Möhtəşəm
musiqi bayramına sözardı
və ya ötən ilin mədəniyyət
təqvimindən bir yarpaq
2012-ci ilin yaddaqalan mühüm mədəniyyət
hadisələrindən biri də paytaxtımızın
altıncı dəfə ev sahibliyi etdiyi Beynəlxalq Mstislav
Rostropoviç Festivalı oldu.
2007-ci ildən keçirilən sənət bayramı dünyanın müxtəlif ölkələrindən məşhur ifaçıları, musiqi kollektivlərini Bakıda toplayır. Böyük musiqiçinin anadan olduğu şəhərdə belə bir festivalın keçirilməsi Azərbaycan musiqisinin təbliği baxımdan da əhəmiyyətlidir. Festivalın əsas məqsədi dahi ifaçı M.Rostropoviçin vətənində dünyanın tanınmış incəsənət ustalarının çıxışlarını təşkil etməkdir. Sənət bayramının bir ənənəsi də dünya şöhrətli musiqiçinin davamçıları olan istedadlı gənclərin üzə çıxarılmasıdır.
Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin təşkilatçılığı ilə dekabrın 3-dən 9-dək keçirilən VI Beynəlxalq Mstislav Rostropoviç Festivalı musiqisevərlər tərəfindən rəğbətlə qarşılandı.
Görkəmli həmyerlimiz, əvəzolunmaz violonçel ifaçısı və dirijor, tanınmış ictimai xadim Mstislav Leopoldoviç Rostropoviçin 85 illik yubileyinə təsadüf edən sənət bayramına Enriko Dindo (violonçel, İtaliya), Canluka Marçiano (dirijor, İtaliya), Françesko Demuro (tenor, İtaliya), Stüart Nil (tenor, ABŞ), Badri Maysuradze (tenor, Rusiya), Maksim Vengerov (violin, Rusiya), Stefani Qounli (violin, İngiltərə), Plamena Manqova (fortepiano, Bolqarıstan), Mixail Qayduk (truba, Rusiya), Serqey Krılovun solist və dirijorluğu ilə Litva Kamera Orkestri, Zubin Metanın dirijorluğu ilə “Maggio Musicale Fiorentino” simfonik orkestri kimi dünya şöhrətli ifaçı və kollektivlər qatılmışdı.
Festivalın ilk günü
Dekabrın 3-də Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında festivalın açılış mərasimi keçirildi. Festivalın ilk günü tamaşaçılara iki hissədən ibarət proqram təqdim olundu. Birinci hissədə O.Zülfüqarovun böyük simfonik orkestr üçün yazdığı, 1962-ci ildə Moskvada laureat adına layiq görülmüş “Şənlən, mənim xalqım” uvertürası və Y.Sibeliusun violin və orkestr üçün re minor konserti səsləndi. İfaçılar Üzeyir Hacıbəyli adına Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestri, bədii rəhbər və baş dirijor Rauf Abdullayev, solist Elvin Qəniyev (violin) idi. Əsər parlaq, vətənpərvər ruhlu musiqisi ilə yadda qaldı. Y.Sibeliusun violin və orkestr üçün re minor konsertinin ifasında solist Elvin Qəniyev gənc olmasına baxmayaraq, əsərin bədii ifadəsini, emosionallığını tamaşaçıya çatdırmağı bacardı.
Q.Qarayevin “İldırımlı yollarla” baletindən 2 nömrəli süita proqramın ikinci hissəsində təqdim olundu. Cənubi Afrika yazıçısı Piter Abrahamsın eyniadlı romanı əsasında yazılmış balet müstəmləkə xalqlarının azadlıq mübarizəsinə həsr edilmişdir. Baletin gözəl, lirik musiqisini dinlədikdə yazıçının bu sözləri yada düşür: “Övladlar, bizim zəmanəmizin nəğməsini oxuyun, nifrət, müharibə haqqında deyil, məhəbbət haqqında oxuyun”. Orkestrin gözəl ifası, əsərin möhtəşəmliyi insanda xoş hisslər oyadırdı. Bütün proqram səsləndikdən sonra tamaşaçılar gurultulu alqışlarla ifaçılara təşəkkürlərini bildirdilər.
