Gecikmiş borc
Və ya “Şurum-Burum”a elegiya
Onu bizim nəslin uşaq yaddaşına hopmuş “Şurum-Burum” kimi tanıyır və sevirdik. Hələ
sənət və sənətkarlıq meyarları,
yaradıcılıqdakı uğur və uğursuzluqları, sənət
şanssızlığı barədə anlayışlarımızın
olmadığı vaxtlardan
- dünyanı elə
“Şurum-Burum”un dediyi kimi gözəl
və əyləncəli
bir məkan kimi tanıyandan başlamışdı bu
məhəbbət.
Efir-ekrandan daim üzümüzə gülümsəyən və
dünyanı bu cür görmək istəyən, “böyüməyən
uşaq”lardan olan aktyor Fərman Abdullayev - Fərman Şəkili ilə canlı ünsiyyətim milli teatr festivallarından
birinə təsadüf
etdi. Teatr Xadimləri İttifaqının
Aktyor evinin zalında ssenari müəllifi, rejissoru və oyunçusu olduğu, indi adını tam xatırlamadığım
eksperiment bir tamaşa göstərirdi.
Zaldakı seyrəklik onu
yaman tutmuşdu deyəsən. Amma tövrnü
dəyişmədən oyununda
idi. Monotamaşada bir sıra sosial-ictimai ağrılı
məqamları tənqidin
sərt və gülüş doğuracaq
qədər faciəvi
reallığı ilə
göstərdi və səhnədən endi.
Həmkarlarının işinə baxmaq
üçün sıradakı
tamaşanı izləyənlər
arasında oturdu.
Elə həmin
anda ciddi, bir qədər əsəbi və bütün bu halları fonunda orijinal aktyorla qısa ünsiyyətim başladı. “İndi yazmaq istəyirsən?” deyə müsahibəyə
hazır olduğunu işarə verdi.
Mən isə qısa söhbətlə yekunlaşıb
geniş müsahibəni
başqa vaxta salmağı təklif etdim. Razılaşdıq. Lakin nədənsə, daha doğrusu, onun xəstəliyinin sürətlənməsi ucbatından
bu müsahibə baş tutmadı. Aktyor dünyasını dəyişdi və onunla müsahibə bir vicdan borcu
kimi qaldı...
2013-cü ilin 5 martında o vəfat etdi. 11 ay ağır xəstə yatan aktyor sanki xəstəliyini hamıdan, xüsusən də sevimli qəhrəmanına çevrildiyi uşaqlardan gizləmək istəyirdi. Onların əbədi səadət haqqında xəyallarına xələl gəlməsin deyə efir-ekrandan xəstəliyi barədə söhbətlərdə, hətta donuq təbəssümünün yer aldığı kadrlarda da görünmək istəmirdi. Elə də etdi. 1954-cü ilin 4 noyabrında Şəkidə adi insanlar kimi doğulan Fərman Abdullayev 2013-cü ilin 5 mart səhərində adi insanlar kimi də bu dünyadan köç etdi. Sənət və səhnənin bütün parıltıları, şöhrət və bəzək-düzəklərindən uzaq, sakit və səssiz. Arxasında isə sevərək oynadığı rolları, daim hiss etdiyi tamaşaçı sevgisi və heyhatlarla dolu sükutu qaldı.
O, çox istedadlı aktyor, həmçinin ssenarist və rejissor idi. Lakin özünü
istedadının səviyyəsində
tam realizə edə bilməyən bəxtsiz sənətkar idi. Müxtəlif anlamlarda əzab-əziyyət
içərisində yaşadığı
bu dünyadan 58 yaşında köçən
aktyor əslində, sənətdə sözünü
tam olaraq deyə bilmədi.
Şəkidə aktyorluğun ilk sirlərini
öyrənmiş, Gürcüstanda
Mixail Tumanişvilinin aktyorluq kursunda təhsil almış Fərman Abdullayev 1975-ci ildən professional səhnədə
idi. Uzun müddət Şəki
Dövlət Teatrında
çalışmışdı. Oynadığı çoxsaylı həm
komik, həm də dramatik rollarla tamaşaçıların
və teatr ictimaiyyətinin sevimlisinə
çevrilmişdi. Şəki teatrının
Avropa zəfərlərində
truppanın aparıcı
aktyorlarından biri kimi böyük əmək qoymuşdu.
Lakin bütün
bunlarla kifayətlənməyərək
böyük sənət
amalları və arzularının ardınca
böyük şəhərə
- Bakıya köçmüşdü. Paytaxtın bir
sıra teatrlarında
çalışmışdı, vaxtilə özünün
müstəqil teatrını
yaratmışdı, həm
aktyor, həm rejissor kimi quruluş
verdiyi tamaşalar festivallarda mükafatlara layiq görülmüşdü.
Ekranda da maraqlı rollar ifa etmişdi.
“Fransız”, “Həm ziyarət, həm ticarət”, “İstanbul reysi”, “Sarı gəlin”, “Yalan”, “Otel otağı” və s. filmlərdə müxtəlif obrazlar yaratmışdı. Öz ssenarisi
əsasında “Mışovul”
bədii filmini çəkmişdi. Müxtəlif televiziya kanallarında işləmişdi. Təsadüfi deyil ki, lətifə
və klounada janrının Azərbaycan
ekranına gəlməsini
onun adı ilə bağlayırlar.
Bütün bunlardan əlavə, Fərman Şəkili həmişə öz sənətkar azadlığını
qorumağa, istedad və peşəkarlığı
ilə ön plana çıxmağa çalışan, hədsiz
zəhmətsevər aktyor
idi. O, əsl sənətin
arxasınca getməyə
çalışır və
sənətin əbədiyyətini
dərk edərək ona xidməti uca tuturdu. Ona görə
də şan-şöhrət,
ad-san haqqında heç
düşünmürdü də. Deyəsən, bu dünyanın
faniliyini hamıdan çox o dərk edirdi və buna da inanırdı.
Həmidə
Mədəniyyət.- 2014.- 13
avqust.- S. 12.