Turizmdə xidmət qiymət problemi

 

   Mütəxəssislər həll yollarını göstərirlər

  

   Hazırda Azərbaycanın turizm sektorunda çox rast gəlinən problemlərdən biri göstərilən xidmətin keyfiyyəti ilə onun qiymətinin uyğun olmamasıdır. Bunu zaman-zaman turistlərin öz dilindən eşitmək olur. Eyni zamanda mütəxəssislər daima bu məsələyə toxunurlar. Əksər hallarda insanların narazılığı iaşə xidmətinə görə yüksək məbləğdə hesabın istənilməsi ilə bağlıdır. Maraqlıdır, problemin səbəbini harada axtarmaq lazımdır onun həlli yolları nədir?

  

   Qida sənayesində dünya praktikasına uyğun standartlar tətbiq olunmalıdır

  

   Turizm İnstitutunun Turizmin təşkili texnologiyası kafedrasının müdiri, dosent Bahadur Bilalovun sözlərinə görə, son zamanlar hotellərdə qiymət enmələri baş verir. Amma turizm deyəndə təkcə hotellər nəzərdə tutulmur. Burada qidalanma məsələsi önəmlidir. Bu sahədə qiymətlərin yüksək olması göstərilən xidmətin keyfiyyətinin aşağı olması diqqəti cəlb edir: «Bunu xüsusilə regionlara gedərkən yol kənarında yerləşən kafe restoranlarda müşahidə etmək mümkündür. Xarici ölkələrdə menyu deyilən bir şey var. Burada təqdim olunan yeməyin tərkibi qiyməti əks olunur. Təəssüflər olsun ki, bizdə bir çox iaşə obyektlərində menyu anlayışı yoxdur. Ofisiant gəlir, şifahi olaraq yeməklərin adını sadalayır, tərkibi barədə isə heç bir məlumat vermir. Bu yeməklərin bir çoxunu xarici qonaqlar heç adı ilə tanımırlar da. Sonda da müştəriyə elə qiymətoxuyurki, təəccübdən donub qalırsan. Bu baxımdan düşünürəm ki, turizmdə böyük rol oynayan qida sənayesində dünya praktikasına uyğun standartlar tətbiq olunmalıdır».

  

   Sahibkarlar qoyduqları investisiyanı qısa zamanda çıxarmaq istəyirlər

  

   «İnfotour.az» saytının direktoru, turizm üzrə mütəxəssis Kamran Qədirov isə məsələyə başqa cür yanaşır. Onun fikrincə, sahibkarlar hoteli tikib istifadəyə verən gündən ondan mənfəət götürmək istəyirlər, qiymətləri yuxarı həddə müəyyənləşdirirlər: «Bu zaman onlar rəhbərlik etdikləri müəssisədə personalın müştərilərə necə xidmət etdiklərini nəzərə almırlar. Bu isə müştərilərin narazılığı ilə qarşılanır. Çünki hər bir insan qaldığı hoteldə, yemək yediyi restoranda ödədiyi məbləğin dəyərinə uyğun xidmət görmək istəyir”.

   Həmsöhbətimiz qeyd etdi ki, problemin əsas səbəblərindən biri kimi peşəkar kadrların azlığı göstərilir: «Amma bu istiqamətdə məqsədyönlü işlər görülür nəticə var. Azərbaycan Turizm İnstitutu ildə 200-dən yuxarı ali təhsilli kadrı istehsalata təhvil verir. Mingəçevir Turizm Kolleci, Bakı Turizm Peşə Məktəbi fəaliyyət göstərir. Bundan başqa, Mədəniyyət Turizm Nazirliyi, Azərbaycan Turizm Assosiasiyası Türkiyənin aidiyyəti qurumları ilə birlikdə vaxtaşırı olaraq mehmanxana əməkdaşları üçün ixtisasartırma kursları təşkil edirlər. Bütün bunlar yaxın gələcəkdə turizmdə kadr probleminin həll ediləcəyini deməyə əsas verir. Sadəcə, lazımdır ki, müəssisə sahibləri onlardan səmərəli istifadə edə bilsin».

   K.Qədirovun fikrincə, ölkədə mehmanxana mehmanxana tipli müəssisələrin sayı çoxaldıqca problem yoluna qoyulacaq. Rəqabət artdıqca müəssisə sahibləri çalışacaqlar ki, həm qiymətə, həm xidmətə fikir versinlər: «Əks halda, rəqabətdə uduzacaqlar. Çünki turizm şirkətləri belə obyektlərlə əməkdaşlıq etmirlər. Artıq əksər hotellər «Hər şey daxil» prinsipi ilə işləməyə üstünlük verirlər. Xüsusilə Nabran zonasında yerləşən istirahət mərkəzləri ötən il bu paketin qədər sərfəli olduğunu gördülər. Əksər turistlər buna üstünlük verirlər. «Hər şey daxil» paketi hazırlanarkən istər-istəməz xidmətin keyfiyyəti əsas şərt kimi götürülür».