“Bayram
uvertürası”, “Üç tenor” konserti və...
Festivalın ikinci günündə
Üzeyir Hacıbəyli adına Azərbaycan
Dövlət Simfonik Orkestrinin ifası və Fuad İbrahimovun
dirijorluğu ilə daha bir maraqlı repertuar təqdim olundu. Proqramın ilk hissəsində D.Şostakoviçin
“Bayram uvertürası”, R.Şumanın violonçel və
orkestr üçün a moll konserti ifa edildi. Yaradıcılığında bütün janrlara
müraciət etmiş Şostakoviçin musiqi irsində onun
simfonik əsərlərinin adı həmişə xüsusilə
qeyd olunur. Onun simfonik əsərləri içərisində
“Bayram uvertürası”nın özünəməxsus
yeri var. Əsər Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestrinin
ifasında öz təntənəsini bir daha nümayiş
etdirdi.
Ardınca
R.Şumanın violonçel və orkestr üçün a
moll konserti səsləndi. Solist Enriko Dindo
(İtaliya) ifası ilə nəzərləri üzərinə
topladı. Proqramın ikinci hissəsində
isə P.Çaykovskinin simfonik
yaradıcılığında xüsusi yer tutan 6-cı h moll
simfoniyası ifa olundu. İnsanın
acı həqiqətlə, gerçəkliklə
toqquşmasını, dramatik mübarizəni əks etdirən
simfoniyanın ifası, Fuad İbrahimovun partiturasız
dirijorluğu, olduqca təsirli musiqi tamaşaçılara
sözlə ifadə edilməyəcək bir zövq
yaşatdı. Simfoniyanın faciə ilə
bitməsi, əsərin qəhrəmanının həlak
olması, ziddiyyətli obrazların qabarıq tərzdə əks
etdirilməsi - bunların hər birinin təsir gücü ilə
yanaşı, ifadakı təsir qüvvəsi də
bütün auditoriyanı sanki ovsunlayaraq, onu uzun müddət
öz təsirində saxladı. İfaçılar
alqışlarla qiymətləndirildi, festivalın ikinci
günü də uğurla başa çatdı.
Festival çərçivəsində
baş tutan “Üç tenor” konserti də unudulmaz musiqi
axşamı kimi yaddaşlara yazıldı. Dekabrın
5-də Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında gerçəkləşən
konsertdə ifaçılar - Françesko Demuro (İtaliya),
Stüart Nil (ABŞ), Badri Maysuradze (Rusiya) italiyalı Canluka
Marçianonun dirijorluğu ilə zəngin repertuarla
çıxış etdilər.
Azərbaycan Dövlət
Simfonik Orkestrinin ifası və Canluka Marçianonun
dirijorluğu ilə ilk olaraq C.Verdinin “Siciliya axşamları”
operasından uvertüra təqdim olundu. Sonra
Q.Donisettinin “Məhəbbət içkisi” operasından
Nemorinonun romansı solist F.Demuronun ifasında səsləndi.
P.Çaykovskinin “Qaratoxmaq qadın”
operasından Germanın ariozosunu Rusiya Dövlət Akademik
Böyük Teatrının solisti B.Maysuradze ifa etdi. C.Verdinin “Aida” operasından Radamesin ariyası S.Nilin
ifasında təqdim olundu. Daha sonra
C.Puççininin “Bohema” operasından Rudolfun ariyası
italiyalı F.Demuronun məlahətli səsi ilə ürəkləri
fəth etdi.
