O, dan ulduz kimi parladı...
Elmira Hüseynova
heykəltəraşlıq sənətinə böyük
töhfələr verib
Rəssamlar çəkdiyi rəsmlərdə,
heykəltəraşlar yonduqları
heykəllərdə, ədiblər
isə yazdıqları
əsərlərdə həm
qəhrəmanlarını, həm də özlərini əbədiləşdirirlər. Sənətin, yaradıcılığın spesifik
cəhətlərindən biri
də elə bundan ibarətdir. Ömrünü sənət ömrünə
calayan tanınmış
heykəltəraş, respublikanın
Əməkdar rəssamı
Elmira Hüseynova (1933-1995) da
yaratdığı əsərlərlə
sənətsevərlərin yaddaşına köçüb.
Elmira Mehralı qızı
Hüseynova 1933-cü ildə
Bakıda anadan olub. Erkən yaşlarından rəsm çəkməyə
maraq göstərir, rəssamlıq təhsili almaq üçün ciddi çalışır.
Beləliklə, 1954-cü ildə
Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq
Məktəbini, 1960-cı ildə
isə İ.Repin adına Leninqrad Boyakarlıq, Heykəltəraşlıq
və Memarlıq İnstitutunu bitirir. 1957-ci ildən ölkəmizdə
və ittifaq respublikalarında təşkil
olunan sərgilərdə
iştirak edir.
Elmira Hüseynovanın müxtəlif səpkili əsərləri plastik formaların lakonikliyi və kompozisiyanın orijinallığı ilə
fərqlənir. Onun fərqli peşə
və sənət sahiblərinin monumental, heykəl,
portret, büst, barelyef və s. bir-birindən maraqlı əsərlərinə diqqət
yetirəndə sənətkarın
dərin müşahidəçilik
qabiliyyətinin, predmetə
professional yanaşmasının şahidi oluruq. Sənətkar obrazını yaradacağı
elm və mədəniyyət
xadimlərinin, müharibə
qəhrəmanlarının, sadə əmək adalarının peşəsinə
yaxından bələd
olması, onların daxili aləmini, düşüncə və
hisslərini, xarakterini
“kəşf” edəndən
sonra əsəri yaratmağa başlayırdı.
Bunun da nəticəsində əsərlər mükəmməl
və inandırıcı
alınırdı. Bu əsərlərə tamaşa
edənlər yeni nəfəs, fərqli yozumla qarşılaşırlar.
Elmira xanım eyni
zamanda monumental heykəltəraşlıq
sahəsində də
fəaliyyət göstərib
və özünəməxsus
dəst-xət nümayiş
etdirib. Onun 1967-ci ildə görkəmli
dramaturq Cəfər Cabbarlıya həsr olunmuş sərgidə təqdim etdiyi xatirə lövhəsi kompozisiya və bədii keyfiyyətləri
ilə tamaşaçıların
marağına səbəb
olub. Müəllif əsərdə böyük ədibin görkəmini dəqiq, dinamik, işıq və kölgə effektlərini harmonik şəkildə bütövləşdirə
bilib.
Heykəltəraşın müxtəlif illərdə
ərsəyə gətirdiyi
bir-birindən maraqlı
nümunələr ideya-sənətkarlıq
cəhətdən mükəmməlliyi
ilə seçilir. Müəllif əsərlərini əsasən
tunc, daş, mərmər, keramika, gips, ağac və epoksid qatrandan hazırlayırdı.
Daha çox ağac üzərində işləyirdi
və ağacın bütün sirləri ona məlum idi. Bu da
onun işlərinə
xüsusi bir gözəllik bəxş
edirdi. Onun “Kolxozçu qız”, “Fəhlə”, “Ailə” kompozisiyası, “Rəsul Rza”, “Cəfər Cabbarlı” (1966-cı ildə
Sumqayıtda qoyulub), “Taxılçı”, “Qızımın
portreti”, “Polşalı
tələbə qız”,
“Sevgi obrazı”, “Hər şey cəbhə üçün”,
“Neftçilər”, “Əsmərin
portreti”, “Rejissor Tofiq Kazımovun xatirəsinə”, “Akademik M.Cəfərovun portreti” və s. əsərləri
Azərbaycan heykəltəraşlığına
verdiyi töhfələrdir.
