan məşəl, silahlar, kuzələr,
müxtəlif məişət əşyaları. Bu sənətin
ölkəmizdə xüsusi məktəbi olmasa da, təcrübə
yolu ilə nəsildən-nəslə ötürülür.
Tamaşa zamanı zəngin və maraqlı tərtibat yaratmaq
üçün butafor ustalarının əməyindən
geniş istifadə olunur. Butaforun işi tamaşanın bəzəyidir.
Bu işin əsasını isə rəssamlıq sənəti
təşkil edir.
Uzun
illərdən bəri bu işlə məşğul olan
ustalardan biri hazırda Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrının butafor sexinin rəisi vəzifəsində
çalışan, çoxlarının Kostya dayı kimi
tanıdığı Konstantin Xristoforoviç Triandafelidzedir.
Onunla görüşüb yazı hazırlamaq istəyimizi
bildirəndə təvazökar şəkildə “Nə
danışım ki, sənətimi çox sevirəm”, - dedi.
K. Triandafelidze 1927-ci ildə
Bakıda dünyaya göz açıb. Uşaqlıqdan incəsənətə
maraq göstərib, rəsm çəkməyə meyilli olub.
Rəsm dərnəyinə yazılıb. Erkən əmək
fəaliyyətinə başlayıb. 1941-ci ildə “Nizami”
kinoteatrında rəssam şagirdi kimi işə qəbul
olunur. Əmək fəaliyyəti ilə yanaşı, rəssamlıq
məktəbində də təhsilini davam etdirir. 1951-ci ildə
məktəbi bitirir. Rus Dram Teatrında rəssam kimi fəaliyyət
göstərən müəllimləri Konstantinin
istedadını nəzərə alıb onu teatrda butafor sənətinə
gətirirlər. 1951-ci ildə Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrının direktoru Adil İsgəndərov
onun əl işlərini bəyənir və teatra dəvət
edir. Kostya dayı 1951-1974-cü illərdə bu teatrda butafor
sexinin rəisi vəzifəsində çalışır.
1974-cü ildən bu günədək sənət taleyini
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrına
bağlayıb. Burada butaforçu rəssam kimi
çalışır və butafor sexinə rəhbərlik
edir. Teatra qəbul olunduğu gündən mürəkkəb
dekorasiya və butaforların hazırlanmasında xüsusi səy
göstərən sənətkar hər zaman səmərəli
təklifləri ilə tamaşaların uğurlu bədii tərtibat
almasına çalışır.
Sənət yoluna nəzər
salıb xatirələrini bizimlə bölüşən 85
yaşlı usta bunları dedi:
- Butaforçu olmaq
üçün geniş dünyagörüşlü və
hissiyyatlı rəssam olmalısan. Bu işdə istedad, zehni
düşüncə və təfəkkür əsasdır.
Bu sahəyə gəlişimi incəsənətə olan
sevgimlə izah edərdim. Düzdür, bu sənət praktiki
yolla ötürülür, amma çox böyük,
maraqlı və geniş əhatəli olmaqla yanaşı, eyni
zamanda da nadir sənət növlərindən biridir.
İşlədiyim kollektivdən çox razıyam və
heç vaxt bu sənəti seçməyimə peşman
olmamışam. Vaxtilə Moskva teatrlarından dəvət
alsam da, təklifləri qəbul etməmişəm. Bakıya
olan məhəbbətim buna imkan verməyib. İşimlə
bağlı onu da qeyd edim ki, bəzən düzəldəcəyim
əşyalar haqqında, onların dizaynı,
görünüşü barədə günlərlə
düşünürəm. Fiqurların hazırlanması
prosesi bir neçə mərhələdən keçir. Belə
ki, əvvəlcə gildən forma düzəldilir, sonra gipsə
salınıb qəlibi çıxarılır. Hazır qəlibə
10-12 qat kağız yapışdırılır. Sonra
hazır məmulat özünə uyğun rəngdə rənglənir.
Buna “pape-maşe” deyirlər. Hazırda seximizdə üç
butaforçu fəaliyyət göstərir. Onların
işindən razıyam. İnanıram ki, gələcəkdə
layiqli davamçım olacaqlar. Çox istərdim ki, Sveta,
Şahin və Leyla bu sənətin dərinliklərinə tam
bələd olsunlar. Hər üçünün ixtisası rəssamdır,
eyni zamanda da istedadlıdırlar.
Teatrdakı fəaliyyəti ilə
yanaşı, şəxsi emalatxanasında
yaradıcılıqla məşğul olan sənətkarın
rəsm əsərləri və yaratdığı maketlər
nəinki respublikamızda sevilir, həmçinin şəhərimizin
qonaqlarının da diqqətini cəlb edib. Həmsöhbətim
bildirir ki, yaratdığı sənət nümunələri
Amerika, Almaniya, Kambocadan gələnlərin böyük
marağına səbəb olduğundan əsərlərini
alıb öz ölkələrinə aparıblar.
Qocaman mədəniyyət
işçisinin əməyi dövlət tərəfindən
də yüksək qiymətləndirilib, 1991-ci ildə
yaradıcılıq uğurları və səmərəli fəaliyyətinə
görə “Əməkdar mədəniyyət işçisi”
fəxri adına layiq görülüb.
Lalə
Azəri
Mədəniyyət.-
2012.-27 yanvar.- S. 10.