“Əsas
iş paytaxtda
qurulmalı, sonra bölgələrə
yayılmalıdır”
“Bakı Dubay kimi səhrada yerləşmir, burada
turizm üçün
lazım olan bütün
təbii resurslar mövcuddur.
Bu səbəbdən də qısa
müddətdə böyük uğurlar qazanılacağını
düşünürəm”
Azərbaycanda turizm
sektorunun mühüm
seqmentlərindən biri
paytaxtımızda fəaliyyət göstərən brend hotellərdir. Tanınmış hotellər
şəbəkəsinin təmsilçiləri ilə
müsahibələr silsiləsindən növbəti müsahibimiz “JW Marriott Absheron Baku”
mehmanxanasının baş meneceri Qi Qodedir.
Fransız Qi Qode uzun illərdir ki, turizm sektorundadır və dünyanın bir çox ölkələrində çalışıb. Ölkəmiz və paytaxtımız barədə təəssüratları isə belədir:
- Bakıya ilk dəfə 2011-ci ildə gəldim. Etiraf edim ki, bu
səfərdən öncə ölkəniz haqqında, demək
olar ki, hər
hansı məlumata malik deyildim.
Əvvəllər Bakıda işləmiş dostlarımla əlaqə
yaratdım, onlardan məlumat almağa çalışdım, internetdən
Azərbaycanla bağlı yazıları oxudum.
Onu da deyim
ki, məndən çox
həyat yoldaşım araşdırma aparırdı. Qərar
verməkdə yeniliklərə açıq xarakterim
daha çox rol oynadı, desəm, səhv etmiş
olmaram. “Marriott”
hotellər şəbəkəsinin Bakıda fəaliyyətə
başlaması da onu
göstərirdi ki, narahatlığa əsas
yoxdur. Çünki bizim hotellər lüks kateqoriyaya aid olduğundan ölkənin təhlükəsiz,
rifah səviyyəsinin yüksək
olması vacib cəhətlərdir. Bundan əlavə, digər beynəlxalq brend hotellərin də Bakıda fəaliyyət
göstərməsi özlüyündə çox
şey deyir. Bakıya
gələndən sonra qənaətimdə
yanılmadığımı gördüm.
Şəhərin mərkəzinə doğru
irəlilədikcə paytaxtınıza valeh
oldum. Təmiz, geniş, işıqlı yollar,
yeni tikililər məni özünə cəlb
etdi. Şəhəri dolaşdım, mənzillərə
baxdım, həyat şəraiti ilə tanış oldum, mağazalara baş çəkdim. İlk
təəssüratımı həyat yoldaşımla bölüşdüm və ona
dedim ki, bura internetdə təsvir olunan
məkan deyil və sən buranı
mütləq görməlisən. Beləliklə, artıq iki ildir ki,
buradayam.
- Azərbaycanın
hotelçilik bazarında rəqabət yüksəkdir. Bu sizi
qorxutmadı ki?
- Düzdür, rəqabət yüksəkdir, ancaq dramatik deyil. Mənim inandığım odur ki, tələb yaratmaq həmişə mümkündür.
Məsələn, Afrikada ayaqqabı satmaq istəyən tacir məsələyə
iki cür yanaşa bilər. Afrikalıların
ayaqqabı geyinmədiyini görüb
fikrindən vaz keçə və ya fürsət kimi dəyərləndirib
daha çox
satacağını düşünə bilər. Eyni
anlayış hotelçiliyə də aiddir.
Əgər bazara yeni bir məhsul gətirirsinizsə, bu, insanlar tərəfindən
maraqla qarşılanır, diqqəti cəlb
edir. Ölkədə gedən proseslər,
tikinti-quruculuq işləri də göstərir
ki, yaxın gələcəkdə Azərbaycan
yeni turizm məkanlarından
birinə çevriləcək. Hökumətin həyata
keçirdiyi beynəlxalq tədbirlər
də hotellərə əlavə müştəri
qazandırır. Bütün bunlar gələcəyə ümidlə baxmağa imkan verir.
-
2015-ci ildə Avropa oyunlarının Bakıda keçirilməsi
də yəqin ki, sizin üçün əlavə stimul
olacaq...
- Bəli. Ümumiyyətlə düşünürəm ki, “Eurovision” təcrübəsindən yararlanmaq lazımdır. Bu beynəlxalq musiqi yarışması ölkə turizmi üçün böyük töhfə oldu. Olimpiya oyunlarına da xeyli sayda turistin gələcəyini, komandaların iştirak edəcəyini nəzərə alsaq, nikbin ola bilərik. Ancaq bu cür tədbirlərdə, məncə, əsas məqsəd ölkənin turizm mərkəzi kimi tanıdılması olmalıdır. Təcrübə göstərir ki, istənilən beynəlxalq tədbirlər maksimum 1 ay öz təsirini saxlayır, turistlər daha çox final oyunlarına 3-5 gün qalmış ölkəyə gəlirlər. Onların çox qalacağını gözləməyə də dəyməz. Çalışmalıyıq ki, gözəl xidmət, yaxşı şəraitlə onların bir daha Azərbaycana qayıtmasına stimul yaradaq. Onlar nə qədər xoş təəssüratla ölkələrinə dönsələr, bir daha yenidən qayıtma ehtimalları o qədər yüksək olar. Bu səbəbdən bəzi məsələlər, məncə, indidən həllini tapmalıdır. Viza rejimi sadələşdirilməli, Bakıya uçuşun və vizanın qiymətləri aşağı salınmalıdır. Çünki turist bütün faktorları nəzərə alır və şərtlər qane etmədikdə tez də fikrini dəyişir.
