Yeni dünyanın yeni
teatr axtarışları
III Beynəlxalq Teatr Konfransı çərçivəsində
noyabrın 6-da keçirilən plenar iclaslardan sonuncusu müasir dünya
teatrlarının vəziyyəti, inteqrasiya
prosesi və beynəlxalq tədbirlərin
bu prosesdə roluna həsr
olunmuşdu.
İclasa moderatorluq edən teatr tənqidçisi, sənətşünaslıq namizədi Aydın Talıbzadə və Beynəlxalq Uşaq Teatrları Festivalının rəhbəri Ayşa Rau (Hindistan) dünyada yeni teatr meyllərinə, rəqəmsal dünyada teatrın yerinə diqqət çəkdilər.
Müasir Alban Teatr Cəmiyyətinin rəhbəri Adonis Filippi (Albaniya) ölkəsində teatr tarixi, dövlətin teatrlara dəstəyi barədə danışdı. Bildirdi ki, Albaniya teatrının elə də böyük tarixi olmasa da, qısa zaman kəsiyində milli teatr öz ənənələrini formalaşdıra bilib. Qonaq Azərbaycan barədə təəssüratlarını da bölüşdü, ölkəmizin multikultural məkan olduğunu bildirdi.
London Qoldsimit Universitetinin teatr və ifa şöbəsinin rəhbəri Gita Qreffild (Sinqapur) isə bu gün dünyada teatrın yaşaması, multikultural aspektdə davamlı inkişafı üçün yaranan meyllərdən bəhs etdi. Teatrın heç də böyük və yaraşıqlı binaları olan bir məkan yox, cəmiyyət fərdlərinə nüfuz gücünü hələ də itirməyən bir ecazkar qüvvə kimi səciyyələndirdi.
İki fərqli qütb arasında dialoq səhnə sənəti ilə reallaşa bilər
Qərb və Şərq Sənətləri Mərkəzinin rəhbəri Dominik Dolmyö (Fransa) mədəni dəyərlər, Qərb və Şərq ənənələrinin teatr səhnəsində təcəssümü, iki fərqli qütb arasında dialoqun, bütünləşmənin səhnə sənəti ilə reallaşa biləcəyini dedi. Hər iki böyük və zəngin mədəniyyət qolunun öz köklərinə bağlı olmaqla birgə təqdimatının daim maraqlı, unikal olacağını vurğuladı.
Estoniya Dram, Teatr və Musiqi Akademiyasının dissertantı Veera Maryamaa (Finlandiya) “Sosial patologiya dramaturji əsərin yaradılmasında bünövrə və vasitə kimi” mövzusunda çıxış etdi. O, yeni dramaturji tipin tapılması və bununla tamaşaçıya fərqli görünə bilən, lakin nüvəsində klassisizmin dayandığı bir teatr modelini təqdim etməyin yollarından danışdı.
Qazaxıstan Teatr Xadimləri İttifaqının sədri Tunqişbay Camankulov qarşılıqlı teatr əlaqələri üçün mütəmadi görüşlərin, festival formatlı tədbirlərin önəminə diqqət çəkdi. Teatr mütəxəssislərinin bir arada olmaqla həm özləri, həm də ümumilikdə cəmiyyətə böyük teatr sevgisi aşılaya biləcəyini vurğuladı. Ölkəsinin teatr həyatı, qonşu ölkələrin müvafiq qurumları ilə əməkdaşlığa can atdığını iclas iştirakçılarının nəzərinə çatdırdı.
Vizual elementlər bolluğunda rəqabət və müasir teatr
Teatr Rəssamları, Texniki İşçilər və
Memarların Beynəlxalq
Təşkilatının prezidenti
Luis Yansen (Hollandiya) isə özünün fəaliyyət istiqaməti
- teatrda rəssam işi, onun müasir vizual elementlər bolluğunda rəqabət gücü və texnogenliyin teatra gətirilməsinin üstünlüklərindən bəhs etdi. Dramaturji məhsulu qüvvətləndirən
rəssam işinin çağdaş teatrda möhkəmləndirilməsinin vacibliyindən söz açdı.
“Piano-pianissimo” teatrının rəhbəri Peter Paxl (Almaniya) “Erkən maysterzingerlərin tanınması
və onların Vaqner davamçılarının
komik operalarına təsiri” mövzusunda maraqlı məruzə ilə çıxış
etdi.
Beynəlxalq Kukla Teatrları Assosiasiyasının (UNİMA) baş
katibi Jak Trüdo (Kanada) rəhbərlik etdiyi qurum, onun funksiyaları
və bu günədək gördüyü
işlərə qısa
nəzər saldı. Onun sözlərinə
görə, təşkilat
demək olar ki, dünyanın əksər iri kukla teatrlarını bir araya gətirməyə
nail olub və sıralarında 98 ölkədən
minlərlə kuklaçını
birləşdirir. İnternetin
insanların həyatına
güclü nüfuz etdiyi bu dövrdə
hər il
yeni-yeni kukla teatrları festivalı ənənəsinin yaradıldığını
və Azərbaycanın
da bu festivallardan
birini uğurla gerçəkləşdirdiyini deyən baş katib bu prosesi
müsbət hal kimi qiymətləndirdi.
