“Amerikada
musiqimizi təbliğ etməyə
çalışıram”
O, Azərbaycan müasir caz
ifaçılığında ən parlaq musiqiçilərdən
biridir. Ənənə və müasirlik
arasında körpü yaratmağa
çalışaraq müxtəlif janrlarda
sintez xarakterli improvizasiyalar edir. Bir çox nüfuzlu müsabiqələrin, o cümlədən 45-ci Möntre
Caz Festivalının “Ən yaxşı pianoçu” nominasiyası üzrə qalibi, Azərbaycanın ən gənc Əməkdar
artist adını alan
istedadlı sənətçilərindəndir. Almaniya, Böyük Britaniya, Fransa, Çexiya, Avstriya,
Yunanıstan, ABŞ, Kuba, Meksika,
Çin və digər ölkələrdə
maraqlı konsert proqramları ilə
çıxış edib. Repertuarına dünya klassik musiqiləri,
müasir caz
kompozisiyaları, öz əsərləri
ilə yanaşı, sevə-sevə tərənnüm etdiyi digər Azərbaycan nümunələri
də daxildir.
“Emil Əfrasiyab və dostları” adlı etno-caz qrupuna rəhbərlik edən istedadlı musiqiçi Bakı Musiqi Akademiyasının məzunudur. Hazırda təhsilini cazın vətəni ABŞ-da davam etdirir, Berkli Ali Musiqi Kollecinin (Boston) dinləyicisi və min nəfər tələbə arasında yeganə təqaüdçüsüdür.
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi və Azərbaycan Mədəniyyət Fondunun birgə təşkilatçılığı ilə keçirilən Bakı Caz Festivalında çıxış etmək üçün qısa müddətə vətənə gələn musiqiçi ilə elə konsert məkanında (Beynəlxalq Muğam Mərkəzi) həmsöhbət olduq.
Musiqiçi söhbətə yenidən vətəndə olmağın xoş təəssüratı ilə başladı:
- İlk olaraq bu səfərimə vəsilə olan tədbirin təşkilatçılarına sonsuz minnətdarlığımı bildirirəm. İstər bu musiqi bayramı, istərsə də mənim bir musiqiçi kimi uzaq Amerikada təhsil almağım üçün yaradılan şəraitə görə Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinə təşəkkür edirəm. Məşhur musiqi qruplarının da bu festivala dəvət olunması bir musiqiçi kimi məni hədsiz sevindirir.
- Bakıya musiqiçi həmkarlarınızla gəlmisiniz. Müxtəlif ölkələrdən insanları birləşdirən bu kvartet hansı ehtiyacdan yarandı?
- Bu musiqiçilər Berkli məktəbi keçən
professionallardır. Mən bunu
gördüm və onlarla birgə çalışmağa qərar
verdim. Çünki onların hər
üçü (Aleks,
Antuan, Rafael) gözəl
sənətçilərdir. Qrupun təşkilində məqsəd
peşəkarlarla gözəl
musiqi nümunələri
yaratmaq, mövcud əsərləri maraqlı,
fərqli üslubda təqdim etməkdir.
- Yəqin ki, bu, musiqiçi həmkarlarının Bakıya
ilk səfəridir. Qonaqlarımızın təəssüratı, caz
Bakısı barədə
fikirləri necədir?
- Bəli, Bakıya ilk gəlişləridir. Biz hava limanına enəndə onların heyrətlə baxan gözlərini görmənizi
istərdim. Bu, həyatımda keçirdiyim
bəlkə də ən gözəl, ən kövrək fəxarət hissi idi. Onların Azərbaycanı, gözəl,
zəngin, yüksək
tərəqqi yolunu keçən Bakımızı
görərkən heyrətlənmələri
məni qürurlandırdı.
- Amerikada, fərqli mədəniyyətlərin təmasda
olduğu ölkədə
Azərbaycan musiqisinin
təbliğinə, onu
sevdirməyə çalışmaq
səriştə tələb
edir...
