Sənətə
bağlı Ömür
Ötən əsrin 60-70-ci illərini haqlı olaraq milli kinomuzun intibah dövrü adlandırırlar. Həmin illərdə kinostudiyaya gələn yeni yaradıcı gənc nəslin sənətə məhəbbəti, qaynar yaradıcılıq eşqi çəkildikləri filmlərə uğur gətirir, yaradıcılıqları, illər ötsə də, tamaşaçı yaddaşından silinmir.
İstedadlı aktyor Ömür Nağıyev də kinoya gəldiyi elə ilk illərdən maraqlı ifası, xarakterik simasına görə tamaşaçı auditoriyasının diqqətini çəkdi, yaratdığı rollarla ekran əsərlərinin məzmununun açılmasına, filmlərin baxımlı olmasına səbəb oldu. Filmlərdə daim nikbin əhval-ruhiyyə yaradan, mərd, dəli-dolu, emosional xarakterindən rollarına pay verən Ömür Nağıyevin iyunun 1-də 60 yaşı tamam olur. Həyatının 44 ilini sənətə həsr edən aktyorla yubileyi ərəfəsində görüşüb söhbət etdik.
- Ömür
müəllim, həyatınızın 60-cı baharını
yaşayırsınız. Sənətə həsr etdiyiniz illərə dönüb
baxanda hansı hissləri keçirirsiniz?
- Bu illər ərzində çox hadisələrlə, insanlarla qarşılaşmışam. Küsüb, incidiyim vaxtlar da olub. Amma qəribədir ki, zaman-zaman bütün bunların hamısını unudursan. 16 yaşımdan kinostudiyaya gəlmişəm. Həmin illərin səmimiyyəti xatirimdədir. Yaradıcılığa böyük həvəsimiz vardı, öyrənməkdən, soruşmaqdan çəkinməzdik. Görkəmli sənətkarlardan Leyla Bədirbəyli, Ağasadıq Gəraybəyli, Adil İsgəndərov, Nəsibə Zeynalova, Həsənağa Turabov, Əliağa Ağayev və başqaları ilə tərəf-müqabil olmuşam. Korifey sənətkarlarla çalışdığım və peşəkar kino məktəbi keçdiyim üçün fəxr edirəm.
- Kinostudiyaya gəlmək
istəyi necə yaranmışdı?
- O vaxtlar “Bakı” adlı axşam qəzeti nəşr olunurdu. Bir gün qəzetdə oxudum ki, kinostudiyanın direktoru, görkəmli sənətkar, pedaqoq Adil İsgəndərov kinoaktyor kursları yaradıb. Azərbaycanın ilk sənədli film rejissorlarından olan Niyazi Bədəlov qonşumuz idi. Onun həyat yoldaşı Şəfiqə xanım orta məktəbdə mənə kimya fənnindən dərs deyirdi. Niyazi müəllimin yanına getdim, fikrimi bildirdim. O da məni kinostudiyaya gətirib Rauf Hacıyevlə tanış etdi. Mən o zaman 8-ci sinfi bitirmişdim. İmtahan verib kursa qəbul olundum. Kinostudiyada yaradıcılığım belə başladı. Sonra Adil müəllim məni yeni açılmış aktyor ştatına işə götürdü. Həmin illərdə kinostudiyada Şahmar Ələkbərov, Məlik Dadaşov, Muxtar Manıyev kimi tanınmış aktyorlar çalışırdılar. Kinostudiyanın qaynar yaradıcılıq dövrü idi.
- Xarici kinostudiyalarda istehsal olunan bir neçə filmdə
çəkilmisiniz. İlk belə rolunuz Polşa filmində olub. Necə oldu ki, bu dəvəti
aldınız?
- Təsadüfən küçədə iki xanım mənə yaxınlaşdı. Çətinliklə rus dilində başa saldılar ki, sabah köhnə “İnturist” mehmanxanasına gələrsən, səni kinoya çəkəcəyik. Mən də getdim, baxdılar, bəyəndilər və “İkinci Dünya müharibəsi necə başlanır” filmində “Kapitan W” roluna çəkdilər. Buna qədər “Dəli Kür” filmində tələbə, “Yeddi oğul istərəm”də kənd sakini roluna çəkilmişdim. Kino təcrübəm var idi. Bu rolu oynamaq mənim üçün çətin olmadı. 1972-ci ildə isə görkəmli kinorejissor Şamil Mahmudbəyovun “Həyat bizi sınayır” filmində Fərəc roluna çəkildim. Şamil müəllim bizə ata kimi yanaşırdı, düzgün istiqamətləndirirdi. Sənətə vurğunluğum bu filmdən sonra başladı. 1975-ci ildə isə Moskvaya - Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutuna aktyorluq təhsili almağa getdim. Oranı bitirdikdən sonra rejissorluq təhsili aldım.