İtaliyada Azərbaycan Mədəniyyət
Assosiasiyasının rəhbəri
Mais Nuriyev öz fəaliyyətlərindən
söz açdı, ölkəmizdən uzaqlarda
mədəniyyətimizin təbliği
istiqamətində gördükləri
işləri diqqətə
çatdırdı.
Qazaxıstan Milli İncəsənət
Akademiyası teatr tarixi və nəzəriyyəsi şöbəsinin
rəhbəri Saniyə
Kabdiyeva teatr təhsili, yeni sənət cərəyanlarının
gənclərdə təzahürü,
onların özünü
realizə imkanları
ilə təmin olunmasını, sənət
sərbəstliyinin verilməsinin
vacibliyini önə çəkməsi iştirakçılar
tərəfindən maraqla
qarşılandı. O, milli
mental xüsusiyyətlərin bu anlamda teatrın
inkişafına, yeni meyllərlə cilalanmasına
mane olduğunu vurğuladı
və bundan çıxış yolunu
müasir, istedadlı
və vacib mövzuları əks etdirən dramaturji nümunələrin səhnəyə
yol tapmasında gördüyünü bildirdi.
Beynəlxalq Uşaq və Gənclər Teatrları Assosiasiyasının (ASSİTEJ) prezidenti İvet Hardi (CAR) isə teatrın bəşəri
dəyərlər kontekstində
öz yerini hələ də qoruyub saxlaya biləcəyinə inamını
ifadə etdi.
Hər bir ölkənin özünəməxsusluğunu itirmədən qloballaşmaya
qoşulmaq imkanı var
Beynəlxalq Teatr Tənqidçiləri
Assosiasiyasının baş
katibi Mişel Vais (Kanada) “İtirilmiş teatrallıq”
mövzulu çıxışında
dünyada teatr festivalları, onlara maraq, yenilikçi ideyalı insanların teatrdan gözləntilərindən
danışdı. Qeyd etdi
ki, XXI əsrdə ortaya çıxan yeni reallığa bəzən üçüncü
reallıq da deyirlər. Bu, bir növ teatr
dilinə rəqəmsal
tərcümə imkanları
olan kiber dünyadır. Bu reallıq özü ilə teatr dünyasına multimedia, rəqəmsal
instalyasiya gətirib.
Müasir teatr zamanın
diktə etdiyi mövzulara müraciət
edir. Bu sıraya
müharibələr, qeyri-sabit
həyat, təhtəlşüurda
saxlanılan niyyətlər,
arzular, gizli əməllər və eyiblər, gender bərabərliyi
və digər mövzular aiddir. Hər hansı ölkənin özünəməxsusluğunu itirmədən qloballaşma
prosesinə qoşula bilməsinə imkan yaradan komponentlər mövcuddur. Ən yaxşı olanı özünə hopdurmaq və özündə olanı digərlərinə
göstərməyə, verməyə
hazır olmaq, hamıya münasibətdə
açıq olmaq, hər kəsə anlaşıqlı ola biləcək ortaq və qlobal
məsələləri tapmaq
və onu ifadə etmək bacarığı vacib şərtlərdəndir.
Yunanıstan Dövlət Teatrının
bədii rəhbəri
Sotiris Çatzakis isə
mənsub olduğu xalqın qədim və zəngin teatr ənənələrindən
danışdı. “Müasir multikulturalizm, mədəniyyətlərarası layihələr, təşəbbüslər
və ortaq məhsul istehsalının
aktual problemləri və imkanları” mövzusunda çıxışının
davamında o, birgə
layihələrlə teatrın
inkişafına nail olmanın
mümkünlüyünü əsaslandırdı.
Çıxışlarda qloballaşan dünyada teatrın vacibliyindən bu sənətin əsas vəzifələrinə,
yalnız festivallarla teatrın populyar mədəni məhsul kimi təqdimatının artıq köhnəlməsinədək
maraqlı, yeni və bir o qədər
də problemli məqamların səslənməsi
iclas iştirakçılarının
marağına səbəb
oldu. Yeni dünyanın teatrının
yeni tələbləri
bir daha mütəxəssislərin dilindən
səsləndi, bu sahədə müasir çağırışlarla cavab
vermək üçün
fəal hərəkət
zamanının yetişdiyi
vurğulandı.
Həmidə
Mədəniyyət.- 2014.- 7
noyabr.- S. 8.