“Bu sənət öyrənməklə bitən
deyil”
Mikayıl Mikayılov: “Biz hələ relslərə qoyulmuş
qatar kimiyik. Qatarın
getməsi üçün hər sahədə
professionalların olması gərəkdir”
“Uşaqlığım teatrda keçib. Anam Sonaxanım Yuğ Teatrı yaranandan orada çalışır. Mən də
onunla birgə teatra gəlir, məşqlərə, tamaşalara
baxırdım. Nənəm
xalq teatrında çalışırdı və
ilk dəfə onun tamaşasında rol almışam, 6 yaşımda...”
Müsahibimiz
rejissor Mikayıl Mikayılovdur. Onu aktyor
kimi Pantomima Teatrından tanıyırıq.
Filmlərə də çəkilib.
Lakin bir müddət sonra quruluş verdiyi tamaşaların sorağı gəlməyə
başladı. Gənc, istedadlı
rejissor kimi. Xarici ölkələrdə teatr
rejissorluğu üzrə
təcrübə də
keçib. “Viy adlı monstr
haqqında dəlinin qeydləri”, “Əfğan”
(Yuğ Teatrı), “Milyonçunun dilənçi
oğlu” (Musiqili Komediya Teatrı), “Xanuma” (Akademik Milli Dram Teatrı), “Müsyö Jordan və dərviş Məstəli
şah”, (2012, Karaqanda
şəhəri, Qazaxıstan
Dram Teatrı) tamaşalarına
quruluş verib.
Xoreoqrafiya məktəbində təhsil alsa da, bu sənətin
ardınca getməyib.
Bir müddət fotomodel kimi də çalışıb.
Sonrasını özündən
dinləyək:
- Bir müddət özümü
sənətdə axtardım,
götür-qoy etdim. Opera və Balet
Teatrında işləmək
imkanı vardı, amma getmədim. Sonra Pantomima Teatrında hazırlanan “Ümid” tamaşasına rəqsləri
qurmaq üçün
dəvət aldım.
Elə oldu ki, bu
teatrda qaldım.
- Bəs
ali təhsil?
- Pantomima
Teatrında fəaliyyətə
başladığım ilk dövrlərdə artıq
anlamağa başladım
ki, rejissorluğun ardınca getməliyəm.
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
kinorejissorluq ixtisası
üzrə ali
təhsil aldım.
- Nəyə görə kinorejissorluq?
- Mən teatr aləmində yaşayırdım və
ətrafımda teatr rejissorları var idi. Onlardan çox bəhrələnirdim,
öz üzərimdə
işləyirdim. Yenidən
ali məktəbdə
bu təcrübəni
keçmək istəmədim.
Kino nəzəriyyəsi, kino qanunlarına yiyələnməklə teatr
və kino arasında fərqləri öyrənməyə başladım.
- Bir müddət filmlər çəkməyə başladınız...
- “Ölülər
və dirilər”
(2004) adlı sənədli,
“Pəri qala” (2007), “Biri vardı, biri yox” (2012) adlı qısametrajlı filmlər çəkmişəm.
Bu bir dövr
oldu. Sonra yenidən Yuğ
Teatrına qayıtdım.
Teatra daha çox bağlıyam.
- Həyat belə gətirir, yoxsa öz seçiminizdir?
- Mən deyərdim, yarı-yarıyadır.
Təbii
ki, teatra daha çox meylliyəm. Ancaq bəzən
filmlərə baxdığım
zaman düşünürəm
ki, film çəkməliyəm.
Hazır
kinossenarilərim var. Mənim
üçün kino və teatr bir-birinə
bağlı və qırılmaz zəncirdir.
Gələcəkdə filmlər çəkməyi
planlaşdırıram. Ümid edirəm ki, daha böyük layihələr olacaq.
- Sizi
Pantomima Teatrından aktyor kimi tanıdıq.
Oradan sonra sənətdə inkişaf üçün
nələr etdiniz?
- Hər insanın həyatında müəyyən mərhələlər
olur ki, hansısa üsluba, formaya ehtiyac hiss edir. Pantomima Teatrından bir
çox şeylər
öyrəndim. Daha sonra
yeni formalar axtarmağa başladım.
Bir müddət televiziyada rejissorluq etdim. Bəlkə də sonrakı dövr üçün bu pauza lazım
idi. Sonra, dediyim kimi,
“Yuğ”a qayıtdım.
Vaqif İbrahimoğlunun dərslərində
iştirak etdim və nəhayət, aktyorluqdan teatr rejissorluğuna başladım.
İlk tamaşam - “Viy adlı monstr haqqında dəlinin qeydləri” - Gürcüstanda
festivalda nümayiş
olundu. Sonra Musiqili Komediya
Teatrında “Milyonçunun
dilənçi oğlu”
operettasını səhnələşdirdim.
Bir neçə tamaşa da ard-arda gəldi.
Paralel olaraq aktyor kimi
də dəvətlər
alıram. Mənim üçün
aktyorluq da maraqlıdır.
- Müxtəlif
teatrlarda tamaşalara quruluş verirsiniz. Sizin tamaşalarınız
hər hansı auditoriya üçün nəzərdə tutulubmu?
- İlkin qurduğum tamaşalarda bu haqda az düşünürdüm.
Xarici ölkələrdə tamaşa
qurduğum zaman artıq auditoriyanı düşünməyə başladım.