- Milli kinomuzun qaynar
dövründə kinostudiyaya gəldiniz.
Rollarınızdan sənət sevgisi nəzərə
çarpır. Lakin yaradıcılıq
potensialınız tam
açılmadı, rejissorlar
yaradıcılığınızı niyə amplua çərçivəsinə
saldılar?
- Mənə qarşı bir laqeydlik vardı. Kinostudiyaya yeni gələndə aylıq məvacibim 20 manat idi. Filmə çəkiləndə də 600 manat qonorar alırdım. Ancaq yenə də kinoda sözümü deyə biləcək rolumu gözləyirdim. Moskvada təhsil alıb geri qayıdanda isə mənə 12 manat maaş verdilər. Soruşdum, dedilər ki, yeni gələn gənclər də belə alır. Gərək hamı eyni məvacib alsın. Niyə belə elədilər bilmirəm, lakin bu məni həvəsdən salırdı. Hansı rola dəvət edirdilərsə, çəkilirdim. Çünki mənim üçün rolun böyüyü-kiçiyi yox, ağırı-çətini var idi. 1980-ci ildə Sankt-Peterburq Dövlət Teatrına dəvət aldım. Məni qoymadılar getməyə ki, bu aktyorun gələcəyi var. Bir tərəfdən gələcəyi var deyib, saxlayırdılar, digər tərəfdən isə mənə ərköyündür deyib, rol vermirdilər. Aktyor müxtəlif xarakterli ola bilər. Bu o demək deyil ki, Ömür ərköyündürsə, ona ciddi rollar vermək olmaz. Aktyor kövrək insandır. Onu küsdürmək yox, xarakterini açıb səhnə, ekran üçün istifadə etmək lazımdır.
- Bələdiyyə Teatrına
getməyinizin səbəbi nədir?
- Mən kino aktyoruyam. Düzdür, bizim teatrımız vardı, ancaq professional səviyyədə deyildi. Buna görə də 1995-ci ildə Bələdiyyə Teatrının direktoru, Xalq artisti Amaliya Pənahovadan xahiş etdim. Sağ olsun ki, o da məni bu teatra işə götürdü. Orda peşəkarların içərisində böyük təcrübə keçdim. İki il sonra isə Rus Dram Teatrının baş rejissoru Aleksandr Şarovski məni bu teatra dəvət etdi.
- Rus Dram Teatrında
sizə verilən rollar ürəyinizcədir?
- Çox. Rollarımdan
da, kollektivdən də razıyam.
- Bir aktyor kimi
ekrana yaraşan cəhətləriniz çoxdur.
Niyə rejissorluğa başladınız?
- Yaxşı bir söz var,
deyirlər, “istedadlı
aktyor yarımçıq
rejissordur”. 1990-cı illərdə ölkədə
yaşanan ictimai-siyasi
böhran zamanı kinoda bir boşluq
yarandı. Mən də
digər aktyorlar kimi filmlərə az-az çəkilirdim.
Darıxırdım. Bir az şaxələnmək,
inkişaf etmək istədim. Həm də rejissorluq
təhsilim olduğuna
görə bu sahədə olan bacarığımı göstərməkdən
də çəkinmədim.
Rejissor olmaq üçün mən rəssamlığı,
musiqini, operator, inzibatçı
sənətini öyrəndim.
Bu da asan
sənət deyil.
- Rejissorlar adətən sənədli kinodan başlayıb sonra bədii film çəkirlər.
Siz isə ilk dəfə “Bəxtəvər” qısametrajlı
bədii filmini çəkdiniz. Sonra
isə yalnız sənədli filmlər ekranlaşdırdınız...
- 90-cı illərdə
çəkilən filmləri
sponsorlar maliyyələşdirirdi.