Konsertin ikinci hissəsi
dahi bəstəkar J.Bizenin “Karmen” operasından uvertüra ilə
başladı. Sonra C.Verdinin
yaradıcılığından üç musiqi
parçası təqdim olundu. “Otello”
operasından Otellonun monoloqu B.Maysuradzenin, “Riqoletto”
operasından Hersoqun mahnısı F.Demuronun, “Trubadur”
operasından Manrikonun ariyası isə S.Nilin ifasında təqdim
olundu. Sonuncu nömrə - üç
tenorun ifasında E.Kapuanın məşhur “O sole mio”
kompozisiyası gurultulu alqışlarla, simalarda xoş ifadələrlə
qarşılandı.
Enerji
dolu musiqilər, canlı ifalar və unudulmaz anlar
Festivalın
dördüncü günündə Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasının səhnəsinə Litva Kamera Orkestri,
dirijor və solist Sergey Krılov (violin) təşrif buyurdu.
Proqramda Litva Kamera Orkestrinin ifasında ilk
nömrə olaraq İ.S.Baxın violin və simlilər
üçün 1 nömrəli a moll konserti yer
almışdı. Solistin gözəl və
canlı ifası xüsusilə diqqəti cəlb edən amillərdən
idi. Sanki o, bütün qəlbini və
enerjisini bu əsər üçün qoruyub
saxlamışdı. S.Krılovun ifası
və dirijorluğu ilə yenə də İ.S.Baxın
yaradıcılıq irsinə müraciət olundu. Violin və simlilər üçün 2 nömrəli
E dur konsertinin I hissəsi - Allegro səsləndikdən sonra II
hissə - Adagio həzin, incə, gözəl mövzusu ilə
auditoriyaya sanki yeni bir ab-hava qatdı. Allegro
assai ilə konsert proqramının birinci hissəsi
yekunlaşdırıldı.
Proqramın ikinci hissəsində
Vyana klassik məktəbinin banisi Y.Haydnın “Vida”
simfoniyası (¹ 45, fis moll) da alqışlarla
qarşılandı.
Festivalın beşinci
günündə Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasının səhnəsinə İngiltərə
Kamera Orkestri (English Chamber Orchestra), Maksim Vengerov (violin), Plamena
Manqova (fortepiano), Mixail Qayduk (truba) və Stefani Qounliyə
(violin) çıxdı. Proqramın birinci hissəsində
İ.S.Baxın iki violin və orkestr üçün d moll
konserti, V.A.Mosartın violin və orkestr üçün D dur
konserti yer almışdı.
Dünyanın aparıcı musiqi kollektivlərindən
olan English Chamber Orchestra 2011-2012-ci illərdə Fransa,
Finlandiya, Bolqarıstan, Türkiyə, Azərbaycan və
başqa ölkələrdə xarici səfərlərdə
olmuşdur. Solist Maksim Vengerov 2004-cü ildə
“Orkestr ilə ən yaxşı solo” nominasiyası üzrə
“Grammy” mükafatına layiq görülmüşdür.
2005-ci ildə Londondakı Kral Musiqi
Akademiyasında professor vəzifəsinə təyin
edilmişdir. O, Bakıda Mstislav Rostropoviç
Festivalının daimi iştirakçısıdır.
Üzeyir Hacıbəyli adına Azərbaycan
Dövlət Simfonik Orkestrinin dəvətli dirijoru olmuşdur.
Digər solist - Stefani Qounli 1991-ci ildə English
Chamber Orchestranın rəhbəri təyin olunmuşdur. İki istedadlı, gözəl ifaçı ilk əsərin
ifasını yekunlaşdıraraq alqışlara layiq
görüldülər.
Proqramın ikinci hissəsi
J.Massnenin “Tais” operasından “Düşüncə” ilə
açıldı. Lirik, incə hissləri
özündə birləşdirən ifadəli musiqi adı
ilə, sözün əsl mənasında, səsləşirdi.
İnsan qəlbinə, ruhuna bir sakitlik gətirən
gözəl kompozisiyadan sonra D.Şostakoviç
yaradıcılığına müraciət olundu.
