Sevgi, ehtiras, ölüm və əbədiyyət
“Yunona və Avos” Bakı səhnəsində
Bu tamaşanı çoxdan
gözləyirdim. Bu barədə məlumat
mətbuata yayılandan qərar vermişdim
ki, mütləq o tamaşaya baxacağam. Nəhayət,
mayın 31-də əfsanəvi “Yunona və
Avos” rok-operasını canlı izləmək
imkanı qazandıq. Rusiyanın məşhur sənətkarı
Aleksey Rıbnikovun teatrının
hazırladığı səhnə əsəri Heydər
Əliyev Sarayının tamaşaçı zalını dolduran çoxsaylı sənətsevərləri
heyrətləndirə bildi.
Rusiyada, eləcə də Avropada yetərincə məşhur olan kollektivin bu tamaşası haqqında Azərbaycanda da bir çoxları məlumatlıdır. Ötən əsrin 80-ci illərində Bakıda “Lenkom” teatrının təqdimatında, tanınmış rejissor Mark Zaxarovun quruluşunda “Yunona və Avos” rok-operasını görənlər, əsas partiyaların ifaçıları Nikolay Karaçentsovla Yelena Şaninanın məharətinə məftun olanlar da az deyil.
Hər halda o quruluşun dəmir qaydalarında və məhdud sənət meyarlarında zamanı qabaqlayan, klassik musiqini, operanı rok musiqisi ilə cilalayan, bir növ kütləviləşdirən sənət əsəri haqqında danışmağa dəyər.
Rusiyanın Xalq artisti, Dövlət mükafatı laureatı, bəstəkar A.Rıbnikovun rəhbərlik etdiyi teatrın müəllif versiyası olan “Yunona və Avos” bu ölkə səhnəsində ən məşhur rok-operadır. Səhnə əsərinin müəllifləri A.Rıbnikov və şair Andrey Voznesenskidir.
2009-cu ilin yayında Fransada keçirilən Pyer Karden festivalında A.Rıbnikov “Yunona və Avos” rok-operasını yeni quruluşda təqdim edib. Onun müəllif versiyası böyük rəğbətlə qarşılanıb. Rus dini musiqisi, folklor, kütləvi “şəhər musiqisinin” janrları, modern musiqi nümunələri ilə bəstəkarın ideya-estetik prioritetlərinin vəhdətindən yaranan rok-operanın yeni versiyasında əsas amil A.Rıbnikovun musiqisidir.
Rusiyanın tanınmış musiqili teatr rejissorlarından olan Aleksandr Rıxlovun quruluş verdiyi səhnə əsərində məşhur simalar yer alıb. Onun vokal nömrələrini Rusiyanın Əməkdar artisti, Rıbnikovun operalarında əsas partiyaların ifaçısı, məşhur aktrisa Janna Rojdestvenskaya səsləndirir.
Qraf Rezanovun rolunu teatrın aktyorları Nikolay Drozdovski, Konçita rolunu Natalya Krestyanskix ifa edir. Tamaşada həmçinin Rıbnikov teatrının aparıcı aktyorları Dmitri Boqdanov, Nikita Pozdnyakov, Yevgeniya Blaqova, Nikolay Lyutov, Yekaterina Kulçitskaya, İvan Aqafonov, Yeqor Nikolayev, Mariya Savina, Pavel Zibrov, Svetlana Skurixina, Leonid Seveç və başqaları iştirak edirlər.
Yüksək səmimi hislərdən danışan opera sədaqət və səadət, cəsarət və alicənablıq haqqında ən gözəl balladadır. Süjeti real, çox kədərli bir hadisənin - rus səyyahı, diplomat Nikolay Rezanov və ispan kolonistinin, qubernatorun qızı Konçita Arquellonun sevgi hekayəsi üzərində qurulan tamaşa mükəmməl vokal və xoreoqrafiyası ilə tamaşaçını ayrı bir sevgi aləminə apara bilir. Sevgililər arasındakı yaş fərqi (Rezanov 42, Konçita 16 yaşında) və minlərlə kilometrlik məsafə onların xoşbəxt yaşamasına imkan vermir. Bu nisgilli maneə musiqi və intizarlı oyunla tam həllini tapırdı.
Tarixi şəxsiyyətin
dramını ustalıqla yaradan aktyorlar qəhrəmanların ruh
halını həmin dövrün
reallığında əks etdirməyi bacarırlar. Fakta görə, Rusiya-Amerika
kompaniyasının rəhbəri olan qraf Rezanov 1806-cı ildə
“Yunona” və “Avos”
adlı iki yelkənli gəmi ilə ispan koloniyaları arasında ticarət əlaqələri
qurmaq üçün
Kaliforniyaya səyahət edir.
Burada balda San-Fransiskonun qubernatoru ispan gözəli Konçitaya aşiq olur. Onların sevgisi Konçitanın
nişanlısı Fernandonun
qəzəbinə səbəb
olur. Hiddətli sevgili Rezanovu
duelə çağırır
və qraf Kaliforniyanı tərk etməli olur. Lakin heç bir maneə sevgililərin qarşısını kəsmir
və Konçita ilə Rezanov gizlicə evlənib, əhd-peyman bağlayırlar.
Amma acı sonluq onları tərk etmir. Rezanov Peterburqa qayıdarkən
yolda, Krasnoyarskda soyuqdəymədən ölür.
Konçita isə buna heç cür inanmır, düz 35 il
Rezanovun yolunu gözləyir, onun ölümünə əmin
olduqdan sonra isə monastıra qapanır və orada həyatla vidalaşır...
Beləcə, bir sevgi nağılı
da nisgillə bitdi. Amma bu yekun, bu əsrarəngiz və həzin musiqinin, xoreoqrafiya və vokal imkanlarının
zəngin çalarlarla
təqdimi tamaşaçını
keçmişə apara
bildi. Səhnə, yatqın emosiyalar,
musiqiyə qoşulan uğultulu külək tamaşaçını sevgililərin
iztirabını içindən
keçirməyə vadar
etdi. Hamı hər gün, düz 35 il usanmadan pəncərə önünə şamlar düzüb sevgilisinin yolunu işıqlandırmağa
çalışan Konçitanı,
uğursuz həyatını
qınayan və daim özü ilə vuruşan, sonda isə vaxtsız təslim olan Rezanovu anladı,
duydu, hiss etdi. Demək, əsl sənət də elə bunda, tamaşaçını
əyləşdiyi kreslodan
alıb səhnənin
uzaqlarına daşıya
bilməkdir.
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.- 2014.- 4 iyun.-
S. 7.