Bir tammetrajlı film üzərində
işləməyə başladım.
Lakin rol seçimi edəndə mənə sifarişlər gəlməyə
başladı ki, biz istəyən aktyorları
çəkməlisən. Rejissorun işinə müdaxilə
edilməsini sevmirəm.
Buna görə də sənədli filmlər çəkməyə
başladım. Kinostudiyada və
“Azərbaycantelefilm” yaradıcılıq
birliyində sənədli
filmlər çəkdim,
AzTV-də veriliş rejissoru işlədim.
- Görkəmli sənətkarlarla
işləmisiniz, çoxillik
təcrübəniz var. Pedaqoji
fəaliyyət göstərməməyinizin
səbəbi nədir?
- Böyük məmnuniyyətlə sənətimi
tədris edərdim. Gərək məni dəvət etsinlər ki, mən də gedim. Mənim vaqonum hələ
gözləyir, getməyib.
Hərdən tək qalanda
öz-özümə hesabat
verirəm ki, bu illər ərzində
nə etmişəm.
Fəaliyyətsiz dayanmağı sevmirəm.
- Teatr fəaliyyətiniz kino yaradıcılığınızda
olan boşluğu doldururmu?
- Yox. Çox darıxıram, teatrda da, kinoda da.
Daha çox rollar yaratmaq, iş görmək
istəyirəm. Sənət adamıyam,
belə doğulmuşam,
başqa sənət dalınca gedə bilmərəm.
- Hazırda çəkilən
seriallara dəvət alırsınızmı?
- Alıram. R.Fətəliyevin dəvəti ilə
“Sirr” serialına çəkildim. Amma daha
seriallara çəkilmək
istəmirəm.
- Niyə?
- Həmyaşıdlarım
olan kinematoqrafçılar
film çəkmirlər. Gənclər də yeni nəsə
demək istəmirlər.
Sənətdə daim yeni söz olmalıdır.
Yaradıcı insan nə qədər peşəkar
olsa da, daim öyrənmək istəyir. Axı sənət durmadan
inkişaf edir, yeniləşir. Əgər
rejissor aktyordan az bilirsə,
onda onun filmində çəkilməyə
dəyməz.
- Ailəniz haqqında bizə heç nə məlum deyil.
- Həyat yoldaşım Xatirə xanım mənim əziyyətimi çox çəkib. Sənət kaprizlərimə, çətinliklərimə çox
dözüb. Qızım Dünya
kopyuter mütəxəssisidir.
Onlar mənə dayaq olmasaydılar, bəlkə
də bu gün burda olmazdım, sənət intriqalarına, çətinliklərə
dözməzdim. Bu yaxınlarda qızımın
toyu olacaq. Kürəkənim İbrahim kapitandır.
Hazırda orduda xidmət
edir. Ailəmlə fəxr edirəm.
-
30-dan çox filmdə
müxtəlif xarakterli
rollar yaratmısınız,
10-dan artıq sənədli
filmin rejissorusunuz. Gələcək sənət arzularınızı
bilmək istərdik?
- Filmlər çəkmək istəyirəm.
Onlardan biri Qarabağ mövzusunda olan lirik komediyadır. Hadisələr bir kənddə
cərəyan edir.
Tibb İnstitutunu bitirən gənc bir qızın
təyinatını kəndə
verirlər. O, yaşlı
qoca və qarının evində qalmalı olur. Hadisələr bu ailə daxilində komik nüansda cərəyan edir. Çalışmışam ki, sadə hadisələr daxilindən
böyük, tutarlı
fikirlər, milli “mən”imizi ifadə edən xüsusiyyətlər,
adət-ənənələr oxunsun. Komediya daxilində ciddi
mesajlar, fikirlər diqqət çəksin.
- Ömür müəllim
60 yaşında sənət
barədə nə düşünür?
- Mən özümü köhnə
aktyor məktəbinə
aid edirəm. Əməkdar artist adını 57 yaşımda
almışam, zəhmətimlə
qazanmışam. Böyük-kiçikliyindən asılı olmayaraq,
səhnə və ekran rollarımı həmişə sevə-sevə
yaratmışam.
Şəhla
Bürcəliyeva,
Kinoşünas
Mədəniyyət.-
2013.- 24 may.- S. 10.