- Əlbəttə. Qısa
zamanda Azərbaycan musiqisini əcnəbilərə
təqdim etmək, sevdirmək asan deyil. Elə götürək muğamı. Sonsuz ümman
olan bu ecazkar
sənəti məhdud
zaman kəsimində öyrətmək mümkün
deyil. Amma imkan daxilində
Azərbaycan musiqisini,
muğamını, bəstəkarlıq
məktəbi ənənələrini
caz qanunlarında, standartlarında təbliğ
etməyə çalışıram.
İstəyirəm ki, musiqilərimizi
dinləyən insanlar
bu melizmləri öz içlərindən
keçirsinlər və
tam başqa mədəniyyətdə
necə böyük bir musiqinin mövcudluğunu
anlasınlar. Həmkarlarıma
da məhz bunu aşılamaq istədim və deyəsən nail oldum. Çünki onlar mənim vətənimlə
bağlı az
məlumatlı idilər.
Onlar bu tanışlıqdan sonra, qəribə də olsa, Azərbaycanı
tanımadıqlarına görə
çox utanc duyduqlarını bildirdilər.
- Muğamdan danışdınız.
Bəllidir ki, bu zəngin musiqi cazla sintez olundu
və fərqli münasibətlərə rəğmən
maraqla qarşılandı.
Necə düşünürsünüz, milli caz improvizələri
kifayət qədər
auditoriyaya yayılıbmı,
dünyaya inteqrasiya edə bilibmi?
- Çox gözəl məqama toxundunuz. Bu, əslində, çox uzun və bir o qədər
də qəliz məsələdir. Hazırda bütün
dünyada Avropa musiqisi, yəni pop, onun formaları artıq insanlara maraqlı gəlmir. Ona görə də indi bütün dünya miksə, sintezə çox böyük maraq göstərir. Məsələn, bizim musiqidə elə melizmlər, simli alətlərdə elə notlar var ki, onları
klavişli alətlərdə,
pianoda çalmaq mümkün deyil. Digər tərəfdən, standart
caz musiqisi Amerikada hər zaman ifa olunub
və yüksək səviyyədə də qarşılanıb. Amma indi
onlar bu musiqini o qədər gözəl bilirlər ki, artıq yeni, fərqli nümunələr axtarırlar.
Bu mənada uğurlu
sintez hər zaman arzu olunandır,
həm də çətindir. Çünki
bizlərlə müqayisədə
onların yeni nümunələrə yanaşması
fərqli, bir az ehtiyatlı
və ya tərəddüdlüdür. Ona görə
də gərək ən yaxşı nümunələri yüksək
səviyyədə təqdim
edəsən.
- Musiqiyə yanaşmamızla
bağlı maraqlı
məqama toxundunuz. Biz cazı kütləviləşdirmək,
Vaqif Mustafazadə dövründən çıxış
edərək daha fərqli elementlərlə
qəbul etdirmək üçün nə etməliyik?
- Bu məsələ bir problem
olaraq artıq çoxlarını düşündürür.
Çünki nəinki bizdə,
bütün dünyada
pop musiqisi birinci yerdə dinlənilir.
Caz musiqisinə qulaq asanların faiz göstəricisi çox aşağıdır. Bu qaydanı biz qoymamışıq.
Hərçənd bu musiqi mənim, eləcə də musiqinin köklərinə varan hər kəs üçün önəmli
yer tutur. Çünki bir çox
janrlar ondan mayalanıb, rişələnib.
Çünki insan caz musiqisini bilməsə, onu dinləmək, anlamaq çətin olar. Bu mənada
Azərbaycan xalqı çox istedadlı xalqdır və gözəl musiqini duymaq qabiliyyətindədir.
Bu, mənim üçün
ən yüksək keyfiyyətdir.
- Sintezdən söz düşmüşkən, sizin
özünəməxsus element seçiminizin əsasında
nə durur?
- Sintezdən danışarkən
Vaqif Mustafazadə musiqisini xüsusi vurğulamaq lazımdır.
O, sintezində cazı
muğamla qarışdırmayıb,
yeni bir janr yaradıb və gələcək musiqiçilər nəslinə
yol göstərib, davam etdirmək şansı verib. Bu mövzu gözəl
olduğundan onu miks edib modern şəkildə təqdim
etdikdə tam fərqli
effekt alınır.
