Unudulmaz aşıq-xanəndə
XX əsr aşıq sənətinin görkəmli nümayəndələri içərisində özünəməxsus məlahətli səsi, effektiv improvizasiyaları ilə seçilən sənətkarlardan biri aşıq Şakirdir. Şirvan aşıq mühitinin yeni ifaçılıq və yaradıcılıq baxımından formalaşmasında onun məxsusi xidmətləri olub. Saz havaları ilə muğamlarımızı yüksək peşəkarlıqla sintez edən sənətkar öz dəst-xətti ilə seçilmiş, xalq tərəfindən sevilmişdir.
Şakir Şahverdi oğlu Hacıyev 1922-ci ildə Ağsu rayonunun Xəlilli kəndində anadan olub. Atası oğlunun aşıq sənətinə həvəsini hiss edərək onu erkən çağlardan göyçaylı aşıq Mürsələ şəyird verir. Şakir burada saz ifaçılığının, aşıqlığın sirlərini öyrənir. Az vaxt ərzində ad-san qazanır. 1941-ci ildə İkinci Dünya müharibəsinə yola düşür, sazını süngü ilə əvəz edir. 1947-ci ildə ordudan tərxis olunur. Kürdəmir rayon Mədəniyyət evində əmək fəaliyyətinə başlayır, məlahətli səsi, gözəl ifaları ilə respublika səviyyəsində tanınır. Tez-tez Bakıya tədbirlərə, konsertlərə dəvətlər alır, musiqisevərlər qarşısında maraqlı repertuarla çıxışlar edir.
1950-ci ildə Azərbaycan Respublikası Nazirlər Soveti yanında İncəsənət İşləri İdarəsi tərəfindən sənətkara “Xalq aşığı” fəxri adı verilir. 1955-ci ildə Azərbaycan SSR Ali Sovetinə deputat seçilir. 1961-ci ildə respublika aşıqlarının III qurultayına nümayəndə seçilir. Azərbaycanın sənət korifeylərindən Bülbülün, Fikrət Əmirovun, Niyazinin, Xalq yazıçısı Mirzə İbrahimovun iştirak etdiyi qurultayda aşıq Şakir də məruzə ilə çıxış edir.
Aşıq Şakir Moskvada keçirilən mədəniyyət və incəsənət ongünlüklərində respublikamızı layiqincə təmsil edib. Azərbaycan mədəniyyətinin inkişafında xidmətlərinə görə sənətkara 1967-ci ildə “Əməkdar mədəniyyət işçisi” fəxri adı verilib. Həmin il ümumittifaq özfəaliyyət incəsənət festivalının respublika baxışında, eləcə də 1972-ci ildə keçirilmiş respublika miqyaslı müsabiqədə I dərəcəli diplomla təltif olunub.
Yüksək ifaçılıq bacarığı ilə yanaşı, aşıq Şakir həm də iki dastanın, 20-dək qoşma, gəraylı və müxəmməsin müəllifidir. Onun sənət möhürü vurduğu onlarca ifası Azərbaycan radiosunun “qızıl fondu”nda saxlanılır. Xüsusilə, “Kəndimiz” mahnısı bu gün də mötəbər məclislərin və el şənliklərinin bəzəyidir. Ustad aşığın ifasında şöhrət tapan “Nərgiz”, “Nə bağ bildi, nə də bağban”, “Maral”, “Şirvan şikəstəsi”, “İnciməsin”, “Səhər-səhər” və s. şux mahnıları indi də eşidənlərin könlünü oxşayır.
Görkəmli sənətkarın ifa tərzi, bənzərsiz zəngulələri
haqqında tanınmış musiqiçilərin, elm xadimlərinin yüksək fikirləri var.
Xalq artisti
Əlibaba Məmmədov:
- Aşıq sənətimizin çox
görkəmli nümayəndələrini görmüşəm.
Onlardan ikisi qəlbimə çox yaxın olub. Biri rəhmətlik
aşıq Şakir, ikincisi rəhmətlik aşıq Pənah idi. Hər ikisinin də
bənzərsiz sənətkarlıq
keyfiyyətləri vardı.