Fortepiano, truba və simli alətlər üçün 1
nömrəli c moll konserti Plamena Manqova (fortepiano), Mixail Qayduk və
English Chamber Orchestranın ifasında festivalın beşinci
gününün proqramını yekunlaşdırdı.
Əfsanəvi
Zubin Meta
Musiqisevərlər
dekabrın 8-də Heydər Əliyev Sarayında əfsanəvi
Zubin Metanın dirijorluğu ilə “Maggio Musicale Fiorentino”
simfonik orkestrinin konsertini xüsusi səbirsizliklə gözləyirdilər.
İtaliyanın ən məşhur orkestri, dünya
şöhrətli Zubin Meta, musiqi ədəbiyyatına
adlarını qızıl hərflərlə yazmış bəstəkarlar
- F.Şubert, P.Hindemit və L.Bethovenin adlarının çəkilməsi
konsertin nə dərəcədə unudulmaz olacağından
xəbər verirdi. “Maggio Musicale Fiorentino” simfonik orkestrinin lent
yazılarının bir çoxu “Grammy” və digər
nüfuzlu radio və televiziya mükafatlarına layiq
görülmüşdür. 1985-ci ildən
orkestrin baş dirijoru Zubin Metadır. 1936-cı
ildə Bombeydə anadan olmuş Zubin Meta 1958-ci ildə
Liverpulda dirijorların beynəlxalq müsabiqəsində qalib
olmuşdur. Monreal Simfonik, Los-Anceles Filarmoniya orkestrlərinə
rəhbərlik etmişdir. 2010-cu ildə Beynəlxalq
Mstislav Rostropoviç Festivalında İsrail Filarmonik Orkestri
ilə çıxış etmişdir.
Budəfəki
konsertdə də “Maggio Musicale Fiorentino” orkestri və dirijor
tamaşaçılara əvəzolunmaz musiqi gecəsi
yaşatdılar. F.Şubertin “Rozamunda”
pyesinə musiqi ilə başlayan proqram P.Hindemitin “Rəssam
Matis” simfoniyası ilə davam etdi. Zubin
Metanın rəhbərliyi altında orkestrin ifası möhtəşəmliyi,
mükəmməlliyi ilə diqqəti cəlb edirdi. 2-ci hissədə dahi bəstəkar L.Bethovenin “Qəhrəmanlıq”
simfoniyası (Es dur) ilə sanki konsert kulminasiya nöqtəsinə
ucaldı.
Festivalın son günü, alqışlar və
ümidlər
Dekabrın 9-da Heydər
Əliyev Sarayı yenə musiqisevərləri bir araya
topladı. “Maggio Musicale Fiorentino” simfonik
orkestrinin ifası və Zubin Metanın dirijorluğu ilə təqdim
olunan proqramın birinci hissəsində C.Verdinin “Taleyin
gücü” operasından uvertüra və N.Rimski-Korsakovun
“İspan kapriççiosu” səsləndi. Proqramın ikinci hissəsində A.Dvorjakın 7
nömrəli d moll simfoniyası ifa olundu. 4
hissədən ibarət simfoniyanın bitməsi ilə
gurultulu alqışların ardı-arası kəsilmirdi.
Buna cavab olaraq orkestrin ifasında proqramdan kənar
daha iki əsər - A.Dvorjakın “Slavyan rəqsi” və
İ.Bramsın 5 nömrəli “Macar rəqsi” tamaşaçılara
hədiyyə olundu.
Anşlaqla keçən
təntənəli bağlanış mərasimi klassik musiqi həvəskarlarını
2013-cü ilin dekabrını - VII Beynəlxalq Mstislav
Rostropoviç Festivalını səbirsizliklə gözləməyə
daha da ruhlandırdı.
Nuray Əliyeva
Mədəniyyət.-
2013.- 9 dekabr.- S. 11.