“Hindistanlı dramaturq əsərini teatrımıza
təqdim etdi”
Ötən
ay Sumqayıt Dövlət
Musiqili Dram Teatrı Hindistanda «XV dram məktəbi
beynəlxalq festivalı»nda
iştirak edib. Teatr, aktyorluq və dramaturgiya sənəti ilə bağlı qədim risalələri, sənət
tədrisi sistemi, ənənələri olan
ölkənin keçirdiyi
festivala milli dramaturgiyamızın parlaq
nümunəsi - Mirzə
Fətəli Axundzadənin
“Müsyö Jordan və
dərviş Məstəli
şah” komediyasının
tamaşası ilə
qatılmışdı. Teatrın baş
rejissoru Firudin Məhərrəmli səfər
təəssüratlarını bizimlə bölüşdü.
- Firudin müəllim, festivalda hansı ölkələr
təmsil olunurdu? Hindistana niyə məhz bu tamaşa ilə getdiniz?
- Proqramda Hindistan teatrları ilə yanaşı, İtaliya, Macarıstan, Çin, İngiltərə,
Amerikadan tamaşalar vardı. Onu da deyim ki,
festivalın janr və mövzu baxımından xüsusi bir şərti yox idi. Hər
kəs öz ölkəsinin mədəniyyətini,
teatr sənətini təmsil etməkdə sərbəst idi. Mirzə Fətəli Axundzadənin «Hekayəti-müsyö
Jordan həkimi-nəbatat və
dərviş Məstəli
şah cadugüni-məşhur»
komediyasını biz ötən
il ədibin 200 illik yubileyi çərçivəsində dövlət sifarişi ilə hazırlamışdıq.
Seçimə gəldikdə
isə, əsərdəki
milli kolorit, əhvalatın yaralı mövzumuz olan Qarabağda baş verməsi, bir əcnəbinin Azərbaycana,
azərbaycanlılara baxışının
əks olunması və s. məqamları nəzərə alıb
festival üçün bu
tamaşanı seçdik.
- Festivalda nominasiyalar nəzərdə
tutulmuşdumu?
- Nominasiyalar yox idi. Teatr
bayramı kimi keçirilirdi və sonda bütün iştirakçılara diplomlar
verildi. Ümumi təəssürat yaxşı
oldu, əməkdaşlıq
təklifləri aldıq.
Ölkəmiz ilk dəfə
idi ki, Hindistanda
teatr festivalında təmsil olunurdu.
- Tamaşa necə, yaxşı mənada səs-küy yarada bildimi?
- Tamaşanı
hindistanlı teatr adamları, mədəniyyət
xadimləri maraqla izlədilər. Nümayişdən
sonra bizimlə söhbət edən rejissorlardan biri belə bir cümlə
işlətdi: «Sizin tamaşa vasitəsilə
biz Azərbaycan haqqında
məlumat aldıq və bu tamaşadan
Azərbaycanın ürəyi
görünürdü». Yeganə
çətinliyimiz dil
baryeri ola bilərdi. Doğrudur, tərcümə olunmuşdu.
Amma əsərin tam anlaşılmamasından ehtiyat
edirdik, hərçənd
tamaşaçılar aktyor
oyununa yerli-yerində reaksiyalar verirdi - hətta onlardan biri emosional baxımdan hindlilərlə
yaxın olduğumuzu söylədi.
- Başqa teatr kollektivləri ilə fikir mübadiləsi, dəvətlər,
təkliflər oldumu?
- Festival iştirakçıları
ilə müzakirələr,
söhbətlər apardıq.
Polyak rejissor və tənqidçiləri
ilə səmərəli
söhbətimiz oldu. Monitorlarda tamaşalardan parçalar göstərirdilər
və gördüyüm
qədərilə hindlilər
tarixi və ekzotik tamaşalara üstünlük verirdilər.
Təklifə gəldikdə,
tamaşadan sonra bir hind dramaturqu əsərini teatrımıza
təqdim etdi.
- Bu gün Sumqayıt teatrının
repertuarında hansı
əsərlər üstünlük
təşkil edir?
- Sumqayıt şəhərinin bir teatrı olduğunu nəzərə alsaq, repertuar zəngin və rəngarəng olmalıdır. Müxtəlif
zövqlərə və
tələblərə görə
əsərlər səhnəyə
qoyulmalıdır. Xarici
dramaturgiya, klassik milli dramaturgiya nümunələrinin olması
vacibdir. Biz bunları nəzərə almağa
çalışırıq. Bu günlərdə bizim teatrın 45 illiyi olacaq. Repertuara baxsaq, hər səpkidə əsər,
yerli və xarici dramaturgiya nümunəsi görə
bilərik. Con Qolsuorsinin,
Yucin Onilin pyeslərini tamaşaya qoymuşuq və bunlarla yanaşı repertuarda klassik və müasir dramaturgiya nümunələri
də var.
- Gələcək
planlar, yeni layihələr barədə
nə deyə bilərsiniz?
- Bu il bizim teatrda qoyulacaq
beş tamaşadan üçünü digər
teatrların rejissorları,
birini isə əcnəbi rejissor hazırlayacaq. Ukraynalı
Tatyana Şevçenko Qərb
dramaturgiyasından Con Patrikin
əsərini səhnələşdirəcək.
Bu, çox gözəl
ənənədir və
teatrlara öz səmərəsini verəcək.
Məsələn, mən
də ötən il Azərbaycan Akademik Milli Dram Teatrında C.Məmmədquluzadənin
«Anamın kitabı» pyesini tamaşaya qoydum. Bu il teatr
sahəsində böyük
tədbirlər gözlənilir
və bunların sırasına milli teatrın 140 illik yubileyi də daxildir. İyunda Mingəçevirdə «Yeni
teatr» festivalı keçiriləcək. Teatr
Xadimləri İttifaqının
təşkil etdiyi
«2+1» eksperimental teatr festivalı da bu ilə nəzərdə
tutulub.
- Adətən,
rejissorun öz sənət idealı olur. Bu da onun
işinə, üslubuna,
yaradıcılığına böyük təsir edir. Sizin tapındığınız,
sizi təsirləndirən
ideyalar hansılardır?
- Mənim sənət müəllimim
fəlsəfi-monumental üslubun
banisi rejissor Mehdi Məmmədov olub. Praktiki rejissor məktəbini isə ölkənin parlaq teatr rejissorlarından
olan Azər Paşa Nemətin müəllimliyi ilə keçmişəm. İdeal
deyib qalmaq olmur, sənət davam edən bir prosesdir. Xoşladığım və
sənətinə pərəstiş
etdiyim sadaladığım
rejissorlar olub.
- Sonuncu sualım isə ənənəvidir. İzlədiyiniz
filmlər, oxuduğunuz
kitablardan sizi təsirləndirən olubmu?
- Artıq bəşərilik qazanmış
klassik filmləri və əsərləri sadalaya bilərəm. Tarkovskidən təsirlənmişəm.
Amma son dövrlərdə
yazılmış və
ya çəkilmiş
əsərlərə gəlincə...
Açığını deyim ki, yox.
Buna praktik olaraq vaxtım yoxdur. Telekanallarda nümayiş olunan filmləri izləyirəm.
Aliyə
Mədəniyyət.-
2013.-6 fevral.- S. 10.