Kinomuzun Mirzəsi
Xatırlayırsınız, sözsüz ki, onu - Azərbaycan estradasının çevik, şux, həyatsevər,
əhlikef Mirzə dayısını...
Yüz il yaşamaq arzusu vardı. Özü
də səhnədə qalmaq şərti
ilə. Yaşasaydı, bu il
100 yaşı olacaqdı. 1913-cü ilin
qızmar yayında (16 iyul) dünyaya gəlmişdi. 90 yaşında, soyuq bir qış günü (13 yanvar 2003) dünyadan getdi.
Kimlər gəldi,
Kimlər getdi
Bu dünyadan...
Mirzə Babayev Bakının Maştağa
kəndində dünyaya göz
açmışdı. Əvvəl Texniki Universitetin memarlıq fakültəsini bitirir. Daha sonra incəsənətə
olan sevgisi onu Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının
(indiki Bakı Musiqi Akademiyası) qapılarına gətirdi.
Konservatoriyanın vokal sinfini bitirdi. Sonra uzun illər
Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasında çalışdı.
Müğənnilik fəaliyyəti ilə
yanaşı, 30-dan artıq
filmin çəkilişində
iştirak etdi. «Kölgələr sürünür»,
«Dərviş Parisi partladır», «Qaraca qız», «Dəli Kür», «Telefonçu qız», «Qorxma, mən səninləyəm»,
«Bəyin oğurlanması»,
«Girişmə, öldürər»,
«O dünyadan salam» və s.
Və bununla Azərbaycan
kinosuna kinoaktyor Mirzə Babayev ismini yazdı. Azərbaycan Respublikasının Əməkdar
artisti, Xalq artisti fəxri adlarına, «Humay» mükafatına layiq görülmüşdü.
Bunlar Mirzə Babayevin
bioqrafiyasından quru informasiyalardır. Qalanı
musiqisi, filmləri, ifası, zarafatları ilə yaddaşımıza
hopmuş cizgilərdi...
* * *
Onun vokalçı kimi
ifasında mütləq
dramaturgiya vardı.
Elə mətnlərdə
də - «Kəpənək»,
«Liman», «Uzaq, yaşıl ada», «Zəfəran», «Gəlmədin»,
Brilyant Dadaşova ilə «Mən səni sevirəm» dueti və ürəklərə
hopmuş bir çox başqa mahnılar...
Kinodakı bütün rollarında
isə bir musiqi, ritm hiss olunur. Həssas hərəkət-ritm duyumu, mimika ifadə qabiliyyətləri
onun ifaçılığının
özünəməxsus xüsusiyyətlərindən
idi. Bu istedadı
ilə o, təpədən-dırnağa
incəsənət adamı
idi. Oynadığı rolun, ifa etdiyi sözlərin əhval enerjisini dərhal hiss edib, onu özünəməxsus
emosionallıqla ötürmək
Mirzə Babayev sənətinin özəlliklərindən
idi.
Kefcil dərviş və yaxud cənab Məstəli şah caduküni-məşhur
«Dərviş
Parisi partladır» - Mirzə Babayevin çəkildiyi ən yaddaqalan filmlərdən biridir. 1976-cı ildə lentə alınan filmin rejissorları Şamil Mahmudbəyov və Kamil Rüstəmbəyov,
operatorları Arif Nərimanbəyov və Zaur Məhərrəmovdur.
Bu ekran əsərində
Mirzə Babayev ilk öncə obrazının
ritmlərini müəyyənləşdirib:
Mən bir köhnə dərvişəm,
Cəhənnəmdən
gəlmişəm...
Bu kadrda,
doğrudan da, ucu görünməyən
səhrada, uzunqulağa
minmiş köhnə
dərviş təsvirində
bir yumşaq cəhənnəm xofu var.
Sonra bu çoxbilmiş dərvişin
hoqqaları elə oxuduğu mahnının ritmlərində bərqərar
olacaq. Dərviş Məstəli şah
yöndaşlarından asılı
olaraq, tez-tez dəyişir, məsələn,
o şəyirdi ilə
başqa haldadır, «müştəriləri» ilə
tamam başqa şəkildə. Filmdə
Mirzə Babayev bomba kimi partlayan
final yaradır - «ya Məlixa, ya Bəlixa, ya Səlixa, qaldırın Pariji vurun yerə...»
