Ömrün vəfa etmədiyi Vəfa...
Bu şirin, şaqraq gülüşlü
aktrisa haqqında daim ən
gözəl sözlər, sənəti və çox
qısa sürən sənətkar ömrü
haqqında xeyli nisgilli
xatirələr səsləndirilir. Amma o, bütün bunların
fövqündə dayanaraq onu
görən və görməyənlərə, haqqında
eşidən və ya məlumatsız olanlara, dünəndən bu
günə, sabaha və daha
bir çox sabahlara yol ala
bilir. Aktrisa kimi surətinin, sənət və sənətkarlığının
hopduğu lent
yazılarından boylandıqca bütün
nəsillərinin yol yoldaşı,
tanıdığı, sanki
canlı-canlı gördüyü
qadına, sənətkara çevrilir. Demək
əbədi sənət, sənətkar ölməzliyi
haqqında bənzətmədə o da yenidən doğulur. Həm
də əbədi həyat üçün.
Əməkdar artist, 42 illik
həyatında min ömürlük
xatirə yüklü bənzərsiz aktrisa, gözəl, məlahətli, səhnəmizin
kübar xanımı Vəfa Fətullayeva
belə sənətkarlardan idi.
Səhnəyə vəfa borcu
Əslində o, tam başqa bir sahədə olmaq, valideynlərinin, qohum-əqrəbasının sənət titullarından kənarda özünə bir yol salmaq istəyirdi. Bütün uşaqlar kimi arzuları, planları var idi. Amma səhnəmizin böyük aktrisası, anası Hökümə Qurbanovanın ciddi cəhdi ilə o da bu sənətə gəlir. Amma yenə də özü kimi olur. Nə oyununda, nə də xarakterik keyfiyyətlərində anasını təqlid etmir, əksinə, onun səhnə xarakteristikasından tam fərqli bir aktrisa modeli yaradır və beləcə səhnəmizə vəfa borcunu bu yolla ödəyə bilir. Həm də anasının onunla bağlı arzularına özünəməxsus cavab vermiş olur.
Anasının da sevimli qızı haqqında böyük arzuları vardı. Böyük ananın şirin, şaqraq gülüşlü Vəfası aktrisa olmalı idi. Hökümə xanım hələ məktəb yaşlarından balaca Vəfanın əlindən tutub teatra gətirir, onu sənətə bağlamaq istəyir. Düşünür ki, səhnədəki taxt-tacını tərk edərkən yerində qızını görəcək. Amma necə deyərlər, sən saydığını say... bu ağrılı, kədərli və gözlənilməz sayım düz 42 rəqəmində susdu...
Sənət üçün yaranış
Bu sözü son vaxtlar çoxlarına şamil edib dəyərdən salırlar. Amma Nüsrət Fətullayev-Hökümə Qurbanova-Vəfa Fətullayeva üçlüyündə bənzətmə tam oturuşur. Azərbaycanın Xalq rəssamı və SSRİ Xalq artistinin sevgi çələngi olan Vəfa özünün də fərqinə varmadığı bir zaman və məkanda sənət üçün doğulmuşdu. Ona görə də olumu və ölümü də bir sənət ömürlüyü qədər rəngarəng, maraqlı və dolu oldu.
Bu yol 1945-ci il
avqustun 25-dən başladı.
Balaca Vəfa ağlı kəsən gündən eşitdiyi teatr, sənət söhbətləri
olmuşdu. Bu cür sənətkarlar ailəsində böyüyən
bir qızın teatra, sənətə gəlməsi əslində
labüd və gözlənilən bir hal idi. Amma, deyəsən, onun əvvəldən aktrisa olmaq fikri yoxuydu.
Yəqin
elə ona görə də aktyorluq fakültəsini seçməmişdi. Əvvəlcə Teatr İnstitutunun rejissorluq fakültəsinə
daxil olan Vəfa günlərin birində ixtisasını
dəyişib teatrşünas
olmaq qərarına gəlir və sonda öz yolunu
böyük teatr səhnəsində tapır.
Sənət taleyi böyük rejissor Tofiq Kazımovun xeyir-duası ilə başlayır. O, Vəfanı
Xalq yazıçısı
İlyas Əfəndiyevin
“Məhv olmuş gündəliklər” əsərinin
tamaşasında Fəridə
roluna dəvət edir. Özünə qarşı həddindən
artıq tələbkar
və tənqidi yanaşan Vəfa səhnənin məsuliyyətini
gözəl anladığından
Tofiq Kazımovun rol təklifinə əvvəl tərəddüd
edir. Bu rolu
oynamaq onun üçün, əlbəttə,
çətin idi.