-
Turizm sahəsində əvvəl
çalışdığınız ölkələrlə
Azərbaycan arasında hansı fərqləri müşahidə
edirsiniz?
- Öncə onu deyim ki, keçmiş sovet respublikalarından Azərbaycan ilk ölkədir ki, fəaliyyət göstərirəm. Bundan öncə əsasən Cənub-Şərqi Asiya ölkələrində - Tailand, Cənubi Koreya, Sinqapur və Tayvanda çalışmışam. Ən böyük hotelçilik təcrübəsini isə Britaniyada keçmişəm. Cənub-Şərqi Asiya ölkələri turizm sahəsində son onillikdə xüsusilə böyük uğurlar əldə etdi. Bu ölkələrdə əvvəllər turizm infrastrukturu, demək olar ki, olmayıb. Bununla belə, turizmə ölkənin ayaqda qalması üçün yeganə vasitə kimi baxıldı və inkişaf etdirildi. Milli mədəniyyət, buddizm fəlsəfəsi də xidmət sektorunun inkişafına əlavə stimul yaratdı. İkinci nümunə kimi kiçik liman şəhəri olan Dubayı göstərmək olar. Ərəblər səhranın ortasında süni turizm infrastrukturu yaratdılar və bu gün Dubay dünyanın ən çox turist qəbul edən ticarət və turizm şəhəridir.
Bütün
bunları nəzərə aldıqda Azərbaycanın
imkanları olduqca genişdir.
Birincisi, sizin ölkə
üçün turizm
ayaqda qalmaq üçün vasitə deyil,
əlavə gəlir mənbəyidir. İkincisi,
bura səhra deyil, turizm üçün
lazım olan bütün
təbii resurslar mövcuddur.
Bu səbəbdən də mən ölkənin
qısa bir müddətdə turizm sahəsində böyük
uğurlar qazanacağını
düşünürəm. Bununla belə,
sadaladığım ölkələrlə müqayisədə
bəzi əskikləriniz də var. Bu sahədə çalışan
insanların peşəkarlıq səviyyəsini qaldırmaq,
yüksək bilik və bacarığa sahib gənc kadrları cəlb etmək
lazımdır. Sizə bir nümunə
göstərim. Fransada masa
xidmətçisi olmaq üçün
ikiillik məktəb oxumalı, müvafiq sertifikat
almalısan. Marketinq sahəsində də
müəyyən işlər görülə bilər. Rusiya və Çin kimi böyük bazarlardan ölkəyə turist
cəlb etmək mümkündür. Hotellərin
yerli kənd təsərrüfatı məhsulları
ilə təminatı məsələsində də müəyyən
irəliləyişlərə nail olmaq olar.
Qonaqlarımız da bizdən daha çox yerli məhsulları istəyirlər.
-
Peşəkarlıqla bağlı “JW Marriott Absheron” olaraq
hansı işləri görürsünüz?
-
İşçilərimizi təlimlərə cəlb edirik. Əməkdaşlarımızı xaricə
göndərməyə o qədər də
üstünlük vermirik.
Əsasən əcnəbi mütəxəssisləri ölkəyə
dəvət etməklə yerli
kadrların inkişafına nail olmağa çalışırıq. Çünki daha çox işçini
xaricə göndərmək imkanı olmur.
İl ərzində, demək olar ki, 80 saat
təlimlərə vaxt ayrılır.
Xüsusilə fərqlənən, öyrənməyə daha çox açıq olan əməkdaşlar isə təcrübə
keçmək üçün “Marriott”un digər hotellərinə
göndərilir.
- Regionlarda necə,
olmusunuzmu?
- Qobustana, şimal bölgəsinə
qısamüddətli səfərlərim olub.
Bununla belə, deyə bilərəm ki, gördüklərim çox
xoşuma gəldi. Bölgələrinizin
turizm imkanları da olduqca genişdir. Müəyyən
işlər görməklə arzu olunan səviyyəyə çatmaq
mümkündür.
-
Necə fikirləşirsiniz, turizmin regionlara
daşınmasının vaxtıdırmı?
- Məncə hələ ki, turizmi regionlarla
şaxələndirmək tezdir. Öncə
hansısa əsas turizm məkanı
formalaşdırılmalıdır, daha sonra digər region və
bölgələrə keçmək olar.
Yenə Tailanddan nümunə göstərəcəyəm.
Bu ölkə əsas turizm
şəhəri kimi Bankoku
seçdi, reklam işi, əsas turizm
obyektləri bu şəhərin üzərində
quruldu. Daha sonra Pattaya
formalaşdı. Azərbaycan nümunəsində isə əsas
məkan Bakıdır. Əsas iş paytaxtda qurulmalı, daha sonra ətraf rayon və
şəhərlərə yayılmalıdır.
- Azərbaycan
mətbəxi ilə yəqin tanışsınız...
- Əlbəttə. Milli yeməkləriniz, kababların bütün növləri xoşuma gəlib. Əsasən də lüləkabab. Hotelimizdə də Azərbaycan mətbəxinə geniş yer verilir. Qiymətlərimiz də münasib olduğundan əcnəbi qonaqlarımız milli mətbəxdən böyük məmnuniyyətlə dadırlar.
Sadiq Musa
Mədəniyyət.-
2013.- 22may.- S. 7.