Bilirsənmi, nələr oldu?”
Premyera
Xanım hey!
“Dədə
Qorqud” dastanının
boyları bu müraciətlə başlayır.
Ümumiyyətlə, Şərq ədəbiyyatında
şahlara, padşahlara,
xanlara və vəzirlərə belə
müraciətlə danışılan
əhvalatlar çoxdur.
Əyləncə funksiyasından
istifadə edib də şahı, xanı adilləşdirmək
məqsədilə yazılanlar
da az
deyil. Bunlar heç.
«Dəli
Domrul» dastanın o boylarındandır ki, burada insan komik
bir situasiyaya düşür və komik olduğu qədər həyatidir.
Qəhrəman mütləq gücü
tanımalı olur və bu mütləq
güc formal olaraq tanrı, real olaraq sevgidir.
Dövlət Kukla Teatrının
«Dəli Domrul» tamaşasında (rejissor Rəhman Əlizadə) şərtilik forma olaraq uğurlu seçilib.
Çünki əhvalatın məzmununda
da şərtilik var.
Aktyorlar tamaşaçıların qarşısında kuklaları
düzəldir, oxuyur,
sonra dağıdırlar.
Bu tamaşaya bir uzaqlıq, pritçavari zamansızlıq,
həm də xəyalilik effekti gətirir.
Tamaşanın quruluşçu rəssamı Lətifə
Quluzadədir. Rəssam tamaşanın
bədii parametrlərinə
uyğun olaraq səhnəni dekorla yükləyib, zaman, məkan kimi konkretliklə ağırlaşdırmayıb.
Dədə Qorqud gəlib
qopuz çalır.
Məşhur deyimlərini söyləyir.
Tamaşada ağsaqqal və
ağbirçəklərin ümumiləşdirilmiş obrazları
da iştirak edir. Bunlar Domrulu qınayırlar.
Domrul onları təhqir edir.
Xaqani Əliyev Domrulu
ərköyünləşmiş, yaşca böyüsə də, cahil qalan gənc kimi təqdim edir. O, başqalarının
acılarını görmür,
hər şeyi öz kefi üçün,
gücü, cahil və heyvərəliyi hesabına qurur. Ətrafdakılarsa qəribə bir
itaətkarlıqla onunla
razılaşırlar. Bu itaətkarlıq «hamı necə, mən də elə» prinsipinə əsaslanır. Və Domrul
onları tək-tək,
bircə-bircə o körpüdən
keçirir. Yalnızca
bir nəfər (Elnur Əliyev) körpünü keçməzdən
əvvəl məşhur
misraları deyir: «Keçmə namərd körpüsündən, qoy
aparsın sel səni...!» Sel olmadığı
üçün, o da
körpüdən keçməli
olur. Bu yalançı
pafosla Elnur tamaşaçıları güldürür
və yadda qalır.
Milli musiqilər,
rəqslər dinamik tamaşanın temporitmini daha yüksəldir. Tamaşa ikiplanlıdır-həm kuklalarla,
həm də canlı planla işləyirlər. Domrulun ata-anası,
halalı, Dədə
Qorqud, Əzrail, ağsaqqal və ağbirçəklər kuklalarla
təqdim olunur. Domrul və başqa iştirakçılar canlı
planlardır. Bu qəhrəmanı önə
çəkmək, onu
mərkəzləşdirmək üçün daha yararlıdır.
Əzrail klassik dastanda
olduğu kimi al qanadlı, heybətli qoca kimi təsvir
olunub.
Tanrı da oyuna uyğun
olaraq obrazlaşıb:
Ucalardan ucasan,
Kimsə bilməz necəsən!
Gözəl Tanrı, çox cahillər
Səni göydə arar,
yerdə arzular.
Sən möminlərin könlündəsən.
Sən əbədi hökmransan.
Böyük yollar üzərində
İmarətlər yapım-qurum səninçin.
Harda görsəm, ac doyurum
səninçin.
Çılpaq görsəm, don geydirim səninçin.
Alırsansa, ikimizin canını birgə al!
Sağ qoyursan, ikimizə də rəhm et!
Kərəmi çox, Qadir Allah!
Bu sevginin
güc olaraq, tapınacaq yeganə güc olaraq qələbəsidir. Hərçənd bu, tamaşanı problematik cəhətdən
bitirmir. Domrul necə
islah olunacaq? O, qalan yüz qırx ili
necə yaşayacaq? Bəlkə də Tanrı o itaətkar kütlə üçün,
Domrulu Dəli Domrul edənləri cəzalandırmaq üçün
ona yüz qırx il
ömür verib...
Aliyə
Mədəniyət.-
2013.- 20 fevral.- S. 10.