Aşıq Şakir muğam
ifaçılığı ilə də seçilirdi. Əruzu yaxşı
bilirdi. Səs imkanları çox
geniş idi. Gözəl ifası ilə yanaşı, həm də bir aşıq
kimi yaxşı oynamaq qabiliyyəti vardı. Odur ki, aşıq
Şakir sənətinə,
sözün əsl mənasında, aşiq idim. İstedadlı sənətkar yaxın
dostum olub. O, yaxşı bilirdi ki, mən onun
pərəstişkarıyam. Onu böyük sənətkar
hesab edirəm.
Akademik Vasim Məmmədəliyev:
- Şakir aşıq
sənətimizin görkəmli
nümayəndələrindən olub. Ümumiyyətlə, aşıq gərək
gözəl saz çala bilsin, məlahətli səsi, şeir demək, dastan söyləmək qabiliyyəti olsun. Demək olar ki, bu
keyfiyyətlərin hamısı
aşıq Şakirdə
vardı. Erkən çağlardan
ustad sənətkarlardan
sənətinin sirlərini
öyrənib. Aşıq sənəti
ilə bərabər,
muğamlarımızı da
gözəl bilib.
Əgər o, sazı yerə
qoysaydı, yəqin ki, gözəl xanəndə olardı.
Hər dəfə aşıq Şakirdən söz düşəndə xəyalım
çox-çox uzaqlara
- keçmişə dönür.
Onu ilk dəfə kəndimizdə - Kürdəxanıda
görmüşəm... Onu xatırlarkən
kövrəlirəm. Doğrudan da,
o, həyatdan çox
vaxtsız getdi. Aşıq Şakir irsi, məktəbi tədqiq edilməli, öyrənilməli
və təbliğ olunmalıdır.
Xalq artisti Arif Babayev:
- Peşəkar bir xanəndə kimi bu gün də
aşıq Şakirin
lent yazılarına, gözəl
aşıq havalarına
dərin maraqla qulaq asıram. O, çox işıqlı bir aşıq, həm də xanəndə idi. Deyərdim ki, şair, həm də bəstəkar idi. Onu dinləməkdən doymaq
olmurdu. Sənətkarın xoşbəxtliyi ondadır ki, onu xalq sevir.
Əməkdar incəsənət xadimi
Ədalət Nəsibov:
- Aşıq Şakir çox böyük sənətkar idi. Onunla yaxşı münasibətlərim
olub. Bir-birimizə hörmət və
ehtiramla yanaşardıq.
Bənzərsiz ifalarını dinləməkdən
doymazdım. Ümumiyyətlə, xalq arasında onun “Boylana-boylana”, “Nərgiz”, “Kəndimiz” və digər mahnıları dillər əzbəri idi. Onunla birlikdə Moskvada (1956,
1959, 1960) konsertlərdə olmuşam. Uğurlu çıxışlarımıza
görə bir çox medallar almışıq. İstər el şənliklərində, istərsə
də rəsmi məclislərdə ona böyük hörmət və ehtiramla yanaşıldığının şahidi olmuşam.
O, səhnəyə çıxıb
bir o başa, bir bu başa
gərdiş edəndə
alqış-alqışa qarışardı.
Çox
mehriban və səxavətli insan idi. Nurlu çöhrəsi və aydın diksiyası diqqət çəkərdi. Dastan
söyləmək məharəti
hər kəsdə dərin maraq yaradardı...
Aşıq Şakir 1979-cu il aprelin 10-da, yaradıcılığının coşqun çağlarında, 57 yaşında vəfat edib. Yaşadığı küçəyə və Kürdəmir rayonundakı mədəniyyət evlərindən birinə onun adı verilib. Görkəmli sənətkarın ölməz sənəti heç vaxt təravətdən düşməyən bir xəzinədir. Onun xatirəsi sənətsevərlər üçün həmişə əziz və unudulmazdır.
Savalan Fərəcov
Mədəniyyət.- 2014.- 14 may.-
S. 15.