Elmira Hüseynovanın yaradıcılığında ana, övlad, ümumilikdə ailə sevgisi əsas yer tutur. Müəllif 1963-cü ildə hazırladığı
“Ailə” kompozisiyasında
ata və anasının başını
özünə tərəf
çəkib, öz başını da anasının başına
söykəyən qızcığaz
təsvir olunub. Əsərdə müəllifin bir
ömrün yaşantılarını
canlandıra bilmək
bacarığını müşahidə
edirik.
Sənətkarın zəngin irsini göz önündə canlandıranda onun Azərbaycan elminə, təhsilinə, mədəniyyətinə,
incəsənətinə böyük
töhfələr verən
görkəmli şəxsiyyətlərə
sonsuz rəğbətini
görürük. Bu cəhətdən müəllifin
diqqətəlayiq əsərlərindən
biri də görkəmli maarifçi,
təbiətşünas alim
Həsən bəy Zərdabinin Azərbaycan Milli Ensiklopediyasının
binası qarşısında
ucaldılan abidəsidir.
Tunc qranitdən hazırlanmış
bitkin kompozisiya obrazın xarakter keyfiyyətlərinin ustalıqla
açılmasının sənət
nümunəsidir. Abidədə xalqının maariflənməsi
yolunda böyük xidmətlər göstərən
vətən oğlunun
nəsillərə örnək
şəxsiyyəti yüksək
sənətkarlıqla işlənmişdir.
Azərbaycan təsviri sənətinin görkəmli nümayəndəsi,
Xalq rəssamı Səttar Bəhlulzadəyə
həsr etdiyi portretdə obrazın qabarıq təqdimatı,
səciyyəvi üz
cizgilərinin yaddaqalan
tərzdə göstərilməsi
xüsusilə maraq doğurur. Sənətkar şəxsiyyətinin bütövlüyü, daxili
dünyasının zənginliyi
dolğun şəkildə
təsvir olunur.
Görkəmli teatr rejissoru, Xalq artisti Tofiq
Kazımovun büstü
də Elmira Hüseynovanın
yaratdığı ən
mükəmməl əsərlərdən
biridir. Burada teatr sənətimizə
böyük töhfələr
verən rejissorun sənətkar imici ilə nümunəvi şəxsiyyəti vəhdət
təşkil edir.
Qeyd edək ki, Elmira xanım xüsusilə bu əsərin materiala köçürülməsini çox arzulayırdı...
İnsanların arzusu heç vaxt bitib tükənmir. Xüsusilə də sənətkarlar daim yeniliklərin eşqi ilə yaşayırlar. Yaxşı
xatırlayıram, o, xəstəxanaya
getməmişdən əvvəl
telefonla danışdıq...
Nə qədər arzuları yarımçıq
qaldı...
Hamı tərəfindən sevilirdi,
sənətdə də
seçilirdi. O, dan ulduzu kimi parladı,
işıq saçdı.
İncəsənətimizin zənginləşməsinə,
Azərbaycan heykəltəraşlığına
yeni səhifələr
bəxş etdi.
Elmira Hüseynovanın yaradıcılıq
axtarışlarının uğurlu nəticəsidir
ki, bu gün
onun əsərləri
Bakı və Sumqayıt şəhərlərində
küçə və
meydanlarda qərar tutub, həmçinin Milli İncəsənət
Muzeyində, Azərbaycan
Dövlət Rəsm Qalereyasında və şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır.
Həssas qəlbli, zəngin mənəviyyatlı, insanların
könül dünyasını
dinləyən görkəmli
heykəltəraş 23 yanvar
1995-ci ildə vəfat
edib. Zəngin yaradıcılıq
mirası ilə tanış olan hər kəs
onun sənətinin sehrinə düşür,
sənətkar ömrünün
əbədiliyinə inanır...
Elmira Məsimli,
Azərbaycan
Dövlət Rəsm Qalereyasının böyük
elmi işçisi
Mədəniyyət.- 2014.- 25
aprel.- S. 12.