Elə tamaşalar var ki, onu hazırlayanda
bilirsən ki, bu material yalnız bizim tamaşaçı üçündür. “Xanuma” tamaşasını
misal gətirə bilərəm. Bu əsər sovet dövründə bir neçə ölkədə
səhnələşdirilib və daha çox
rus dilində oynanılıb. Lakin
sovetlərdən o yana çıxa bilməyib. Hazırda Kamal Abdullanın
əsəri əsasında
“Şah İsmayıl,
yaxud hamı səni sevənlər buradadır” tamaşasını
səhnələşdirirəm. Tamaşa daha geniş auditoriya üçün nəzərdə tutulub.
Dünyaya çıxa bilər.
Çünki dramaturgiya buna
imkan verir.
- Tamaşada nə görəcəyik?
Quruluşda nə yeniliklər
olacaq?
- Bu, tarixi mövzuda yazılmış
pyesdir. Yenilik ondan ibarətdir
ki, burada xəyalla gerçəkliyin,
müasir və tarixi dövrün kəsişməsi var. Hər
kəs gözləyir
ki, tarixi əsərdir, gəlib divanxana, taxt-tac görəcək. Bunları gözləməyin.
Tamaşada zaman və məkan şərti olacaq. Xəyali məkan görəcəksiniz.
Biz hər hansı
tarixi hadisəni fikirləşəndə xırdalıqlarda
(mobil telefon və s.) müasirliyə yol veririk. Burada da insanlara zamanı
diktə etməyəcəyik.
Kamal Abdullanın əsərinin
dramaturgiyası rejissoru
çərçivəyə salmır.
- Demək, tamaşa rejissora azadlıq verdiyi kimi tamaşaçıya da azadlıq verəcək. Sizcə, tamaşaçı tərəfindən qəbul
olunacaq?
- Sözsüz
ki, tamaşaçı
nədəsə razılaşacaq,
nədəsə yox. Burada müxtəlif mövzular,
toqquşmalar, dramaturji
gedişlər var. Öncədən
süjeti danışmaq
istəmirəm. Ancaq tamaşa
birmənalı qarşılanmayacaq.
- Teatr tənqidinə münasibətiniz
necədir?
- Teatr tənqidi vacib amildir. Qoy tənqid müxtəlif
olsun. Bəzən teatr tənqidində
də səhv tuturlar. Mən tənqidə sevinirəm.
İstər jurnalist, tənqidçi
yazır, istər tamaşaçı fikrini
bildirir. Bunu qəbul
etmək lazımdır.
Hər şeyin yaxşı olduğu hal yoxdur. Əsaslı tənqid növbəti
səhvin qarşısını
almaq deməkdir.
- Xarici ölkələrdə də
tamaşa qurursunuz...
- Keçən
il Qazaxıstanın
Karaqanda şəhərində
“Müsyö Jordan və
dərviş Məstəli
şah” tamaşasını
hazırladım. Öz ölkənin
sərhədindən çıxandan
sonra tamaşa qurmağın məsuliyyəti
artır. Yaradıcı qrup və tamaşaçı
auditoriyası başqadır.
Nəticə gözləniləndən də yüksək oldu. Bu il
həmin tamaşanı
Antalyada keçiriləcək
festivala aparacaqlar. Rusiyanın Tümen Dram Teatrına dəvət ediblər.
Orada da “Müsyö Jordan və dərviş Məstəli şah” əsərini quracağam.
Rusiyada müxtəlif üslublu tamaşalar quran rejissorlar çoxdur.
İstəsələr, avropalı rejissor
da dəvət edərlər. Onlara maraqlıdır
ki, Azərbaycan əsərini azərbaycanlı
rejissor necə quracaq.
- Bu gün Azərbaycan teatrı xaricdən necə görünür?
- Mən Rusiyada, Çexiyada təcrübələr keçmişəm.
Avropa mühiti, təbii ki, keçmiş sovetlərdən fərqlənir.
Avropa teatrının inkişaf yolu var. Onların dəqiq mexanizmi,
professional komandaları formalaşıb.
Rejissor yalnız öz işi ilə məşğul olur.
Biz hələ relslərə
qoyulmuş qatar
kimiyik. Qatarın getməsi üçün
hər sahədə professionalların olması
gərəkdir.
- Rejissor üçün vacib olan əsas xüsusiyyətlər hansıdır?
- Uzun illər bu peşə
ilə məşğul
olduqdan sonra “artıq hər şeyi bilirəm” deyib yerində dayanmamaq. Daim öyrənməyə açıq olmaq lazımdır. Bu sənət öyrənməklə
bitən deyil.
- Həyat yoldaşınız da sənət adamıdır.
Problemlər olmur ki?
- Bir-birimizə
dəstək oluruq. İş həyatımızı da
bölüşürük. Teatr sənin həyatından ayrı deyil. Həyat yolunda şəxsi və iş həyatı bir-birinə xidmət etməlidir. Hər şey paralel
getməlidir.
- Öz həmkarlarınıza və
sənətçilərə nə demək istərdiniz?
- Bu sənətdə
olanlar anlayırlar ki, çətin və maraqlı bir işlə məşğuluq. Bir-birimizə dayaq olaq, öyrədərək
öyrənək. Daim ünsiyyət,
mübadilə olsun.
Nöqsan və uğurlarımızı
görək, qiymətləndirək,
düz yola istiqamət götürək.
- Tamaşaçıya
nə deyərdiniz?
- Teatra gəlin. Biz də
gözləntilərinizi doğrultmağa
çalışacağıq.
- Arzularınız?
- Azərbaycanda
tez-tez beynəlxalq teatr festivalları keçirilsin.
Söhbətləşdi: Reyhan
İsayeva
Mədəniyyət.-
2013.- 20 mart.- S. 12.