  

   Nazirlik xidmət sahəsində sağlam rəqabətin formalaşmasına çalışır

  

   Mədəniyyət Turizm Nazirliyi Turizm şöbəsinin Daxili turizmin inkişafı sektorunun müdiri Mahir Qəhrəmanovun sözlərinə görə, bazar iqtisadiyyatı sərbəstdir, burada qiymətlər dövlət tərəfindən tənzimlənmir: «Bizim məqsədimiz odur ki, bütün bölgələrdə xidmət infrastrukturu yaradılsın, yataq yerlərinin sayı çoxaldılsın, sağlam rəqabət formalaşsın. Bu həm xidmətin keyfiyyətinə öz təsirini göstərəcək, həm qiymətə. Bazarda məhsul qıtlığı yarananda bu, istər-istəməz qiymətin bahalaşmasına gətirib çıxarır, eyni zamanda xidməti zəiflədir. Amma xidmət sahələri çox olduqca bu, qiymət baxımından bazara öz təsirini göstərir. Düzdür, qiymətlərin bahalaşmasına səbəb olan başqa amillər var. Nəqliyyatın, icarə haqqının s. baha olması bu sıraya daxildir».

   Sektor müdirinin sözlərinə görə, nazirliyin həyata keçirdiyi siyasət ondan ibarətdir ki, xidmət sahələrinin sayı çoxalsın ona uyğun olaraq qiymətlər aşağı salınsın: “Turizm haqqındayeni qanunda, yeni strategiyalarda da hədəfimiz buna doğru olacaq. Yəni bazarda xidmətin səviyyəsini tənzimləməklə qiymətlərə təsir göstərmək. Tələb qoyaq ki, əgər sən baha satırsansa, satdığın məhsula görə xidmət göstər. Bazar iqtisadiyyatında bu tərəfi tənzimləyə bilərik. Restoranda, ekskursiya xidmətində, bələdçi fəaliyyətində, mehmanxana xidmətində standartları müəyyən etmək o standartlara uyğun onun icrasının həyata keçməsinə nəzarəti gücləndirməklə qiymətləri nizamlaya bilərik. Ötən ilin sonunda təsdiq edilən «Mehmanxana mehmanxana tipli obyektlərin təsnifatı, ulduz kateqoriyalarının müəyyənləşdirilməsi qiymətləndirmədə meyarların tətbiq edilməsi barədə» Dövlət Standartı da bizə imkan verəcək ki, xidmətin keyfiyyətinin yaxşılaşdırılması üçün əvvəlkindən daha çox yüksək tələblər qoyaq”.

  

   Yeni standartları Dövlət Komitəsindən əldə etmək olar

  

   Məlum olduğu kimi, ötən ilin dekabrında Standartlaşdırma, Metrologiya Patent üzrə Dövlət Komitəsi tərəfindən xidmət sahəsi ilə bağlı iki standart təsdiq edilib. Bunlardan biri «Şadlıq saraylarının təsnifatı qaydalar», digəri isə Mədəniyyət Turizm Nazirliyi tərəfindən hazırlanmış «Mehmanxana mehmanxana tipli obyektlərin təsnifatı, ulduz kateqoriyalarının müəyyənləşdirilməsi qiymətləndirmədə meyarların tətbiq edilməsi barədə» Dövlət Standartıdır. İkinci sənəd “2010-2014-cü illərdə turizmin inkişafına dair Dövlət Proqramı”nın icrasını təmin etmək məqsədilə «Turizm yerdəyişmə vasitələrinin xidmətləri» üzrə Texniki Komitə tərəfindən hazırlanıb.

   Standartlaşdırma, Metrologiya Patent üzrə Dövlət Komitəsinin ictimaiyyətlə əlaqələr sektorunun müdiri Fazil Talıbovun sözlərinə görə, maraqlananlar standartlarla tanış olmaq üçün komitəyə müraciət edə bilərlər. Sənədləri Dövlət Komitəsinin Təcrübə Sınaq Mərkəzindən almaq olar: “Bir müddət sonra biz sənədlərin internet vasitəsilə onlayn satışını həyata keçirəcəyik”.

  

 

   F.Abdullayeva

 

  Mədəniyyət.- 2013.- 1 fevral.- S. 9.