Çünki tamaşaçılar arasında onun ən həssas tamaşaçısı - anası
Hökümə Qurbanova
vardı. Amma Fəridə
rolunu o qədər özünəməxsusluqla, təbii
oynayır ki, tamaşaçı ilk gündən
Vəfanı sevir.
Beləcə, “Məhv olmuş
gündəliklər” ona
böyük sənət
uğuru gətirir.
Bununla da Vəfanın gələcək səhnə
taleyini Fəridə obrazı həll edir.
Uğurlar davam edir
İlk uğurun
sevincindən cəsarətlənən
Vəfa bir-birinin ardınca tamaşalarda gözəl, yaddaqalan obrazlar yaradır. Akademik teatrın səhnəsində
İ.Əfəndiyevin “Mahnı
dağlarda qaldı” əsərində Gülgəz,
N.Hikmətin “Məhəbbət
əfsanəsi”ndə Şirin,
N.Xəzrinin “Sən yanmasan”ında Tənzilə,
M.F.Axundzadənin “Müsyö
Jordan və dərviş
Məstəli şah”ında
Şərəfnisə, U.Şekspirin
“Heç nədən
hay-küy”ündə Beatriçə,
M.İbrahimovun “Kəndçi
qızı”nda Bənövşə,
Anarın “Sizi deyib gəlmişəm”ində
Zeynəb kimi rollara uğurlu səhnə həyatı verir. Anası da daxil olmaqla dövrünün böyük aktrisalarının
oynadığı həmin
rollarda yeni qəhrəman modeli formalaşdırır və
hər kəsi Hökümə Qurbanovanın
qızı kimi yox, istedadlı və gözəl aktrisa Vəfa Fətullayeva kimi sənətinin sehrinə sala bilir.
Böyük tamaşaçı auditoriyası
onu “Göz həkimi”, “Alov”, “Atayevlər ailəsi” kimi televiziya tamaşalarındakı rollarından
sonra daha çox sevməyə və tanımağa başlayır. Bu nümunələr onun bir sənətkar kimi görünməyən
tərəflərini də
üzə çıxarır
və ekrandan şaqraq, sadə və bənzərsiz bir sima yaddaşlara
yazılır. Beləcə televiziya və teatr tamaşalarında baş rolların ən yaxşı və gözəl ifaçısı kimi onun adı yazılmağa
başlayır.
Xarakterindəki çılğınlıq, emosiya,
kövrəklik və
xanımlıq səhnədə
bir-birini tamamladığından,
Vəfa səhnəmizin
ən çox sevilən və səhnəmizə ən çox yaraşan aktrisalarından birinə çevrilir. Özünəməxsus təbəssüm, mimikalar, səs tembri və səhnə energetikası
bu gün də onun təkrarsızlığını
dönə-dönə vurğulatdırır.
Sənət ulduzu parlasa da...
Hər şey yaxşı idi. Parıltılı
səhnə, gurultulu alqışlar, tükənməz
sənət eşqi...
Amma birdən hər şey alt-üst olur. Vəfa Fətullayeva sağalmaz
xəstəliyə tutulur.
Vücudu zəifləyir, ağrıları
artır. Amma bütün
bunlar gözəlliyinə
hakim kəsilə bilmir.
Son günə qədər üzündəki
nur, gözündəki
işıq onu tərk etmir. Həyatının son dörd ayını
xəstəxanada keçirən,
sənətdən, səhnədən
uzaq düşən aktrisa sonda xəstəliyə
məğlub olur və 1987-ci ilin 21 mayında vəfat edir. İçindəki ünvansız, səbəbsiz
sevinci, sonsuz sevgisini, səmimiyyətini,
mehrini, üzünü
heç vaxt tərk etməyən təbəssümünü də
özü ilə aparır.
Həyatı, yaşamağı çox
sevsə də, ondan beləcə tez qopur. Böyük arzular,
oynamaq istədiyi rollar nisgilli ömrün qırıq xatirəsi kimi yaddaşlara yazılır.
Bir də çağlar ömrün anlarını
əks etdirən kadrlar. Onu bizdən uzaqlaşmağa
qoymayan, gözəllik
və təravətini
itirmədən, yaddaşımızın
qocası etmədən
saxlayan, canlandıran kadrlar...
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.- 2014.- 27
avqust.- S. 10.