Sanki obrazının belə
sonluğundan heyrətə
gələn aktyor sonuncu frazasını da deyəcək - «...bu qədər də barıt qoyarlar?...» Burda kino
sənətinin özünə
də (quraşdırma
işinə, hoqqalarına)
gizli və dostyana bir istehza
var. Bu da Mirzə Babayevin Məstəli şahı. Bu filmin fabulasında bütün məntiqlər
özünü doğruldur.
Şəhrəbanu xanımın
ümidləri kimi...
Ötən günləri qoru...
1981-ci ildə rejissor Yuli Qusman «Qorxma,
mən səninləyəm»
filmini çəkir.
Operatoru Valeri Kərimov, ssenari müəllifi Yuli Dunski, bəstəkarı Polad Bülbüloğlu.
Bu filmdə
Mirzə Babayev Fərzəli bəy rolunu oynayır. Ekranda az
görünsə də,
yadda qalır. Filmin çəkilişlərindən isə belə bir xatirə qalıb. Mizana görə, Mirzə
Babayevin qəhrəmanı
ağzına bir gilas qoyub bir
söz deməlidi.
Bu kadr nə az, nə
çox 29 dubldan sonra alınır. Və Mirzə Babayev bir vaz gilası
yeməli olur.
Bu xatirədə
məişət ştrixlərinin
qarışdığı bir məzəli yumor var. 1986-cı ildə
rejissorlar Ceyhun Mirzəyev və Vaqif Mustafayev «Bəyin oğurlanması»
filmini çəkdilər.
Ssenari müəllifi Mövlud Süleymanlı, operatoru Ələsgər Ələkbərov,
Rəşid Nağıyev
idi. Süjeti danışmağa lüzum bilmirəm. Bu film hamının sevimlisi və dilinin əzbəridir.
Mirzə
Babayev Amanoğlu (Mirişin atası) rolunu oynayır. Filmdə bir elçilik səhnəsi var. Kəndə
film çəkməyə gəlmiş rejissor (Həsən Turabov), direktor (Səyavuş Aslan) və operator (Hacı İsmayılov) gələcək toy səhnəsini
lentə almaq xatirinə qız atası İsrafili (Yaşar Nuri) bu xeyir işə
razı salmaq istəyirlər və onun evinə elçi gəliblər.
Mirişin atası - Mirzə
Babayev də burdadır. O, öz
«dərin məzmunlu» əjdaha əhvalatına qətiyyətlə yekun vurur: «O əjdahadan niyə bizdə yoxdu?» İndi bu
filmin hər kəlməsi zərbi-məsəl
olub. «Bəyin oğurlanması» filmi Azərbaycanın nəhəng
aktyorlarının gözəl
«yığıncağı» - «toyudur» və bu «toy»un sonunda
Mirzə Babayevin səsindən feyz almaq da olar.
Onun səsi, mahnıları filmlərimizin çoxunda
var.
“Mən nə qədər qoca olsam da, dəyərəm
min cavana...»
«O olmasın, bu olsun» musiqili komediyası (1956)... Məşədi İbadın xonça düzəldəndə oxuduğu
məşhur mahnı
Mirzə Babayevin ifasında yaddaşlara yazılır... 1969-cu ildə
rejissor Hüseyn Seyidzadənin çəkdiyi
«Dəli Kür» filmində (ssenari müəllifi İsmayıl
Şıxlı) Mirzə
Babayev epizodik rola çəkilir.
O, «zikr gecəsi» səhnəsində müridlərdən
birini oynayır. Burda da məclisin
ritmini yüksək bacarıqla tuta bilir: «ay baba, gödək baba...» Mirzə Babayevin daha bir yaddaqalan rolu «Qaraca qız»
(rejissor Şamil Mahmudbəyov) filmindədir.
Onun yaratdığı Səlim
bəy surətində
bir ağayanalıq təbiətindəki kübarlıqdan
qaynaqlanırdı.
Onun qəhrəmanları (kino
və estrada)
canlı, həyata iddialı, dünyadan baş çıxaran, hiyləgər, sadəlövh,
şən və çevik qocalardır. Mirzə Babayev filmlərimizin ritmini tutan, bəzən də müəyyənləşdirən şən və çevik kinoaktyordur.
«Məni qoyub hara getdin,
Qocalıqda qaldım yetim...»
Onun qocalığa münasibəti
necə idi? O ki həmişə gənclik havası ilə uçurdu, onun arxasınca qaçırdı. O, gənc
ruhlu qoca idi.
Mirzə Babayev ömrünün
sonunadək qocalığını
boynuna almadı.
Yaratdığı obrazlar da sona qədər onun ölümünü danacaq.
Aliyə
Mədəniyyət.-
2013.- 9 yanvar.- S. 10.