Amerikalılar bunu yüksək
zövqlə dinləyirlər.
Çünki mövzu maraqlıdır
və müşayiət
caz standartlarındadır.
Bütün ölkələr sintezə çalışırlar,
amma məncə, bu bizim musiqi
ilə daha başqa rəngdə olur.
- Bu mənada sintez zamanı hansı məqamı önə çəkirsiniz?
- Caz azad musiqidir
və onunla hər şey etmək olur. Həm də cazın özünəməxsus formaları
var. Mənim üçün
əsas cazın sxemidir. Başa düşülməsi üçün ondan kənara çıxmıram.
Ona görə də o sxemə daxil ola
bilən nümunələri
seçirəm. Amma bu,
o qədər də asan deyil. 16 taktın içinə
Şərq musiqisini sığışdırmaq çətin,
amma çox maraqlıdır.
- Doğrudur, caz sintezləri sevir. Amma hər “qarışıq” da uğurlu alınmır...
- Məsələyə bir az psixoloji
faktorla yanaşmaq lazımdır. Baxır hansı musiqini
və necə təqdim edirsən, bu, çox vacibdir. Azərbaycan musiqisini sintezdə
təqdim edərkən
daha çox asan, qulağa yatan əsərdən başlamaq və onu planlı, mərhələli təqdim
etmək lazımdır.
- Bu səbəbdən daha çox seçilmiş, məşhur əsərlərə maraq göstərirsiniz? Yeni nümunələrə münasibətdə bəlkə qəbul olunmamaq, uğursuzluqdan ehtiyat edirsiniz?
- Maraqlı sualdır. Amma bu, qətiyyən belə deyil. Çox təəssüf ki, bu gün Qara Qarayev kimi yazan bəstəkarlar, Şövkət Ələkbərova kimi oxuyan ifaçılar yoxdur. Demirəm, yaranan nümunələr azdır və ya uğursuzdur. Sadəcə, o dövrlə müqayisədə zəifdir. Həm də o nümunələr bayağı mahnılar dənizində boğulurlar.
- Mən bunun özüm üçün izahını tapmışam. Musiqiçilərin əksəriyyəti dinləyicinin axtardığı, yeni bildiyi Avropa standartlı musiqiyə meyllənib...
- Vacib bir nöqtədə dayandıq. Götürək pop janrında, amma aşağı səviyyəli musiqiləri. Görün, bu, kütləvi şəkildə nə qədər insanın zövqünü korlayır. Şou-biznes əsl mədəniyyəti, pop janrı isə səviyyəli musiqini sanki unutdurmağa çalışır. Bu, mənim üçün böyük problemdir. İstərdim ki, peşəkar musiqiçi və bəstəkarların yaratdığı nümunələr, klassik əsərlər təbliğ olunsun. Özü də mütəmadi, efirin əsas saatlarında. Yalnız bu zaman insanlar musiqi seçimində əsl zövq aşılayan nümunələri mənimsəyəcəklər. Bəlkə onda korlanmış zövq bəlasından qurtulub ötən illərin gözəl musiqilərinin nostaljisini real, yüksək zövqlü dinləyicilərlə yaşayarıq.
- Yəqin bunun üçün kütləvi tədbirlər, festival formatlı layihələr vacibdir?
- Təbii, amma bu da tam
çıxış yolu deyil.
Baxın, caz festivalıdır, insanlar festivalın konsertlərinə
bilet axtarırlar. Əlbəttə,
konsertlərə gəlmək
istəyənlər arasında
fərqli maraqları olanlar da var. Kim zövq almağa, kim kiminləsə
bəhsə, kim də gözəl geyimini, paltarını göstərməyə gəlir.
Amma əsas odur ki, gəlirlər. Eyib etməz, iki-üç dəfədən sonra artıq paltar unudulacaq, musiqi dinləniləcək. İstənilən halda musiqi dinləyən,
anlayan, sevən və qəbul edən hər bir tamaşaçı, dinləyici üçündür.
Söhbətləşdi:
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.- 2013.- 6
noyabr.- S. 10.