İsmayıl Talıblı
Sənət fədailərimiz
Ötən yüzilliyin əvvəllərində
milli teatr sənətimizdə bir canlanma vardı. Teatr truppaları formalaşır,
sənət fədailərimiz
milli əsərlərin
səhnələşdirilməsinə, geniş kütlənin teatra marağının artırılmasına səy
göstərir, teatr tariximizin əlamətdar səhifələrini yazırdılar.
Belə bir dövrdə yaradıcı heyət arasında diqqətçəkən
istedadlı aktyorlardan
biri də Xalq artisti İsmayıl
Talıblı olub.
İsmayıl Məmmədəli oğlu Talıblı Bakıda sadə qulluqçu ailəsində
dünyaya gəlib.
Bəzi sənət dostları kimi yalnız ibtidai təhsillə kifayətlənsə də,
böyüyüb boya-başa
çatdığı şəhər
mühiti onu teatr dünyasının parlaq simaları ilə yaxınlaşdırıb,
gələcək sənət
seçiminə stimul
verib. O, özfəaliyyət
teatrları ilə sıx əlaqə saxlayır, bir çox tamaşalarda yaddaqalan obrazlar yaradır və çox keçmir yaradıcı qrupun ən enerjili aktyorlarından biri kimi diqqət çəkir. 1919-cu ildə bugünkü Akademik Milli Dram Teatrı yarananda, Talıblı teatra qəbul edilən ilk sənətçilərdən olur. Bu sənət
ocağında 1924-cü ilin
sonuna qədər istedadlı aktyor kimi müxtəlif səpkili rollar ifa edir, dramatik,
satirik, komik obrazlar yaradır. Beş il
bu teatrda çalışdıqdan sonra
o, Bakı Türk Azad
Tənqid və Təbliğ Teatrına (sonralar Bakı Türk İşçi və Kəndli Teatrı adlandırılır)
göndərilir.
Geniş yaradıcılıq imkanları olan İsmayıl Talıblı
çox keçmir bu teatrın da yaradıcı kollektivinin sevimlisinə çevrilir, maraqlı rollar yaradan sənətçi kimi tanınır. Dövrünün
nüfuzlu teatr xadimləri Cəfər Cabbarlı, Hacıağa Abbasov, Sidqi Ruhulla, Əhməd Qəmərli, Məhəmmədhəsən
Atamalıbəyov, Mirzağa
Əliyev ilə sıx dostluq əlaqələri qurur və böyük yaradıcılıq uğurlarına
imza atır...
Onun bu sənət ocağında böyük
ustalıqla yaratdığı
rollar sırasına
Luis Sinkierin “Yüz faiz” əsərində Mak Qurmik, Aleksey Tolstoyun romanı əsasında səhnələşdirilən
“Romanovların son günləri”ində
Dmitri Pavloviç və
General Alekseyev, Vasili Şkvarkinin “Casus” əsərində
Stradvorski, Cəlil Məmmədquluzadənin “Anamın
kitabı”ında Mirzə
Məhəmmədəli, Mirzə
Fətəli Axundzadənin
“Müsyö Jordan və
dərviş Məstəli
şah” əsərində
Hatəmxan ağa,
Viktor Hüqonun “Notrdam
kilsəsi”ndə Kvazimodo,
Cəfər Cabbarlının
“Sevil”ində Atakişi
obrazlarını xüsusi
qeyd etmək olar.
Onu da deyək ki, ötən əsrin 30-cu illəri, bir çox elm-sənət sahələrində
olduğu kimi, teatrda da təlatümlər,
yeniliklərlə zəngin
idi. 1932-ci ilin dekabrında Bakı Türk İşçi Teatrının
Gəncə şəhərinə
köçürülməsi ilə bağlı qərar verilir, 4 yanvar 1933-cü ildə İşçi Teatrının
bütün kollektivi Gəncəyə “sürgün”
olunur. Sonralar belə güman
edilib ki, bu, dövlət idarələrində önəmli
vəzifələr tutan
qarışıq millətlərin
bir fitnəkarlığı
idi. Çünki
o dövrdə Gəncədə
yerli gənclərin və maarifçi ziyalıların təmsil
olunduğu güclü
bir teatr truppası fəaliyyət
göstərirdi...
Bu məcburi təyinatdan bir müddət sonra truppanın ədəbi hissə müdiri Süleyman Rüstəm, rejissoru Abbasmirzə Şərifzadə, tanınmış
aktyorları Ağasadıq
Gəraybəyli, Ələsgər
Ələkbərov, Fatma
Qədri və başqaları Bakıya qayıdırlar. İsmayıl Talıblı isə
Gəncədə qalmağa
üstünlük verir,
bu şəhərin teatr səhnəsində də yeni tərəf-müqabillər
tapır, bir-birindən
gözəl və yetkin obrazlar yaratmağa nail olur. Onun səhnə həyatı verdiyi Hacı Səməd ağa (“Bəxtsiz cavan”, Əbdürrəhim
bəy Haqverdiyev), Corc Danden (“Corc
Danden”, Jan Batist Molyer), Şeyx Nəsrulla (“Ölülər”,
Cəlil Məmmədquluzadə),
Yaqo (“Otello”, Vilyam Şekspir), Səttarxan (“Dumanlı Təbriz”, Məmməd Səid Ordubadi) kimi onlarla maraqlı
obrazlar var. İsmayıl
Talıblının milli
teatrda göstərdiyi
xidmətlər əvəzsiz
də qalmır,
1938-ci ildə Əməkdar
artist, 1940-cı ildə isə
Xalq artisti fəxri adları ilə təltif olunur.
Görkəmli
sənətkar ömrünün
sonunadək Gəncədə
yaşayır, Cəfər
Cabbarlı adına
Gəncə Dövlət
Dram Teatrında aktyorluq
sənətindən ayrılmır.
1942-1943-cü illərdə
teatrın direktoru da olur. Gerçək bir teatr vurğunu olan İsmayıl Talıblı
son rolunu da bu səhnədə oynayır. Tofiq Kazımovun tamaşaya hazırladığı A.Zeynallının
“Nəriman ata” pyesində Cahangir bəy rolunda son dəfə səhnəyə
çıxır...
O, teatrla bərabər, kinoda da bir sıra
maraqlı obrazlar yaradıb. Aktyorun “Onu bağışlamaq
olarmı?” filmində
oynadığı Mirzə
Veysəl rolu xüsusilə yaddaqalandır.
Sənətkar eyni zamanda “Gəncə alimlər evi”ndə dram dərnəyinin
və sonralar xalq teatrının bədii rəhbəri kimi də fəaliyyət
göstərib. Bir çox
gənc teatr həvəskarının sənətçi
kimi yetişməsinə
dəstək verib, onları professional səhnəyə
hazırlayıb.
Milli teatr tariximizdə məxsusi yeri olan İsmayıl Talıblı 1967-ci il iyulun 23-də Gəncə şəhərində
dünyasını dəyişib,
qədim Səvzəkar
qəbiristanlığında dəfn edilib.
Savalan Fərəcov
Mədəniyyət.-
2013.- 3 may.- S. 15.